Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zoiets zegt vaak heel veel over de auto en wie er aan gewerkt heeft. Boezemt weinig vertrouwen in.

Zonde inderdaad. Ben benieuwd wat daar het verhaal achter is. Connaisseur bij uitstek Rowan Atkinson (de man van de McLaren F1) zou dat toch niet zo gewild hebben..

Er staat er trouwens nog een op de veilinglijst, maar die heeft weer een afschuwelijke uitlaat en de wielophanging is afgebroken:
image-thumb

Marco, ik twijfel altijd, maar zijn dit nou originele (correcte) achtgaatsen?

Veel Engelse meuk wordt er geveild, maar er staan best een paar leuke auto's tussen (Lotus Carlton, Z3M, 600SL, Fiesta Turbo, 325Ti, 190 Cosworth): https://www.classiccarauctions.co.uk/cca-may-2019-classic-car-sale/view_lots/pn/all.

Pagina 110.... W110

fOIzhsD.jpg

De Heckflosse (zo genoemd vanwege de “staartvinnen” aan de achterkant), voorloper van de huidige E-Klasse.

TYN zei:
(..)

Bijzonder, de (origineel Britse!) 500E van Mr. Bean wordt geveild:
Wel gewoon een leuke 500E, met een geweldig verhaal. (..)

Ja, de eerste 4 jaren van zijn bestaan.. daarna een andere eigenaar.. en de laatste 2 jaar bij de laatste eigenaar..

Hoeveel waarde mag je toekennen aan het (kortstondige) bezit van een bekendheid in het verleden?

tja, als je er gevoelig voor bent veel.
Net als een beroemdheid ergens zijn handtekening op heeft gezet, dan is oude meuk ook ineens veel waard.

Als je fan bent, kan ik me voorstellen dat je iets meer betaald dan retail.

Durashift zei:
TYN zei:
(..)

Bijzonder, de (origineel Britse!) 500E van Mr. Bean wordt geveild:
Wel gewoon een leuke 500E, met een geweldig verhaal. (..)

Ja, de eerste 4 jaren van zijn bestaan.. daarna een andere eigenaar.. en de laatste 2 jaar bij de laatste eigenaar..

Hoeveel waarde mag je toekennen aan het (kortstondige) bezit van een bekendheid in het verleden?

Het leuke van dit exemplaar is dat Mr. Bean de auto blijkbaar zo hoog had zitten dat hij 'm weer teruggekocht heeft van dezelfde vent aan wie hij hem destijds verkocht heeft.

https://petrolicious.com/articles/rowan-atkinson-to-sell-his-rare-mercedes-benz-500e-for-the-second-time

TYN zei:
Zonde inderdaad. Ben benieuwd wat daar het verhaal achter is. Connaisseur bij uitstek Rowan Atkinson (de man van de McLaren F1) zou dat toch niet zo gewild hebben..

Er staat er trouwens nog een op de veilinglijst, maar die heeft weer een afschuwelijke uitlaat en de wielophanging is afgebroken:
image-thumb

Marco, ik twijfel altijd, maar zijn dit nou originele (correcte) achtgaatsen?

Veel Engelse meuk wordt er geveild, maar er staan best een paar leuke auto's tussen (Lotus Carlton, Z3M, 600SL, Fiesta Turbo, 325Ti, 190 Cosworth): https://www.classiccarauctions.co.uk/cca-may-2019-classic-car-sale/view_lots/pn/all.

Zo te zien wel, maar de naafdopjes moeten er heel snel uit. En die uitlaat..... brrr.

Tja, ex-Rowan Atkinson. Ik denk dat de man eerst dood moet gaan, wil er een extra waarde van komen. Zelfs de Rolls van Paul McCartney leverde niet echt substantieel meer op bij verkoop. Alleen de 550 spyder van James Dean kostte een vermogen, en die was niet eens rijdbaar.

BENZine zei:
Bofkont 350 zei:
Nieuwe Z4 schijnt echt geweldig te zijn qua rijden, weer een echte roadster, interieur vind ik echt geweldig.
Maar dat uiterlijk, bah bah, veel te druk al die lijntjes en vouwen, doe mij dan maar mijn oudje.

