Teutonia LXV :Geschwindigkeit

BENZine zei:
funf zei:
Rood is kennelijk altijd een vergeeflijk excuus....;)

Dat dacht ik vanavond ook...

KRGytNe.jpg

Maar nee hoor, ze willen toch echt een 4-zitter :(

Ze hebben toch een Auris?:D

Cole Trickle zei:
Bofkont zei:
Een E36 oogt idd erg oud, iets wat de E46 totaal niet heeft.

Precies om die reden heb ik onlangs een E46 cabrio aangeschaft (zwarte 320 automaat uit Duitsland). Terwijl ik stiekem de E36 cabrio, met het dak en de ramen omlaag, de allermooiste strakke lijn vind hebben. Met name op interieur legt de E36 het af tegen de modernere E46. Maar dat kun je natuurlijk niemand kwalijk nemen : )

Prachtig de E46 cabrio (y)

Ik zag laatst de nieuwe C Coupé rijden, maar wat een schrale Benz is dat. Een iel ogend autootje met een karig dashboard en te weinig binnenruimte. Al zal het omgetwijfeld prima rijden. (y)

2merccclass.jpg

Phaeton V8 zei:
BENZine zei:
Geef er maar een draai aan :)

Je kan van een commercieel verkoper niet verwachten dat hij álle minpunten van zijn auto's highlight.
Jawel hoor. Roestvrij en geen opties. Alhoewel minpunten. Dat waren wel de pluspunten voor een Benz van rond die tijd.:)

Overigens wil ik je wel van die s203 AMG voor een zacht prijsje af helpen. Hoef jij er niet meer tegenaan te kijken.:D

Bijzonder ding die S203 AMG.

Begrijp ik nou goed dat de neus langer is gemaakt om het blok erin te krijgen? Behoorlijk ingrijpend dan, een beetje als bij de 500E dus.

bQPGOZ3.jpg

Heerlijk om vanuit je tuinstoel naar dit geluid te luisteren:

Bergpas: https://youtu.be/gshHGe3Zczw
0-266: https://youtu.be/f_ucW6Qo8HY
Outside: https://youtu.be/s0MOOvg4zfw

zbmwubg-001.jpg

Enzo Ferrari zei:
Ik zag laatst de nieuwe C Coupé rijden, maar wat een schrale Benz is dat. Een iel ogend autootje met een karig dashboard en te weinig binnenruimte. Al zal het omgetwijfeld prima rijden. (y)

2merccclass.jpg

Bij de C-klasse is elk model buiten proporties, de sedan, de estate en de coupé/cabrio. Allemaal zijn ze te kort in verhouding tot de hoogte, en ogen daardoor te gedrongen. Bij de E en de S zijn alle uitvoeringen mooi in balans, dat zijn de echte Benzen.

Ik ben het dit keer helemaal met BENZine eens! Een C klopt niet, met name de achterkant niet. Uitgezonderd de Estate.

Dit is toch helemaal om van te huilen. En dan te bedenken dat dit het nieuwe gezicht van Mercedes gaat worden (binnenkort terug te zien op de nieuwe A-Klasse).

20171130124525_cls-60.jpg

BENZine zei:
Bijzonder ding die S203 AMG.

Begrijp ik nou goed dat de neus langer is gemaakt om het blok erin te krijgen? Behoorlijk ingrijpend dan, een beetje als bij de 500E dus.
Gewoon de neus van een clk er aan geknutseld.:)

Enzo Ferrari zei:
Wat dat betreft was de vorige C stukken mooier.

De sedan en estate wel, door de hoekige vormgeving (een beetje zoals de W201) klopt de W204 veel beter dan de W205.
Maar de coupé niet, de C204 vind ik een heel triest modelletje. Dan nog liever de C205.

C204 is geen echte coupé, maar een tweedeurs sedan.

