Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Van de week kwam ik deze kanjer tegen in de Tiefgarage van het hotel waar ik verbleef.
Rubellit-Rot met donker rode kap, bekleding in saddle brown en sierlijsten in glanzend wortelhout.
De foto doet geen recht, wow. In deze uitvoering zou dit zomaar over een jaar of 3 a 5 een opvolger van de 220 kunnen zijn. Prachtig.
W8RnsIL.jpeg

6EgE2Xd.jpeg

Ten laatste voor vandaag - op de een of andere manier in de configurator geland voor de nieuw EQS. Wow, wat een gave interieur kleur. Waarom heeft geen fabrikant de ballen om een dergelijk kleurtje (of bv middenblauw oid) aan te bieden op een e segmenter. Je zou er bijna een EQS voor gaan rijden. (behalve dat je voor de iinvestering van een beetje uitgeruste EQS (133000 Euro...) wellicht beter kan kijken naar een jong gebruikt S... Mind you - nieuwe EQS heeft een WLTP range van 800km+ - niet slecht...
MJBTNDs.jpeg

KRMIs5u.jpeg

ED14iu0.jpeg

Lijkt er nu op dat 5 of 12 juli favoriet zijn of 16 of 23 augustus.

Zijn er mensen die willen joinen die dan met vakantie zijn?

Kan wel de zondagen in sept toevoegen gezien ik lees dat er veel wel in de zomer met vakantie zijn.

Ik zeg hier geen ja of nee op op dit moment. We hebben geen duidelijk plannen voor de vakantie, behalve dat we een paar weken met elkaar als gezin vrij zijn. Afhankelijk van die plannen kom ik naar de dag die uiteindelijk door de meerderheid gekozen wordt. Appeltaart kan ik niet garanderen ;)

op de een of andere manier in de configurator geland
Wellicht door het invoeren van ‘Mercedes Benz configurator’ in Google of naar de Mercedes-Benz.nl website gegaan?

Die cabrio!! Geweldig. Kijk ook veel naar dat model maar financieel nog buiten bereik..

Prachtig dat groene interieur! Zou perfect matchen met het verde zilver op mijn E-Klasse, ik zou er blind voor gekozen hebben.

Ten laatste voor vandaag - op de een of andere manier in de configurator geland voor de nieuw EQS. Wow, wat een gave interieur kleur. Waarom heeft geen fabrikant de ballen om een dergelijk kleurtje (of bv middenblauw oid) aan te bieden op een e segmenter. Je zou er bijna een EQS voor gaan rijden. (behalve dat je voor de iinvestering van een beetje uitgeruste EQS (133000 Euro...) wellicht beter kan kijken naar een jong gebruikt S... Mind you - nieuwe EQS heeft een WLTP range van 800km+ - niet slecht...
MJBTNDs.jpeg

KRMIs5u.jpeg

ED14iu0.jpeg
Ik zou tekenen bij het kruisje met zo'n interieur. Wat kunnen ze stijlvolle dingen met Manufaktur! En ook nog een klein beetje hout in het interieur, want een auto zonder hout (of hout look) kan in mijn wereld niet.

Ik was aan het kijken naar 992's. De locatie van de kentekenplaat bij de 992.2 is anders geworden. Bij de 992.1 tussen de uitlaten, bij de 992.2 wat hoger. Dit artikel, dat juist ingaat op de verschillen tussen de beide modellen, noemt dat verschil niet. Vind de hogere plaatsing veel mooier.

Ik zie de kentekenplaat bij veel 992.1's tussen de uitlaten. Ook die van AutotopNL is van de eerste generatie en heeft de plaat tussen de uitlaten.

porsche-911-carrera-hits-the-autobahn-maxes-out-its-tacho-confirms-its-heritage_3.jpg

933239_960x720_fit.webp

2511_3485_004-scaled.jpg

9922carreras_10.jpg

Maar deze post van Porsche911UK laat de verschillen zien, en daar zit de plaat bij de 992.1 hetzelfde en niet tussen de uitlaten.

472333641_18486246859028054_1536346431181855245_n.jpg

Wellicht was het alleen het instapmodel (Carrera) van de 992.1 dat de plaat tussen de uitlaten had?

Ik haalde vanochtend een afschuwelijk verpeste (mijn mening) 330e in van de F30 generatie met van die AliExpress smoked achterlichten enzo.

Enfin die hing opeens direct weer achter mij en gaf vol gas dus dacht ik ga wel opzij en rij wel ff mee. Dat viel nog niet mee. Ik stond weliswaar in comfort+ stand maar dat ding ging echt goed vandoor. Wel het idee dat ik snel erna weer inliep maar ik vond het na paar 100 meter weer mooi geweest en liet de auto uitrollen.

Ik wist helemaal niet dat die dingen zo goed te tunen zijn - weet iemand dat ?

Zit toch een van de eerste generaties b48 in en die elektromotor is niet heel sterk toch? Ik meen te herinneren iets van 250 pk totaal en boven de 6 sec 0-100.

Enfin. Vond het wel mooi. De prestaties dan. De auto nogmaals echt niet best vanuit mijn eigen smaak.

Ik was aan het kijken naar 992's. De locatie van de kentekenplaat bij de 992.2 is anders geworden. Bij de 992.1 tussen de uitlaten, bij de 992.2 wat hoger. Dit artikel, dat juist ingaat op de verschillen tussen de beide modellen, noemt dat verschil niet. Vind de hogere plaatsing veel mooier.