Op foto's ben ik dat met je eens, maar in het echt vond ik het erg meevallen. Dan staat er gewoon een fraaie dikke roadster.

Eerlijk is eerlijk heb de nieuwe Z4 nog niet in het echt gezien, we gaan het meemaken tzt.

Vooralsnog zo blij als een kind met mijn eigen E85 Z4, vandaag ook heerlijk uit toeren geweest.

aankomende week gaat hij een dagje naar Koops Borger om de voorbumper /motorkap goed te stellen,natuurlijk weer millimeter werk een normaal mens zou er niet wakker van liggen :)
Koops is een erkend BMW schade hersteller.

Nog identiek setje velgen styling 103 op de kop getikt die gepoedercoat gaan worden tzt.
Dan is alles perfect.

Mooie plannen weer bofkont! Ik kan me nog wel wat Z4 voorbumper drama herinneren, hopelijk gaat het deze keer beter :D

Vandaag bij de dealer de nieuwe Z4 bekeken. Op de foto's kwam het totaal niet op me over hoe laag en breed dat ding is. Waar de oude Z4 nog een sportwagentje was is dit echt een grote auto, of althans zo kwam het op me over. Voorkant vond ik nu niet bepaald charmant maar het maakt wel indruk.

Maandag overigens terug om een Styling 261 breedset te bekijken voor de E87 (y)

Pfff idd Zadelsnuiver hou op, dat was een drama, ook gedeeltelijk eigen schuld, was ook de reden dat de wagen eerder weg is gegaan was er helemaal klaar mee.
Had direct naar Koops moeten gaan, die doet ook schades van porsche centrum Groningen.
Dit bedrijf is echt zo ontzettend nauwkeurig, betaal je trouwens ook voor hoor, echt stukken duurder dan een regulier schadeherstel.

Mooi setje styling 261(y)

Styling 261is mooi, maar je 118d wordt er wel stevig van. Sportbh voor je vrouw os aan te raden, zelfs met cup b.

Ja, mooi Zadelsnuiver, maar bij een E87 ging ik niet voorbij de 17", en buurman heeft al prima benoemd waarom. :)

500 E zei:
Tja, ex-Rowan Atkinson. Ik denk dat de man eerst dood moet gaan, wil er een extra waarde van komen. Zelfs de Rolls van Paul McCartney leverde niet echt substantieel meer op bij verkoop. Alleen de 550 spyder van James Dean kostte een vermogen, en die was niet eens rijdbaar.

Ik denk ook niet dat het een premium oplevert. Maar als je 'm hebt, wel een leuk verhaal.

Het levert een premium op als de auto daardoor in een betere staat verkeert. Voor het verhaal is een bekende eerste eigenaar leuk uiteraard, met de kanttekening dat het dan ook vaak auto's zijn die voornamelijk door anderen zijn bereden. Denk aan auto's van koningshuizen ofzo.

Dat wordt nog afzien dan buurman met haar dubbel E cups :D Gelukkig heeft ze haar eigen auto en zijn de keren dat ze met mij mee rijdt op één hand te tellen.
Maar goed, dank voor de feedback. Ik ga het gewoon proberen en als het niet bevalt verkoop ik ze gewoon weer.

Zadelsnuiver zei:
Vandaag bij de dealer de nieuwe Z4 bekeken. Op de foto's kwam het totaal niet op me over hoe laag en breed dat ding is. Waar de oude Z4 nog een sportwagentje was is dit echt een grote auto, of althans zo kwam het op me over. Voorkant vond ik nu niet bepaald charmant maar het maakt wel indruk.

Vandaag nog even langsgeweest, wat een beest!

20190512-155334.jpg

20190512-155354.jpg

20190512-155411.jpg

20190512-155435.jpg

Absoluut een serieuze dikke auto, maar kan er nog niet echt warm van worden zo op de foto's, dat heb ik wel met een E85, zijn opvolger de E89 heb ik ook niet zoveel mee.
Hele maand juni vrij, zal ook eens naar de dealer tuffen om hem eens in het echt te bekijken.
Die blauwe kleur is wel geniaal moet ik zeggen.

Wel grappig maar wel echt oud. Zo'n 5-serie is wel min of meer aan t 'vergaan' qua materialen en dergelijke.

