Teutonia LXV :Geschwindigkeit

@Michel1975: mogelijk niet meer varen met deze boot. Ik zal altijd wel blijven varen maar dan met iets kleiners. Varen met een groot motorjacht vind ik overigens niet heel leuk, het verblijven op een boot daarentegen is heel prettig. Maar goed, je hebt pas iets verkocht als het geld op je rekening staat heb ik inmiddels ervaren. Dus moet het eerst nog zien allemaal.

De crash. Je hebt dus dezelfde mening als ik. Overduidelijk, maar de instanties brengen het niet naar buiten begin ik te denken. Als dat zo is zou dat zeer kwalijk zijn. Uiterlijk deze week zouden ze toch wel zekerheid moeten kunnen hebben daarover?

Een epileptische aanval, volgens de familie van de veroorzaker. Maar blijf je bij een dergelijke aanval eerst nog een hele tijd lang perfect rustig op de vluchtstrook rijden?

Even opgezocht. Tsja wat moet je er van vinden? Iemand die het niet meer ziet zitten en in een moment van zinsverbijstering er een eind aan probeert te maken. Ik lees het wel vaker hoor, vaak zijn bussen of vrachtwagens het slachtoffer, meer kans op succes zeg maar. Erg egoïstisch maar daar hoef je niet meer aan te denken wanneer je tussen 6 planken ligt.

Dat zou uit een medisch dossier moeten blijken. En strookt niet met de diverse getuigenverklaringen. De familie van de veroorzaker is niet objectief en bevooroordeeld uiteraard.

Naar mijn mening afgaande op feiten en verklaringen dus geen ongeluk maar opzet. De veroorzaker heeft gewoon 2 willekeurige mensen vermoord die nietsvermoedend op de A2 reden. Dat hadden dus ook jij of ik kunnen zijn.

FH163500 zei:
het verblijven op een boot daarentegen is heel prettig.

Zelfde als die Ferrari. Die moet je gewoon niet willen hebben. Zeker niet als je ook nog bemanning hebt. Gewoon huren voor die paar dagen per jaar.

Maar goed, je hebt pas iets verkocht als het geld op je rekening staat heb ik inmiddels ervaren.

Lol, hoeveel mensen hier wel niet zijn geweest die onze duurste woningen wilden kopen. Vooral de types met een grote bek, maar blijken keer op keer nog geen fiets te kunnen kopen.

FH163500 zei:
Naar mijn mening afgaande op feiten en verklaringen dus geen ongeluk maar opzet. De veroorzaker heeft gewoon 2 willekeurige mensen vermoord die nietsvermoedend op de A2 reden. Dat hadden dus ook jij of ik kunnen zijn.
Krijg een beetje het zelfde gevoel als bij de suikerspiegel kneus voor het CS.

Zeker. Op internet/AD staat dat het onderzoek nog loopt en nog weken kan duren. Waarschijnlijk hopen ze hiermee dat de interesse van het publiek dan naar de achtergrond is verdwenen want we leven immers in de waan van de dag. Ik zal het kritisch blijven volgen.

Ik volg het nieuws rondom die horrorcrash ook. Er hebben 2 getuigen verklaard dat de spookrijder nog een behoorlijke tijd (eerste getuige zei zelfs 2km, politie later 800m) parallel aan zijn oorspronkelijke rijbaan gereden heeft. Onwaarschijnlijk bij een epileptische aanval. Familie van de veroorzaker (wie in de laatste berichten al geen spookrijder meer genoemd wordt) noemde al heel snel dat hij een aanval gehad moet hebben en enkele dagen ervoor over hoofdpijn klaagde. Ik heb zelfs al gelezen dat de politie gezegd heeft dat de oorzaak wellicht nooit meer te achterhalen is..

Het was sympathieker geweest als die familie geld had ingezameld voor de nabestaanden en/of uitvaart van de slachtoffers.

Speculeren is gevaarlijk. Na de crash van het gezin uit Scherpenzeel bij München werd er ook gespeculeerd. Oorzaak is dat moeder ineens zeer onwel werd. De media weten ook van alles te verzinnen om de aandacht te trekken. Kijk naar de dode Chinezen in Engeland.... de trekker was drie jaar geleden in NL bezit? Kom op.

De media lees ik met enig wantrouwen, niet omdat ze door de staat gestuurd worden, maar omdat ze soms snel willen scoren.

