Teutonia LXV :Geschwindigkeit

powM3Os.jpeg

Uron579.jpeg

tja ...

Het enige wat me van de voorkant aan staat is de hoekige vorm. Lampen in verhouding tot de nieren en luchthappers te klein vs te groot naar mijn smaak

na al dat ehm nieuws 7serie, led grilles, sterren overal, is dat toch ineens een fijne verschijning, maar toch mogen ze van mij gewoon weer een ouderwets dash monteren

nog een keer, dan hou ik er vandaag weer over op :LOL:

t7WIn9M.jpeg

Zat vandaag in een a180 van 2016, meegereden met collega. Wat een fijn interieur was dat. Wel wat krap voor m’n grote wezen.

Ik vind de LCI van buiten juist een enorme verbetering, vooral het front. Bij de pré-LCI begreep ik niets van de belijning, de vorm van de grill etc. Nu oogt het in elk geval strak, lijkt er meer over te zijn nagedacht zeg maar. Vooral de vorm van de grill vind ik nu vele malen mooier.
261126942

272627423

In het interieur daarentegen is het dashboard er alleen maar verder op achteruit gegaan. Dat vreemd gevormde centrale scherm, en "o ja er moet natuurlijk ook nog een schermpje in voor de bijrijder dus dat plakken we er dan maar even snel aan vast..."

272627485

bmw_74061.avif

2027-mercedes-benz-s-class.jpg

Dit heeft Marcedes bij de S toch wel een heel stuk mooier gedaan, het dashboard van de nieuwe 7 oogt onsamenhangend met dat aangeplakte rechter scherm. De deurpanelen in de BMW vind ik ook niet mooi.

Dat heb ik nou bij de S-klasse, vreselijk groot scherm, wat ik niet mooi vind, nog steeds die vreselijke knoppen voor de stoelverstelling in de deur en dan het totaal anonieme uiterlijk.

Ik vind de LCI van buiten juist een enorme verbetering, vooral het front. Bij de pré-LCI begreep ik niets van de belijning, de vorm van de grill etc. Nu oogt het in elk geval strak, lijkt er meer over te zijn nagedacht zeg maar. Vooral de vorm van de grill vind ik nu vele malen mooier.
Ik ben het 100% met je eens. Maar het probleem is het beginpunt. Als je iets wat lelijk is mooier maakt, is het niet per definitie mooi.
Als je een miljoen Euro in de schulden zit en je lost de helft af, zit je nog steeds 5 ton in het rood.

Dit heeft Marcedes bij de S toch wel een heel stuk mooier gedaan, het dashboard van de nieuwe 7 oogt onsamenhangend met dat aangeplakte rechter scherm. De deurpanelen in de BMW vind ik ook niet mooi.
de s nodig uit, daar wil je echt wel even zitten, de 7 is meer een wachtkamer van de tandarts, daar wil je zo snel mogelijk weer weg.

Ik ben het 100% met je eens. Maar het probleem is het beginpunt. Als je iets wat lelijk is mooier maakt, is het niet per definitie mooi.
Als je een miljoen Euro in de schulden zit en je lost de helft af, zit je nog steeds 5 ton in het rood.
beter had je die 5 ton ergens kunnen investeren dan aflossen

Ik heb ook altijd gezegd dat ik de verhoudingen van de 7/i7 niet vind kloppen, en dat los je met geen enkele facelift op. Een echt mooie auto zal het dus nooit worden, maar een grote verbetering vind ik het (van buiten) wel.

Nee, je had bij jezelf te rade moeten gaan om te kijken hoe het zo ver gekomen is. :unsure:
Als je je voor een miljoen in de schulden hebt gestoken voor een mooi huis en je bent bij machte om daar 5 ton op te kunnen aflossen dan doe je het tocht prima? ;)

Als je je voor een miljoen in de schulden hebt gestoken voor een mooi huis en je bent bij machte om daar 5 ton op te kunnen aflossen dan doe je het tocht prima? ;)
Schulden zonder dat er iets tegenover staat. Affijn, je snapt me wel.

• Leuk
Waarderingen: R107
Dat heb ik nou bij de S-klasse, vreselijk groot scherm, wat ik niet mooi vind, nog steeds die vreselijke knoppen voor de stoelverstelling in de deur en dan het totaal anonieme uiterlijk.
Die knoppen in de deur zitten wat mij betreft juist op een goede plek. Ik begrijp ze onder aan de zijkant van de stoel juist niet. Als ik naar beneden grijp tijdens het rijden dan beschadig ik mn Rollie ;)

Die knoppen in de deur zitten wat mij betreft juist op een goede plek. Ik begrijp ze onder aan de zijkant van de stoel juist niet. Als ik naar beneden grijp tijdens het rijden dan beschadig ik mn Rollie ;)
Zijn de stoelen in die Merc zo machtig breed dat er geen ruimte tussen stoel en deur zit :eek:

Mercedes heeft dat al sinds de jaren '80 op deze manier, knoppen in vorm van de stoel in de deur. Werkt fenomenaal, veel handiger dan knopjes onderaan de stoelen die je op de tast moet zoeken.

Mercedes heeft dat al sinds de jaren '80 op deze manier, knoppen in vorm van de stoel in de deur. Werkt fenomenaal, veel handiger dan knopjes onderaan de stoelen die je op de tast moet zoeken.
Behalve als je een pauper instapmodel hebt, zoals ik bij de W205. Dan zitten ze wel op de stoel en dat werkt inderdaad minder fijn dan de deurvariant die ik dan weer op de A208 heb zitten.

• Haha
Ik vind het ook beter, maar nog steeds niet mooi

Hmm - mixed feelings... wellicht via CoPart of andere club een VFL vinden met (licht) beschadigd neusje, en LCI neus erop zetten. Heb je het beste van 2 werelden.

