Teutonia LXV :Geschwindigkeit

FH218374 zei:
Mercedes nieuw is toch vaker het merk dat door mensen wordt gekozen die zelf kunnen bepalen waar zij in rijden. Audi rijders zitten veelal in een autoregeling/ leaseregeling....BMW rijders zitten er beetje tussen in. Hoe duurder hoe beleidsbepalender de berijder.

Ik ken hele batterijen loonslaven die trots als een pauw rondrijden in een hybride C in de lease. Dat zal bij de andere merken echt niet meer of minder zijn. Voor alle duurdere auto's (vanaf 80K?) zal inderdaad gelden dat die veelal gekocht geleased worden door ondernemers/beleidsbepalers.

Bij heel veel autoregelingen van bedrijven staat Mercedes niet in de keuze lijst, dat is daarbij nog wel een dingetje.

Grappige discussie, en die kan je makkelijk dagen voortzetten omdat ea sterk smaakgebonden is. De een valt voor het pakket dat Audi te bieden heeft, de ander voor MB of BMW. In het verleden was die verzuiling -denk ik- groter omdat de produkten (met name van BMW en M:cool: toen sterker een exponent waren van de verschillende merkwaarden. Tegenwoordig, zeker met de wens om een global player te zijn is dat allemaal minder sterk. In tegenstelling zelfs, in de strijd om marktaandeel buitelen de Duitse 3 over elkaar om maar de verschillende niches te vullen met 'net niet' auto's of overlappende uitvoeringen. Vroeger, toen was ea overzichtelijk. Een degelijke sedan in 3 verschillende segmenten. Stationversie erbij op de middelste, en een coupé/cabriolet en de showroom was gevuld. Nu zijn er zovel varianten dat je door de bomen het bos niet meer ziet, en de overlap qua appeal is ook groter geworden. Qua vormgeving helemaal een ramp. Veels te veel lijntjes, vouwtjes en chrome stripjes op sommige modellen.

Persoonlijk kan ik tegenwoordig niet zo scherp een lijn trekken. Qua uiterlijk is ea sterk afhankelijk van wiel, kleur en/of uitvoeringskeuzes. En nee, dat hoeft niet gelijk de 'dikste' te zijn. Ik ben van mening dat een A6, bijvoorbeeld, nog steeds een heel strak getekende auto is, alsof deze uit een stuk metaal is gevormd. Het interieur kan me minder bekoren in vergelijk met een F10/11, ondanks dat het A6 interieur op detail mooier is afgewerkt. Ik denk dat ea sterk afhankelijk is of je je met een merk kan identificeren. Ikzelf heb/voel/zie meer in BMW dan MB of Audi. Maakt dat deze dan merken minder? Nee, in tegendeel, ik denk dat we allemaal wel kunnen concluderen dat deze 3 merken goede producten op de markt zetten. Mijn vrouw is van huis uit een Audi-fan (haar vader heeft oa A6 & A8 gereden) en 'heeft' dus minder met BMW.

Uit ervaring zeg ik: een Audi is niet alleen saai, maar technisch ook slechter dan de andere twee merken. Er is bij mij nog geen Audi de deur uit gegaan zonder dat ik dacht: godsamme, wéér drieduizend euro aan onderdelen met zulke vreemde namen dat ik het bestaan niet eens wist. Wat te denken van een distributieRIEM? welke achterlijke kwam ooit op het idee om iets precairs als de distributie van een auto door een riem te laten geschieden? Standrechterlijk, zeg ik. Het moet niet mogen.

