Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Nog iemand zo geschrokken van de 2 Grand Coupe? Ik was serieus verbaasd dat het geen mislukte shop was. En dat 'GC' slaat natuurlijk nergens op, is gewoon een Aziatisch 4-deurs sedannetje.

2020-bmw-2-series-gran-coupe.jpg

Die verhouding, dat ontzettend lelijke front, beide bij de 1 al verguisd, met als klap op de vuurpijl een volstrekt anonieme en totaal mislukte achterkant. 3/4 van achter is het ding niet om aan te zien. Ik kan er werkelijk geen aantrekkelijke lijn of BMW-kenmerk in herkennen.

funf zei:
Ook al niet omdat de Mini Clubman met gelijke motorisering, meer individualiseringsmogelijkheden en completer uitgerust een paar duizend euro goedkoper is. Dan moet je wel heel graag een BMW willen rijden.

Ik zou dit eerder omdraaien. Voor 'slechts' een paar mille meer heb je een volwaardige BMW, dan moet je wel heel graag een Mini willen. Zo'n Mini is gevoelsmatig toch een andere klasse (iig qua formaat, maar ik heb de afmetingen niet bekeken).

Mijn God. Als je het logo weghaalt had ik het aangezien voor (mislukte) Kia. Want zelfs Kia kan dit beter. De verhoudingen zijn zoek. Hij staat hoog raar op zijn wielen en de verhoudingen kloppen gewoon niet. Zo krijg je iedereen wel in een elektrische auto als je de ICE's zo'n ontwerp meegeeft.

TYN zei:
funf zei:
Ook al niet omdat de Mini Clubman met gelijke motorisering, meer individualiseringsmogelijkheden en completer uitgerust een paar duizend euro goedkoper is. Dan moet je wel heel graag een BMW willen rijden.

Ik zou dit eerder omdraaien. Voor 'slechts' een paar mille meer heb je een volwaardige BMW, dan moet je wel heel graag een Mini willen. Zo'n Mini is gevoelsmatig toch een andere klasse (iig qua formaat, maar ik heb de afmetingen niet bekeken).

Ga er maar eens mee rijden. Ik zie de meerwaarde van de 1 ten opzichte van de Clubman niet. Maar daar kun je natuurlijk anders over denken.

TYN zei:
Nog iemand zo geschrokken van de 2 Grand Coupe? Ik was serieus verbaasd dat het geen mislukte shop was. En dat 'GC' slaat natuurlijk nergens op, is gewoon een Aziatisch 4-deurs sedannetje.

2020-bmw-2-series-gran-coupe.jpg

Die verhouding, dat ontzettend lelijke front, beide bij de 1 al verguisd, met als klap op de vuurpijl een volstrekt anonieme en totaal mislukte achterkant. 3/4 van achter is het ding niet om aan te zien. Ik kan er werkelijk geen aantrekkelijke lijn of BMW-kenmerk in herkennen.

Dit ben ik dan weer roerend met je eens. Een rare auto.

De Clubman is sowieso exclusiever dan de 1-Serie, en zeker in een uitvoering zoals die van (de vrouw van) Funf.

Trekt die Van Hooydonk eigenlijk nog steeds aan de touwtjes op de designafdeling van BMW? Tot een jaar of wat geleden kwamen er nog zulke mooie ontwerpen van de tekentafels in Munchen… Where did it go wrong?

funf zei:
TYN zei:

Ga er maar eens mee rijden. Ik zie de meerwaarde van de 1 ten opzichte van de Clubman niet. Maar daar kun je natuurlijk anders over denken.

Kun je wel eens gelijk in hebben. Ik heb geen ervaring met de nieuwe en niet echt een beeld van het formaat, is zo'n Clubman nou een volwaardige C-segmenter?
Het ding ziet er in ieder geval wel een stuk aantrekkelijker uit dan een 1, zeker in het groen. (y)

Wat ik nog wil toevoegen over mijn rijervaring met de nieuwe 1-serie: bij bepaalde auto's krijg je een beetje speciaal gevoel als je ermee op weg bent. Dat gevoel kreeg je in de vorige 1-serie, ook al was het een 118i ofzo. De lange motorkap, de bestuurderstoel in t midden van de wielbasis, het stuur om alleen te sturen.... Hetzelfde gevoel als dat je bijvoorbeeld in een Alfa Alfetta/Giulietta reed om het even buiten BMW te houden. Dat heeft een nieuwe 1 dus totaal niet meer. Het is echt een heel gewoon -weliswaar goed rijdend- autootje geworden.

