Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Rutger DC zei:
michel1975 zei:
Rutger DC zei:
R107 zei:
Het blijft namelijk niet bij de zwarte pieten discussie, als deze “fictieve figuur” verdreven is dan volgen de kerstdagen en andere christelijke feestdagen en krijgen we daar het suikerfeest voor terug.

De meeste zwarte Nederlanders zijn van Surinaamse of Antilliaanse afkomst (creolen) en gemiddeld gezien veel christelijker en kerkelijker dan witte/blanke Nederlanders.
Dus wat wil je zeggen?

Creoolse Surinamers, Antillianen en Ghanezen zijn voor de overgrote meerderheid christelijk, die zie ik dus niet sneller pleiten voor het suikerfeest dan inwoners van Urk of Uddel. Het causale verband dat R107 trekt lijkt me daarmee nogal problematisch. Alle mensen met een kleurtje op een hoop te gooien, een poging om van iets wat heel heterogeen is homogeen te maken, is denk ik niet heel bevorderlijk voor de discussie, dat leidt alleen maar tot meer wederzijdse frustratie. Ik heb niet de indruk dat niet-zwarte allochtonen, dus met name Turkse en Marokkaanse Nederlanders, zich heel erg druk maken over de kleur van de pieten.

Boppie zei:
Geweld keur ik af, maar Esajas, Bergman, Gario en die Afriye zijn NL aan het slopen.

Die maar hoort daar wat mij betreft niet. Geweld is in alle omstandigheden afkeurenswaardig. Iedere Nederlander heeft vrijheid van meningsuiting, het recht om zich onheus bejegend of gediscrimineerd te voelen en het recht om te protesteren. Die vrijheden en tolerantie zijn wat mij betreft al eeuwenlang veel essentiëlere kenmerken van de Nederlandse cultuur dan de dekkingsgraad zwarte schmink op het gezicht van de knechten of hoe je die pieten tegenwoordig dan ook politiek correct dient te benoemen. Iedereen zou daar pal voor moeten staan wat mij betreft, of je het nu eens bent met de tegenstanders van zwarte piet of niet.

Ik heb zelf geen problemen met roetveegpieten, een groot maar afnemend deel van de bevolking heeft daar kennelijk wel moeite mee. Integratie is wat mij betreft nooit volledig eenrichtingsverkeer, dat nieuwkomers zich aanpassen aan de hier dominante cultuur spreekt voor zich, maar de samenstelling van de Nederlandse samenleving is in de laatste decennia ook diverser geworden. Een klein beetje sleutelen aan het uiterlijk van de pieten zodat een minderheid zich niet meer gekwetst voelt, vind ik een kleine handreiking en juist een mooie uiting van de Nederlandse poldercultuur. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld.

Het houdt een keer op. Als we iedere keer dat iemand zich gekwetst voelt we iets aan moeten passen, waar stopt het dan? Nu is het dit, straks weer wat anders.

Rutger DC zei:
Creoolse Surinamers, Antillianen en Ghanezen zijn voor de overgrote meerderheid christelijk, die zie ik dus niet sneller pleiten voor het suikerfeest dan inwoners van Urk of Uddel. Het causale verband dat R107 trekt lijkt me daarmee nogal problematisch. Alle mensen met een kleurtje op een hoop te gooien, een poging om van iets wat heel heterogeen is homogeen te maken, is denk ik niet heel bevorderlijk voor de discussie, dat leidt alleen maar tot meer wederzijdse frustratie. Ik heb niet de indruk dat niet-zwarte allochtonen, dus met name Turkse en Marokkaanse Nederlanders, zich heel erg druk maken over de kleur van de pieten.

Zeg ik ergens dat het dezelfde figuren zijn die nu tegen ZP zijn en die straks hier het suikerfeest willen introduceren (of meerdere keren per dag gejank willen produceren uit de speakers van de moskeeën)?
De toestroom van moslims in West Europa is zo groot dat ook de roep om dat laatste steeds grotere vormen aan zal nemen..

Rutger DC zei:
michel1975 zei:
Rutger DC zei:
R107 zei:
Het blijft namelijk niet bij de zwarte pieten discussie, als deze “fictieve figuur” verdreven is dan volgen de kerstdagen en andere christelijke feestdagen en krijgen we daar het suikerfeest voor terug.

