Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gefeliciteerd Twix, schitterende auto, met de juiste opties, zo op de foto's te zien. Die BMW nine T zou ik wel willen hebben als caferacer. Maar een k1600 heb ik nog nooit gereden. Wel een k1200lt, dat is ook mooi spul, maar ja, ik heb de GSX, die staat ook al te lang stil.

Vandaag bij Ekris Utrecht geweest, wat en ellende om daar te parkeren. Parkeerkelder helemaal vol, kleine showroom en onfatsoenlijke baliejuf. Ze had een stapel van die insteekhoezen voor orders, met de sleutels erin, die werden op een ander bureau geflikkerd, vielen op de grond, maar meer dan zuchten deed ze niet, collega stapte er ook overheen. Geloof niet dat dit mijn nieuwe dealer gaat worden.

Ibud zei:
Vind motoren steeds interessanter worden. Mijn pa heeft er recentelijk eentje gekocht na 40 jaar niet te hebben gereden en zelf lijkt zo'n BMW Nine R me wel wat. Is dat een beetje kwaliteit?

Met zo'n looks maakt het eigenlijk niet meer uit hoe het rijdt. (y)(y)

Ben zelf momenteel erg gecharmeerd van de Husqvarna Vitpilen. Geweldig design en volgens de heren motorjournalisten rijdt het ook nog eens erg leuk.

@FH & Twix,

Kijk aan zelfs twee K1600 rijders in dit topic. Duur in aanschaf dus wat duurder in onderhoud, logisch verhaal. Ik vind het een van de weinige fraaie tourfietsen (FJR1300 vind ik ook nog ok) en als ik wat anders haal dan sowieso met kuip. Hoe leuk een naked ook kan zijn.

Overigens afgelopen zomer enkele dagen met een S1000XR op pad geweest in de VS, reed uit de kunst dat ding alleen is ie zo vreselijk lelijk.

@Tyn: er zijn motoren die prachtig zijn op de foto of in de hoek van je kantoor maar een crime om op te rijden. Met een mooie naked bike bij wat lagere temperaturen op de snelweg wordt je echt niet blij van, neem dat nou maar van mij aan.
Een BMW K1600 is echt een serieus dure motorfiets om te hebben en te rijden, daar kan je ook een goede auto voor rijden.
Een Yamaha FJR1300 is een topmotor, kost ook serieus geld zo'n ding. Koop gewoon een FJR van 10 jaar oud met 25000km op de teller....kost een fractie en veelal nog nagenoeg nieuw. Is trouwens vaak zo bij duurdere motoren: staat altijd binnen, geen pekel, veelal oudere bemiddelde mannen die zo'n motor erbij erbij hebben en op een gegeven moment stoppen met motorrijden of te oud worden.

FH163500 zei:
@Tyn: er zijn motoren die prachtig zijn op de foto of in de hoek van je kantoor maar een crime om op te rijden. Met een mooie naked bike bij wat lagere temperaturen op de snelweg wordt je echt niet blij van, neem dat nou maar van mij aan.

Hoef je mij niet te vertellen, FH. :D Heb gelest op een naked, en meer dan eens in de regen. Maar wie heeft het dan ook over de snelweg, dergelijke fietsen horen op bochtige weggetjes. In de zon.

@buitengaats
Voor mij is de CBR1100XX Super Blackbird een all time favourite. Destijds een hypersport, tegenwoordig een sportieve tourfiets. En een Honda, dus gaat niet stuk. Had ik de plek en zin in een motor (ga ik hier in Londen voor geen goud aan beginnen), dan haalde ik zo eentje. Doorgaans bereden door serieuze rijders dus voor weinig geld een zeer competente fiets.

De meeste kilometers heb ik trouwens op een ZZR1400 gedaan, ook een aanrader als je iets sportiefs om te touren zoekt. Beresterke alleskunner. Zuipt wel, maar ja, wat wil je.

