Teutonia LXV :Geschwindigkeit

D Elzinga zei:
FH163500 zei:
Naar mijn mening afgaande op feiten en verklaringen dus geen ongeluk maar opzet. De veroorzaker heeft gewoon 2 willekeurige mensen vermoord die nietsvermoedend op de A2 reden. Dat hadden dus ook jij of ik kunnen zijn.

Om nog even op dit ongeval terug te komen; deze meneer had dus inderdaad toch last van epilepsie en daardoor al vaker ongevallen veroorzaakt, maar de politie vergat meermaals om het juiste traject te doorlopen.o_O

https://nos.nl/artikel/2309211-veroorzaker-dodelijk-ongeval-a2-vaker-in-de-fout-politie-nalatig.html
Dan moet je toch even goed lezen. De verklaring van meneer was dat hij epilepsie had. Ik weet niet of je de beelden van Geenstijl hebt gezien maar iemand die met epilepsie een paar honderd meter rechtdoor rijdt tussen een file door. Mwoah. Als dit is wat jij wilt geloven dan geloof je zeker ook nog in Sinterklaas? Het enige dat ik lees uit de berichtgeving is dat er na de eerdere 2 ongelukken nagenoeg geen onderzoek is gedaan naar de oorzaken van de aanrijdingen en dat het gemakzuchtig is afgedaan. Ik houd het vooralsnog voorlopig op moord. Maar kijk vooral weg.(n)

michel1975 zei:
D Elzinga zei:
FH163500 zei:
Naar mijn mening afgaande op feiten en verklaringen dus geen ongeluk maar opzet. De veroorzaker heeft gewoon 2 willekeurige mensen vermoord die nietsvermoedend op de A2 reden. Dat hadden dus ook jij of ik kunnen zijn.

Om nog even op dit ongeval terug te komen; deze meneer had dus inderdaad toch last van epilepsie en daardoor al vaker ongevallen veroorzaakt, maar de politie vergat meermaals om het juiste traject te doorlopen.o_O

https://nos.nl/artikel/2309211-veroorzaker-dodelijk-ongeval-a2-vaker-in-de-fout-politie-nalatig.html
Dan moet je toch even goed lezen. De verklaring van meneer was dat hij epilepsie had. Ik weet niet of je de beelden van Geenstijl hebt gezien maar iemand die met epilepsie een paar honderd meter rechtdoor rijdt tussen een file door. Mwoah. Als dit is wat jij wilt geloven dan geloof je zeker ook nog in Sinterklaas? Het enige dat ik lees uit de berichtgeving is dat er na de eerdere 2 ongelukken nagenoeg geen onderzoek is gedaan naar de oorzaken van de aanrijdingen en dat het gemakzuchtig is afgedaan. Ik houd het vooralsnog voorlopig op moord. Maar kijk vooral weg.(n)

Nu wel. Als dat hem inderdaad ook was moet ik je gelijk geven, het is op z'n minst merkwaardig dat iemand tijdens een epileptische aanval perfect recht tussen een file door kan rijden. Overigens ben ik wel zeer benieuwd wat er dan uit het medisch onderzoek van het CBR zelf naar voren is gekomen. Kon men daarbij vaststellen of er al dan niet sprake was van epilepsie?

Het is mijn inziens maar de gedeeltelijke waarheid. In eerste aanleg ventileerde een woordvoerder van de politie dat zij zo hun vermoedens hadden, maar eerst onderzoek moesten doen. Nu, na ruim tweeeneenhalve week komen ze met een soort eigen boetekleed aantrekken voor de onjuiste beoordeling bij eerdere ongevallen door deze veroorzaker. Daarmee blijft de werkelijke reden in het ongewisse. Bang om de Marokkaanse gemeenschap tegen zich in het harnas te jagen. Waarom kreeg de man trouwens z'n rijbewijs steeds terug? Was bij een autochtone Nederlander waarschijnlijk niet gebeurd. En...waarom heeft er geen autopsie op het lichaam plaatsgevonden? De man heeft onder eigenaardige omstandigheden 2 mensen doodgereden. Hij had wel als verdachte mogen worden aangemerkt waardoor ook zijn computer onderzocht had kunnen worden. De broer heeft verklaard dat veroorzaker heel erg met zijn geloof bezig was. Bij mij gaan dan alle alarmbellen af.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1536463928/veroorzaker-horrorcrash-a2-drie-keer-eerder-betrokken-bij-ongevallen

Staat hier ook een filmpje van 3 jaar gereden waar hij ook flink wat schade aanricht na een zogenaamde epileptische aanval.

