Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Afgelopen vrijdag mocht ik, samen met een maatje, onze oudste dochters naar hun examenbal brengen. Nu wordt dat een steeds grote automotive circus. Er rijden (ivm de omgeving waar we wonen) ook enkele grote trekkers en andere landbouwvoertuigen. Maar goed, puur op auto's dus - een aantal gehuurde stretched limo's, al dan niet geleende ML/G/X5/X7/Cayenne, ook een pre-war Alvis, een E-Type, een nieuwe Mustang V8 cabrio (op NL kenteken...) verschillende Porsche's etc. Daarnaast ook gewone auto's als ID4, Tiguan etc.
Om te onderscheiden in de middag samen met voorgenoemd maatje in totaal 80m (!) lichtsnoer op de auto geplakt. Bij brengen van de dames was het schemerig, gelukkig zag je de lampjes wel - bij het ophalen was het effect helemaal top. Was mooi, hoofdsteunen achter eraf, en de meiden op de afdekklep van de softtop. Wij als vaders voorin, en allebei hetzelfde gekleed. Leuk en eervol om mee te maken.

(als de video het niet doet, hier een statische foto)
PFKERBF.jpeg

Laatst bewerkt:
De voorkeur gaat uit naar een 992.2 of een 992.1 met Sport Design pakket. Nu ik het verschil zie, kan ik het niet meer ontzien. No brainer. Net zoals ik een 992 wil met handbak en zonder schuifdak. Dan wordt de spoeling dun als je tegenwoordig door de showroom loopt! :confused: Om over al die electrameuk aldaar nog te zwijgen.

933239_960x720_fit.webp

2511_3485_004-scaled.jpg

Laatst bewerkt:
De voorkeur gaat uit naar een 992.2 of een 992.1 met Sport Design pakket. Nu ik het verschil zie, kan ik het niet meer ontzien. No brainer. Net zoals ik een 992 wil met handbak en zonder schuifdak. Dan wordt de spoeling dun als je tegenwoordig door de showroom loopt! :confused: Om over al die electrameuk aldaar nog te zwijgen.

933239_960x720_fit.webp

2511_3485_004-scaled.jpg
Vind je een schuifdak ook niet prettig voor wat meer licht in het interieur?

Mercedes-Benz ziet weinig toekomst in stationwagens​

Stations zijn ook voornamelijk een noord west europees ding. Zou er nog een c of 3 serie station komen? Past natuurlijk wel in de lijn om zoveel mogelijk eenheidsworst te maken, 1 product, vrijwel geen opties.
cabrios en coupes verdwijnen, stations, beetje auto enthousiast blijven wordt wel steeds lastiger.

Sedans vind ik eigenlijk het mooiste, maar een station is vaak erg handig en een mooi compromis. Bovendien zijn Touring en T-Modell al tientallen jaren een begrip in autoland dus zou dit een bijzondere move zijn van Mercedes. Maar goed, een SUV moet ik niet dus de toekomstige keuze wordt weer een stukje lastiger...

Laatst bewerkt:
Helemaal eens, sedans zijn zeker de mooiste carrosserievorm in mijn ogen. Jammer dat dat ook een uitstervend ras is. Daarnaast ben ik ook niet van het afvullen van een station tot aan het dak voor vakantie bijvoorbeeld. Ik kom regelmatig bij Mercedes voor crashtesten en als je ziet wat een impact een los stukje bagage heeft bij 35km/u, durf je dat niet meer ;) Dus voor mij louter sedans :D

Maar in de toekomst koop je toch gewoon een W223 als Daily en voor de tripjes met een plantenbak naar het vakantiehuis een lekker dikke S212 voor erbij?

Of wel een SUV, maar dan wel een echte ;)

Ik kom regelmatig bij Mercedes voor crashtesten en als je ziet wat een impact een los stukje bagage heeft bij 35km/u, durf je dat niet meer ;) Dus voor mij louter sedans :D
Mijn vrouw wordt gek van mij als we op vakantie gaan. Ik heb een harde eis: Geen losse spullen in de auto. Alles achterin onder het afdekzeil.

Los van het gevaar kan m’n auti brein dat ook niet aan.

Bovendien zijn Touring en T-Modell al tientallen jaren een begrip in autoland
toch voornamelijk duitsland, nl, scandinavie en de UK, verder niet zo heel veel.
extra ontwikkelingskosten en vooral productie lijnen zullen toch aanzienlijk zijn.

Helemaal eens, sedans zijn zeker de mooiste carrosserievorm in mijn ogen. Jammer dat dat ook een uitstervend ras is. Daarnaast ben ik ook niet van het afvullen van een station tot aan het dak voor vakantie bijvoorbeeld. Ik kom regelmatig bij Mercedes voor crashtesten en als je ziet wat een impact een los stukje bagage heeft bij 35km/u, durf je dat niet meer ;) Dus voor mij louter sedans :D

Maar in de toekomst koop je toch gewoon een W223 als Daily en voor de tripjes met een plantenbak naar het vakantiehuis een lekker dikke S212 voor erbij?

G klasse blijft een droom :)

Vet! Ooit met een dieseltje van defensie mogen rijden. Off-Road in Oirschot op de landmachtbasis. Dat was echt lachen, dus jouw idee snap ik wel.

En dromen mag altijd!

De MD bij het bedrijf waar m'n vrouw werkt rijdt dagelijks zo een 120km woon-werk met een G500. Ergens helemaal onderaan de ladder werkt zij maar parkeert met de Infiniti (en nu de BMW) wel in het rijtje van de directieleden (S213, Tiguan, Q7, G500). Zo een G blijft wel gaaf. Is toch anders.

Bagagenet. Ik vind het ideaal zeker met zijn vijven gewoon op wintersport. Dan is die tot aan het dak afgeladen.