Ik weet niet of je hier kunt spreken van speculatie. Je hebt aan één kant de politie die zijn mond stijf dicht houdt en aan de andere kant de ooggetuigen die geen kastanjes in het vuur hebben en dus waarschijnlijk de waarheid spreken. Als 3e komt dan de familie van de "dader" in beeld maar die hebben natuurlijk wel een reden om het een en ander wat rooskleuriger te doen lijken. Enige speculatie die ik zie is dat het een misschien een epileptische aanval was omdat hij wat last had van hoofdpijn.

Voor mij zo klaar als een kous en als je niet wilt dat de media er zijn eigen draai aan gaat geven moet de politie maar beter hun voorlichting op orde hebben.

Wat mij betreft komt de waarheid boven water. Als de politie meer tijd nodig heeft dat moet ze dat gegund worden. Als er wat verborgen wordt dan mag de pers erop duiken. Maar ik zie iets te vaak dat er "nieuws" gebracht wordt wat sterk op punten scoren lijkt. Terwijl het nieuws juist zodanig moet zijn dat je er geen speld tussen krijgt zonder onzinnige randzaken. Daarom krijgt de pers ook die vrijheid. Om de waarheid te brengen.

Flieger zei:
Ik volg het nieuws rondom die horrorcrash ook. Er hebben 2 getuigen verklaard dat de spookrijder nog een behoorlijke tijd (eerste getuige zei zelfs 2km, politie later 800m) parallel aan zijn oorspronkelijke rijbaan gereden heeft. Onwaarschijnlijk bij een epileptische aanval. Familie van de veroorzaker (wie in de laatste berichten al geen spookrijder meer genoemd wordt) noemde al heel snel dat hij een aanval gehad moet hebben en enkele dagen ervoor over hoofdpijn klaagde. Ik heb zelfs al gelezen dat de politie gezegd heeft dat de oorzaak wellicht nooit meer te achterhalen is..

Het was sympathieker geweest als die familie geld had ingezameld voor de nabestaanden en/of uitvaart van de slachtoffers.

Dat was idd een stuk sympathieker geweest ja. In alle gevallen trouwens.

Stel: de man maakte bewust een einde aan zijn leven. Dan zal het hem jeuken wie hij meeneemt. die 'roes' overheerst alles.

Stel: de man heeft een epileptische aanval gehad. Dat kán. Tragisch, maar het kan.

In beide gevallen zou ik verslagen zijn, als nabestaande. Maar als er ingezameld zou worden, dan deed ik dat ten behoeve van de weerloze slachtoffers.

De bestuurder van de Renault Master vóór de Golf heeft de spookrijder net kunnen ontwijken en 'm recht in zijn ogen gekeken. Hij verklaarde dat ie schreeuwend achter het stuur zat.

We zullen de uitkomst van het onderzoek afwachten. Maar ik moet mij sterk vergissen als we hier niet te maken hebben gehad met een in korte tijd geradicaliseerde persoon die moedwillig deze actie heeft uitgevoerd. Radicalisering gebeurt veelal zeer snel in de onderhavige cultuur. En zo lopen en rijden er honderdduizenden tijdbommen rond in Nederland. Dit wordt onderdeel van ons leven in Nederland en Europa.

Omdat "het onderzoek" zo veel tijd in beslag neemt ga je vanzelf wel verklaringen zoeken. We zullen zien.

FH163500 zei:
We zullen de uitkomst van het onderzoek afwachten. Maar ik moet mij sterk vergissen als we hier niet te maken hebben gehad met een in korte tijd geradicaliseerde persoon die moedwillig deze actie heeft uitgevoerd. Radicalisering gebeurt veelal zeer snel in de onderhavige cultuur. En zo lopen en rijden er honderdduizenden tijdbommen rond in Nederland. Dit wordt onderdeel van ons leven in Nederland en Europa.

Eens, er zijn figuren waar ons rechtssysteem altijd zal falen. Die buiten het systeem uit en ik zal er niet rouwig om zijn dat bepaalde Adolf figuren vroegtijdig verdwijnen. De grens tussen de rechten van het individu en wanneer deze rechten een gevaar worden voor de samenleving als geheel.