Een collega van mij heeft een blackbird met 100.000 op de klok! En loopt gewoon 300 km/h zo'n ding.

Ik mis het motorrijden nog niet, Maargoed de winter moet nog beginnen natuurlijk :D zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik zou willen, maar zo'n Nine T lijkt me wel Gaaf.

Overigens snap ik wel wat FH zegt, over dat een fiets je wel moet passen. Mijn droomfiets was vroeger een Ducati Monster, totdat ik op de motorbeurs even kon testzitten, veel te klein ding voor mij. Idem met de HD Sportster. Toen wilde ik een Buell X1 lightning, maar dat rijdt voor geen meter. Uiteindelijk toen een mooie Yamaha Thunderace gekocht, beetje zelfde kaliber als een Blackbird, heerlijk toeren met zo'n ding en snel!

Wat me nu wel aanspreekt is een Vmax, altijd al een willen hebben.

Nadeeltje van de FJR vind ik dat de oudere exemplaren nog een vijfbak hebben. Qua kosten (aanschaf en onderhoud) wel een stukje makkelijker te behappen dan een K1600.

@TYN,

De Blackbird is ook een topper, echte Honda kwaliteit inderdaad. Niet iets wat ik zelf snel aan zou schaffen omdat ik nu een oude VFR heb staan, beetje hetzelfde idee maar dan wat kleiner en minder snel. ZZR1400 heb ik op één of andere manier niet zoveel mee, nooit op gereden overigens dus puur op gevoel als ik zo een ding zie staan. Over het algemeen spreken de echte tourbuffels me ook aan omdat ze met zijkoffers ontworpen zijn, dat maakt ze ook inzetbaar voor woon-werk verkeer. Heb op verschillende motoren met aftermarket koffers gereden en boven de 160 km/h is dat altijd een beetje ruk qua stabiliteit.

Om ook even iets over Teutonen te zeggen...ik kwam afgelopen week een nieuwe Z4 tegen op de snelweg, een rode. Het zal vast ok rijden maar als je het ding ziet denk je van een afstandje dat het een Japanner is. Kan niet helemaal de bedoeling zijn geweest, heb ook het idee dat de vorige generatie (E89) veel populairder was vlak na z'n introductie.

TYN zei:
Ben zelf momenteel erg gecharmeerd van de Husqvarna Vitpilen. Geweldig design en volgens de heren motorjournalisten rijdt het ook nog eens erg leuk.

Ook heel gaaf uiterlijk(y) Zo'n naked zou voor mij wel voldoen. Ik zou er niet zo snel de snelweg mee op gaan, meer voor gebruik binnen de ring. Gebruik mijn auto's nooit in de stad dus alles met fiets en taxi, begint beetje tegen te staan dus dan zou een motor wel een leuke oplossing zijn. Had laatst even zo'n Piaggio MP3 te leen, ook wel handig maar dat heeft wel echt een zeer matige uitstraling. Stukje A10 mee gepakt maar dat doe je niet voor je plezier, had het gevoel dat ik 150 reed met een Suzuki Alto uit '85.

buitengaats zei:
@FH & Twix,

Kijk aan zelfs twee K1600 rijders in dit topic. Duur in aanschaf dus wat duurder in onderhoud, logisch verhaal. Ik vind het een van de weinige fraaie tourfietsen (FJR1300 vind ik ook nog ok) en als ik wat anders haal dan sowieso met kuip. Hoe leuk een naked ook kan zijn.

Overigens afgelopen zomer enkele dagen met een S1000XR op pad geweest in de VS, reed uit de kunst dat ding alleen is ie zo vreselijk lelijk.

Ik heb nog geen moment spijt gehad van de 1600. De laatste tijd rijd ik hem overwegend zonder de koffer achterop. Dan rijdt hij nog net wat lekkerder.