FH163500 zei:
Wat ik nog wil toevoegen over mijn rijervaring met de nieuwe 1-serie: bij bepaalde auto's krijg je een beetje speciaal gevoel als je ermee op weg bent. Dat gevoel kreeg je in de vorige 1-serie, ook al was het een 118i ofzo. De lange motorkap, de bestuurderstoel in t midden van de wielbasis, het stuur om alleen te sturen.... Hetzelfde gevoel als dat je bijvoorbeeld in een Alfa Alfetta/Giulietta reed om het even buiten BMW te houden. Dat heeft een nieuwe 1 dus totaal niet meer. Het is echt een heel gewoon -weliswaar goed rijdend- autootje geworden.

Ik zeg "sla je slag en pak nog snel één van die nieuwe M140i's" :cool:

Ik heb een fantastische 130i dus waarom zou ik dat doen? Als eventuele nieuwe zakenauto wil ik bovendien meer comfort en zuiniger.

TYN zei:
Kun je wel eens gelijk in hebben. Ik heb geen ervaring met de nieuwe en niet echt een beeld van het formaat, is zo'n Clubman nou een volwaardige C-segmenter?
Het ding ziet er in ieder geval wel een stuk aantrekkelijker uit dan een 1, zeker in het groen. (y)

Tja, qua binnenruimte doet hij niet onder voor de 1 en op de achterbank kun je heel behoorlijk zitten. Daarom is het voor ons echt wel een praktische auto, die toch ook een beetje lol biedt. En ik vind het persoonlijk een leuk modelletje.

Als het zakelijk een diesel mag/moet zijn, lijkt me dit een zeer mooie aanbieding: BMW 530d bij Keram

Is net afgeprijsd, staat al enkele maanden te koop, was eerst 54K, heb er namelijk even mee gespeeld om mijn huidige 5 hierop in te ruilen, maar niet gedaan omdat voorstel onder de streep tegenviel. Wel jammer, zou in een keer (voor mij) een paar 'gemissen' goed maken namelijk schuifdak, acc en 19''

Ben net terug van een 3 daagse trip van 1800km door Nederland, Belgie en Frankrijk met een gemiddeld verbruik van 1 op 14.5 (berekend adhv kilometerstand en getankt volume), niet slecht voor een benzine auto dacht ik zo.

Is een E 300 de geen optie? Volgens mij gaat Mercedes nog best wel stunten richting het einde van het jaar.

1:14,5 is zeker netjes voor een dergelijk formaat. Mijn C180 doet ongeveer hetzelfde op langere ritten.

DagDromer zei:
Als het zakelijk een diesel mag/moet zijn, lijkt me dit een zeer mooie aanbieding: BMW 530d bij Keram

Deze is wel echt goed samengesteld. (y) En zo'n zescilinder diesel heb je elke dag plezier van.

TYN zei:
1:14,5 is zeker netjes voor een dergelijk formaat. Mijn C180 doet ongeveer hetzelfde op langere ritten.

DagDromer zei:

Deze is wel echt goed samengesteld. (y) En zo'n zescilinder diesel heb je elke dag plezier van.

Ja, eens. Ik had hem ook al gespot. Lijkt me een heel fijne wagen!

Wow, daar is in 2 jaar tijd en nauwelijks km’s wel héél veel op afgeschreven :eek:
Interessant aanbod inderdaad.

TYN zei:

DagDromer zei:

Zwart op zwart met donkere hoogglans interieur panelen. Totaal emotieloos, ik snap wel dat ie niet verkocht wordt. Hier wordt ik in ieder geval niet vrolijk van. Dan of een frissere buitenkleur icm zwart interieur of iets van Mokka/Bruin of zelfs een Creme/Elfenweis interieur om de boel op te breken.

Zwarte lak plus zwarte lederen bekleding, wordt leuk in de zomer zonder de stoelventilatie optie :)

Je koopt de uitvoering zoals hij er staat. In dit geval zou ik met die kleurcombinatie prima kunnen leven. Een 530d met de juiste opties, nauwelijks kilometers en mooi afgeprijsd.