Als betrouwbaarheid erbij komt dan heeft Audi (VAG) idd een slechter imago, ook bij mij. Uit ervaring kan ik dat alleen maar onderstrepen. We hebben een aantal jaar geleden een A6 2.0tdi gehad (4F) gebruikt gekocht met 120000km op de teller en rond de 190km kwamen achter elkaar allerlei componenten die en verhoudingsgewijs duur waren, maar ook relatief aan het gebruik en ouderdom erg vroeg stuk gingen. We hebben in iets van een jaar tijd de volgende delen vervangen; EGR, koelpijp voor EGR, interpoleer (2x) en dynamo. Toen ook nog eens bleek dat de verstuivers begonnen te lekken, maar besloten weg te doen. De garage waar ik al jaren voor onderhoud heen gaat bevestigd ook keer op keer. VAG is in hun ogen rommel, niet passend bij het kwaliteitsimago dat Audi neer wil zetten. Hun aanbeveling is BMW. Hoewel ook die specifieke issues hebbben. Bv de swirlflaps bij de xxxd motoren die in het verleden wel eens spontaan los konden etc

Weet je, je hebt altijd wel dingetjes, 't wordt ook gebruikt. Perceptie over betrouwbaarheid hangt ook van verwachting af. Mercedes ligt bij veel mensen en pers vaak onder een vergrootglas, terwijl als zich bij Alfa of Lancia een identiek probleem voordoet hoor je er niemand over. En soms is het ook wel frappant: aan 1 van mijn Ducati's was iets stuk, was t een onderdeel van Bosch. Tja....

Daar heb je gelijk in. Slijtage en onderhoud hoort erbij. Heb er ook geen moeite mee. Geloof zelf ook sterk in de mantra ‘proactief onderhoud ipv reactief onderhoud’ Voorbeeld was meer om de uitspraak van 500E te bevestigen. In tegenstelling tot wat het imago van Audi doet vermoeden zijn ze niet zo degelijk gebouwd.

BENZine zei:
En laten we wel zijn, Beros heeft toch ook wel een beetje gelijk? Audi bouwt hele goede auto's maar echt spannend kun je er niet veel noemen. Wanneer hebben ze voor het laatst een model op de markt gezet wat koppen deed omdraaien? Ik herinner mij de 80 B3 uit de jaren '80, dat was echt een revolutionair model. Daar had iedereen het toen over, de auto zag er zo strak en modern uit dat de E30 (en in mindere mate de 190) meteen tot ouderwets werd gedegradeerd. Maar eigenlijk is het daarna een beetje bij hetzelfde gebleven, en borduren de huidige A4, A6 en A8 nog steeds voort op het destijds revolutionaire design van de 80 B3.

b3-c4f.jpg

En verder was destijds de 1e TT een bijzondere auto, en natuurlijk de R8. Maar bij de volumemodellen is Audi heel volgzaam, springt men nauwelijks uit de ban wat resulteert in saaie modellen. Wat niet wil zeggen dat het geen mooie auto's zijn, en er zijn dan ook voldoende liefhebbers voor die Mercedes of BMW wellicht iets te extreem vinden. Ieder z'n ding.

De Audi 80 uit 1986 en de Audi 100 uit 1982 zou je ook de opvolgers van de NSU RO 80 uit 1967 kunnen noemen, een auto die zijn
tijd ver vooruit was met betrekking tot techniek, stroomlijn en vormgeving:

Ro80_1.jpg

NSU werd later door Audi overgenomen en de A2 en de A8 werden/worden beide in de oude NSU-fabriek in Neckarsulm gebouwd.
Persoonlijk vind ik de Audi A2 de laatste Audi die de slogan voorsprong door techniek nog heeft waargemaakt.
Een opvolger van de A2 had zo als een EV-concurrent voor de BMW I-3 dienst kunnen doen.