Ja daar heb ik ervaring mee, anders plaats ik het niet.
Nou dan ben ik benieuwd. Want het systeem met stoeltje in de deur werkt gewoon het beste, veel handiger dan op de tast ergens beneden op de stoel. Mercedes heeft het zoals gezegd al sinds de W126 in de jaren '80, en had er jarenlang patent op. Inmiddels is dat patent verlopen en nu zie je zelfs dat BMW het op die manier doet bij de 7-Serie.

BMW-7-Series-2027-1280-1b000ff616965665d1787ca096868a5bf9.jpg

Nou dan ben ik benieuwd. Want het systeem met stoeltje in de deur werkt gewoon het beste, veel handiger dan op de tast ergens beneden op de stoel. Mercedes heeft het zoals gezegd al sinds de W126 in de jaren '80, en had er jarenlang patent op. Inmiddels is dat patent verlopen en nu zie je zelfs dat BMW het op die manier doet bij de 7-Serie.

In de deur werkt zoveel prettiger> Bij de ID3 zitten ze op de tast in de S212 lekker in het zicht. En ja ik gebruik ze wel eens.

Dat Mercedes het al jaren doet moeten zij weten, ik vind op de deur onhandig en het oogt nogal goedkoop. Maar ieder zijn ding.

Heb je thuis de deurklinken ook op 20 cm hoog zitten?
Ik zal even happen..zittend in de auto komt de handpositie meer overeen met een deurklink los doen qua houding van schouder en arm als de stoelbediening aan de zijkant van de stoel zit dan hoger aan het portier ja.

Overigens zou het mij weinig uitmaken waar de bediening zit in de auto, ik verstel de boel te weinig om de plaatsing prio te geven.

Bij mijn auto zit het in de stoel, maar wel nog in een ‘stoel vorm’ qua knoppen. Ik kan alles op de tast vinden hoor. Is het een logische plek, mwoah. Zit ik er vaak aan? Nee zelden. Ik druk de geprogrammeerde 1 of 2 in die wel in het portier zitten. 1 = standaard, 2 = lange afstand.

Bij veel merken zit de bediening vlak bij de motoren die de stoel verstellen. Kortere kabels noodzakelijk en geen scharnierpunten bij de A-stijl, die wel eens kapot gaan. Met welke hand bedien je de schakelaars in de deur? Links? Rechts (Zit je dan gedraaid in je stoel)? Ik gebruik m'n stoelinstellingen buitengewoon weinig (De auto heeft 6 verschillende geheugens die aan de telefoons van de gebruikers te koppelen zijn en gelijk stuurkolom, spiegels, rechter stoel van de betreffende persoon goed zetten), dus hoeft niet in het zicht, mijn inziens.

Knopjes in vorm van de stoel onderin geplaatst kan ook prima werken, dus zeker geen probleem om ze niet in de deur te hebben. Maar om het expliciet als nadeel te benoemen als ze daar zitten slaat nergens op want uit 8 jaar ervaring weet ik dat het gewoon prettig werkt. Ook als ik iemand bij mij in de auto uitleg hoe hij/zij de stoel kan verstellen werkt het handiger als je de bediening kan zien, en vanaf de bestuurderstoel kan ik de bijrijderstoel ook eventueel nog zelf bedienen.

Daar hebben gewone mensen zonder Benz natuurlijk geen last van :p
Mijn breitling past er ook niet tussen :cool:

In de ID3 zijn ze ook in de vorm van de stoel op
Zich prima te doen maar als ik mag kiezen ga ik voor de Benz optie.

Er was laatst een discussie over je kids de oude Benz meegeven ivm veiligheid. De w114 geef ik in alle rust mee.

• Leuk
Ik kijk er ook graag naar. De oude Blik op de Weg compilaties zijn heerlijk nostalgisch, en de vlogs kijken lekker weg in hun kneuterigheid. Geweldige vent en die stem kan ik de hele dag naar luisteren. :D

ff een schopje, in de zoekresultaten kwam deze quote naar boven. Want er is nieuws over Blik op de Weg, Leo de Haas. @TYN; als er voldoende geld binnen komt dan kan je over een tijdje zes keer 45 minuten naar, hoofdzakelijk, Leo de Haas luisteren in een docuserie over Blik op de Weg.

"Het loopt altijd anders"
(..)
Tien jaar na het einde van Nederlands bekendste verkeersprogramma ‘Blik op de Weg’ kijkt de oorspronkelijke bedenker vanuit zijn persoonlijke perspectief terug op het programma dat vele miljoenen kijkers trok en evenveel weggebruikers volgde.

Deze miniserie van 6 afleveringen met een lengte van 45 minuten is een combinatie van archiefbeelden en recente interviews met de bekende politiemensen, en andere hoofdrolspelers. De afleveringen staan niet op zichzelf maar vormen een logische serie.

Er is plaats voor iconische, vermakelijke fragmenten, maar ook voor de maatschappelijke impact van het programma en de manier waarop reality-TV de kijk op autoriteit heeft veranderd. Vanuit de mogelijkheden die televisiemakers destijds hadden wordt de koppeling naar het heden gelegd, om te zien of een dergelijk programma nu nog gemaakt zou kunnen worden.

Hier en daar krijgt de kijker ook een kijkje in de huidige stand van zaken ten aanzien van verkeerstechniek en politiewerk.

Dankzij volledige auteursrechten en diepgaande toegang tot archiefmateriaal kan deze serie een ongekend compleet beeld geven van het programma en zijn erfenis. De titel van de documentaire refereert aan het succes van het programma dat het leven van de bedenker ervan onverwacht en rigoureus veranderde.' (..)

Leo was van de week met zijn initiatief ook op radio 1 te horen:

Terug
Bovenaan