Barri zei:
De bestuurder van de Renault Master vóór de Golf heeft de spookrijder net kunnen ontwijken en 'm recht in zijn ogen gekeken. Hij verklaarde dat ie schreeuwend achter het stuur zat.

Tja, wat zou hij dan geroepen hebben...? :rolleyes:

R107 zei:
Barri zei:

Iets met snackbar? Want dat schijnt zo lekker verbindend te werken aldus de woordvoerder van de blauwe moskee:)

FH163500 zei:

Die mogelijkheid had ik niet eens kunnen bedenken. Maar ja, het kan. Tegen mafketels is geen samenleving bestand.

michel1975 zei:
R107 zei:
Barri zei:

Iets met snackbar? Want dat schijnt zo lekker verbindend te werken aldus de woordvoerder van de blauwe moskee:)

Verbinding wordt heel hard geschreeuwd. Maar juist die groep die totaal niet aan verbinding doet, wordt er niet op aangesproken. Men zit wel te miepen dat er genderneutrale wc's moeten komen maar dat de Moslimcultuur strikt man/vrouw gescheiden wetten en regels heeft, vinden ze dan niet erg.....

ad.nl zei:
Oorzaak
Mike twijfelt niet aan de oorzaak van het ongeval. De bestuurder van de Opel Astra, een 38-jarige man uit Vianen, is volgens hem moedwillig door de middenberm van de A2 gereden op een plek waar geen vangrail is en heeft bewust in de richting van zijn bus gestuurd. ,,Ik heb op het politiebureau in Maarssen, waar ik een verklaring heb afgelegd, een Tesla-rijder gesproken die achter hem reed toen hij door de middenberm stuurde. Die is hem parallel blijven volgen en heeft gezien dat hij eenmaal op de binnenste vluchtstrook weer gas gaf en honderden meters, misschien wel een kilometer is doorgereden.’’ Een andere ooggetuige verklaarde eerder tegenover deze krant ook dat veroorzaker van het ongeluk enige tijd over de vluchtstrook reed.

Het politieonderzoek naar de dodelijk crash is nog niet afgerond. Volgens een woordvoerder worden verschillende scenario’s onderzocht. Na het weekeinde verwacht hij meer duidelijkheid. Aanwezigen bij de rouwbijeenkomst voor de veroorzaken van het ongeluk opperden vrijdag dat hij door een epileptische aanval de macht over het stuur verloor.

Mike zegt wel te begrijpen dat het voor nabestaanden moeilijk is te accepteren, maar volgens hem veroorzaakte de man het ongeluk moedwillig. ,,Ondanks de hoge snelheid heb ik hem in zijn ogen kunnen kijken. Hij had twee handen aan het stuur, zijn ogen open en schreeuwde. Dat beeld raak ik nooit meer kwijt.’’

Flieger zei:
500 E zei:
Die mogelijkheid had ik niet eens kunnen bedenken. Maar ja, het kan.

Gek genoeg was dat juist het eerste waar ik aan dacht.

Helaaas genoeg is dat juist het eerste waar ik aan denk (na grondige lezing van feiten, omstandigheden en de diverse verklaringen). Maar nogmaals, het onderzoek loopt nog.

Het enge is dat een auto of vrachtauto steeds vaker als moordwapen wordt gebruikt. De discussie in het AD over het wel of niet aanwezig zijn van vangrails bij de A2 is volkomen zinloos ingeval van opzet omdat het anders op een provinciale weg gebeurt of in de stad.

michel1975 zei:
R107 zei:
Barri zei:

Wss op weg naar de hakkenbar voor nieuwe zolen ..... diep triest net als eerder genoemd je zal er maar rijden ..... Maar maak je geen illusie dit gaat gewoon onder het (zwevend ?) tapijt .....

Btw een vraagje aan de kenners ; een vriend van mij is bezig met een Mercedes GL 350 diesel facelift model uit 2014 . Is die auto niet een beetje onder gemotoriseerd met 258 pk ??

Ik heb alleen ervaring met de pre-facelift 320CDI met 224pk. Die vond ik al goed passen bij de auto. Met de 350 kom je zeker niet tekort. Sowieso eerst rijden, alvorens aan te schaffen!

slots zei:
Btw een vraagje aan de kenners ; een vriend van mij is bezig met een Mercedes GL 350 diesel facelift model uit 2014 . Is die auto niet een beetje onder gemotoriseerd met 258 pk ??

