Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Het ziet er inderdaad niet uit.

BMW-3-Series-Cabriolet--E36--769_10.jpg

Gw1nd52.jpg

rg-geneva-2017-mercedes-benz-e-class-cabriolet-4_653.jpg

Ik vind ze beide geslaagd, zowel de vorige als de nieuwe E cabrio. Bij de oude vind ik de ponton-wielkasten wel wat hebben, de nieuwe is gladder en mist dergelijke details.

En misschien klopt de belijning van de F33 iets beter, toch vind ik de A207 meer uitstraling hebben. Het is een beetje als de W140 naast de E38, dan klopt de lompe W140 van geen kant vergeleken met de ranke slanke model E38, maar heeft de Benz wel veel meer uitstraling.

Ik zou geen F33 kopen. Ik vind zo'n stalen kap echt helemaal niets. Daarnaast is de kap van de F33 direct overgenomen van de E93. Inclusief de scharnieren die zichtbaar zijn op het dak. Nee, dan liever de stoffen kap van een A207.

Ik vind een stoffen kap ook mooier, maar een stalen dak heeft ook wel weer z’n voordelen.
Bij de 4 is de kap wel mooier vormgegeven dan bij de 3. Heeft de E93 nog een wat boller dak, bij de 4 zie je maar weinig verschil met de coupé.
En die scharnieren en naden, ik zou dan voor een donkere kleur kiezen dan valt dat nauwelijks op.

Ik ben voor mijn collega even bij BMW Van Poelgeest wezen kijken naar een specifieke auto en ook even rondgelopen uiteraard. Ik weet niet helemaal wat t is, maar ik heb sowieso niet zoveel met nieuwe auto's. Ook de diversiteit aan modellen straalt uit: u vraagt wij draaien. Nagenoeg principeloos. Veel auto's hebben bovendien een hoog infantiel-gehalte; minstens de helft van de auto's daar zitten onder de M-etjes van de M pakketten (op een 3 cilinder 318 of een 520d ofzo) en optielijsten van twee A4-tjes lang met dingen erop waarvan ik -als autokenner- denk wat moet je er allemaal mee. Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat BMW Amsterdam nog Asmoco heette gevestigd bij de Berlagebrug. In de showroom plaats voor 6 auto's en dat was t. Maar dan wel een E12 528i of een E9 3.0CSi of een 2002.

Toen kon je aan die dubbele pijp in het midden zien dat je buurman iets bijzonders had. Een 528i ipv een 520.

De prijslijst inclusief de optie prijzen bestond uit een dubbel A4tje van het hele BMW-programma.

FH218374 zei:
Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat BMW Amsterdam nog Asmoco heette gevestigd bij de Berlagebrug. In de showroom plaats voor 6 auto's en dat was t. Maar dan wel een E12 528i of een E9 3.0CSi of een 2002.

Maar stel dat een E12 of een E9 nu nog nieuw verkrijgbaar waren, zou je die dan verkiezen boven een G30 of een G11?

Was t maar waar dat dat zou kunnen. De enige leuke auto's waren een M135iA en twee M2's. Die hele hal staat vol met nagenoeg nieuwe auto's die allemaal weer op een nieuwe baas wachten. Gewoon commodity-handel. Een BMW verkoper met een te strak pak aan met bruine puntschoenen die tegen een Duitse klant Nederlands spreekt terwijl hij dus Duitse auto's verkoopt, tja...ik heb daar zo mijn eigen gedachtes bij.

Voor overzichtelijkheid moet je gewoon even een afdeling verder lopen, dan kom je bij MINI uit. Een hatchback, cabrio, station en een SUV. That's it!

Zelfde geldt voor Lexus en Infiniti, heel veel meer is er niet te verkrijgen. Is dat nog wel van deze tijd?

Afgelopen zomer moest de E30 een onderhoudsbeurt. Ik kreeg een ‘vergelijkbare’ wagen mee van de BMW dealer. Dat deden ze goed.
Het was een 430i cabrio. Heb genoten!