Voor mij mist hij sowieso 5de deur en wat extra plaatstaal en ramen :)

Voor de km's en de motorisering/opties is het inderdaad wel een koopje. Had ie er als touring gestaan was ie zelfs voor de 54k weggegaan.

KadettRT zei:
Zwart op zwart met donkere hoogglans interieur panelen. Totaal emotieloos, ik snap wel dat ie niet verkocht wordt. Hier wordt ik in ieder geval niet vrolijk van. Dan of een frissere buitenkleur icm zwart interieur of iets van Mokka/Bruin of zelfs een Creme/Elfenweis interieur om de boel op te breken.

Ik vind zwart leer met een zwarte hemel en donker hout juist een topcombi. (y)
Qua buitenkleur had ik persoonlijk ook iets anders gekozen, maar zoals funf zegt, bij een tweedehands heb je niet alles voor het uitkiezen. Ik zou 'm er niet voor laten staan.

KadettRT zei:
Voor mij mist hij sowieso 5de deur en wat extra plaatstaal en ramen :)

Voor de km's en de motorisering/opties is het inderdaad wel een koopje. Had ie er als touring gestaan was ie zelfs voor de 54k weggegaan.

Dat is onzin, er zijn in dit segment net zoveel liefhebbers voor sedans dan voor stations. De enige reden dat ie er nog staat en voor dit geld is dat het een diesel is, die verkopen momenteel nogal lastig. Was het een 530i of 540i dan was ie al lang weg geweest voor die 54k.

KadettRT zei:

Sure, maar wel een lekkere low-key zakensedan. Neemt niemand aanstoot aan. Alle praatjes mooi, maar als je met een dergelijk samengestelde 530d voorrijdt heb je minder snel een stempel dan als het een 518d met M-Pakket in Carbonschwarz met Elfenbeinweiss leder betreft (welke fors goedkoper is). Wij mogen dat onzin vinden, maar jalouzie en afgunst komt nog veel voor. En niet alleen in Nederland. Daarnaast is het ook wel fijn om onopvallend door het verkeer te gaan.

Zal in Duitsland niet veel anders zijn, want het merendeel van Duitse importauto's is zwart of grijs, en met een zwart interieur.

Wij bedienen klanten van Groenland tot Zuid-Afrika en Ierland tot Oekranie, geloof me, er zijn er maar weinig die een 'dik uitziende auto' niet verwarren met duur of dure dienstverlening. Ondanks dat er in onze industrie door sommige aanzienlijke sommen geld worden verdiend en op menig klantenoprit een stevig gemotoriseerde E-segmenter of groter staat wordt toch scheef gekeken. Ook in Duitsland. Maar in het Duits kanje het wel mooi zeggen. Mitleid bekommst man geschenkt, neid muss man sich verdienen. :)

@Dagdromer: Heb je de film Equilibrium gezien? Dat gevoel heb ik als ik in Nederland op de weg rij, totaal saai en emotieloos. Het is allemaal lease zwart wit grijs of grondverf met een enkele blauwe variant ertussen. Gelukkig komt er nog wel eens een Mazda in Soul Red voorbij, heel af en toe een Mercedes in Hyacint Rot of een Volvo in Fusion red. Een Alfa in Rosso Competizione. (Valt het al op dat ik gek ben op rood :D )

Nu begrijp ik (deels) dat de baas zijn lease auto wat chiquer wilt hebben. Maar het is bijna deprimerend als je in de file staat onderweg en je kijkt om je heen. Dan wordt je blij als je een Fiat 500 in Mint Green ziet of een Mini in BRG.

Hier stap ik liever in, alleen dan wel met max 19"velgen.

https://www.demaassche-venlo.nl/bmw/19768340

https://www.nobracars-helmond.nl/bmw/21288851

83k voor een 520i? Dan vind ik die zwarte 530d een betere deal. Sowieso qua rijden natuurlijk en als je erin zit ziet het er hetzelfde uit, binnenkant allebei zwart en de buitenkant zie je toch niet.