Het verhaal wordt steeds gekker. Het verbaast me dat er geen kritischer berichtgeving is. Zeker met dat filmpje erbij, is een epileptische aanval toch al uitgesloten? Deze gek had nooit meer achter het stuur plaats mogen nemen.

Joe met trema l D met punt zei:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1536463928/veroorzaker-horrorcrash-a2-drie-keer-eerder-betrokken-bij-ongevallen

Staat hier ook een filmpje van 3 jaar gereden waar hij ook flink wat schade aanricht na een zogenaamde epileptische aanval.

Wat nogal bizar is, is dat deze man kennelijk een youtubeaccount had. En welk filmpje staat daarop? Juist...

https://www.youtube.com/playlist?list=PLqaP-r-a7E1RpzSVDKXaY1issW32DD1gt

Mooi dat het AW-onderzoeksteam op volle toeren draait in deze zaak (y):). Maar hoe dan ook, zo zullen er heel veel gevaarlijke gekken rondlopen in ons wereldje. Tijdbommen die op elk moment tot ontploffing kunnen komen. En met het slappe strafbeleid jegens dit soort figuren, en door het waardeloze asielbeleid wat hier (en eigenlijk in heel West-Europa) gevoerd wordt zullen er helaas steeds meer tijdbommen bijkomen.

Inmiddels al op pagina 140 aangekomen....

-11l4245-large.jpg

-3338679-large.jpg

Een hele fraaie W140 bij Marco Hof in de voorraad. Uit de tijd dat er nog eens een best gemotoriseerde S-Klasse werd besteld met stoffen bekleding i.p.v. leder, tegenwoordig is dat ondenkbaar (of niet eens meer leverbaar).

Prachtig apparaat. Maar denk wel dat het afzetgebied voor zo'n unit best beperkt is. De liefhebbers zien wat het is. Het gros vond Helmut maar een oude bak. Tot ze er in gereden hadden overigens. Ik reed net langs het hofje en wat schetst mijn verbazing. Er staan gewoon 2 groene A klasses bestickerd met Next Classics. Dus nu ook al waardige leenauto's:)

Dat is nog eens een klokkenwinkel. (y) Dat is toch veel mooier dan al die digitale schermpjes?

[size=x-small](Jaja, ik weet het, dat is heel persoonlijk :))[/size]

In sommige markten staat stof (luxe bekleding wel natuurlijk) op een hoger niveau dan leder. In Japan zie je ook vaak dat de echte toppers stoelen met bijvoorbeeld lamswol hebben, het is zachter en stiller dan leder.

De Schaduw zei:
Dat is nog eens een klokkenwinkel. (y) Dat is toch veel mooier dan al die digitale schermpjes?

[size=x-small](Jaja, ik weet het, dat is heel persoonlijk :))[/size]

in een oude auto wel, daar is de rest ook analoog.
In een moderne auto zou ik een glazen cockpit willen hebben. Alles is digitaal, en dan nog zo;n lullig armpje dat dan nog op en neer beweegt, tja.

D Elzinga zei:
Joe met trema l D met punt zei:

Wat nogal bizar is, is dat deze man kennelijk een youtubeaccount had. En welk filmpje staat daarop? Juist...

https://www.youtube.com/playlist?list=PLqaP-r-a7E1RpzSVDKXaY1issW32DD1gt
Wat nog veel erger is is dat de media het nog klakkeloos overneemt ook.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/256135/politie-door-het-stof-na-ongeluk-a2-waarbij-echtpaar-uit-bergen-aan-zee-omkwam
Als je deze tekst leest met in het achterhoofd de beelden van het filmpje dan gaan mijn nekharen rechtop staan. En het dan nog vreemd vinden dat een ieder de zogenaamde journalisten gaat wantrouwen.