Neus van de CLS vind ik zeer fraai. (y) Achterkant moet ik nog even in het echt zien over 2 maandjes in Genève. ;)

Ik vind de nieuwe CLS ook heel fraai, zeker de neus. De achterkant had wellicht meer in gezeten, vooral de achterlichten zijn niet zo mooi vormgegeven. Maar verder een mooie strakke wagen zonder overbodige lijnen zoals bij de vorige CLS met z'n detonerende Ponton-wielkasten. Die wielkasten waren een aardige verwijzing naar het verleden, maar ik vind ze eigenlijk alleen mooi staan op de E cabriolet. Ook op de sedan W212 (pre-mopf) misstaan ze, maar bij de A207 voegt het wel wat toe en doen ze mij hier aan denken:

MERCEDESBENZ---2288_3.jpg

Recht van voren klopt de nieuwe CLS wel vind ik, nieuwe neus is mooi. Zijkant (wielkasten) en achterkant niet. De oude is veel mooier.

W205 is inderdaad wat gedrongen. Het zal niet verbazen dat ik de estate wel mooi vind :cool:, maar de sedan is te kort.

Ik heb de nieuwste CLS al gezien in de fabriek in Sindelfingen een aantal weken geleden en het is gewoon een mooie auto. En of ie nu mooi of iets minder mooi is, het zij zo. Voor mij is een Mercedes een (voor mij belangrijk) gebruiksvoorwerp waar ik weliswaar heel veel plezier aan beleef maar design-technisch is lig ik er niet helemaal wakker van. Ik heb bijvoorbeeld ook een E46 325ti Compact gehad, nou een Compact is niet bepaald de fraaiste BMW, maar om mee te rijden en te gebruiken 1 van de allerfijnste auto's die ik gehad heb. Om te kijken heb ik een paar klassieke/youngtimer motorfietsen in m'n huis staan, dat vind ik dan wel weer grappig.

Ach, tegenwoordig is het allemaal smaakgebonden. Er zit geen auto met karakter meer bij. Mooi is subjectief, doch leidend. Ik hou van over-engineered auto's. Alles na 1995 kan me feitelijk gestolen worden.

Ja, eens. Mijn E-klasse vond ik ook minder mooi dan een F10 of een A6. Maar et design is niet het belangrijkst inderdaad. Maar goed, ik was gewoon de oude en de nieuwe aan het vergelijken, dan vind ik de oude mooier.

Zelfde geldt voor mijn huidige auto m.b.t. de wielen. Ik twijfel om een maatje kleiner er onder te zetten, voor iets meer comfort. Minder mooi, maar schoonheid van de wielen is ondergeschikt aan comfort bij 75k km per jaar.

In mijn ogen zijn een iets verlaagde donkerblauwe Mercedes W201 met AMG velgen, een W124 500E , een E38 BMW 750i (verlaagd en 18" Mischbereifung Radialdesign) en een D2 Audi S8 zo'n beetje de mooiste en stoerste sedans. Maar das war einmal.

FH218374 zei:
In mijn ogen zijn een iets verlaagde donkerblauwe Mercedes W201 met AMG velgen, een W124 500E , een E38 BMW 750i (verlaagd en 18" Mischbereifung Radialdesign) en een D2 Audi S8 zo'n beetje de mooiste en stoerste sedans. Maar das war einmal.

Deze komt aardig in de buurt van de perfecte 190.
DSC_2565_(Large)1.JPG

Absoluut. Grandioos een dikke W201. Met name de achterkant is prachtig. En een ongekende kwaliteit.

Prachtige auto, maar mij te klein. Ik zit erin met de stoel tegen de zitting van de achterbank en met mijn hoofd voor de achterzijruit, geen gezicht. De W124 past mij beter, al ervaar ik die inmiddels ook al als te klein. Gelukkig zijn de E-segmenters tegenwoordig een stuk groter.

Met die zitpositie kan ik wel leven. Het is een classic en die zou ik toch niet inzetten voor een trip naar Zuid-Frankrijk. Het is een plaatje, in alle opzichten.

Tja, die prijs is niet leuk meer. Maar goed, er zal vast iemand zijn die het er voor over heeft.