We raken eigenlijk ook wel enorm verwend heden ten dage als automobilist. Een top van 220 km, 0-100 in 7,9 seconden. Ondergemotoriseerd! Er ueberhaupt al aan durven denken. :D

slots zei:

Hoeveel PK's had je zelf in gedachten om behoorlijk gemotoriseerd te zijn? En, is tunen tot 350 PK misschien mogelijk?

Flieger zei:
Ik heb alleen ervaring met de pre-facelift 320CDI met 224pk. Die vond ik al goed passen bij de auto. Met de 350 kom je zeker niet tekort. Sowieso eerst rijden, alvorens aan te schaffen!
Dank je Flieger , hij zit volgende week in Duitsland om er een paar te bekijken ben benieuwd ... en Schaduw ja je hebt wel gelijk maar was ook vergeten te melden dat hijzelf en zijn 2 jongens allemaal boven de 1.90 m zijn en niet de lichtste , moeders laat ik mij niet over uit ;) en dan nog wat bagage ... Ik zal het wel horen volgende week ..

Speedtouch ja aan zoiets zat ik te denken ... maar moet bekennen heb nooit in een GL gereden , wel in een RR4.4v8 ( idd 340pk) en dat reed prima heerlijk zelfs ...

Aan ruimte heeft de GL weinig gebrek. Ik vond het een erg comfortabele auto. Beetje Amerikaans. Echt 'king of the road' gevoel.

Ik was vorige week een weekje in Dubai, wat een stad!! Gigantische gebouwen, ook veel nog volop in aanbouw, en heel veel autoverkeer. Vooral aan het begin van de avond liep het verkeer op de snelwegen (vaak tot wel 10 baans) dan ook behoorlijk vast. Bij ons ligt straks de economie op z’n kont vanwege een “stikstof-crisis”, daar zijn alle remmen los en zouden ze smakelijk lachen om dat Hollandse gekeutel :).

Veel dikke bolides daar natuurlijk, al na een paar uur kijk je niet meer op van een Rolls, Ferrari of Lambo. Ook heel veel auto’s die we hier op de weg helemaal niet kennen, veelal van Japanse of Amerikaanse makelij.

Wat ook opviel (in positieve zin) is dat alles heel netjes en schoon is, geen papiertje op straat te vinden. En de mensen zijn er heel correct, vriendelijk en service-gericht.

N35KSM7.jpg

7mDrfmP.jpg

Ik neem aan een vakantie ?

Idd bijzondere plaats om te zijn. Wat mij opviel was dat de bij de metro de rolpaden in de overwegen buiten de spits worden uitgeschakeld, volgens het bijgeplaatste bordje 'om stroom te sparen', vond die wel geestig - om je heen is immers alles fel verlicht en staat de airco volle bak te pompen. Alsof die paar rolpaden het verschil maken.

Hangt ook wel een bepaalde sfeer, alsof alles mogelijk is.

R107 zei:
... Bij ons ligt straks de economie op z’n kont vanwege een “stikstof-crisis”, ...

Niet alleen vanwege de stikstof crisis. Het zou mij niet verbazen als heel europa volgend jaar gigantisch onderuit gaat. En het zal wel weer in Spanje beginnen, ik begin het al wel te merken.

Dubai, tja, leuk voor een dag of 2,3, daarna weer gillend weg, ik vind het helemaal niets.

@ Dagdromer: Ja, was daar op vakantie.
Die metro stelt daar weinig voor, daarmee kun je lang niet overal komen. Er zouden veel meer vertakkingen moeten zijn, ook richting kust. Nu ben je bij gebruik van de metro meestal alsnog aangewezen op een taxi om op de plaats van bestemming te komen want de afstanden zijn dan nog veel te groot om te lopen. Wat dat betreft valt er daar dus een flinke slag te slaan om zo ook het autogebruik te kunnen terugdringen.

@ Gullwing: Ik was er nu 6 dagen en daar hadden er best nog een paar bij mogen komen. Ik vond de sfeer daar erg relaxed en het is er altijd mooi weer. Wel te heet in de zomermaanden, dan moet je daar niet zijn.