Ik heb enkele BMW's gehad, maar ben uitgestapt toen ik een 520i had. Werd bijna onbestuurbaar als je in Duitsland met 180 een viaduct opreed. Dat ding ging gewoon zweven. Technisch ook matig. Binnen 2000 km. 2x een nieuwe versnellingsbak (gelukkig garantie, had het nieuw gekocht). De Audi's waren toen gewoon beter. De 320i vond ik wel een heerlijke auto (beide destijds met 6 cylinder), maar te klein met kinderen. De Audi's die ik daarna kocht waren veel stabieler op de snelweg en probleemloos. Nauwelijks tot geen reparaties, heb er inmiddels 12 gekocht.
Tja en dan imago. Een Benz vind ik niet een auto waarmee ik bij een klant kan voorrijden. En dan heb ik het niet over een youngtimer, maar een nieuwe. Voor mij blijft het of een taxi of een aannemersauto. Een leuke youngtimer zou ik nog wel overwegen als ik wat minder te besteden heb.
Maar ieder heeft zo zij perceptie.
Toen ik de A5 cabrio kocht heb ik nog wel zeer serieus naar de Benz gekeken. Groote voordeel is de windvanger boven de voorruit waardoor je het ook met achterpassagiers kunt gebruiken. Maar Meeuwin vond het een kitschbak en dan houdt het voor mij dus op.

Moeders de vrouw is wel de laatste die ik betrek bij het kopen van een auto:T
Maar goed zo heeft iedereen duidelijk zijn voorkeuren ook binnen Teutonia.
Maar wel met een Audi voor kunnen rijden bij de klant maar niet met een Benz gaat er bij mij niet in, wat zou het verschil zijn?
Beide zijn het dure auto's in het premium segment.

Bij een Audi zie je het dure er niet zo van af. Maar het gaat er wel om met welke Benz. Een A/B of een S is een groot verschil. Maar hetzelfde geldt voor een BMW. Een (nieuwe) 7-serie zou ik ook om de hoek parkeren, terwijl ik een 3 cabrio (of is dat tegenwoordig 4?) prima vind. Ik heb het dan niet over kwaliteit, maar over image (naar eigen perceptie).

En wat moeders de vrouw betreft: Als ik voor 60.000 gezamenlijk privégeld een auto koop is het lastig om haar wens te negeren. Wellicht wat anders dan wanneer iemand een 'bij'auto voor 10.000 koopt.

Bofkont zei:
Maar wel met een Audi voor kunnen rijden bij de klant maar niet met een Benz gaat er bij mij niet in, wat zou het verschil zijn?

Ik ken zat mensen die een Mercedes een patserbak vinden, maar een Audi gewoon een mooie auto vinden. Daarbij maakt het logo veel uit, de prijs nauwelijks.

Caspian zei:
Bofkont zei:

Ik ken zat mensen die een Mercedes een patserbak vinden, maar een Audi gewoon een mooie auto vinden. Daarbij maakt het logo veel uit, de prijs nauwelijks.
Ik ken nog veel meer mensen die Audi een veredelde VW vinden. Kan je hier een conclusie aan verbinden? Nope. Het is puur je eigen perceptie, zegt meer over jou dan over de ander. Overigens vind ik zowel een Audi als een Mercedes in de juiste uitvoeringen erg mooie auto's. Ik heb er persoonlijk niet zo heel veel mee dat je met je auto niet voor durft te rijden bij klanten. Dat wil zeggen met een Audi of Mercedes. Dat je niet met een 911 of Ferrari voor komt rijden daar is wel wat van te zeggen.

Mensen die van alles vinden van een Mercedes (veelal omdat ze m zelf niet kunnen betalen of mogen van hun werkgever) vinden het waarschijnlijk toch wel fijn als er nood aan de man is er een ambulance of de brandweer arriveert (meestal Mercedes)...