Uiteindelijk trok ik wel dezelfde conclusie als de werkplaatschef. Die oude is minstens zo leuk! Die ruikt en voelt als een BMW. Ook qua motorgeluid onvergelijkbaar. Niet geprogrammeerde vier cilinder plofjes, maar een lukraak gorgelende zes cilinder.
En gelukkig geen M badges all over...

Plaatje bij het praatje

290vion.jpg

287nkzp.jpg

FH218374 zei:
Ik ben voor mijn collega even bij BMW Van Poelgeest wezen kijken naar een specifieke auto en ook even rondgelopen uiteraard. Ik weet niet helemaal wat t is, maar ik heb sowieso niet zoveel met nieuwe auto's. Ook de diversiteit aan modellen straalt uit: u vraagt wij draaien. Nagenoeg principeloos. Veel auto's hebben bovendien een hoog infantiel-gehalte; minstens de helft van de auto's daar zitten onder de M-etjes van de M pakketten (op een 3 cilinder 318 of een 520d ofzo) en optielijsten van twee A4-tjes lang met dingen erop waarvan ik -als autokenner- denk wat moet je er allemaal mee. Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat BMW Amsterdam nog Asmoco heette gevestigd bij de Berlagebrug. In de showroom plaats voor 6 auto's en dat was t. Maar dan wel een E12 528i of een E9 3.0CSi of een 2002.

Maar gek is dat toch niet? BMW is een volumemerk dat leeft van “u vraagt, wij draaien”. De exclusiviteit is er grotendeels vanaf, tenzij je fors meer betaalt voor een Individual uitrusting. Geldt overigens voor de overige premiums ook hoor.

BENZine zei:
FH218374 zei:
Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat BMW Amsterdam nog Asmoco heette gevestigd bij de Berlagebrug. In de showroom plaats voor 6 auto's en dat was t. Maar dan wel een E12 528i of een E9 3.0CSi of een 2002.

Maar stel dat een E12 of een E9 nu nog nieuw verkrijgbaar waren, zou je die dan verkiezen boven een G30 of een G11?

Erbij wellicht. Voor de leuk.

FH218374 zei:
Was t maar waar dat dat zou kunnen. De enige leuke auto's waren een M135iA en twee M2's. Die hele hal staat vol met nagenoeg nieuwe auto's die allemaal weer op een nieuwe baas wachten. Gewoon commodity-handel. Een BMW verkoper met een te strak pak aan met bruine puntschoenen die tegen een Duitse klant Nederlands spreekt terwijl hij dus Duitse auto's verkoopt, tja...ik heb daar zo mijn eigen gedachtes bij.

Wat verwacht jij nu van een verkoper? Ik niet al te veel. Met een rekenmachine en een lijst met handelaren moet een verkoper een heel eind kunnen komen tegenwoordig. Verstand van het eigen merk? Meestal ken ik de configurator beter. Mijn laatste auto’s had ik al geconfigureerd voor ik bij de dealer binnenstapte. Code doorgeven, beetje onderhandelen over inruil en klaar. Wat mij betreft is het een kwestie van tijd, dan bestel ik mijn nieuwe auto gewoon online. En de aflevering? De fles champagne was prima, voor de rest voegt het weinig toe.

Over “u vraagt, wij draaien” gesproken. Mercedes-Benz is wat betreft de verschillende carrosserie varianten toch wel de grootste mobiliteitskoning. Van Smart tot S-Klasse en van Citan tot Actros. En dan hebben ze van bijna iedere model wel weer een aparte variant. Ik bedoel van de A-Klasse heb je een hatchback, crossover (GLA), sedan en een station (CLA). De C-Klasse heb je in een sedan, een station, een coupé, een cabrio en een SUV (GLC). De E-Klasse in een sedan, een station, een coupé een cabrio, een crossover (All Terrain) en een SUV (GLE). Etc, etc, etc...

Danke!