Je zou er bijna complottheorieën in gaan zien. Bijna alle nieuwssites geven gekleurd nieuws. Waar een journalist pretendeert onafhankelijk te zijn. Het ergste gezonken zijn ze bij Nu.nl. Daar heb je de mogelijkheid om te reageren maar als je kritisch op het klimaatnieuws reageert word je geblockt/gecensureerd. Los van het feit of je nu voor of tegen dat hele klimaatgedram bent. Op het moment dat er geen ruimte meer is voor discussie op inhoud en het een eenzijdig verhaal wordt heb je geen bestaansrecht meer.

Dat gezegd hebbende ga ik straks lekker de M113 opstoken en een rondje extra doen. Zo rustgevend:)

michel1975 zei:
Je zou er bijna complottheorieën in gaan zien. Bijna alle nieuwssites geven gekleurd nieuws. Waar een journalist pretendeert onafhankelijk te zijn. Het ergste gezonken zijn ze bij Nu.nl. Daar heb je de mogelijkheid om te reageren maar als je negatieff op het klimaatnieuws reageert word je geblockt/gecensureerd. Los van het feit of je nu voor of tegen dat hele klimaatgedram bent. Op het moment dat er geen ruimte meer is voor discussie op inhoud en het een eenzijdig verhaal wordt heb je geen bestaansrecht meer.

Precies dat. Ik haal mijn nieuws niet van de mainstream af. Ik haal het van Twitter. Ook geen garantie op waarheid maar de kans dat je daar op de waarheid stuit, is het grootst.

Zoals de NOS onlangs verkrachtingen (door woestijn volkeren) afzwakte naar het ongewenst zwanger maken..... De NOS is by far het goorste kanaal om je informatie te halen. Maar vlak Erik Mouthaan ook niet uit. Riooljournalist van het zuiverste soort.

michel1975 zei:
Dat gezegd hebbende ga ik straks lekker de M113 opstoken en een rondje extra doen. Zo rustgevend

:)

Ik heb nog kinderen in de "jeugdjournaal leeftijd". Dat is onderhand pure indoctrinatie geworden. Ik kan er niet meer naar kijken.

Ik verplaats mijn "volgende auto oriëntatie" naar 6 cilinder diesels. Krijg de klere maar met dat gedram.

W212 zei:
michel1975 zei:
Dat gezegd hebbende ga ik straks lekker de M113 opstoken en een rondje extra doen. Zo rustgevend

:)

Ik heb nog kinderen in de "jeugdjournaal leeftijd". Dat is onderhand pure indoctrinatie geworden. Ik kan er niet meer naar kijken.

Ik verplaats mijn "volgende auto oriëntatie" naar 6 cilinder diesels. Krijg de klere maar met dat gedram.

That's the spirit !! (y) En wat te denken van dat onderwijs ? Totale hersenspoeling , niet voor niets dat ze nu kinderen van 16 stemrecht willen gaan geven ; weer verzekerd van wat stemvee .
En dat epileptische aanval verhaal laat je idd niet foppen ..... Ik had vroeger een jongen in de klas die er aan leed , nou niet om aan te zien verschrikkelijk totale verkramping , spastisch , slijm ophoesten , uitpuilende ogen en stuiterend over de vloer . Hoezo auto besturen !

R107 zei:
Elders op het forum heeft iemand een nieuwe CX5 met een overmatig windgeruis langs de zijruiten, wat ondanks pogingen door de dealer tot nu toe niet is opgelost. Dat getuigt dan weer niet van kwaliteit.

Schrijf er dan wel bij dat dit optreed bij 160+ snelheden... > A3 maakt nogal eens een zakelijk ritje richting Denemarken.

Lijkt mij dat je er dus prima met een caravan achter mee kan rijden. ;)

Over zuivere nieuwsvoorziening gesproken..:rolleyes:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat betreft de veroorzaker van dat recente A2 ongeluk.. ook met een ingetrokken rijbewijs kan je nog steeds een auto besturen.. nietwaar.?