Een Audi zit inderdaad vol met onderdelen waar VW op staat. Dat is misschien ook wel de kracht van VAG. Zij kunnen veel gelijke onderdelen in 10 verschillende modellen monteren. Maar je kunt je ook afvragen hoeveel onderdelen zij zelf produceren. Ik had een zakenrelatie in Zweden die het linker voorspatbord voor een bepaald model BMW maakte. Het rechter voorspatbord kwam weer uit een ander land. Fabrikanten assembleren slechts auto's in hun fabriek.
Anderzijds weet VAG wel verschillende auto's een eigen karakter te geven. Meeuwin heeft een Audi A1 en op mijn bedrijf heeft een medewerkster een Polo van de zaak. In beide rij ik regelmatig, maar het zijn twee compleet verschillende auto's qua rijgedrag en afwerking. O.k., de A1 is wat duurder, maar de rij-eigenschappen en afwerking zijn wel op een veel hoger niveau (vreemdgenoeg heb ik eens gelezen dat op de Polo meer wordt verdiend dan op de duurdere A1).

michel1975 zei:
Caspian zei:
Bofkont zei:

Ik ken nog veel meer mensen die Audi een veredelde VW vinden. Kan je hier een conclusie aan verbinden? Nope. Het is puur je eigen perceptie, zegt meer over jou dan over de ander. Overigens vind ik zowel een Audi als een Mercedes in de juiste uitvoeringen erg mooie auto's. Ik heb er persoonlijk niet zo heel veel mee dat je met je auto niet voor durft te rijden bij klanten. Dat wil zeggen met een Audi of Mercedes. Dat je niet met een 911 of Ferrari voor komt rijden daar is wel wat van te zeggen.

Die mensen ken ik ook inderdaad. Ik wilde ook meer zeggen dat het niet eens per se om de auto hoeft te gaan, het logo alleen kan al genoeg effect hebben. Ik heb wel eens een foto van de zijkant van een A-klasse aan een van deze mensen laten zien, die vond het een mooie auto. Toen ik vertelde dat het een Mercedes was werd het ineens een lelijk patserding. o_O

Caspian zei:
michel1975 zei:
Caspian zei:
Bofkont zei:

Die mensen ken ik ook inderdaad. Ik wilde ook meer zeggen dat het niet eens per se om de auto hoeft te gaan, het logo alleen kan al genoeg effect hebben. Ik heb wel eens een foto van de zijkant van een A-klasse aan een van deze mensen laten zien, die vond het een mooie auto. Toen ik vertelde dat het een Mercedes was werd het ineens een lelijk patserding. o_O
Dat zegt dan toch meer over die mensen. Nog even verder getrokken. Met dat soort mensen wil ik niet eens om gaan. Meelopers en meepraters dus. kijk ik snap heus wel dat je niet met een Bentley voor moet komen rijden als je bij een klant komt maar een auto beoordelen puur op het feit dat het een Mercedes is ben je gewoon een huilstruik.

Meeuw zei:
Een Audi zit inderdaad vol met onderdelen waar VW op staat. Dat is misschien ook wel de kracht van VAG. Zij kunnen veel gelijke onderdelen in 10 verschillende modellen monteren. Maar je kunt je ook afvragen hoeveel onderdelen zij zelf produceren. Ik had een zakenrelatie in Zweden die het linker voorspatbord voor een bepaald model BMW maakte. Het rechter voorspatbord kwam weer uit een ander land. Fabrikanten assembleren slechts auto's in hun fabriek.
Anderzijds weet VAG wel verschillende auto's een eigen karakter te geven. Meeuwin heeft een Audi A1 en op mijn bedrijf heeft een medewerkster een Polo van de zaak. In beide rij ik regelmatig, maar het zijn twee compleet verschillende auto's qua rijgedrag en afwerking. O.k., de A1 is wat duurder, maar de rij-eigenschappen en afwerking zijn wel op een veel hoger niveau (vreemdgenoeg heb ik eens gelezen dat op de Polo meer wordt verdiend dan op de duurdere A1).
Ik geloof ook wel dat dat de kracht van VAG is. Sterker nog ik heb de Polo hier, ook al was het een slowmotion, nooit als vervelend ervaren. Sterker nog de Golf vond ik prima. Niet flitsend maar ook niet storend. Had ik de PHEV niet overgenomen had ik een nieuwe Polo GTI overwogen.

