Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Joël D. zei:
Mijn broertje heeft een "een of andere aftandse Hyundai", op zich leuk om te zien dat iemand daar nog energie in steekt, maar echt niets voor mij. De Panda van mijn broertje vind ik wel geniaal, gewoon omdat hij zo lekker klein is. Ideaal als je even snel boodschappen wil doen. Mijn auto zet ik altijd helemaal achterop de parkeerplaats, zo strak tegen de stoep aan als mogelijk. De Panda zet ik altijd neer direct voor de deur.
Ik heb het ook over krokante hokken. Als iemand een mooie Opel heeft snap ik het ook nog maar die bestel Opels die rijp voor de sloop zijn heb ik echt niets mee. Dat schaar ik dan idd maar onder sentiment.

Gelukkig niet meer actief hier op het forum, houdt het een stuk gezelliger :)

Zo is het. Ook het taalneuzelaarstopic is weggezakt, nu ik niet meer al zijn fouten hoef te posten.:D

De W108 bij Leitner. Koopje? €27.500, 200.000 km, 3.5 V8. Wat een bak klasse. Als je zoiets nieuw kon bestellen, dan was je toch wel het mannetje hoor.

jeust1 zei:
De W108 bij Leitner. Koopje? €27.500, 200.000 km, 3.5 V8. Wat een bak klasse. Als je zoiets nieuw kon bestellen, dan was je toch wel het mannetje hoor.

Wie hem nu kan kopen, stallen, onderhouden en er veel mee rijden is ook wel het mannetje. Maar toch nam ik dan die bruine 280E mee, die vind ik nog mooier en die rijdt een pak fijner.

Hollandse zaken te koop in de VS:
Porsche
Is het niet gewoon tijd om de term Rijkspolitie her in te voeren?

Vooral de uitstraling deed t m. Zag je zo'n 911 bij een tankstation staan dacht je toch even die komt straks achterop. Ik denk dat als ze nu met Porsches zouden patrouilleren die Audi-Marokkanen die vanuit Utrecht in het grensgebied pinautomaten kraken snel zouden afhaken bijvoorbeeld.

Nou ik kan je vertellen dat die gasten helemaal nergens voor terugdeinzen. het enige dat je bereikt met het inzetten van auto's als Porsche is dat je ze langer kan bijhouden met de hoop dat ze crashen. Want heldere lichten zijn het niet en al helemaal geen coureurs.

Ik doelde niet zozeer op een concrete achtervolging maar meer de uitstraling van Porsche.

In die tijd was er wel ontzag voor de politie. En als kind wilde je later nog politieagent worden. Ik herinner mij nog een open dag hier in het dorp waar ook zo’n 911 stond waar je in mocht zitten, geweldig!!

Je kunt natuurlijk niet stellen dat het verval van de politie komt door de auto’s waarmee ze reden en tegenwoordig mee rijden, maar een bejaarden-model B-klasse en een oud model A6 spreekt natuurlijk bepaald niet tot de verbeelding.

Agenten zijn vooral bonnenschrijvers geworden. Dat draagt ook niet bij aan de uitstraling.

funf zei:
Agenten zijn vooral bonnenschrijvers geworden. Dat draagt ook niet bij aan de uitstraling.
Laatst die 2 die als l#lletjes stonden te kijken hoe een hakbar een Joods restaurant aan puin sloeg, was ook niet echt lekker voor het imago.

En als er dan wel eens hard wordt ingegrepen en er gaat in een panieksituatie iets mis met een nekklem dan kun je als agent nog veroordeeld worden ook. Dan ga je een volgende keer dus maar weer als l#lletje staan kijken.

BENZine zei:
En als er dan wel eens hard wordt ingegrepen en er gaat in een panieksituatie iets mis met een nekklem dan kun je als agent nog veroordeeld worden ook. Dan ga je een volgende keer dus maar weer als l#lletje staan kijken.

Precies. Een agent kan het niet meer goed doen. Als deze een keer ingrijpt dan staat het gelijk op YouTube zodat half Nederland er weer over kan vallen.

BENZine zei:
Je hebt helaas helemaal gelijk.

Maar weer even terug naar de Teutonen. Waarschijnlijk te nieuw voor een groot gedeelte van de leden hier, maar in Düsseldorf zie je dit nu eenmaal veel:
IMGP6524.jpg

IMGP6530.jpg

IMGP6543.jpg

IMGP6565.jpg

IMGP6589.jpg

IMGP6598.jpg

Fijne ALPINA! Ik zie dat de auto van Autohaus Cuntz komt. Naar eigen zeggen: 'Ihr BMW, MINI und ALPINA Händler'. Hebben wij hier NL een officieel ALPINA verkooppunt?