Voor de liefhebbers:

Code:
[b]Comfort and interior equipment[/b]
S420A   Sun protection glazing
S423A   Floor mats velours
S430A   Interioroutside mirror with auto dip
S441A   Smoker package
S456A   Comfort seat with memory
S488A   Lumbar support driver and passenger
S493A   Storage compartment package
S494A   Seat heating driverpassenger
S496A   Seat heating rear
S4ACA   Fine wood trim poplar grain
S4NBA   Autom climate control with 4zone ctrl
S4NEA   Blowby heater
S4U9A   Acoustic pedestrian protection
S402A   Electric panoramic roof

[b]Multimedia[/b]
S609A   Navigation system Professional
S610A   Headup display
S655A   Satellite tuner
S688A   HarmanKardon Surround Sound system
S697A   AreaCode 1 for DVD
S6ACA   Intelligent emergency SOS call
S6AEA   Teleservices
S6AGA   eDrive services
S6AKA   Connected Drive Services
S6AMA   RealTime Traffic Information
S6NPA   Telephony USA
S645A   BMW US Radio
-
Bavsound speaker upgrade available 

[b]Driver assistance and lightning[/b]
S502A   Headlight cleaning system
S508A   Park Distance Control PDC
S563A   Light package
S575A   Supplementary 12V sockets
S5A1A   LED Fog lights
S5ATA   Driving Assistant Plus
S522A   Xenon Light
S524A   Adaptive Headlights

[b]Wheels and drive[/b]
S245A   Steering wheel column adjustmentelectr
S248A   Steering wheel heater
S255A   Sports leather steering wheel
S2H4A   BMW LA wheel Multispoke 448
S2VBA   Tire pressure display
S212A   Equipment brake syst countryspecific
S258A   Tire with runflat functionality
S2VMA   Adaptive suspension package Comfort

[b]Environment and safety[/b]
S319A   Integrated universal remote control
S322A   Comfort access
S328A   Footplate aluminum
S346A   Chrome Line exterieur
S3AGA   Reversing camera
S3ATA   Roof rail aluminum satin finish
S3E1A   ExterieurDesign Pure Excellence
S8KLA   Oil service interval 15000 km12 months
S8S4A   Decoding variable light distribution
S8TNA   Daytime runlights adjusvia light menu
S302A   Alarm system
S823A   Hotclimate version
S845A   Acoustic belt warning
S853A   Language version English
S8BKA   Charge socket export
S8SLA   Trailer coupling preparation
S8SMA   Car ident number visible from outside

Surfende over autoscout kwam ik deze tegen;

afbeelding-20801908-1.jpg

afbeelding-20801908-3.jpg

afbeelding-20801908-2.jpg

afbeelding-20801908-9.jpg

afbeelding-20801908-18.jpg

Wat een heerlijke combinatie. Heb dit blauw nog nooit gezien. Erg gaaf. Jammer dat het een 160pk 200E is met handbak en ook nog eens een pre-facelift.

Twix,

Gefeliciteerd met je lekker volle X5! Heb jij overigens een 1600 GTL? Dan snap ik dat het wel scheelt als de topkoffer eraf is.

@Dagdromer,

Tof ding inderdaad in deze kleuren. Handbak is natuurlijk echt jammer want dat past totaal niet bij de auto. Ik ben bevooroordeeld maar een 211 verdient minimaal een zespitter voor het betere luxe gevoel.

buitengaats zei:
Twix,

Gefeliciteerd met je lekker volle X5! Heb jij overigens een 1600 GTL? Dan snap ik dat het wel scheelt als de topkoffer eraf is.

Dank je wel. We waren echt op zoek naar bepaalde opties, waaronder de stoelen erg hoog stonden.

De 1600 is inderdaad een GTL. De topkoffer is erg fijn voor Twixin en prettig ruim voor een weekend weg, maar op woonwerk verkeer heb je het niet nodig.

Ah Banne heeft een nieuwe kleur gekozen voor zijn S. Geheel in de stijl van Banne. Ik zou het zelf niet doen maar ik kan het wel waarderen dat hij zijn geheel eigen stijl heeft.