Het draait bij auto's toch wat er in het hoofd zit. De 40- en 50-ers zijn toch opgegroeid met het beeld dat Mercedes de kroon is op je succes. En in de jaren 70 en 80, onverwoestbaar. In de jaren 90, tm 2004 werd dat wel anders. Daarnaast heeft je omgeving toch wel hele grote invloed. Ik ken Meeuw niet persoonlijk, maar in mijn perseptie is dat een van de weinige, niet patserige types, met een overigs zeer fraaie Audi.
Ik werk in een bedrijf waar de leasepolicy VAG, Volvo, Renault en BMW is. Voor de buitendienst is een redelijk dik aangeklede C-segmenter de max. Dan zie je toch dat mensen dikke eigen bijdragen lappen om een A3 limousine of A4 te kunnen rijden. En dan echt zeggen dat dat beter op de oprit staat als een V40 of Golf. En dan snoeven hoe geweldig het is.

Je snapt dat mijn keuze voor geen eigen bijdrage en bijtelling, maar wel een hele foute Mercedes privé te rijden niet begrepen wordt.

Overig vind ik veel Mercedessen van nu ook niet echt wat. Je moet wel heel goed de boel bestuderen om een fraai exemplaar samen te stellen. De auto's van nu zijn mij iets de plasticfantastic.

Boppie zei:
Ik snap niet waarom mensen geld bijleggen om een dikkere auto van de zaak te kunnen rijden.

Omdat ze blijkbaar de financiële ruimte hebben. Iedereen heeft z'n eigen bestedingspatroon. Ik merk toch wel bij stelletjes, 2 inkomens (man, vrouw heeft een baan, evt gezin), hun uitgaven daaraan aangepast zijn op de een of andere manier. Als je het in overschot hebt, is geld uitgeven makkelijk.
Bij ouderen zie ik wel (niet altijd) dat ze juist zuiniger worden bij het ouder worden.

Aras zei:
Het draait bij auto's toch wat er in het hoofd zit. De 40- en 50-ers zijn toch opgegroeid met het beeld dat Mercedes de kroon is op je succes. En in de jaren 70 en 80, onverwoestbaar. In de jaren 90, tm 2004 werd dat wel anders.
Overig vind ik veel Mercedessen van nu ook niet echt wat. Je moet wel heel goed de boel bestuderen om een fraai exemplaar samen te stellen. De auto's van nu zijn mij iets de plasticfantastic.

Heeft het er ook niet mee te maken, dat Mercedes in de jaren 80 alleen D-segmenters en groter maakte?
De 190 werd bij de introductie al betiteld als de "baby-Benz".

Later ging Mercedes ook kleinere auto's maken zoals de A-klasse. Om de prijs nog een beetje redelijk te houden
moest het afwerkingsniveau wel een beetje worden aangepast, tot verdriet van de traditionele Mercedes-rijder ...

Voor BMW geldt een verlijkbaar verhaal, alleen waren deze al eerder in de jaren 50 (noodgedwongen) bezig met kleine auto's.
Iets waarover je weinig leest als de historie van BMW ter sprake komt ... ;)
BMW-700.jpg

BMW 700
1958-BMW-Isetta-import-classics--Car-100853970-7bddbf122ce8a8775dae3bfa9697a53d.jpg

BMW Isetta (licentiebouw van de Italiaanse Iso Isetta)

Bij BMW is de kwaliteit en vooral de sportiviteit eind jaren 60 gekomen met “der neue Klasse”.