Indrukwekkend spul, maar ik wordt niet heel erg warm van dat moderne spul. Overigens geniet ik hier in nederland ook regelmatig van mooi spul, misschien niet vaak in het wild maar vaak genoeg binnen de kennissenkring en tijdens clubdagen.

Cabriorijders opgelet! Een mooie Benz te koop, originele van de negende eigenaar: https://www.worldwide-auctioneers.com/auctions/details.cfm?_sp=0e48e1ba-7765-44e1-8ef1-78ae90c4a3e1.1516219589880&vehicleID=40&id=61

MCs5lTs9AJV5_5IOCjjE4jKeI9Q.jpg

Een zeer zeldzame en bijzondere wagen, maar het idee dat heer A. Hitler hier in heeft gereden/geposeerd geeft mij de kriebels. En al had ik het geld, kopen zou ik de wagen zeer zeker niet!

Mooie cabrio om binnendoor mee te rijden, want harder dan 80 km/h gaat de 4780 (!) kg wegende 'Grosser' niet. Gelukkig wel MRB-vrij.

'Wij richten ons alleen op het aanbieden van deze auto. Een onvervangbaar stukje autogeschiedenis van onschatbare waarde. De auto heeft zijn gebruiker - en zijn daden - niet gekozen. Los van het Hitler-aspect blijft deze auto een grootse prestatie in termen van bouw, ontwikkeling en ontwerp.' 

Aldus de veilingsite.

Enzo Ferrari zei:
Cabriorijders opgelet! Een mooie Benz te koop, originele van de negende eigenaar: https://www.worldwide-auctioneers.com/auctions/details.cfm?_sp=0e48e1ba-7765-44e1-8ef1-78ae90c4a3e1.1516219589880&vehicleID=40&id=61

MCs5lTs9AJV5_5IOCjjE4jKeI9Q.jpg

Het feit dat er toen allemaal hijgerige MB ingenieurs hun best hebben staan doen om hun Führer het Beste oder nichts te geven laat mij afhaken in dit geval. Oprechte spijt betuigen, ding door de shredder en dooorrrr.

Ooit eens bij het Technik Museum te Sinsheim geweest? Tussen Stuttgart en Frankfurt a.M vlak langs Autobahn 6 staat een museum dat veel weg heeft van de Winkel van Sinkel. Daar staat ook een heel wagenpark (incl. bijbehorende uniforms) van de NSDAP.

9halle_museum_sinsheim_mercedes_01.jpg

Dionysus zei:
Enzo Ferrari zei:

Het feit dat er toen allemaal hijgerige MB ingenieurs hun best hebben staan doen om hun Führer het Beste oder nichts te geven laat mij afhaken in dit geval. Oprechte spijt betuigen, ding door de shredder en dooorrrr.
Is wel een beetje de tendens heden ten dage. Waarom de geschiedenis proberen te wissen? Het verandert niets. Integendeel. Maar genoeg anders moet ik naar het politieke topic en daar ontspoort werkelijk iedere bijdrage

Van die Hitler-Benz is het te hopen dat ie in de juiste handen terechtkomt, en dan uiteindelijk in een oorlogs- of Mercedes-Benz-museum. Het is een bijzonder voertuig wat zeker niet door de schredder moet, maar ook niet in verkeerde handen moet belanden zoals een schatrijke Rus of Arabier die er vervolgens de pats mee wil maken. Een museum zou het beste zijn en dan zou ik hem er graag eens gaan bekijken.

Zoals wij nu leven is binnenkort ook geschiedenis. De komende 10 jaar gaat Europa en met name Nederland veranderen op een wijze die nu nog ongelofelijk lijkt. Een partij als DENK met mannen als conflict-Marokkaan Farid Azarkan en mensen als borderline patient Sylvana Simons met hun respectievelijke volgers gaan uiteindelijk bij ons de boel volledig bepalen. Geniet van elke dag dat het nog enigszins kan. In Nederland zijn wij ondermeer met rechtszaken bezig aangespannen door nabestaanden van Molukse treinkapers waarom deze 40 jaar geleden omkwamen in plaats van bezig te zijn met de realiteit van vandaag de dag. Wegkijken is makkelijk, dan lijken de problemen niet te bestaan. En het point of no return zijn wij al gepasseerd.