De meeste zwarte Nederlanders zijn van Surinaamse of Antilliaanse afkomst (creolen) en gemiddeld gezien veel christelijker en kerkelijker dan witte/blanke Nederlanders.
Dus wat wil je zeggen?

Boppie zei:
Geweld keur ik af, maar Esajas, Bergman, Gario en die Afriye zijn NL aan het slopen.

Die maar hoort daar wat mij betreft niet. Geweld is in alle omstandigheden afkeurenswaardig. Iedere Nederlander heeft vrijheid van meningsuiting, het recht om zich onheus bejegend of gediscrimineerd te voelen en het recht om te protesteren. Die vrijheden en tolerantie zijn wat mij betreft al eeuwenlang veel essentiëlere kenmerken van de Nederlandse cultuur dan de dekkingsgraad zwarte schmink op het gezicht van de knechten of hoe je die pieten tegenwoordig dan ook politiek correct dient te benoemen. Iedereen zou daar pal voor moeten staan wat mij betreft, of je het nu eens bent met de tegenstanders van zwarte piet of niet.

Ik heb zelf geen problemen met roetveegpieten, een groot maar afnemend deel van de bevolking heeft daar kennelijk wel moeite mee. Integratie is wat mij betreft nooit volledig eenrichtingsverkeer, dat nieuwkomers zich aanpassen aan de hier dominante cultuur spreekt voor zich, maar de samenstelling van de Nederlandse samenleving is in de laatste decennia ook diverser geworden. Een klein beetje sleutelen aan het uiterlijk van de pieten zodat een minderheid zich niet meer gekwetst voelt, vind ik een kleine handreiking en juist een mooie uiting van de Nederlandse poldercultuur. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld.
Nou de eerste twitters zijn er al hoor. https://twitter.com/MarchanaG/status/1195664175613317120?s=20

Idefiqs zei:
R107 zei:
Over 1,5 jaar zal hopelijk de grote afrekening volgen van alle politieke wanprestaties van de laatste jaren want dan mogen we weer naar de stembus. Maar of het er dan uiteindelijk beter op wordt …., laten we maar niet teveel illusies hebben. Partijen als PVV en FvD zullen ongetwijfeld grote winsten boeken net als bij de provinciale statenverkiezingen, maar als geen enkele andere partij daar vervolgens mee wil samenwerken dan belanden we uiteindelijk weer in hetzelfde stramien.

Vroegah konden we nog wel een leuke politieke discussies hebben, en met respect van mening verschillen. Goddank is NL (nog) niet overgeleverd aan het populistisch opportunisme van het extreem rechtse FvD.

NL is nog steeds één van de best presterende landen ter wereld. Globalisme is niet alleen een kans, het is onvermijdelijk en al lang een gepasseerd station. Mensen hebben geen idee wat men te danken heeft aan de EU en de open grenzen, de bevolking zal deze eeuw groeien van 7 naar 11 miljard. Denken dat migratie aan ons vergrijzende Europa(!) voorbij zal gaan is als geloven in Sinterklaas.o_O De VS is niet langer onze vriend, de UK ligt zieltogend aan onze voeten, nog de illusie koesterend van een British Empire uit lang vervlogen tijden. Vakkundig tegen elkaar uitgespeelde Britse staatjes die de afgrond worden ingesleurd door Little England, sliding into oblivian and led by donkey's.

Als iemand in staat is ons land en onze welvaart te vernietigen zijn het de politieke opportunisten die drijven op het ressentiment van de altijd ontevredenen.

