Boppie zei:
Het krijgt in mijn ogen teveel aandacht. Ze kunnen heerlijk zielig politiek correct doen bij de talkshows.
Sunny Bergman, Tanja Jess, Liesbeth Zegveld, Quinsy Gario...allemaal mensen die vooral kunnen wijzen hoe slecht het hier allemaal wel niet is, blijven hameren op het verleden en vooral niet luisteren naar een ander.
We veranderen inderdaad langzaam. Kijk naar het akkefietje van Van der Gijp. Wat zegt hij nu helemaal en vooral...wie zijn er weer verontwaardigt.
We leven tegenwoordig in een maatschappij van gekwetsten.
Uit eigen ervaring: Ik heb een zoon met Syndroom van Down. Daardoor kom je regelmatig in aanraking met "lotgenoten" of een stichting als Stichting Downsyndroom. Ik erger me aan de slachtofferrol die steeds vaker gespeeld wordt. Bijvoorbeeld toen Max Verstappen een steward uitschold voor mongool. Meteen de stichting op de bres, en "namens ouders van kinderen met down" aangeven hoeveel pijn dat scheldwoord heeft gedaan. Tis niet erg smaakvol, dat vind ik ook, maar om daar nou van in de war te raken. Meneer Verstappen bedoelt niet letterlijk een vergelijk te maken tussen mijn zoon en de steward.
We hebben een gehandicapte zoon, niet ideaal nee, maar het gaat prima. Als we ons druk moeten maken om iedereen die ons aan staart, of iedereen die scheld met "mongool" dan krijgen we het druk. Je ontwikkelt er een schild voor, als het goed is, en de rest van de wereld hoeft niet te veranderen omdat wij nu een gehandicapt kind hebben. Zelfde zou je kunnen zeggen over de gender discussie. Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als het je zelf treft, maar of de rest van de wereld zich dan moet aanpassen is de vraag.
Goed, autogerelateerd: Gister naar de Salon in Brussel geweest. Fijne beurs wel. Niet heel druk en lekker compact. Tegenvaller vond ik de nieuwe CLS, echt niet mooi. Ook de BMW X2 vond ik niet zo geweldig. Dat logo op de C (?) stijl en de middenconsole die, alsof het een busje is, naar beneden afloopt, doet afbreuk aan het interieur.
De enorme explosie aan hoge, suv achtige auto's valt op zo'n beurs wel heel erg op.