W0zeuzO.jpg

Daarvoor waren het zeer middelmatige auto’s. En bij Audi kwam de kwaliteit pas in de 2e helft van de jaren 80

BENZine zei:
Bij BMW is de kwaliteit en vooral de sportiviteit eind jaren 60 gekomen met “der neue Klasse”.

https://i.imgur.com/W0zeuzO.jpg

Daarvoor waren het zeer middelmatige auto’s. En bij Audi kwam de kwaliteit pas in de 2e helft van de jaren 80

Ik zou de 501/502 uit de jaren 50 niet middelmatig willen noemen ... ;)
3006.JPG

In de jaren 50/begin jaren 60 zat BMW in een hele moeilijke periode waarin ze alleen grote en (in licentie) hele kleine auto's maakten.
Er zal eigenlijk niets tussenin. En met de grote auto's werd door de kleine verkoopaantallen weinig geld verdiend.
Deze tijdlijn geeft dat goed weer.
De overname van BMW in 1959 door de familie Quandt en de daarbij behorende beslissing om auto's voor de middenklasse te gaan maken leidde tot de ontwikkeling van nieuwe modellen.
Als eerste de 1500/1800/2000 (de voorloper van de latere 5-serie),
maar vooral de 1602/2002 (de voorloper van de latere 3-serie) hebben BMW gemaakt tot wat het nu is.

Conclusie na een aantal pagina's het is een kwestie van smaak. En als ik de Facebook pagina van Germany Dealer in Heerenveen zo volg dan liggen dikke Audi's erg goed in de markt, het zijn misschien niet de mensen die rondhangen op fora of er mee te koop lopen maar dat betekend niet dat er geen liefhebbers zijn.

Het is smaak en ja het merk imago is onderdeel van die smaak, als ik 100K te besteden hard dan werd het vrijwel zeker een dikke Audi, BMW zou nog een kleine kans maken maar MB al zeker niet.

Ik ben opgegroeid in de jaren 80, Audi Quattro heeft een legendarische indruk achter gelaten, Samen met de 5 cillinder Turbo voor mij het summum. Dus jah dat imago van toen maakt het dat ik ook affiniteit met de huidige modellen heb.

Oh ja, lijstjes, daar waren we gebleven.

C-Klasse
W201
hele tijd niks
W202
W204
einde

E-Klasse
W124
W123
hele tijd niks
W210
W211
W213 (een coupé of cabrio met blauw interieur graag)
einde

S-Klasse
C140
einde

3 Serie
E21
E46 (een coupé graag)
E30
E90 (maar liever een E92)
E36
F30

5 Serie
E12
E60
E34
G30
E28
E39
F10

7 Serie
E32
E65
E38
G11
E23
F01

Audi
Quattro/Sport Quattro
RS2 Avant
RS 5 (de vorige)
A2
A4 (B5)
A1 quattro
100/200 (Typ 44)
V8

Mooi dat iedereen zo z’n eigen voorkeuren heeft, dat houdt het kleurrijk op de weg en het houdt de discussies hier levendig (y):D

Twix zei:
Ah, een nieuw topic. Lekker hoor.

Ben zelf al een tijdje niet zo actief op het forum, druk met het nieuwe onderkomen van de twee Teutonen en het Fordje. Misschien dat ik in het nieuwe jaar weer actiever zal zijn hiero.

Bovenstaand zei ik 7weken geleden. Inmiddels kunnen beide BMWs altijd binnen staan zonder reorganisatie. Heerlijk. Het Fordje blijft buiten, voor straf. Heeft me in december in de steek gelaten op de enige dag met sneeuw. Brandstofpomp. Maar als het zou moeten kan ook het Fordje binnen staan.

Ook de 328i had last van een kwaaltje. Lekte olie uit een pakking. Dit zijn van die onverwachte uitgaven op een nogal ongelegen moment.

BENZine zei:
Mooi dat iedereen zo z’n eigen voorkeuren heeft, dat houdt het kleurrijk op de weg en het houdt de discussies hier levendig (y):D

Precies! Altijd leuk om de over smaak te discussiëren. Het klapdak op de 3 is ook altijd goed voor leuke discussies. De puristen vinden het niks, voor ons werkt het prima.