Amen.
Idefiqs. Hier gier je echt uit de bocht. Hoezo zou het FVD extreem rechts zijn? Wij hebben wel vaker 'discussies' gehad. Ook op politiek gebied. Soms op het randje maar uiteindelijk vonden we elkaar meestal wel. Ik weet dat jij voor D'66 bent. D'66 en GL zijn voor mij momenteel de duivel op politiek gebied. Ik kan nu ook zowel GL als D'66 in de hoek van extreem links Antfia zetten. Daar ben jij het waarschijnlijk niet mee eens. Wat je nu doet is alleen maar framen om iemand monddood te maken. Ik heb afgelopen verkiezingen inderdaad voor FVD gestemd. Of ze mijn stem weer hebben weet ik nog niet. Zoals eerder gesteld is er momenteel niet 1 partij die mijn stem helemaal beantwoord. Dat heeft niets met ontevredenheid te maken maar alles met realisme. Ik word kotsmisselijk van dat politiek correcte gelul en het feit dat helemaal niets meer benoemd mag worden. Met name de zaken waar ik zelf mee te maken heb. Niet van horen zeggen maar daadwerkelijke ervaringen. Wij zijn 2,5 jaar geleden verhuist. Niet uit weelde maar omdat we op loopafstand van een AZC woonden. De overlast die wij ervaarden had niets met ontevredenheid te maken maar alles met opeenvolgende incidenten. Zowel mijn vrouw als zoon werden lastig gevallen Daarnaast heb ik hiervoor in mijn werk heel veel met vreemdelingen en Antifa te maken gehad. Je zou eens een dagje mee moeten lopen met de politie wellicht dat je dan een iets realistischer wereldbeeld krijgt. Ik heb de indruk dat met name D'66 in een bubbel leeft. Buiten de echte wereld maar lekker hun eigen NIMBY wereld Maar prima. Ik heb FVD gestemd. Maar ik pas er voor om door mensen die mij eigenlijk helemaal niet kennen weg te laten zetten als fascist of extreem rechts.

Wat ik me dan altijd afvraag is de mensen die dit soort dingen roepen. Wat doen jullie dan voor de maatschappij? Zijn jullie zoveel beter? Hoeveel vluchtelingen heb je op zolder? Mantelzorger? Pleegouder? Vrijwilligerswerk? Ik weet alleen dat ik mezelf recht in de spiegel aan kan kijken.

michel1975 zei:
Nou de eerste twitters zijn er al hoor. https://twitter.com/MarchanaG/status/1195664175613317120?s=20

Wat een gejank(n)
Ooit heeft dit volk (of ouders of grootouders) ervoor gekozen om hier te komen wonen. Wees dan tevreden met het land zoals het is en respecteer de cultuur, of hoepel anders op.

@Michel,
Ik heb D66 met de komst van Jetten de rug toegekeerd, ik ben - bij gebrek aan beter - bij de VVD aangeland. Ik vermoed om dezelfde reden als jij.

Dat ik FvD als extreem rechts kwalificeer komt o.a. door de persoon Baudet, volg de man gedurende zijn leven en een andere conclusie lijkt mij lastig voorstelbaar. Tel daarbij ook zijn wens op de Trias politica ter discussie te stellen, naar voorbeeld van enkele oost Europese landen. En niet in de laatste plaats de jeugdbeweging van FvD en de wijze waarop deze is georganiseerd, inclusief het intimideren en diskwalificeren van het journaille. Dat deze overwegend "links" zijn klopt veelal wel, maar hoeft geen onafhankelijke nieuwsgaring in de weg te staan.

De kiezer van FvD is niet per definitie extreem rechts. Dat ik jou door je keuze voor FvD als rascist of extreem rechts zou bestempelen werk ik verre van mij. Persoonlijk vind ik het wel naïef, maar dat is een andere kwestie.

Wees zuinig op de democratie, het is alles behalve vanzelfsprekend. Er is een - in mijn ogen - gevaarlijke tendens de democratische processen te demoniseren en af te schilderen als "links" en alleen voor de elite. Waar ik niet mee beweer dat de door jou genoemde ervaringen niet wezenlijk zouden zijn. Dát is een terecht verwijt aan met name linkse politici die teveel de excessen van de "multiculturele " hebben gebagatelliseerd en de gevolgen voor de betreffende wijken hebben ontkend.

FvD, en in iets mindere mate de PVV bieden schijnoplossingen.

Als jullie nou gewoon verhuizen naar een land waar de zon wel gewoon schijnt, dan ben je in 1x van een hoop problemen af.
En dan weet ik nog wel iemand als jullie dan een huis nodig hebben :)

R107 zei:
michel1975 zei:

Wat een gejank(n)
Ooit heeft dit volk (of ouders of grootouders) ervoor gekozen om hier te komen wonen. Wees dan tevreden met het land zoals het is en respecteer de cultuur, of hoepel anders op.