Vorige week weer, zoals ieder jaar, met een paar kornuiten naar Interclassics Maastricht geweest.
Stonden de nodige E30 cabrio’s. De een wat mooier dan de ander. Zelfs een M cabrio met het nodige werk waar de verkoper toch een tonnetje voor vroego_O

We keuvelden over het aanbod met een aanwezige BMW freak die mij zijn E30 cabrio op foto’s liet zien; bleek het nota bene ook een forumgenoot! @uwbuurman: was leuk je te ontmoeten.:D

E30 cabrio is prachtig. Bij Leitner staan 2 geweldige exemplaren, die zwarte en die rode. Ik zou er zo één willen ophalen, ware het niet dat mijn thuisfront ze niet mooi vindt en dat ik één oudere auto genoeg vind. Dus dan maar een F33 of een A207, ook mooi (y).

Sta ik ook open voor, mooie auto. Wat voor uitvoering en bouwjaar? Heb je een linkje? (Evt per pm)

Een 2.0 211 pk quattro. Rest weet ik niet. Auto is van de vrouw van een vriend me. Hij zit nu in het buitenland, ik ga het navragen voor je als hij terug is. Je krijgt pm van me.

Laat maar weten. De A5 staat niet bovenaan mijn lijstje (en zeker niet als 4-cil), maar ik vind het in de juiste uitvoering en kleurstelling best een mooie auto. Wel minder ruim achterin dan de Bimmer en de Benz volgens een testrapport, en het model is natuurlijk een stukje ouder wat aan het interieur ook wel goed is af te zien.

Hoe anders had het kunnen zijn. Voor ik de RaRo kocht keek ik voor een e30 voor naast de SEC. Proefrit was gemaakt en mijn zoon en ik waren er uit. Alleen mijn vrouw vond hem niet lekker zitten. Nu een paar jaar verder en spijt. Dan had de SEC er nog geweest alsmede een onberispelijke e30 cabrio. Nu staat Helmut in de garage en dient er een PHEV voor dagelijks verkeer. Smetje op Helmut vandaag. Na 3 weken weer even uit de garage gehaald. Geen vuiltje aan de lucht tot ik getankt had. Helmut stottert weer. Zal toch niet zo zijn dat de verdelerkap voor de derde keer vervangen moet worden? Het is wel een beetje een w140 kwaal maar ieder jaar is wel een beetje veel van het goede. morgen maar weer even kijken

Daar is de Phaeton 4.2 weer! Maandje geleden verkocht bij Leitner, nu weer terug op het honk.

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1516221160-2009-9-phaeton-4-2-v8-4-motion-individual-kopen

Wellicht een wispelturige koper die elke maand wat anders wil rijden.

Er staan momenteel wat Phaeton youngtimers uit 2002-2003 te koop voor 15-18K, dan is deze facelift uit 2009 met een prijs van 23,5K beslist een goede aanbieding.

Die Helios velgen blijven schitterend:

DSC_3024_(Large)2.JPG

Een mooie A8 4.2 (D2) wordt ook steeds bereikbaarder. Deze 4.2 uit 1995 hoeft slechts 1.450 euro te kosten. Rijd en schakeld goed (aldus de advertentie)

26904701_946426668848124_8727184833397659905_n.jpg

Haha als dat geen rijdende bodemloze put is dan weet ik het ook niet meer.

Een D2 is een prachtig model maar dan wil je eigenlijk wel de facelift en zeker een Model met bewezen onderhoudshistorie. En dan betaal je eerder 15k dan 1.5K

Phaeton V8 zei:
Daar is de Phaeton 4.2 weer! Maandje geleden verkocht bij Leitner, nu weer terug op het honk.

Er staan momenteel wat Phaeton youngtimers uit 2002-2003 te koop voor 15-18K, dan is deze facelift uit 2009 met een prijs van 23,5K beslist een goede aanbieding.

Waarom koop je hem niet terug? Gezien je forumnaam en uitspraken uit het verleden is dit toch je meest favoriete auto? Mooier en beter kan het voor jou niet worden. En dit is inderdaad een mooi exemplaar, 100x beter dan de zoveelste zwarte met zwart leder en oranje wortelnotenhout. En je kent de historie van de auto.