Wat de Z4 betreft, misschien iets teveel drukke lijnen, maar het is wel weer een stoere Z4 net als de 1e generatie. Een echte mannen-auto zeg maar. De 2e generatie heeft die stoere uitstraling veel minder.

In het echt is de nieuwe Z4 idd best een lekkere auto. Maar ik denk niet dat het een dergelijke klassieker wordt als de eerste z4. Dit is meer een gebruiksartikel wat over een jaar of 8-12 allemaal op de sloop ligt.

Welnee, waarom zou dat? En waarom zou de nieuwe Z4 kwalitatief minder zijn de E85? Zo goed was de kwaliteit van BMW’s in die jaren ook niet. Neem de E60/61 of de E65, ik denk dat je rustig kunt stellen dat hun opvolgers kwalitatief beter zijn.

Nee ik bedoel ook niet dat ze slecht zijn, maar dat ik denk dat ze geen klasieker zullen worden. Dit zie ik meer als een 3 serie, als t kapot gaat, gooi je het weg. En met al die moderne techniek vraag ik me af, of dat over 15 jaar nog te repareren is. LCD schermenen in een rare maat, pcb met soc's die al jaren niet meer leverbaar zijn etc etc.

Daar komen hoe dan ook oplossingen voor, bijvoorbeeld bedrijfjes die dat spul kunnen repareren. Als de E85 een klassieker kan worden dan zou ik niet weten waarom de G29 dat niet zou kunnen.

Kwalitatief zijn nieuwe bmw's tegenwoordig absoluut beter, vooral de interieur afwerking, maar moet zeggen dat mijn 15 jaar oude E85 echt niet tegenvalt, de linnenkap is nog in prachtige staat, interieur is ook redelijk slijtvast, de koets is verder superstrak nog.
Mijn R171 was van dat echt minder met dat gevoelige plastic interieur.

BENZine zei:
Daar komen hoe dan ook oplossingen voor, bijvoorbeeld bedrijfjes die dat spul kunnen repareren. Als de E85 een klassieker kan worden dan zou ik niet weten waarom de G29 dat niet zou kunnen.

Goede kans dat ik ernaast zit, zoals eigenlijk altijd :) Maar dat is mijn gevoel. Net als die 996 geen begeerde klassieker is/wordt :p

Kijk, dat heb ik dus ook. Zo'n -op zich mooie- 996 turbo spreekt mij dus niet of nauwelijks aan. Terwijl ik echt een 911 turbo liefhebber ben. Maar ik vind zo'n ding dus ook al te oud, je koopt m dus al 17 jaar oud. En dan is 60k toch veel geld. Want met aankopen houden de kosten ook niet op leert de ervaring.

Uniek mooie wagen deze 996, maar hier 60k op stuk slaan had ik ook niet gedaan.

Het is ook een groot verschil of je de auto een paar jaar oud aanschaft en dat ie dan op een gegeven moment 17 jaar oud wordt, of dat je 'm koopt als ie 17 jaar oud is.

Bij de 996 knap ik af op het dashboard/afwerking en op de spiegeleieren, de 997 vind ik in alle opzichten de mooiere auto.

De nieuwe Z4 heeft alle elegantie verloren.
Natuurlijk is het een leuke wagen en met een dikke motor ook een leuke dikke wagen, maar daar blijft het dan ook bij.

1235rgn.jpg

Mwa ik weet het niet, waar ik de 996 Turbo nog enigszins sierlijk vind, vind ik de 997 turbo net wat over the top.
Het liefst zie ik de 996 overigens in de pre-facelift, basis Carrera uitvoering (y), de 997 als pre-facelift C4S

10-porsche-a-saisir-avant-quil-ne-soit-trop-tard.jpg

porsche-997-c4s-g1-02486-0094-02-08-30.jpg

Ah! Als je een zilvergrijze W124 4Matic 300D Turbo sedan ziet, dan ben ik/vrouwlief dat hoogstwaarschijnlijk. Ik woon in Lahti maar ben geregeld in Helsink/Espoo.

Monsieur Le Loure 745454511732118484515484 zei:
Wat heb ik jou gemist.
Ga ff lekker op de voor pagina zitten trollen, maar laat dit draadje schoon van bitchfights van 12 jarige meisjes.

Terug
Bovenaan