Twitter is gewoon een soort aandachttrekkerij. In dit geval wil ze wel, maar "kan" het niet. Kan niet ligt op het kerkhof, wil niet ligt ernaast.

Idefiqs zei:
@Michel,
Ik heb D66 met de komst van Jetten de rug toegekeerd, ik ben - bij gebrek aan beter - bij de VVD aangeland. Ik vermoed om dezelfde reden als jij.

Dat ik FvD als extreem rechts kwalificeer komt o.a. door de persoon Baudet, volg de man gedurende zijn leven en een andere conclusie lijkt mij lastig voorstelbaar. Tel daarbij ook zijn wens op de Trias politica ter discussie te stellen, naar voorbeeld van enkele oost Europese landen. En niet in de laatste plaats de jeugdbeweging van FvD en de wijze waarop deze is georganiseerd, inclusief het intimideren en diskwalificeren van het journaille. Dat deze overwegend "links" zijn klopt veelal wel, maar hoeft geen onafhankelijke nieuwsgaring in de weg te staan.

De kiezer van FvD is niet per definitie extreem rechts. Dat ik jou door je keuze voor FvD als rascist of extreem rechts zou bestempelen werk ik verre van mij. Persoonlijk vind ik het wel naïef, maar dat is een andere kwestie.

Wees zuinig op de democratie, het is alles behalve vanzelfsprekend. Er is een - in mijn ogen - gevaarlijke tendens de democratische processen te demoniseren en af te schilderen als "links" en alleen voor de elite. Waar ik niet mee beweer dat de door jou genoemde ervaringen niet wezenlijk zouden zijn. Dát is een terecht verwijt aan met name linkse politici die teveel de excessen van de "multiculturele " hebben gebagatelliseerd en de gevolgen voor de betreffende wijken hebben ontkend.

FvD, en in iets mindere mate de PVV bieden schijnoplossingen.
Zijn we dus beiden naar rechts opgeschoven:). Ook op het Forum valt inderdaad wel wat af te dingen. Het PVV heeft doorgaans geen oplossingen maar benoemt alleen. Alhoewel ik me deze week eigenlijk wel in het voorstel van Wilders kon vinden. Een noodwet voor een half jaar waardoor er tijd gewonnen kon worden om die hele stikstof en Pfas problematiek aan te pakken. Nu komen alle maatregelen op mij over als to little, to late en haastwerk. Ik heb vooral de indruk dat er momenteel alleen maar politiek gedreven wordt in plaats van dat er een land geleid wordt.

Gullwing zei:
Als jullie nou gewoon verhuizen naar een land waar de zon wel gewoon schijnt, dan ben je in 1x van een hoop problemen af.
En dan weet ik nog wel iemand als jullie dan een huis nodig hebben :)
Verzorg ik wel iemand die de financiering kan regelen:)

Over een heldere uitleg gesproken voor wat betreft zwarte Piet. https://twitter.com/Muze46661333/status/1194742031299620868?s=20
We kunnen nu wel zeggen, ach we geven ze hun zin. Maar juist dit gezeur over zwarte Piet geeft eigenlijk precies aan wat er mis is in dit land.

Hoorde laatst een mooie over dat hele slaven gedoe : "Men eist nu excuses van mensen die niks gedaan hebben aan mensen die niks meegemaakt hebben ........ "

Dat was toen. We kijken de Duitsers van nu ook niet meer scheef aan op wat er sinds 1933 gebeurd is. Het mag niet vergeten worden, maar we gaan er niet meer op afrekenen.

Ergste is denk ik dat racisme en discriminatie weldegelijk bestaan maar dat alle gras voor de voeten weggemaaid wordt door al dat pietengeneuzel.

R107 zei:
Zullen we het hier maar weer over Duitse auto’s hebben?

Gullwing zei:
Maar goed,

8gnOqyJ.jpg

Dus ... :T

Blijft ontzettend lekker zo’n 323i, echt een icoon van de jaren 70/80(y)

Gisteren naar Interclassics Brussel geweest. Leuke dag. Gemiddelde leeftijd van de bezoekers erg hoog, dus de vraag is voor mij of zeg maar de 35+ ers geinteresseerd zijn in klassiekers & youngtimers. En wat ik altijd zeg: iedere auto komt na een tijdje weer te koop, even afgezien wat ie dan moet kosten. Er staat heel veel, maar ook heel veel niet. Heeft uiteraard ook met kosten vs waarde te maken. Anyway, over 2 maanden Interclassics Maastricht...