Ik zou niet verder zoeken naar 335i’s of 330i’s, maar met die 318i naar Leitner gaan voor een inruilvoorsel op deze Phaeton V8. Hij zal dan vast een goed bod doen op die miraculeus en maniakaal onderhouden auto van een liefhebber.

Beste Ente,

Prachtige E30 cabrio! nooit geweten dat je die ook nog had.
De E36 (cabrio) is de bedenkelijke status inmiddels wel voorbij lijkt mij, tenminste de mooie frisse originele exemplaren.
Ook zie je dat duidelijk in de prijzen, dit is toch wel heel erg mooi, al zou ik het er zelf niet voor over hebben, voor dat geld komt er absoluut iets met een ster.
https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1513713697-1998-6-m3-3-2-cabriolet-e36-kopen

michel1975 zei:
Hoe anders had het kunnen zijn. Voor ik de RaRo kocht keek ik voor een e30 voor naast de SEC. Proefrit was gemaakt en mijn zoon en ik waren er uit. Alleen mijn vrouw vond hem niet lekker zitten. Nu een paar jaar verder en spijt. Dan had de SEC er nog geweest alsmede een onberispelijke e30 cabrio. Nu staat Helmut in de garage en dient er een PHEV voor dagelijks verkeer. Smetje op Helmut vandaag. Na 3 weken weer even uit de garage gehaald. Geen vuiltje aan de lucht tot ik getankt had. Helmut stottert weer. Zal toch niet zo zijn dat de verdelerkap voor de derde keer vervangen moet worden? Het is wel een beetje een w140 kwaal maar ieder jaar is wel een beetje veel van het goede. morgen maar weer even kijken
Hij vreet ze bijna. Voordeel: Voor €185 en een half uurtje sleutelen rijdt hij weer als een zonnetje.

Van alle 3ers heb ik het minste met de E36, nog minder dan met de E90 waar ik ook weinig mee heb. Hoewel het model destijds heel revolutionair was vind ik het in alles de mindere 3. Zal ook wel komen door z’n onovertroffen opvolger, de E46. Die staat bij mij nog steeds dik bovenaan.

Mijn rijtje van mooiste naar minst mooie 3 series ziet er als volgt uit:

1) E46
2) E21
3) E30
4) F30
5) E90
6) E36

Aras zei:
michel1975 zei:
Hij vreet ze bijna. Voordeel: Voor €185 en een half uurtje sleutelen rijdt hij weer als een zonnetje.
Top ik ga hem meteen bestellen. Vorige keer laten doen. Was ik bijna €700,- kwijt. Thx.

E46 staat bij ook stipt op nr1, ook niet voor niets dat ik er 3 van heb gehad.
Bijzonder fijne wagen, die heden ten dage nog prima kan meekomen.

michel1975 zei:
Aras zei:
michel1975 zei:
Top ik ga hem meteen bestellen. Vorige keer laten doen. Was ik bijna €700,- kwijt. Thx.
Ik had ook een offerte gehad van 450 ex. Ik heb op Ebay.de voor nog geen €400 alles nieuw besteld. Bobines, Bougiekabelset, bougies, verdelerkappen en rotors. Alles wel Bosch bestellen. En geen klap verkeerd zoals onze Hof-leverancier zou zeggen.

Even wat van die auto-onderdelensites open zetten, prijzen vergelijken en bij allemaal de goedkoopste in het mandje tot het gratis verzenden is.

Bofkont zei:
E46 staat bij ook stipt op nr1, ook niet voor niets dat ik er 3 van heb gehad.
Bijzonder fijne wagen, die heden ten dage nog prima kan meekomen.

Qua design en afwerking onovertroffen, de W124 onder de 3-serie modellen.

Bofkont zei:
Beste Ente,

Prachtige E30 cabrio! nooit geweten dat je die ook nog had.

Haha, ja dankje!
De fotolocaties herken je wel. Ooit heb ik je daar nog met een stel SL’s en SLK’s voorbij zien schuiven en een snapshot van je kunnen maken.