Precies, hier idem. En natuurlijk probeer ik ook alles wel onder de rollo te houden maar soms (vooral bij vakantieritten) kom ik daar bovenuit en gebruik ik het net, prima toch? Waarvoor heb je anders een station?

Bagagenet. Ik vind het ideaal zeker met zijn vijven gewoon op wintersport. Dan is die tot aan het dak afgeladen.
Precies, hier idem. En natuurlijk probeer ik ook alles wel onder de rollo te houden maar soms (vooral bij vakantieritten) kom ik daar bovenuit en gebruik ik het net, prima toch? Waarvoor heb je anders een station?
Dat is zeker prima; voor de trucks (waar ik voor werk) zijn er ook veiligheidsnetten, maar die liggen vaak na 5 jaar nog ongebruikt in de cabine.
En een netje kan wel wat hebben, daar ben ik niet zo bang voor.

Nee een bagage net is daar gewoon perfect voor natuurlijk. Ik doelde zelf op losse spullen in de auto zelf. Wat ik ook wel mooi vind is dat je met de banken plat, de rollo ook op de achterkant van de platte stoelen kan doen en je vanaf de voorstoelen ook een bagagenet hebt. Heb ik al heel vaak gebruikt bij de IKEA bezoekjes

In Amerika is de sedan misschien aan een kleine comeback tegen. Stel dat die trend zich voortzet, zal dat ook in Europa invloed hebben?

Laten we het hopen; ik snap die drang naar SUV's echt niet, zeker niet in het compactere segment. Daar is een hatchback, sedan of station gewoon de meest logische (en mooiere) keuze. In het filmpje hoor je ook dat het voortkomt uit het 'ontwijken' van bepaalde fuel economy regels en dat de marges gewoon wat fijner zijn op een SUV voor de OEM.

Zo te horen komt er aan de andere kant van de plas dus langzaam een eind aan die uitzonderingen op de regel, dus sterft deze trend wel weer uit. En dat heeft wellicht wel wat impact hier in Europa.

De grote Duitse 3 blijven toch nog wel wat sedans bouwen. Dus als de rest van NL in lelijke SUV's wil rijden, dan moeten ze dat vooral doen. Ik koop wel een sedan :p

ze zijn wel echt overtuigd dat iedereen hetzelfde dash wil hebben met dat rare asymmetrische schermpje. de idrive knop lijkt nu ook verdwenen te zijn.

byh554H.jpeg
Het wordt er wederom niet beter op, nog onsamenhangender dan het pré LCI dasch. Dan doet Mercedes het een stuk beter bij de S, dat ziet er een heel stuk strakker uit.

s is inderdaad beter, maar ook dat kan ik niet echt mooi vinden.
al die goedkope schermen ipv knoppen vind ik maar niks. scherm voor navi, ok, maar 3 grote schermen?

enige wat ik eigenlijk nog mooi vind is dat dash van de flying spur, maar die is meteen een keer zo duur en valt meer op. vag zal dat trouwens ook wel gaan verkloten als je ziet wat ze met audi doen.

ze zijn wel echt overtuigd dat iedereen hetzelfde dash wil hebben met dat rare asymmetrische schermpje. de idrive knop lijkt nu ook verdwenen te zijn.

byh554H.jpeg
Dat doet Mercedes precies hetzelfde. Hier zit dan gelukkig nog geen gigantisch scherm in voor de bestuurder.

Tja, uiteindelijk zullen alle merken overstappen op schermen. Bij Porsche zie je het ook al.
van binnen en van buiten beginnen ze allemaal op elkaar te lijken, en qua rijden zal het ook meer en meer bij elkaar komen, loodzwaar, electro motor en luchtvering, tja, dan selecteren prijs en dan komt er vast een chinees uit.

lelijk is het niet
qxjQmTk.jpeg

van binnen en van buiten beginnen ze allemaal op elkaar te lijken, en qua rijden zal het ook meer en meer bij elkaar komen, loodzwaar, electro motor en luchtvering, tja, dan selecteren prijs en dan komt er vast een chinees uit.

lelijk is het niet
qxjQmTk.jpeg
Precies, Jan Modaal heeft met z’n Leapmotor ook het gevoel dat ie in een Cayenne komt voorrijden:D

s is inderdaad beter, maar ook dat kan ik niet echt mooi vinden.
al die goedkope schermen ipv knoppen vind ik maar niks. scherm voor navi, ok, maar 3 grote schermen?

enige wat ik eigenlijk nog mooi vind is dat dash van de flying spur, maar die is meteen een keer zo duur en valt meer op. vag zal dat trouwens ook wel gaan verkloten als je ziet wat ze met audi doen.
Daarom hier ook het voornemen zo lang mogelijk te doen met de Audi van ‘20 en BMW van ‘21. Nog lekker veel onder de knoppen.

Die is goed gevonden. Werk jij toevallig bij de marketingafdeling van BMW? :unsure:
De drie strepen van het iconische ///M-embleem zijn geen toeval. Ze zijn geen decoratie. Ze zijn een filosofie.

De Curved Panoramic Display, loopt bewust verder door naar de bestuurder toe, omdat de bestuurder het kloppend hart is van de BMW-ervaring.
Als u de drie schuine halen van het ///M-logo analyseert, ziet u exact dezelfde kinetische spanningsboog die wij hebben vertaald naar dit schermoppervlak. Het is geen scherm. Het is een sculpturaal manifest van voorwaartse beweging.
Wij bij BMW noemen dit fenomeen het Curvature of Courage-principe,de moed om het ongemakkelijke te omarmen, omdat het ongemakkelijke groeit naar het vanzelfsprekende.

Terug
Bovenaan