Klassiekers blijven toch leuk. Ik denk erover om mijn SL in de komende tijd verder te (laten) restaureren. Technisch is er al veel aan gedaan, nu zijn carrosserie en interieur aan de beurt. Ik heb de auto nu bijna 8 jaar en ik weet inmiddels dat het een blijvertje is, ik vind hem met de jaren eigenlijk steeds mooier worden. Tijd dus om hem nu eens helemaal strak te maken.

Veel R107 560 SL's daar, Europese versies nauwelijks. Er stond een 1989 560SL met 20.000 km, gewoon nieuwe auto.

FH163500 zei:
Gemiddelde leeftijd van de bezoekers erg hoog, dus de vraag is voor mij of zeg maar de 35+ ers geinteresseerd zijn in klassiekers & youngtimers. ...

Dat zeg ik al jaren, daarom snap ik ook niet dat mensen denken dat oude auto's een goede investering zijn. Wie moet dat dan over tien jaar kopen? Een kennis, oude kerl, heeft een Jaguar xk120 te koop. Maar er is bijna niemand die dat ding nog wil kopen. Liefhebbers van dergelijke auto's zijn 75+ en mogen of kunnen (straks) niet eens meer rijden.

En de vraag vanuit China naar klassiekers moet ik ook nog zien. En dan laat ik evt verboden op benzine of diesel auto's nog buiten beschouwing

Binnen 5-10 jaar kunnen die auto's niet eens meer rijden omdat de EU er dan al doorheen heeft gedrukt dat alle benzine varianten 10-30% ethanol moeten gaan bevatten. Tijd van investeringen doen is wel voorbij met auto's. Het is wat de gek ervoor biedt, alleen zijn er steeds minder gekken.

Een klassieke auto moet je kopen omdat je hem zelf mooi vindt en/of er iets mee hebt, niet als investering.

Ja eens, ook mijn mening. En hoe leuk en grappig een klassieker ook is, je hebt er weinig aan in de praktijk. Toch uiteindelijk een heel gedoe om het allemaal in orde te houden vaak.

Dan heb ik t niet over een SL of zo, maar een klassieke Ferrari of Maserati ofzoiets. Behalve een clubevenement of toertochtje kan je in feite heel weinig met zo'n auto. Ik heb zelf onlangs nog een klassieke Ducati motorfiets verkocht omdat ik toch niet zomaar een rondje ga rijden. Ik rijd altijd met een doel, dan pak ik liever een recentere motor of auto.

Wat mij opviel daar in Brussel wat er niet stond: een mooie R129 SL (alleen een of ander afgekloven overgespoten ding uit 1990 die alle sloppenwijken van Belgie al had gezien), geen mooie 560SEC, geen W124 500E, geen BMW E3 bijvoorbeeld een 3.3LiA ofzo, wel 2 2002 turbo's maar geen ti of tii, geen C140, maar 1 MB C107, nauwelijks VW kevers, geen leuke R5 Alpine turbo ofzo....dus er stond ook veel niet. Een 2002ti is natuurlijk een geweldige klassieker dus dat zou je wel verwachten. Wel een aantal Alfa Giulia's en Bertones (superleuk), maar geen Fiats Dino, 124 sport, Mirafiori 2000TC of Sport (super rij-ijzer). Essen is dan wel veelzijdiger.

Kunnen we het alsjeblieft niet over politiek hebben?
Ik word daar zo chagrijnig van.

1) Wie is Jaaaaap?
2) Het gaat hier al een dag lang niet meer over politiek, dus vanwaar deze mosterd na de maaltijd opmerking?

Geen vast lid in ieder geval.

@FH ik ga wel naar Maastricht denk ik samen met mijn zoon. Alleen nog ff kijken welke dag het beste is.
Vroeger had je al die oldtimerbeurzen nog zoals in de Groenoordhallen. Dat heb je bijna helemaal niet meer. Zo jammer. Maar ik denk inderdaad dat de interesse hiervoor zienderogen afneemt.