FH218374 zei:
Bij heel veel autoregelingen van bedrijven staat Mercedes niet in de keuze lijst, dat is daarbij nog wel een dingetje.

Heb juist de tegenovergestelde ervaring.
Mercedes staat met alle modellen in de lijst. Vanaf A tot V-klasse. De C is momenteel hot met AMG plakkertjes....

Had zelfs een V-Klasse kunnen bestellen. Ook nog even over nagedacht :D

FH218374 zei:
Weet je, je hebt altijd wel dingetjes, 't wordt ook gebruikt. Perceptie over betrouwbaarheid hangt ook van verwachting af.

Zo is het. En in dat opzicht lopen die merken ook niet ver uiteen. Het is in de meeste gevallen gewoon een kwestie van smaak. Het is wat je zelf ook vaker hebt geschreven, eigenlijk zou je die merken gewoon zelf een tijdje moeten ervaren. Dan kun je er ook echt wat van vinden.

Twix zei:
BENZine zei:

Precies! Altijd leuk om de over smaak te discussiëren. Het klapdak op de 3 is ook altijd goed voor leuke discussies. De puristen vinden het niks, voor ons werkt het prima.

Snap ik. Reuze praktisch. Met een stoffen dakje moet je soms net even wat meer nadenken.

BENZine zei:

En gelukkig worden afwijkende meningen hier nog gerespecteerd. De liefde voor teutonen verbindt.:D

speedtouch zei:
Boppie zei:
Ik snap niet waarom mensen geld bijleggen om een dikkere auto van de zaak te kunnen rijden.

Omdat ze blijkbaar de financiële ruimte hebben. Iedereen heeft z'n eigen bestedingspatroon. Ik merk toch wel bij stelletjes, 2 inkomens (man, vrouw heeft een baan, evt gezin), hun uitgaven daaraan aangepast zijn op de een of andere manier. Als je het in overschot hebt, is geld uitgeven makkelijk.
Bij ouderen zie ik wel (niet altijd) dat ze juist zuiniger worden bij het ouder worden.

Financiële ruimte is één ding, maar of je die benut voor het kopen van een duurdere auto is persoonlijk. Ik ken er genoeg die het liever stoppen in een mooi huis of fijne vakanties. Het is maar net wat je leuk vindt. Zelf heb ik wel echt lang moeite gehad met geld besteden aan vakanties. In een week een paar duizend opbrassen aan een luxe vliegvakantie? Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Het gemak waarmee met grote bedragen gesmeten wordt, verbaast mij wel eens. Bedenk eens wat je bruto moet verdienen om netto 2 mille te kunnen besteden.

Zo bezien worden er door de forummers hier in dit topic natuurlijk luxe keuzes gemaakt op autogebied, zeker als je bedenkt wat er zo op jaarbasis netto aan auto's verstookt wordt. (y)

Over betrouwbaarheid gesproken. Een zeven jaar oude 535d op de brug met de motor eruit...

yLAt3lm.jpg

BMW's op leeftijd hebben wel vaker last van kwaaltjes. Mijn 540i begon direct na aankoop al met waterlekkage, olielekkages, versleten ophangrubbers en roest. En dan hebben we de versleten pixels nog niet genoemd :D En dat was dan nog een auto die van een echte liefhebber was geweest.

funf zei:
speedtouch zei:
Boppie zei:

Financiële ruimte is één ding, maar of je die benut voor het kopen van een duurdere auto is persoonlijk. Ik ken er genoeg die het liever stoppen in een mooi huis of fijne vakanties. Het is maar net wat je leuk vindt. Zelf heb ik wel echt lang moeite gehad met geld besteden aan vakanties. In een week een paar duizend opbrassen aan een luxe vliegvakantie? Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Het gemak waarmee met grote bedragen gesmeten wordt, verbaast mij wel eens. Bedenk eens wat je bruto moet verdienen om netto 2 mille te kunnen besteden.