Ik ben nog in afwachting wat de Benz uiteindelijk heeft opgeleverd op de veiling. Mocht iemand het resultaat hebben dan hoor ik dat graag!

BENZine zei:
Van die Hitler-Benz is het te hopen dat ie in de juiste handen terechtkomt, en dan uiteindelijk in een oorlogs- of Mercedes-Benz-museum. Het is een bijzonder voertuig wat zeker niet door de schredder moet, maar ook niet in verkeerde handen moet belanden zoals een schatrijke Rus of Arabier die er vervolgens de pats mee wil maken. Een museum zou het beste zijn en dan zou ik hem er graag eens gaan bekijken.

De verkoper is een Russische miljardair die een aantal van de Mercedessen in bezit had en ze nu een voor een van de hand doet.

Vanwege die prijs en de aard van het object verwacht Wouters niet dat veel nazi-volgers op de auto af zullen komen. ,,Anders dan bij een kledingstuk van Hitler, dat is echt iets persoonlijks, is een auto toch iets afstandelijks en dus meer een belegging."

Bron: https://www.ad.nl/buitenland/wordt-hitlers-mercedes-de-duurste-auto-ter-wereld~a8ac48d1/

FH218374 zei:
Zoals wij nu leven is binnenkort ook geschiedenis. De komende 10 jaar gaat Europa en met name Nederland veranderen op een wijze die nu nog ongelofelijk lijkt. Een partij als DENK met mannen als conflict-Marokkaan Farid Azarkan en mensen als borderline patient Sylvana Simons met hun respectievelijke volgers gaan uiteindelijk bij ons de boel volledig bepalen. Geniet van elke dag dat het nog enigszins kan. In Nederland zijn wij ondermeer met rechtszaken bezig aangespannen door nabestaanden van Molukse treinkapers waarom deze 40 jaar geleden omkwamen in plaats van bezig te zijn met de realiteit van vandaag de dag. Wegkijken is makkelijk, dan lijken de problemen niet te bestaan. En het point of no return zijn wij al gepasseerd.

Of die mafketels het hier gaan bepalen dat geloof ik nog niet zo, maar hun geluid en hun aanhang zal wel met de jaren groter worden. En dat gaat steeds meer leiden tot conflictsituaties, die ook heviger zullen worden en op den duur volledig kunnen ontsporen.

FH218374 zei:
Wegkijken is makkelijk, dan lijken de problemen niet te bestaan.

En helaas wordt dat nog op veel te grote schaal gedaan. Gisteren mevrouw Halsema nog gezien in RTL-LN? Als we er met z'n allen maar zo tegenaan blijven kijken zoals dit soort struisvogels (en helaas ook de meeste beleidsbepalers), dan borrelt de hete brij onder de West-Europese aardkorst lekker verder maar zijn flinke uitbarstingen op termijn onvermijdelijk.

FH218374 zei:

Het krijgt in mijn ogen teveel aandacht. Ze kunnen heerlijk zielig politiek correct doen bij de talkshows.

Sunny Bergman, Tanja Jess, Liesbeth Zegveld, Quinsy Gario...allemaal mensen die vooral kunnen wijzen hoe slecht het hier allemaal wel niet is, blijven hameren op het verleden en vooral niet luisteren naar een ander.

We veranderen inderdaad langzaam. Kijk naar het akkefietje van Van der Gijp. Wat zegt hij nu helemaal en vooral...wie zijn er weer verontwaardigt.

BENZine zei:

Het is een prachtige auto en zijn dubieuze geschiedenis veroordeelt hem wat mij betreft niet tot de shredder. Ik zou hem ook graag in een museum zien, met uitleg erbij over de historie en de techniek van Mercedes-Benz. Er kan dan ook een verhaaltje bij over Hitler, om de geschiedenis van de auto en Nazi Duitsland in het juiste perspectief te plaatsen. Lijkt mij heel leerzaam voor toekomstige generaties.

Dat hysterische gedoe over de zeehelden van weleer slaat wat mij betreft ook nergens op. Vertel gewoon het genuanceerde verhaal en laat dat onderdeel zijn van onze historie.

Boppie zei:
Het krijgt in mijn ogen teveel aandacht. Ze kunnen heerlijk zielig politiek correct doen bij de talkshows.