Eh, dit is niet meer de S maar een E....
De kleur is zeer gewaagd, maar het totale plaatje vind ik in dit geval veel beter dan bij die S met al die gele accenten.

Idd de AMG van Banne, echt vreselijk wat die man met zijn auto's doet (n)
Heeft zo'n AMG helemaal niet nodig, gruwelijk dikke auto van zich zelf al.

Hier in zuid Spanje rijden alleen maar sjappies met AMG's en M's, kale kop, trainingspak en een schoudertasje. Daarom zou ik hier niet een dergelijke auto willen hebben. In de VS zie ik er juist meer IT mannetjes mee rijden. Geen idee hoe het in NL is.

Van die kleur, zwarte velgen en zwarte ramen moet je, ehm, houden.

Ik vind dit wel wat hebben (nogmaals, in tegenstelling tot die S63 die hij hiervoor had met al die knalgele strepen erop).
Het is een excentrieke kleur en daar passen de zwarte accenten goed bij, het totale plaatje klopt. Met chromen raamlijsten en zilverkleurige wielen zou het er zelfs niet uit hebben gezien.

Zelf zou ik het overigens niet zo doen, ik zou niet graag dagelijks in zo'n opzichtige auto willen rijden.

Die kleur vind ik al een stuk fraaier. Mat vind ik sowieso erg lelijk, beetje 2003 Fast and the Furious

ZS714R_3_1.jpg

https://d3e70618m1iwjk.cloudfront.net/596/617349/ZS714R_6_1.jpg
(y)

Zo jammer dat fabrikanten niet standaard een beetje meer kleur aanbieden. MB doet het nog wel goed met dat heldere rood, maar ook niet op alle modellen. Bij BMW is het allemaal maar vrij braaf. Dit is toch zoveel mooier, ik durf bijna wel te stellen dat donkergroen elke auto goed staat. Voor het moment niet gebudgeteerd, en om eerlijk te zijn zou ik hierna wel een paar pk's extra willen, maar verder helemaal top - zo zou ik m voor 95% zelf ook samenstellen. Die andere 5% zou andere interieurtrim zijn.

Link naar advertentie

De BMW 5 kun je toch ook in een zelfde soort rood bestellen, of in een felle kleur blauw? Of vallen die in het prijzige Individual-programma?

Dat bruine interieur zou ook niet mijn keuze zijn. Sowieso ben ik erg uitgekeken op bruine auto-interieurs, doe maar gewoon zwart of creme-beige. Of donkerblauw, wat je ook veel zag in de jaren '90 en wat nu een beetje terug lijkt te komen.

DagDromer zei:
...

Zo jammer dat fabrikanten niet standaard een beetje meer kleur aanbieden. ...

tja, gewoon kwestie van vraag. Geen vraag, is geen aanbod, een bepaalde kleur aanbieden die nooit wordt gekocht is gewoon veel te duur.
Dat donkergroen vind ik weer verschrikkelijk, iets voor staatsbosbeheer oid :T

R107 zei:
De BMW 5 kun je toch ook in een zelfde soort rood bestellen, of in een felle kleur blauw? Of vallen die in het prijzige Individual-programma?

Als je nu naar de dealer rent voor een nieuwe vijf, dan mag je voor de prijs van een standaard metallic lakje ook iets uit de Individual-folder kiezen. En de keuze is dan reuze, begrijp ik. Ik ga dus vrijdag maar eens kijken.

Heel gaaf! Gelukkig is het leverbaar. Helaas kiezen weinigen ervoor. Snap ik ook wel weer. Wederverkoop zou wat lastiger kunnen worden.

Zou het? Ik denk juist dat dat wel meevalt. Er zullen natuurlijk veel minder gegadigden zijn voor zo'n extreme kleur, maar het aanbod van dit soort kleuren is ook heel gering. En als er dan 500 zwarte/witte/grijze E-Klassen te koop staan tegenover één gifkikkergroene, dan kon je die laatste wel eens veel sneller kwijt zijn.