Dat Brass individual zou me denk ik heel snel tegen gaan staan. Eerste weken goh wat leuk, dan wat een snertkleur. Zelf ben ik momenteel weer van het blauw, vond ik jaren niet mooi meer, nu weer wel. Een donkerblauwe, of meer dat fellere (estoril?) (y)

R107 zei:
83k voor een 520i? Dan vind ik die zwarte 530d een betere deal. Sowieso qua rijden natuurlijk en als je erin zit ziet het er hetzelfde uit, binnenkant allebei zwart en de buitenkant zie je toch niet.

Ging mij om de uitvoering en kleur... niet de prijs. Dat zou ik er ook niet voor betalen :)

Precies, en daar ging het Dagdromer nou juist wel om bij de gelinkte 530d. Niet omdat het nou zo'n geweldig mooie uitvoering betreft (want zo worden er heel veel aangeboden), maar omdat 49k voor een 2 jaar oude 530d (met deze opties en 6.000km op de klok) gewoon een hele scherpe prijs is.

Vandaag de auto bij de garage gehad voor een onderhoudsbeurt, winterwissel en wat ander onderhoud. Heb als vervangend vervoer een G20 een dag mee gekregen. Een goede dag mee gereden, en dat viel niet tegen.
De auto geeft een erg solide gevoel, de auto zit zeer degelijk in elkaar. En is erg stil, bijzonder goed geïsoleerd.
Dat gekke klokkenspel zou niet direct mijn keuze zijn, maar die ‘tegen-de-klok’ toerenteller valt na een paar om rijden niet meer negatief op.
Voor een 320d ook eigenlijk wel vlot genoeg.
De iDrive is een generatie jonger en biedt niet direct meer functies, maar wel een iets simpelere bediening.
Maar toch ben ik blij morgen de 5 weer op te halen. Voel me daar meer in thuis.
De 320 is een M uitvoering met schuifdak. Mis net een cm hoofdruimte om lekker te kunnen zitten, de sportstoelen zijn goed, maar de comfortstoelen zitten voor mij lekkerder, maar vooral de harde bijna stoterige vering ervaar ik als storend.

Qua comfort zijn de 3 en de 5 idd heel verschillende auto’s. Ik denk dat wat dat betreft de C en de E dichter bij elkaar liggen.

De G20 is inderdaad een erg fijne auto, eigenlijk de eerste drie die mij als totaalplaatje bevalt. Dat zit vooral tussen mijn oren hoor, en het is lastig aan te geven waar het hem precies in zit. De vering van het standaard onderstel vond ik comfortabel genoeg, maar het verschil kan hem zitten in een M-onderstel dat er bij jouw 320d onder zit. Voor FH is zo'n G20 wellicht ook wel een optie, als 320d of 330d. (y)

Als 320d sws niet hoewel het een fantastische auto/motor is. Maar er bestaat ook een 330d dus dan word ik niet gelukkig met een 320d.
Er heeft zich een koper gemeld voor mijn motorjacht. Als die verkoop doorgaat ga ik ook weer iets echt leuks kopen op autogebied. Heb trouwens een motorfiets teruggekocht die ik begin vorig jaar had verkocht.

Ferrari is leuk om een keer te lenen of te huren, ik zou dr geloof ik geen eentje kopen. Tenzij een witte testarossa met 1 spiegel :cool:

Een 992 targa ljjkt mij beter voor Fryske (en mij ;) )

Even iets anders en zeer ernstig betreffende een blauwe Golf en een Astra op de A2, namelijk de horrorcrash op de A2 van afgelopen donderdag waarbij 3 doden vielen. Hebben jullie daar een mening over?

FH163500 zei:
Als 320d sws niet hoewel het een fantastische auto/motor is. Maar er bestaat ook een 330d dus dan word ik niet gelukkig met een 320d.
Er heeft zich een koper gemeld voor mijn motorjacht. Als die verkoop doorgaat ga ik ook weer iets echt leuks kopen op autogebied. Heb trouwens een motorfiets teruggekocht die ik begin vorig jaar had verkocht.
Ow spannend. Dus niet meer varen?

FH163500 zei:
Even iets anders en zeer ernstig betreffende een blauwe Golf en een Astra op de A2, namelijk de horrorcrash op de A2 van afgelopen donderdag waarbij 3 doden vielen. Hebben jullie daar een mening over?
Neuh doe maar niet. Is genoeg voor een ban :)

Terug
Bovenaan