Kunnen jullie je nog Mercedes dealer Van Dijk herinneren, ergens tussen Rotterdam en Den Haag (als ik het goed zeg), wat stonden daar mooie Mercedessen, ik herinner me meerdere van deze (zwarte)
https://www.google.nl/search?hl=nl&tbm=isch&source=hp&biw=1067&bih=470&ei=Po9nWoixHdSHgQaToI6YCQ&q=mercedes+190+2.3+16v&oq=mercedes+190+2.3&gs_l=img.1.0.0l3j0i30k1l4j0i8i30k1l3.3452.8611.0.12334.18.13.0.5.5.0.114.698.10j1.11.0....0...1ac.1.64.img..2.16.726.0...0.BytTKYB2k_U#imgrc=Rx-4a8zjw4LxFM:

TMiV5z1.jpg

De stoel ziet er aardig doorgezakt uit voor een auto met 66.000 op de teller.

BENZine zei:
TMiV5z1.jpg

De stoel ziet er aardig doorgezakt uit voor een auto met 66.000 op de teller.

Zo ziet de bestuurdersstoel van een kennis van me er ook uit, hij weegt dan ook 165 kg, dus dan ga je uiteindelijk toch de sporen zien.

Mooie foto. Je kunt je toch niet meer voorstellen dat het er zo aan toe ging in de fabriek....:T

Ik vind die 2.6 Sportline adembenemend. Wat een onwaarschijnlijk goed samengestelde unit is dat. Daar heeft iemand, met een ongelooflijke smaak en een ongehoorde kennis, ooit een handtekening onder het bestelformulier geplaatst. Droeg ik een hoed, dan had ik die nu even, uit respect, omhoog getild voor die handtekeningzetter. Pure klasse. Alles uit een Sacco-ontwerp weten te halen.

Die Bornit 500E is buitencategorie. M’n kaak op m’n schoot. Maar die Perlmuttgraue uit Hhwaard laat de kaak nog net even iets verder zakken. Puur qua kleur. Wat een Autobahnkönig is dat.

Teutonia is echt even genieten vanavond.

Ja, ik kan mij Van Dijk & Dochters in Spaanse polder goed herinneren. Ontzettend vaak geweest. Altijd gebak bij de koffie.

Ik heb bijna 10.000 km met veel plezier in de W201 rondgereden. Met name het comfort en de kwaliteit van de uit 1984 afkomstige auto sprak mij erg aan. Geen rammel, en dat na 34 jaar. En tijdens het nemen van een klinkerweg, leek het alsof je op een vliegend tapijt zat. De auto gaf zoveel vertrouwen, dat ik hem juist voor een rit naar Zuid-Frankrijk zou inzetten. En dan de luxe die erop zat. Ik had elektrische ramen voor, een armsteun, een rechterbuitenspiegel en een vijfbak. Leuk vond ik ook het knopje op het dashboard, om de interieurverlichting voor de achterbank aan te zetten. Ik heb daar vaak genoeg een 'taxi grap' over gemaakt tijdens het afzetten van mijn passagiers.

200722.008.jpg

funf zei:
Mooie foto. Je kunt je toch niet meer voorstellen dat het er zo aan toe ging in de fabriek....:T
Zag paar jaar geleden een documentaire over de fabriek waar de Dodge Viper werd gebouwd. Ondanks de bedrijfskleding leek het wel erg op bovenstaande. Maar goed, die fabriek is nu dan ook al dicht.
Mooiste moment was nog wel dat de meest zware medewerker even op de deur ging hangen om hem goed te plaatsen. Zijn 160 kilo waren precies goed voor het mechaniek om het mooi uitgelijnd te krijgen. :)

Ziet er gezellig uit in die CLS fabriek. Behoorlijk on-Duits ook, behalve dan die Adolf die naar die benen staat te gluren :).

500 E zei:
Waarom verbazen deze je? Een W210 roestte al in de folder en de E46 en E39 zijn zo tenenkrommend saai....... Over een W203 wil ik het al helemáál niet hebben.

Af en toe heb ik nog wel eens onrustige nachten als ik denk aan een zekere E46. Een coupé, Messing Individual, met beige alcantara.

Terug
Bovenaan