Ik was vorige week een weekje in Dubai, wat een stad!! Gigantische gebouwen, ook veel nog volop in aanbouw, en heel veel autoverkeer.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar volgens mij zou ik me de pleuris vervelen in z'n stad. Maar ja, dat zegt misschien meer over mij. :D In NY geweest, was blij dat we na drie dagen weg konden. Ook in LV geweest (halve dag) en vond dat ook helemaal niks.

:) Inderdaad, als je NY en Vegas helemaal niks vind dan hoef je ook niet naar Dubai te gaan. Ik heb er i.i.g. mijn ogen uitgekeken, en daarnaast was het bij 35 graden ook prima vertoeven op het strand en bij het zwembad.

De Schaduw zei:
... In NY geweest, was blij dat we na drie dagen weg konden. ...

lol, ik zou juist weer direct in NYC kunnen wonen, heerlijke stad. Voel ik me helemaal thuis. Alleen met vrouw en 4 kinderen is een vrijstaand huis met tuin etc veel fijner. Daarnaast komen nogal eens vrienden en familie over, dan is wat extra ruimte helemaal prettig, en dat is in NYC echt totaal niet te betalen :D

Ja, NYC vind ik ook fantastisch. Geweldige stad. Moslimlanden spreken mij totaal niet aan dus daar zul je mij niet zien. Vandaag met een Bentley Arnage R naar een afspraak geweest, heerlijke old school auto a la Mercedes 450SEL/560SEL...dat idee. Heerlijk brabbelende 6.75 liter V8 met iets van 800+ Nm koppel. Freebees sparen gaat ook plotseling een stuk sneller, dat is dan weer de keerzijde. Toch wel een fijn hebbedingetje.

Ik zou zo een pied-a-terre in NYC willen hebben. Heerlijke stad maar je moet er van houden. The city that never sleeps, letterlijk.

Zeker, NY is fantastisch. De tickets voor komend voorjaar liggen al klaar(y)

Zouden ook komend jaar weer gaan maar zit er voorlopig niet in. Ouders pleegdochter geven geen toestemming. Dus voorlopig op Nederland aangewezen.

michel1975 zei:
Zouden ook komend jaar weer gaan maar zit er voorlopig niet in. Ouders pleegdochter geven geen toestemming. Dus voorlopig op Nederland aangewezen.

Ik word niet gehinderd door enige kennis op dit vlak, maar dit lijkt me niet mooi. Je helpt mensen en vervolgens krijg je geen toestemming om de dingen te doen die je graag wilt doen? Klinkt bijzonder, maar er zal vast een goede uitleg voor zijn.

Goed man! (y) Mijn broer en schoonzus zijn ook pleegouders dus ik hoor nog wel eens wat. Bezoeken van ouder(s), gesprekken met begeleiders, de kinderen zelf die vaak extra aandacht nodig hebben in verband met verleden e.d. Mooi dat je dat doet, respect!

W212 zei:
Je helpt mensen en vervolgens krijg je geen toestemming om de dingen te doen die je graag wilt doen?

Zo wordt dat door de betrokkenen niet altijd ervaren. Erg jammer, maar het gebeurt helaas veel.

De Schaduw zei:

Goed man! (y) Mijn broer en schoonzus zijn ook pleegouders dus ik hoor nog wel eens wat. Bezoeken van ouder(s), gesprekken met begeleiders, de kinderen zelf die vaak extra aandacht nodig hebben in verband met verleden e.d. Mooi dat je dat doet, respect!
Dank. Dat klopt de bezoeken zijn niet altijd even makkelijk en met name als je daarna weer thuis bent en de oude gewoontes weer de kop opsteken. Tegen de tijd dat dat er uit is dient het volgende bezoek zich al aan.

funf zei:
W212 zei:
Je helpt mensen en vervolgens krijg je geen toestemming om de dingen te doen die je graag wilt doen?

Zo wordt dat door de betrokkenen niet altijd ervaren. Erg jammer, maar het gebeurt helaas veel.
Klopt inderdaad. De ouders, met name de moeder ziet niet in dat wij helpen maar ziet ons als concurrentie. Daar kan je wat van vinden. Aan de andere kant, je kind wordt uit huis geplaatst en bij anderen geplaatst. Dan snap ik dat er wat wantrouwen is. En laten we wel wezen het kind is niet voor niets uit huis geplaatst. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het inzicht van de ouders. Ach het is nu even niet anders wellicht gaat het nog veranderen. Het is voor de ouders ook een wenproces.

Terug
Bovenaan