Sunny Bergman, Tanja Jess, Liesbeth Zegveld, Quinsy Gario...allemaal mensen die vooral kunnen wijzen hoe slecht het hier allemaal wel niet is, blijven hameren op het verleden en vooral niet luisteren naar een ander.

We veranderen inderdaad langzaam. Kijk naar het akkefietje van Van der Gijp. Wat zegt hij nu helemaal en vooral...wie zijn er weer verontwaardigt.

We leven tegenwoordig in een maatschappij van gekwetsten.

Uit eigen ervaring: Ik heb een zoon met Syndroom van Down. Daardoor kom je regelmatig in aanraking met "lotgenoten" of een stichting als Stichting Downsyndroom. Ik erger me aan de slachtofferrol die steeds vaker gespeeld wordt. Bijvoorbeeld toen Max Verstappen een steward uitschold voor mongool. Meteen de stichting op de bres, en "namens ouders van kinderen met down" aangeven hoeveel pijn dat scheldwoord heeft gedaan. Tis niet erg smaakvol, dat vind ik ook, maar om daar nou van in de war te raken. Meneer Verstappen bedoelt niet letterlijk een vergelijk te maken tussen mijn zoon en de steward.

We hebben een gehandicapte zoon, niet ideaal nee, maar het gaat prima. Als we ons druk moeten maken om iedereen die ons aan staart, of iedereen die scheld met "mongool" dan krijgen we het druk. Je ontwikkelt er een schild voor, als het goed is, en de rest van de wereld hoeft niet te veranderen omdat wij nu een gehandicapt kind hebben. Zelfde zou je kunnen zeggen over de gender discussie. Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als het je zelf treft, maar of de rest van de wereld zich dan moet aanpassen is de vraag.

Goed, autogerelateerd: Gister naar de Salon in Brussel geweest. Fijne beurs wel. Niet heel druk en lekker compact. Tegenvaller vond ik de nieuwe CLS, echt niet mooi. Ook de BMW X2 vond ik niet zo geweldig. Dat logo op de C (?) stijl en de middenconsole die, alsof het een busje is, naar beneden afloopt, doet afbreuk aan het interieur.

De enorme explosie aan hoge, suv achtige auto's valt op zo'n beurs wel heel erg op.

"leerzaam voor toekomstige generaties". Bedoel je dan Boef en vergelijkbare jongeren.....?

W212 zei:
Boppie zei:

We leven tegenwoordig in een maatschappij van gekwetsten.

Uit eigen ervaring: Ik heb een zoon met Syndroom van Down. Daardoor kom je regelmatig in aanraking met "lotgenoten" of een stichting als Stichting Downsyndroom. Ik erger me aan de slachtofferrol die steeds vaker gespeeld wordt. Bijvoorbeeld toen Max Verstappen een steward uitschold voor mongool. Meteen de stichting op de bres, en "namens ouders van kinderen met down" aangeven hoeveel pijn dat scheldwoord heeft gedaan. Tis niet erg smaakvol, dat vind ik ook, maar om daar nou van in de war te raken. Meneer Verstappen bedoelt niet letterlijk een vergelijk te maken tussen mijn zoon en de steward.

We hebben een gehandicapte zoon, niet ideaal nee, maar het gaat prima. Als we ons druk moeten maken om iedereen die ons aan staart, of iedereen die scheld met "mongool" dan krijgen we het druk. Je ontwikkelt er een schild voor, als het goed is, en de rest van de wereld hoeft niet te veranderen omdat wij nu een gehandicapt kind hebben. Zelfde zou je kunnen zeggen over de gender discussie. Kan me voorstellen dat het heel vervelend is als het je zelf treft, maar of de rest van de wereld zich dan moet aanpassen is de vraag.

Goed, autogerelateerd: Gister naar de Salon in Brussel geweest. Fijne beurs wel. Niet heel druk en lekker compact. Tegenvaller vond ik de nieuwe CLS, echt niet mooi. Ook de BMW X2 vond ik niet zo geweldig. Dat logo op de C (?) stijl en de middenconsole die, alsof het een busje is, naar beneden afloopt, doet afbreuk aan het interieur.