Anyway, er is al 10 duizend euro opgehaald voor het slaan van waterputten in Arabische landen, ter nagedachtenis aan het slachtoffer..:confused:
https://www.doneeractie.nl/waterput-ten-ter-nagedachtenis-van-isam-abouelotfi/-38715

Durashift zei:
R107 zei:
Elders op het forum heeft iemand een nieuwe CX5 met een overmatig windgeruis langs de zijruiten, wat ondanks pogingen door de dealer tot nu toe niet is opgelost. Dat getuigt dan weer niet van kwaliteit.

Schrijf er dan wel bij dat dit optreed bij 160+ snelheden

Waarom zou ik? We hebben het hier toch niet over een Suzuki Alto??

Je zou dat, onafhankelijk van autogrootte, kunnen doen om volledig te zijn in je berichtgeving. Context geven.. ;)

@ ^^^
-1- Zoals ik al aangaf: Het ging niet om een Suzuki Alto maar om een flinke Mazda, een merk dat zich de laatste tijd meer en meer lijkt te willen meten met merken uit de hogere categorie. Dan is bovenmatig windgeruis ongepast, ook bij snelheden boven de 160 km/u.
-2- Voor geneuzel zijn er genoeg andere topics hier op het forum.

Na ruim 100 jaar productie en verfijning van materialen en assemblage technieken is elke vorm van windgeruis (wat eigenlijk een lekkage is....) bij welk merk of type auto compleet overbodig en getuigd eerder van kostenbesparing of ondoordachte assemblage.
Heb het zelf ook gehad bij een vorige auto, en dat bleek in te zitten in de dikte van het buitenste raamrubber. Simpelweg een paar micro te dun of net even te weinig veerkracht om het raam voldoende druk te blijven geven om bestand te zijn tegen rijwind en/of stevige tot harde zijwind. Dat gezegd hebbende, daar zie je dan ook meteen waarom bepaalde merken duurder zijn. Het is niet alleen een badge, luxe uitstraling of veel technische gimmicks, een kwalitatief goed gebouwde auto met net even betere componenten is nu eenmaal duurder om te maken dan een goedkopere.

Tja. Mijn vrouw heeft een tijdje een Skoda Superb station gehad, uit 2017. Als de wind er op een bepaalde manier op stond, was er eigenlijk niet mee te rijden, qua geruis. Mijn C-klasse had ook wat last van windgeruis, op hogere snelheden, ook als de wind er op een bepaalde manier op stond. Minder dan de Skoda, maar toch.

Hét essentiële verschil in mijn ogen is dat de Skoda dealer staat te schokschouderen en er niks aan kan doen en bij Mercedes wordt het onmiddellijk, zonder discussie, opgelost. Terwijl het geruis bij de Skoda ook écht een bekend probleem was, in ieder geval ruimschoots online te vinden.

Precies, in dat soort details zijn merken als BMW en Mercedes-Benz nog altijd onderscheidend.

Hier ook, 2018 Octavia van de zaak meegekregen voor een zakentripje naar Stockholm, windgeruis viel mijn collega zelfs op! Ze komt uit een '12 A4, ik een bijna 15 jaar oude 1-serie en daar toch een stuk beter voor elkaar op dat vlak.

Met die Superb herken ik.. precies hetzelfde gehad. Op basis van ervaringen van andere berijders de tip gevolgd om zgn parachuutkoord in het buitenste rubber te drukken. Daarna was probleem weg. En natuurlijk kan je discusieren over de prijs vs de te verwachten kwaliteit, maar om eerlijk te zijn zou je toch verwachten dat een onderdeel wat al zo lang gebruikt wordt wel gewoon zou functionere, ik bedoel een raamrubber is al zo oud als er ramen in een auto zitten...

Het zou me niet verbazen als vag dat gewoon Express doet. Wil je stiller dan koop je maar een VW, en moet het nog stiller dan een Audi.

Gisteren de AutoBild Klassik gekocht, koop ik altijd overigens, zo'n vreselijk leuk tijdschrift over auto's uit 'onze tijd'. Topartikel over de W108 en W116 en sws veel over Mercedes, BMW en Porsche. Echt een aanrader.