Zouden die beurzen niet vooral zijn afgenomen vanwege internet? Ik heb juist helemaal niet het idee dat oldtimers minder populair zijn geworden, integendeel. Het aantal oldtimer-evenementen lijkt bijvoorbeeld alleen nog maar te groeien, elke week kun je tegenwoordig wel ergens heen met je oldtimer. Neem de nationale oldtimerdag in Lelystad, dat evenement wordt elk jaar groter en drukker, meer dan 400 deelnemers en een steeds grotere wachtlijst.

Maar een oldtimer kopen op een beurs, tja daar heb je tegenwoordig het internet voor. Sowieso neemt het aantal beurzen in hoog tempo af.

Wel altijd gezellige sfeer op zo'n beurs, je hebt gewoon een leuke dag terug in de tijd, in alle opzichten trouwens.

FH163500 zei:
Wel altijd gezellige sfeer op zo'n beurs, je hebt gewoon een leuke dag terug in de tijd, in alle opzichten trouwens.

Dat staat buiten kijf (y). Maar een feit is ook dat de autobeurs (en klassiekerbeurs) een deel van z'n functie kwijt is, om een klassieker te kopen zoekt men nu veel gerichter op internet.

speedtouch zei:
michel1975 zei:
Geen vast lid in ieder geval.

Hij is al aangemeld op het forum sinds 2005!

Ja. Ik ben ook actief op het forum vanaf 2005 maar er staat oktober 2019. Paar keer ban gehad of zo en je begint weer opnieuw. Het zegt dus niet zoveel. Ik heb ook nog nooit van Jaaaaaap gehoord, niet dat dat wat uitmaakt maar zijn bijdrage was weinig zinvol of leuk.

R107 zei:
Zouden die beurzen niet vooral zijn afgenomen vanwege internet?
Dan zou het toch stampvol moeten zijn.

Al die auto fora vervelen mij steeds meer, overal van die vaste clans. Op dit forum is een flinke groep bezig elke Japanner, met groot fanatisme, te promoten. Daarnaast is elk Vag product k#t. De meest grote mislukkelingen in het verleden worden na 25-40 jaar helemaal verheerlijkt. Buiten dit draadje is er weinig meer aan. De rest hoef je al niet meer te openen. Nagenoeg elk topic.: diesel is duivels, foto van een Prius. Vag is kuuut, Foto van een Jazz. Dan nog wat foto’s van een Mazda 3, en een discussie over leasepikkies. Next.

Aras zei:
R107 zei:

Die logica zie ik niet. Als ik nu klassiekers te verkopen had dan zou ik er niet mee op een beurs gaan staan, het bereik via internet is toch veel groter en het is toch veel goedkoper? Veel klassieker-bedrijven staan er natuurlijk wel, ook omdat de concurrentie er ook staat. Maar verder biedt een beurs vooral een leuk dagje voor de liefhebbers.

Ik zie 'm ook niet zo. Ok, de meeste mensen met geld/interesse voor oldtimers zullen misschien nog wat oldschool zijn en liever naar een beurs gaan dan online winkelen maar aan de andere kant is het zo inefficiënt dat ik me bijna niet voor kan stellen dat er écht nog veel verkocht wordt op zo'n beurs. Met een paar klikken op de muis heb je het hele aanbod van een bepaald model over heel Europa op je beeldscherm, gerangschikt op kleur, bouwjaar, prijs, kilometerstand enzovoort. Zo'n beurs is leuk voor onderdelen, boekjes en ouwe jongens krentenbrood maar de echte verzamelaar zit gewoon achter z'n laptop.

R107 zei:
Aras zei:
R107 zei:

Die logica zie ik niet. Als ik nu klassiekers te verkopen had dan zou ik er niet mee op een beurs gaan staan, het bereik via internet is toch veel groter en het is toch veel goedkoper? Veel klassieker-bedrijven staan er natuurlijk wel, ook omdat de concurrentie er ook staat. Maar verder biedt een beurs vooral een leuk dagje voor de liefhebbers.
Ah, je bedoeld om te verkopen, ik zat meer aan het plezier te denken. Ipv lekker een dagje slenteren en mede-autogekken ontmoeten, dat meer online vinden.