De enorme explosie aan hoge, suv achtige auto's valt op zo'n beurs wel heel erg op.
De enige juiste instelling(y)

Het is ook vervelend dat het beeld zo wordt vertekend door een klein groepje mensen van beroepsklagers en BN-ers. Doordat de media overtuigend links is en die kleine groep continu een podium krijgt lijkt het alsof bijna iedereen die mening heeft en dat die mening de enige juiste is. Door de constante slachtofferrol van die groep ontbreekt elk gevoel van realiteitszin. We doen het nog aardig goed ten opzichte van onze buurlanden maar ik ben benieuwd hoe het gaat de komende jaren..Ben de afgelopen tijd een aantal keer in Polen geweest, mooi land en ontwikkelt zich erg snel. De vader van een Poolse vriendin handelde in de jaren '90 en '00 veel met Nederlanders in antiek, komt nog vaak in NL. Hij vertelde me dat veel Nederlanders stukken grond aan het opkopen zijn in Polen. De prijzen stijgen aardig hard en hij zei dat die Nederlanders naar Polen willen uitwijken als Nederland steeds onaantrekkelijker blijft worden.

@W212
Mooi verwoord!

Sommige mensen zijn zo verschrikkelijk entitled (“Hoe dúrf je mij te kwetsen?”), terwijl je ook gewoon normaal kan doen, je eigen leven leeft en je niet alles in de grote boze wereld persoonlijk aantrekt.

Dat hele genderneutraal is ook een verschrikkelijke hype; op de uni van m’n vriendin zijn alle toiletten tegenwoordig gemengd, wat dus betekent dat je als man op een vieze vrouwen-WC mag gaan plassen.

Oh, met als toppunt de NS. “Beste reizigers” ipv “Dames en heren”. Het moet werkelijk waar niet gekker worden.

Ik bekijk het hier vanuit Litouwen met enig leedvermaak. (Ohja, autogerelateerd? Nou, de Benz doet het nog altijd perfect!)

FH218374 zei:
"leerzaam voor toekomstige generaties". Bedoel je dan Boef en vergelijkbare jongeren.....?

De vraag is of hij nog wat bijleert.

Nee, ik doel op jonge mensen die nu volwassen worden en die wij langs verschillende wegen lessen kunnen laten leren van verschrikkelijke gebeurtenissen uit het verleden. Zo'n auto kan daar goed bij helpen. Enerzijds is het leuk en fascinerend om stil te staan bij de stand der techniek in de jaren dertig, anderzijds brengt deze Mercedes door zijn geschiedenis indringend naar voren hoe heftig die periode was.

Ibud zei:
Doordat de media overtuigend links is en die kleine groep continu een podium krijgt lijkt het alsof bijna iedereen die mening heeft en dat die mening de enige juiste is.

Zonder een politieke discussie te willen starten, word ik zo moe van dergelijke opmerkingen als 'linkse media'. Volgens mij krijgt ene Baudet óók voldoende aandacht, en links kan je zijn gedachtegoed niet noemen. Als je zou beweren dat in de media constant een kleine groep te veel aandacht krijgt ben ik het met je eens.
Naar mijn idee speelt het mee dat iedere nieuwe generatie steeds beschermender opgevoed lijkt te worden, dit merk ik om mij heen met mijn kinderen ook. Ouders die op school navraag doen hoe vaak het zand in de zandbak wordt ververst, want stel je voor. Mensen mogen geen negativiteit meer ervaren, want dat kunnen ze niet handelen. Vooral op social media laten zien hoe goed ze het hebben, maar o wee als je daar kritiek op hebt, want dan ben je een 'hater'. Mensen mogen mentaal wel weer wat weerbaarder worden en meer leren relativeren. Kom je een stuk verder mee.

De zogenaamde "curling ouders". Altijd en overal het paadje voor de kinderen schoonvegen. Ik heb er laatst nog een artikeltje over gelezen in het NRC. Iets met: "Gun je kind eens een teleurstelling".

Vooral op school en bij sportverenigingen (met name teamsporten) best wel een probleem aan het worden.

Edit: Gevonden:

nrc

@Breinstein, volgens mij is het wel redelijk bewezen dat het medialandschap grotendeels meer links georiënteerd is? Wat ook niet vreemd is omdat mensen met een wat meer socialistische/progressieve/linkse insteek doorgaans voor banen in onderwijs/politiek/media kiezen en de mensen met een wat kapitalistischere/ meer rechtse insteek kiezen voor het bedrijfsleven. Ik zie bijna nooit BN-ers een duidelijke rechtsere mening verkondigen, maar links continu. Zendtijd voor Baudet is leuk maar ik zie hem dan vooral negatief worden afgeschilderd. Daar wordt ik dan weer moe van.

Terug
Bovenaan