Lijkt mij ook. Zie Ketelapper met zijn fel gekleurde Audi's. Hij is er tot op heden ook steeds netejs uitgekomen.

Ik denk toch dat je enige voorzichtigheid betracht als je meer dan 100.000E (en meer) op een auto stukslaat. Maar goed, juist te prijzen als je gewoon lekker die aparte kleur neemt. Staat hem heel goed!

Ik zou er geen moeite mee hebben. Mijn auto kocht ik als demo, maar had ik hem zelf samengesteld dan denk ik niet dat ik zilver had aangevinkt maar toch voor een iets aparter kleurtje had gekozen. Die matte bruin/groene kleur zou ik niet kiezen (vind ik qua uitstraling minder bij mezelf passen), maar dat gifkikkergroen vind ik wel gaaf.
Eigenlijk vind ik hem steeds mooier worden naarmate ik er langer naar kijk..... Wat kost eigenlijk een goed uitgevoerde wrap? :cool:

R107 zei:
Wat kost eigenlijk een goed uitgevoerde wrap? :cool:

Volgens mij vrij duur. Is wel een goede bescherming voor de lak. "Onze"bestickeraar doet de KPN caddy's. Die komen na 3 of 4 jaar haast als nieuw onder de wrap vandaan.

Valt dan zakelijk gezien nog wel mee. Als je een Designo- of Individual kleur aankruist dan ben je dat ook kwijt, en dan heb je ook nog eens de bijtelling erover.

Wijn 8578185 zei:
Ik denk toch dat je enige voorzichtigheid betracht als je meer dan 100.000E (en meer) op een auto stukslaat. Maar goed, juist te prijzen als je gewoon lekker die aparte kleur neemt. Staat hem heel goed!

valt toch wel mee? Zijn maar weinig particuliere kopers, dus wordt gewoon zakelijk afgeboekt.
Ik denk dat het meer is om niet al te veel op te vallen. Met een fel groene s klasse bij een klant aan komen is voor velen toch not done.

@ Gullwing: Net als gisteren bij Michel, dit is geen S-Klasse maar slechts een E :)

R107 zei:
@ Gullwing: Net als gisteren bij Michel, dit is geen S-Klasse maar slechts een E :)
Ik snapte je bericht gisteren al niet. Tot ik het net doorlas. Ik bedoelde inderdaad E. Waar het hoofd van vol is.....:)

funf zei:
R107 zei:

Als je nu naar de dealer rent voor een nieuwe vijf, dan mag je voor de prijs van een standaard metallic lakje ook iets uit de Individual-folder kiezen. En de keuze is dan reuze, begrijp ik. Ik ga dus vrijdag maar eens kijken.

Is het tijd voor iets anders Funf?

R107 zei:
Valt dan zakelijk gezien nog wel mee. Als je een Designo- of Individual kleur aankruist dan ben je dat ook kwijt, en dan heb je ook nog eens de bijtelling erover.

Eens hoor. Maar bedoelde meer dat het zo'n bedrag wordt als je het goed wilt doen op een grote sedan. Je hoort / leest ook wel eens bedragen van € 1200,- ofzo, dat is dan echt pruts werk op een twingo.

Sowieso wel leuk om ergens halverwege de duur van het bezit te doen. Ik heb mijn auto na 1,5 jaar laten "ontchromen", staat er toch weer een hele andere auto.

Vandaag met vriend bij de VW dealer een nagenoeg nieuwe Golf 1.5 gekocht voor hem. Ongelofelijk hoe sfeerloos en arrogant zo'n dealerbedrijf is. Zijn toch een beetje automobiele dozenschuivers. Doen ook net alsof je blij moet zijn dat je zo'n ding mag kopen. Speelt ook mee dat ik totaal maar dan ook totaal niks met de huidige VW produkten heb behalve dat t gewoon een vervoermiddel is, weliswaar met een rijke historie.

Terug
Bovenaan