Het zal een combinatie zijn. Lopend op zo'n beurs kom je van alles tegen waar je niet naar op zoek bent. En dan kan je toch enorm getriggered worden. Dat is juist t leuke ook. Of iets in je hoofd hebben en dan kijk je er goed naar en besluiten iets niet ( meer) te willen.

Ik vind het ook heerlijk, zo'n beurs. In maart ben ik naar Techno Classica in Essen geweest, volgend jaar staat die weer in de planning.

Essen is idd erg leuk, daar ook een paar keer geweest. Ook het Duitse biertje en de broodjes Bratwurst doen het natuurlijk altijd erg goed, evenals de Schnitzel op de terugweg bij de Hünxe :).

FH163500 zei:
Het zal een combinatie zijn. Lopend op zo'n beurs kom je van alles tegen waar je niet naar op zoek bent. En dan kan je toch enorm getriggered worden. Dat is juist t leuke ook. Of iets in je hoofd hebben en dan kijk je er goed naar en besluiten iets niet ( meer) te willen.
Ik vond het altijd heerlijk. Lekker struinen en je laten verrassen wat er staat. Net wat FH zegt. Met iets in je hoofd er heen gaan en met een compleet ander beeld weer naar huis.

Essen is veruit mijn favoriet eens in de 3/4 jaar ga ik daar heen.
Zondag naar Eelde!

https://oldtimerbeurs.net/agenda/eelde-classics/

Essen is leuk vanwege de omvang. Je bent er een hele dag zoet. Echter is het niet meer zo leuk als vroeger met die volgepakte buitenterreinen waar feitelijk de leukste auto's stonden. De hallen binnen worden nu gedomineerd door fabrikanten en clubs die er staan op kosten van fabrikanten tegen 30 mille per 100m2. Kopen is dus ook niet meer aan de orde want alle auto's die worden aangeboden kosten het dubbele van wat ze de week na de beurs kosten. Waar commercie de markt inhaalt: Essen. Best jammer.

Helaas volledig eens Aras!

Inderdaad Marco, beursprijzen!!
Maar goed je hebt altijd mensen met teveel geld gelukkig.

Dat is waarschijnlijk wel het effect van internet : het zijn geen koopbeursen meer, maar belevingsevenementen. Als merk je imago wat opvijzelen door op zo'n beurs te gaan staan terwijl je geen drol aan klassiekers verdient.
Die buitenterreintjes op Essen zijn inderdaad leuk. Gewoon van alles door elkaar ook, heerlijk.

Je zal je nog verbazen hoeveel hoeveel wagens er verkocht worden in Essen, 2 jaar terug 2 dagen beurs gedaan, en grote aantallen 911 jes en andere duur spul waar verkocht op stond.
Staan buiten de grote merken nog echt wel veel handelaren.

@Bofkont, als je zondag in Eelde bent, laat het even weten. Mijn vader zijn auto staat op de stand van de Rover-club, ik ben er het hele weekend ook.

Ik was pas in Leeuwarden en in het Autotron, nu zijn dat geen Essen's natuurlijk, maar ik verbaasde me ook over de hoeveelheid auto's die al verkocht waren.

In Antwerpen, maar ook Bremen viel me op dat er best veel verkocht was, vooral denk ik door bedrijven onderling. Ik heb wel eens gesproken met Martin Willems, handelaar in Italiaanse auto's, dat het nog wel uit kan om een beurs te bezoeken. Niet alleen qua verkoop, maar ook om je te laten zien, dat is denk ik vooral voor een bedrijf de reden om naar een beurs te gaan. Ik ben het wel eens dat de particuliere verkopen niet erg hoog zullen zijn.

Ben weer even terug online. Heb de laatste tijd niet veel tijd om op het Forum rond te bladeren. Ben ondertussen echter weer op auto jacht.

Na vijf jaar trouwe dienst en heel veel plezier moeten we een iets praktischer auto hebben dan de cabrio. Het gaat waarschijnlijk een X3 of X5 worden uit 2016 of 2017. Nog tips?

Voor het praktische heb je toch ook de Expedition? Moet de 2e auto dan ook een SUV zijn?

Terug
Bovenaan