Zo bezien worden er door de forummers hier in dit topic natuurlijk luxe keuzes gemaakt op autogebied, zeker als je bedenkt wat er zo op jaarbasis netto aan auto's verstookt wordt. (y)

(y)

Ik twijfelde even of ik deze exclusieve Golf zou plaatsen in het zeldzame youngtimerstopic, maar ik denk dat ie hier meer gewaardeerd wordt. Je moet er wel smaak voor hebben namelijk.

27459725_1812138578820204_8487473610633638481_n.jpg

27336823_1812138588820203_6302978164210763664_n.jpg

26993390_1812138605486868_2519560746324609174_n.jpg

26992155_1812138632153532_4600313331481553188_n.jpg

De advertentietekst:

Volkswagen Golf 3 Vr6 175 pk
Exclusieve auto welke geheel proffecioneel is opgebouwd er is op niks bezuinigt!
143560 km gereden
Leer en zeer veel extra's te veel om op te noemen.
Auto staat voor bezichtiging in Maasseik bij kennis bel mij mocht u geintereseerd zijn
Prijs 6250 euro
Met deze auto steelt u de show op evenementen
Info via
Telefoon 0651319555 Jerry

Kristian zei:
Had het met mijn monteur (werkte tot vorige maand bij BMW) nog over een F31. Hij was er niet over te spreken. Veel terugkerende problemen met injectoren met dure reparaties tot gevolg. Inmiddels al modificatie zoveel maar blijft problematisch.

Wist niet dat de F31 ook al problemen heeft met injectoren. Volgens mij hebben BMW's met efficient dynamics motoren hier al 10 jaar last van :confused:

Een bijzondere Golf, de proffecionaliteit straalt er vanaf. Daar ben jij met je Golf maar een eenvoudige jongen bij. :)

Enzo Ferrari zei:
Over betrouwbaarheid gesproken. Een zeven jaar oude 535d op de brug met de motor eruit...

yLAt3lm.jpg

Weet je wat er met dat blok aan de hand is? En hoeveel de auto gelopen heeft? En of er wellicht tuning heeft plaatsgevonden? Zonder die info kun je er geen conclusies aan verbinden aangaande betrouwbaarheid.

Al waren er ten tijde van de E60 wel veel problemen met de 35d blokken, maar van de F10 ken ik ze niet.

funf zei:
Een bijzondere Golf, de proffecionaliteit straalt er vanaf. Daar ben jij met je Golf maar een eenvoudige jongen bij. :)

Die van Phaeton is anders ook wel enorm blingbling hoor met die glascoating :)

Toegegeven, hij doet zijn best. Maar Jerry heeft nergens op bezuinigt en steelt met zijn groene Golf de show op evenementen. En daar kan Phaeton enkel van dromen.:T

Phaeton V8 zei:
BMW's op leeftijd hebben wel vaker last van kwaaltjes. Mijn 540i begon direct na aankoop al met waterlekkage, olielekkages, versleten ophangrubbers en roest. En dan hebben we de versleten pixels nog niet genoemd :D En dat was dan nog een auto die van een echte liefhebber was geweest.

Welke oudere auto heeft die niet.
Moet zeggen dat mijn oude Z4 mij 100% meevalt tot nu toe qua mankementen.
Enkel onderhoud en mijn eigen gekkigheid kwa verbeteringen zijn de kosten.
Komend voorjaar staat er groot onderhoud gepland, bougies/koelwater/filters.

Vooralsnog heeft de 17 jarige cabrio geen rare gebreken.... de 8 jarige sedan ook niet..... en dat voor Amerikanen... (De i30 heeft een euvel met de kachel)

Kwaaltjes heeft elke auto dat is simpelweg slijtage. Maar een reparatie waarbij het hele blok eruit moet?

Terug
Bovenaan