FH163500 zei:
Gisteren de AutoBild Klassik gekocht, koop ik altijd overigens, zo'n vreselijk leuk tijdschrift over auto's uit 'onze tijd'. Topartikel over de W108 en W116 en sws veel over Mercedes, BMW en Porsche. Echt een aanrader.

MWah het is wel altijd Mercedes en BMW in dat blad. Als ik in de UK ben neem ik daar altijd wat bladen mee, vind ik kwalitatief hoogstaander en de foto's zijn een stuk fraaier.

Autobild Klassik is inderdaad een erg leuk blad, veel leuker om doorheen te bladeren dan door een normale Autobild of AMS met alle hedendaagse (vooral SUV-) meuk.

Carfanatic zei:
MWah het is wel altijd Mercedes en BMW in dat blad.

Die merken produceerden dan ook de meest interessante modellen. En het zijn merken die (met Porsche) veel hedendaagse klassiekers hebben voortgebracht, voor de meeste andere merken gaat dat niet of minder op.

Er zijn inderdaad fantastische Engelse klassiekerbladen, maar hier niet overal verkrijgbaar. En die AB Klassik neem ik bij de Bruna makkelijk mee. En ik vind t juist fijn die Duitse merken.

Carfanatic zei:
... MWah het is wel altijd Mercedes en BMW in dat blad. ...

Zijn er andere merken? :)

Mijn ML gaat denk ik naar de sloop, er is net een vrachtwagen achteruit tegenaan gereden, achteras lijkt scheef te staan :rolleyes:

De komende dagen rij ik dus rond met een fraai bestickerde renault megane :)

Ik had hem natuurlijk ook niet geheel handig neergezet :). Maar zat er zelf gelukkig niet in.

Megane valt eigenlijk best mee, we hebben er een paar rondrijden, en kapot lijken ze niet te gaan. En het rijdt eigenlijk best prima voor een c segmenter. Maar goed, nu moet ik dus echt naar een ander gaan kijken.

Zaterdag aanstaande naar Interclassics Brussel. Altijd leuk, ook om te zien wat je niet wilt hebben. Twee van mn auto's staan alweer op de winterbandjes, alleen de ML en 130i nog niet. Nadeel vind ik dat die ML banden/velgen smaller zijn, eigenlijk zoals t hoort, maar optisch is t niks als je 285/50R18 gewend bent.

Gisteren trouwens even met een Tesla Model 3 Performance gereden. Je weet niet wat je meemaakt. Daar kan je met een Porsche 911 Turbo S niet tegenop accelereren. Verder zit zo'n ding uiterst matig in elkaar, krijg totaal geen bezitsdrang maar die prestaties zijn ongelofelijk.

Dat klopt idd, Tesla is bizar snel in de sprint vooral vanuit stilstand, maar daar is alles ook wel mee gezegd.
De hele auto emotie ontbreekt voor mij.

Zie hier hoe een GT2 even zoek wordt gereden, op hogere snelheden is de 911 wel veel sneller.
https://www.youtube.com/watch?v=xz5mV0Y1804

Precies wat Bofkont zegt, zo'n Tesla geeft je dezelfde emotie als een stofzuiger. Ook hoe zo'n interieur er uitziet, kraak nog smaak en een bedroevend slechte materiaalkwaliteit.
Het enige wat er hoogwaardig uitziet zijn de hendels en knoppen die bij Mercedes worden ingekocht :).

En het wil natuurlijk best wel vooruit, maar de meeste Tesla-rijders rijden als een bejaarde om maar niet te snel weer een half uur stil te hoeven staan bij een laadstation.

Lekker hoor, allemaal 100 km/u. Terwijl:

-> Bijtelling EV's dubbel per 1-1-2020
-> Nog steeds lage bijtelling voor 15 jaar oude diesels
-> Nieuwe, schone, auto's duurder geworden door BPM

En gelul over tijdwinst. Als je rekent met 100 vs 130 voor je stikstof uitstoot, dan kost het je dus ook gewoon 20 minuten op een uur rijden. Als het qua tijdwinst geen verschil maakt, dan levert et qua stikstof uitstoot ook geen verschil op.