Ik zie de kentekenplaat bij veel 992.1's tussen de uitlaten. Ook die van AutotopNL is van de eerste generatie en heeft de plaat tussen de uitlaten.

porsche-911-carrera-hits-the-autobahn-maxes-out-its-tacho-confirms-its-heritage_3.jpg

933239_960x720_fit.webp

2511_3485_004-scaled.jpg

9922carreras_10.jpg

Maar deze post van Porsche911UK laat de verschillen zien, en daar zit de plaat bij de 992.1 hetzelfde en niet tussen de uitlaten.

472333641_18486246859028054_1536346431181855245_n.jpg

Wellicht was het alleen het instapmodel (Carrera) van de 992.1 dat de plaat tussen de uitlaten had?
Mooie zoektocht !

Maar, ik vraag dat aan de oude Benz kenners, zou het een beetje fijn rijden zo’n 280S met een 4-bak handschakeling?

Qua uitvoering val ik er als een blok voor. Ernstig verliefd.

• Leuk
Waarderingen: funf
Maar, ik vraag dat aan de oude Benz kenners, zou het een beetje fijn rijden zo’n 280S met een 4-bak handschakeling?

Over de handbak kan ik niet oordelen, maar de 280s automaat heb ik een tijdje gereden. Meer heeft een mens niet nodig. Ik gok dat het met handgeschakeld net zo leuk is en zou het wel durven. Sterker: hier word ik ook weer hebberig van. Fijn exemplaar!

• Leuk
Waarderingen: ENTE
0-cdb3496e20bbf307b7385aae4bd86975.jpg

@Gullwing kijk, hier zie je het goed. Onderaan de voorstoelen hangen de bandjes van de hoezen, je ziet ook de contouren van de achterplaat van de stoel door de hoes heen.

Wel fantastisch, hoezen in dezelfde look als de bekleding. Moet wel officiële MB accessoire zijn.

Zoiets fraais voor amper 16K hè @funf ;) ;) ;)

de prijs van de 280S is eigenlijk best scherp, zeker als je vergelijkingen maakt met de bekende ‘hooge premiums’ van deze wereld…

Gister viel m’n ook nog op een Insta post van de E30 cabrio. Die met 31.000km. Is al in prijs gezakt naar €69.950. Nog steeds fors, daar niet van. Paar weken geleden nog 73K.

Ik ben een jaar of 5 geleden een Rauchsilber 280S met zwart interieur wezen bekijken bij Henk Grooten. Duitse auto, had 35.000 km gereden en kostte 27k. Had alle mooie opties zoals schuifdak, armsteun, airco en hoofdsteunen achter en was echt in nieuwstaat. Ik had hem toen gekocht als het een SE was geweest, heb toen voor de Japanse 560SEL gekozen. Nu achteraf heb ik spijt dat ik toen die 280S heb laten lopen, mooier dan die zijn ze waarschijnlijk niet meer te vinden. De 560SEL heb ik vorig jaar verkocht, maar die 280S had ik waarschijnlijk nooit meer weggedaan.

Was dat ook een 4 bak handgeschakeld?
Wat maakt dat uiteindelijk die 280S je zoveel meer doet dan de 560SEL? De algehele staat, km stand of toch iets anders?

Nee het was een automaat.

De 280 was een Duitse auto en was al als nieuw, de 560 kwam uit Japan, had ook slechts 38d km gereden maar moest voor de aflevering nog wel flink worden opgefrist. Daarbij komt dat de 560 van ‘91 was dus daar blijf je dan volle mep wegenbelasting (bijna 1.800kg) voor betalen ondanks dat ik er nauwelijks mee reed.

Aha, ja dat gaat dan ook meespelen. Wachten tot 2031 is inderdaad een hele tijd.
Die 280S uit 1984 is natuurlijk ook al belastingvrij….manmanman, maak het nog even lastiger :ROFLMAO:

Wel fantastisch, hoezen in dezelfde look als de bekleding. Moet wel officiële MB accessoire zijn.
;)
het lijkt net wat anders te zijn, eigenlijk maar 2 opties
- oude baas wilde zijn stoelen niet verstieren en plaatste covers, originele stoelen wellicht mint (al zou een handelaar die dan verwijderen om die prachtige originele stoelen te laten zien?)
- oude baas was nogal lijvig en daardoor waren de stoelen comleet versleten,

ik vind het verder ook wel een gaaf ding, en voor dat geld? Daar koop je nog geen 3de hands polo voor

Schakelen met een 280 zou zelfs mijn voorkeur hebben. Afgelopen jaar een paar keer in een oude dame schakel en automaat gereden. Dat schakelen ivm met een 6 in lijn beviel mij meer dan goed.

Schakelen met een 280 zou zelfs mijn voorkeur hebben. Afgelopen jaar een paar keer in een oude dame schakel en automaat gereden. Dat schakelen ivm met een 6 in lijn beviel mij meer dan goed.
Mijn 280SEL heeft een 4-traps automaat en dat past ook bij de auto, maar een handbak had ik qua rijden geen bezwaar gevonden. De automaat schakelt best wel lui, vooral als de bak nog koud is. Dan is zelf schakelen wel zo prettig.

Mijn 280SEL heeft een 4-traps automaat en dat past ook bij de auto, maar een handbak had ik qua rijden geen bezwaar gevonden. De automaat schakelt best wel lui, vooral als de bak nog koud is. Dan is zelf schakelen wel zo prettig.
Het is wel echt ouderwets roeren hoor. Maar ik vond hem er wat kwieker door.

Terug
Bovenaan