Ja, deze E30 heb ik ook nog.
Naast o.a. een probleemloze Tsjech (je hebt gewoon gelijk op de AW frontpage...:T Maar ik ga me niet mengen in zo’n kansloze discussie. Sowieso kansloos alle reacties op de frontpage. brrrrrr :cry: )

BENZine zei:
Van alle 3ers heb ik het minste met de E36, nog minder dan met de E90 waar ik ook weinig mee heb. Hoewel het model destijds heel revolutionair was vind ik het in alles de mindere 3. Zal ook wel komen door z’n onovertroffen opvolger, de E46. Die staat bij mij nog steeds dik bovenaan.

Mijn rijtje van mooiste naar minst mooie 3 series ziet er als volgt uit:

1) E46
2) E21
3) E30
4) F30
5) E90
6) E36

Voor mij:

1) E46
2) E90 (wel LCI)
3) E36
4) E30
5) E21
6) F30

Beste Ente,

Ah juist is natuurlijk ook zo!
Was een prachtige toerrit met de R129 club, heerlijk gegeten bij de Tapperij Bijsterbosch aan de IJssel.
Toen verder naar de Posbank, een van mijn mooiste ritten ook, uren en uren gereden achtereen.

Ja die discussie's op de frontpage zijn bijzonder te noemen, enkel haat en nijd, de nuance ontbreekt volledig.
Het is hier een verademing, nooit een verkeerd woord, en altijd respect voor elkaar, dat is zo fijn :D

Op de FP is het helemaal verheerlijken van de underdog en trappen naar alles wat met VW te maken heeft. (OK, niet altijd helemaal onterecht) Ik geniet altijd wel van het getroll van ene Bofkont...

Ok, Dreiers,

1) e21 Mn 323i
2) e30 M3 was geniaal.
3) f30 een van de weinige mooie leasers op ons parkeerterrein
4) e46 de M3 echt mooi, of en dikke 330i Cabrio
5) e36
En is nog een soort jappanner, e90. Op 6 dan maar. Zeker van achteren geen BMW.

Een E30 vind ik echt mooi. en dan als 320, 323 of 325 graag. Een lekker zescilindertje met standardantrieb. Voor het overige heb ik met de drie niet zoveel. Net zo min als met de A4 en C-klasse overigens. Een slagje groter is zoveel fijner, in alle opzichten.

Aras zei:
Ik geniet altijd wel van het getroll van ene Bofkont....

:) Ik verbaas mij wel eens over de felheid waarmee Bofkont op de FP geregeld van leer trekt. Hier op het forum altijd de bescheidenheid zelve, lijkt het soms wel dat er 2 Bofkonten actief zijn hier :).

3-series....

1) E30 uiteraard ;) liefst de cabrio of de 2-deurs. Touring mag ook. Vooruit, een 4-deurs mag ook wel:D
2) E90 vooral de Touring. Nog steeds een schoolvoorbeeld van een prachtige station.
3) E46 en ook de E21, E46 de Mcoupé met die machtig ordinaire kont....heerlijk! Van de E21 graag een 315 en de 323i
4) F30 waarom niet gewoon de koets van een E90 gebruikt?

10) E36 als het moet een coupé.

BENZine zei:
Aras zei:

:) Ik verbaas mij wel eens over de felheid waarmee Bofkont op de FP geregeld van leer trekt. Hier op het forum altijd de bescheidenheid zelve, lijkt het soms wel dat er 2 Bofkonten actief zijn hier :).

Precies dat!

Ik dacht aan een trol met dezelfde avatar.

BENZine zei:
Aras zei:

:D

@ Ente: Van de E21 de 315? Waarom de crisis-uitvoering? Dan toch op z’n minst een 316? Maar de 6-pitters zijn natuurlijk zoveel begerenswaardiger, alleen al om het prachtige geluid.

Beide staat er hè;)
Een 315 heeft iets aandoenlijks in al z’n eenvoud. Ik kan daar ontroerd van raken.

Als kind drukten we onze neus tegen de showroomruit bij Van Vreden in Heerde. Daar stond een oranje te pronken.

Terug
Bovenaan