K*t-club in Den Haag (n)(n)
Ik stem geen VVD meer, dat staat vast. Diep teleurgesteld door deze partij (en uiteraard niet alleen door deze kwestie). Ik ben eigenlijk niet voor partijen als FvD of PVV met hun rare leiders, maar zolang de VVD zo overduidelijk links van het midden opereert en dit soort besluiten neemt laten ze mij weinig keus.

Begrijp ook echt niet waarom er zo makkelijk ingestemd wordt door de VVD. Lijkt wel een ruiltje met het "bom in Irak" geheugenverlies. Je mag blijven zitten als je nu even meewerkt. Et lijkt me zo'n paniek maatregel ook en zonder al te veel effect. Waarom niet die Natura 2000 regels tijdelijk opschorten en rustig kijken naar duurzamere oplossingen. We waren al aardig onderweg met z'n allen volgens mij (nieuwe Mercedes diesels bv). De effecten daarvan moeten nog komen.

En et zal wel een taboe zijn, maar er kwamen vorige week weer 700 asielzoekers Nederland binnen las ik ergens. De bevolkingsgroei is toch de grootste pain in the ass? Als wij dan, ten opzichte van Europa, beter ons best moeten doen, dan moeten andere landen, die zogenaamd veel schoner zijn, dan die tandartsen en chirurgen uit Eritrea maar opvangen toch? Dan laten wij de vergrijzing rustig z'n werk doen en komt et allemaal goed.

Je bedoelt o.a. die in Ter Apel wonende tandartsen en chirurgen die naast hun drukke bestaan ook nog bijbaantjes hebben in Amsterdam?

We worden geacht allemaal menslievend, beschaafd en politiek correct te zijn natuurlijk, maar als de gewone burgers zouden weten wat er zich allemaal afspeelt zouden alle oorspronkelijke inwoners van Nederland in opstand komen. Het is hier 1 groot gekkenhuis geworden. We zijn voor de wet allemaal gelijk zogenaamd, edoch ik ontwaar toch hele, hele grote verschillen tussen de verschillende bevolkingsgroepen cq culturen. Maar deze veelal onwelgevallige informatie wordt door de overheid verzwegen of verdraaid weergegeven. Maar kijk gewoon in de steden naar het straatbeeld, kijk naar YouTube filmpjes van blik op de weg en dat soort programma's, naar Opsporing Verzocht, de populatie van PI's en je weet waar het overgrote deel van de narigheid vandaan komt. Een supersuccesvol programma als TLC's 90 days fiancee bestaat grotendeels vanwege het clashen van mensen van verschillende culturen. De ervaring leert ook gewoon dat een vreedzame goedfunctionerende multiculturele samenleving helaas een illusie is, maar het is al te laat.

Het is inderdaad te laat om het tij te keren. De enige mogelijkheid om het land op termijn voldoende leefbaar te houden zou een bikkelhard rechtssysteem zijn met véél meer bevoegdheden voor een véél groter politie-apparaat, en véél zwaardere straffen dan die nu worden gegeven (tot de zwaarst mogelijke straf aan toe). Figuren die hier de boel verstieren lachen zich daar nu rot om en laten zich daar echt niet door afremmen.

hahahaha, man man, 100 km/h, en natuurlijk elke 100 m een flitspaal om dat te "handhaven"

Papieren geneuzel allemaal, zeker als je bekijkt dat vliegverkeer eigenlijk helemaal niet wordt meegerekend. Alleen vliegtuigen tot 800m hoog worden voor de uitstoot geregistreerd.

FH163500 zei:
Gisteren trouwens even met een Tesla Model 3 Performance gereden. Je weet niet wat je meemaakt. Daar kan je met een Porsche 911 Turbo S niet tegenop accelereren. Verder zit zo'n ding uiterst matig in elkaar, krijg totaal geen bezitsdrang maar die prestaties zijn ongelofelijk.

Wat vond je, naast de acceleratie, verder van de rijeigenschappen? Ik werd positief verrast door het stuurgevoel en wegligging. Materiaalgebruik in het interieur (en het ontwerp) is niet mijn smaak, maar het is wel een heel stuk beter dan in de Model S van een aantal jaren geleden.

Terug
Bovenaan