Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Twix zei:Ben weer even terug online. Heb de laatste tijd niet veel tijd om op het Forum rond te bladeren. Ben ondertussen echter weer op auto jacht.
Na vijf jaar trouwe dienst en heel veel plezier moeten we een iets praktischer auto hebben dan de cabrio. Het gaat waarschijnlijk een X3 of X5 worden uit 2016 of 2017. Nog tips?
R107 zei:En wat zijn de ontwikkelingen bij jou Gullwing, al wat anders uitgezocht? Zo'n Megane-ding houd je toch ook niet langer dan een week vol?
R107 zei:Voor het praktische heb je toch ook de Expedition? Moet de 2e auto dan ook een SUV zijn?
R107 zei:I.p.v. een X3/5 zou ik dan voor een 5 Touring gaan. Veel mooier, even praktisch, rijdt lekkerder, en is nog goedkoper ook. Een G31, of een late F11 met 6 cil en vol in de opties.
FH163500 zei:En gewoon een 530d of 535d. Laat iedereen maar kletsen over diesel. Nu kan t nog. Wat ook geweldig is is een Mercedes GLC, als 250d of nog fijner een 350d.
FH163500 zei:Vanmiddag/vanavond naar de introductie van de F8 Spider gereden met een Mercedes C220d vol opties inclusief luchtvering. Geweldig comfortabel maar voor mij toch iets teveel Citroen CXerig. Ik zou deze optie niet aanvinken of perse uitzoeken op een Jahreswagen.
Twix zei:R107 zei:I.p.v. een X3/5 zou ik dan voor een 5 Touring gaan. Veel mooier, even praktisch, rijdt lekkerder, en is nog goedkoper ook. Een G31, of een late F11 met 6 cil en vol in de opties.
Een stationwagon is nu niet echt gangbaar hier...
FH163500 zei:...ik was aanvankelijk van mening dat het een 'verplichte optie' was maar daar kom ik dus van terug. Ik heb inderdaad niet aan de instellingen gezeten.
TYN zei:Volle E500 kopen (zonder type-plaatjes uiteraard, en zonder ordinair AMG-pakket), en er vervolgens negen jaar lang 45k op jaarbasis in wegtikken. Mooi man.
FH163500 zei:Ook gisteren even onder de BMW K1600 motor nieuwe banden laten monteren in verband met mindere weersomstandigheden; bijna 500 euro achteruit. Ik blijf als het enigszins redelijk weer is in de winter gewoon rijden met die motor.

FH163500 zei:Topmotor. De eerste bouwjaren hadden wat kinderziektes zoals altijd bij een nieuwe BMW maar vanaf modeljaar 2015, dus vanaf september 2014 zijn het kwalitatief zeer goede motoren. Maar dure motor, duur onderhoud. Het ontkuipen kost ook de nodige tijd dus dat betaal je ook allemaal. Het is gewoon een duur ding alles bij elkaar.
Gave bak, zoiets ongeveer?Twix zei:Op autogebied is de kogel door de kerk. We hebben een 2016 X5 gekocht. Een xDrive 40e om precies te zijn. Nog niet veel gereden, maar tot nu bevalt het goed. Hij is vrij compleet uitgerust, erg fijn.
speedtouch zei:Gave bak, zoiets ongeveer?Twix zei:Op autogebied is de kogel door de kerk. We hebben een 2016 X5 gekocht. Een xDrive 40e om precies te zijn. Nog niet veel gereden, maar tot nu bevalt het goed. Hij is vrij compleet uitgerust, erg fijn.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/x5/45250678
Bofkont 350 zei:Tesla meuk![]()
Twix zei:Op autogebied is de kogel door de kerk. We hebben een 2016 X5 gekocht. Een xDrive 40e om precies te zijn. Nog niet veel gereden, maar tot nu bevalt het goed. Hij is vrij compleet uitgerust, erg fijn.
buitengaats zei:TYN zei:Volle E500 kopen (zonder type-plaatjes uiteraard, en zonder ordinair AMG-pakket), en er vervolgens negen jaar lang 45k op jaarbasis in wegtikken. Mooi man.
Mooie vonst.Ziet er nog aardig fris uit voor een dergelijke km stand.
TYN zei:Twix zei:Op autogebied is de kogel door de kerk. We hebben een 2016 X5 gekocht. Een xDrive 40e om precies te zijn. Nog niet veel gereden, maar tot nu bevalt het goed. Hij is vrij compleet uitgerust, erg fijn.
Gefeliciteerd Twix, 2016 is lekker fris. Wat is een 40e voor motorisering, elektro+2.0 turbo?
Twix zei:TYN zei:Twix zei:Op autogebied is de kogel door de kerk. We hebben een 2016 X5 gekocht. Een xDrive 40e om precies te zijn. Nog niet veel gereden, maar tot nu bevalt het goed. Hij is vrij compleet uitgerust, erg fijn.
Gefeliciteerd Twix, 2016 is lekker fris. Wat is een 40e voor motorisering, elektro+2.0 turbo?
Jep, dat is het precies. Rijdt erg fijn. Het starten en stoppen van de 2.0 valt niet echt op. Niet zoals bij een normaal start/stop-systeem.
Het ging tussen een 35i of een 40e. Aangezien mijn vrouw ook veel stadsverkeer heeft naar haar werk, is dit een perfecte combinatie.
TYN zei:Twix zei:TYN zei:Twix zei:Op autogebied is de kogel door de kerk. We hebben een 2016 X5 gekocht. Een xDrive 40e om precies te zijn. Nog niet veel gereden, maar tot nu bevalt het goed. Hij is vrij compleet uitgerust, erg fijn.
Jep, dat is het precies. Rijdt erg fijn. Het starten en stoppen van de 2.0 valt niet echt op. Niet zoals bij een normaal start/stop-systeem.
Het ging tussen een 35i of een 40e. Aangezien mijn vrouw ook veel stadsverkeer heeft naar haar werk, is dit een perfecte combinatie.
Misschien niet zo lekker als een zes-in-lijn, maar bij veel stadsverkeer komt zo’n hybride juist goed tot z’n recht.
En dan in de lente weer iets leuks zonder dak erbij? :T
Zadelsnuiver zei:@Ibud Die Trans-Am mag er ook wezen, wat zou dat nog kosten om hier op kenteken te krijgen?