Teutonia LXV :Geschwindigkeit

https://w.bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=7854&sid=2d1cac72337217ae1cd49029743dc997

Dit was zo eentje Snipe, bijzonder mooie wagen!

Helaas, total loss gereden in 2011 en daarna slecht opgeknapt. Hoe verkloot ik een auto 2.0

500 E zei:
Voor wat het waard is: Vink is in mijn ogen ook een prima adres. Twee aanbevelingen zijn beter dan één.

Mijn vader is er vanmiddag naar toe gereden, na 3 maanden met het lampje aan te hebben rond gereden; NOx sensor kapot. 650 Euro. Scheelt toch 1000 Euro met de Mercedes dealer.

Joël D. zei:
500 E zei:
Voor wat het waard is: Vink is in mijn ogen ook een prima adres. Twee aanbevelingen zijn beter dan één.

Mijn vader is er vanmiddag naar toe gereden, na 3 maanden met het lampje aan te hebben rond gereden; NOx sensor kapot. 650 Euro. Scheelt toch 1000 Euro met de Mercedes dealer.
Graag gedaan. :D

Jeroen is een aparte vogel, maar een enorme vakman. Ik was er vorig jaar, was hij een distributieketting van een S8 met V10 aan het vervangen. Motor en bak eruit, alles in mum van tijd weer op zijn plek. Dan krijg je ff zijn ongezouten mening over zelf troep importeren.

Dionysus zei:
Ik vind die 2.6 Sportline adembenemend. Wat een onwaarschijnlijk goed samengestelde unit is dat. Daar heeft iemand, met een ongelooflijke smaak en een ongehoorde kennis, ooit een handtekening onder het bestelformulier geplaatst. Droeg ik een hoed, dan had ik die nu even, uit respect, omhoog getild voor die handtekeningzetter. Pure klasse. Alles uit een Sacco-ontwerp weten te halen.

Teutonia is echt even genieten vanavond.
Ik geniet van je enthousiasme! Maar ik ben het niet helemaal met je eens, de kleur is saaier dan saai.. Er zijn zoveel leuke kleuren voor een 190. De tekst bij de advertentie laat mij trouwens ook gniffelen:

"Volgens ons leuker en zeldzamer als een 190E 2.3 of 2.5 16v! Geweldige auto. Eenmalig!"

Ik doel uiteraard niet op de taalfout, ieder zijn stiel. Maar zie je het voor je dat er bij een advertentie van een 2.5 16V staat: "Niet zo leuk of zeldzaam als een 2.6 Sportline, maar toch een erg leuke auto!"?

Een rijtje 3-series maken is lastig. Ik heb zelf een E46 M3 cabrio, maar ik snap het ook als mensen de E46 te saai vinden. De bouwkwaliteit van het interieur is minder dan de reputatie doet vermoeden. Alles krast en slijt, het leer en de stoelvulling is ook niet zo erg duurzaam. De schermen (16:9) gaan kapot. Het motorgeluid is geweldig, maar je hoort toch ook vooral de uitlaat. Mijn Busso V6 vind ik eigenlijk zeker zo mooi klinken. Toch wint-ie het nipt van de E36, waarvan het interieur nog een stapje minder indrukwekkend is.

E46
E36
E21
E30
F30
E90 (maar de E92 vind ik dan wel weer erg mooi)

Het zou heel goed kunnen dat de E30 of E21 hoger komen te staan als ik er ooit in zou rijden (wat helaas nog niet gebeurd is).

Constatering mijnerzijds: Audi's zijn zo saai dat rijtjes noch discussie nodig geacht worden. A4, A6.. het maakt me ook echt niks uit allemaal. De enige interessante Audi's uit de laatste 30 jaar zijn wat mij betreft de A8 D2 en de TT.

Beros zei:
Constatering mijnerzijds: Audi's zijn zo saai dat rijtjes noch discussie nodig geacht worden. A4, A6.. het maakt me ook echt niks uit allemaal. De enige interessante Audi's uit de laatste 30 jaar zijn wat mij betreft de A8 D2 en de TT.

Mijn conclusie is dat er hier meer BMW en Mercedes fappers zitten. Net zoals er veel BMW fappers op driving-fun.com zitten
smiley_bagonhead.gif
Zegt helemaal niks over Audi's. Ja, natuurlijk wel als je het aan die BMW en Mercedes fappers vraagt.

Phaeton V8 zei:
Mijn conclusie is dat er hier meer BMW en Mercedes fappers zitten. Net zoals er veel BMW fappers op driving-fun.com zitten
smiley_bagonhead.gif
Zegt helemaal niks over Audi's. Ja, natuurlijk wel als je het aan die BMW en Mercedes fappers vraagt.

Wellicht roept Audi minder de emotie, de hebberigheid op? In het geval van de TT is dat onterecht, dat is echt een lekker karretje om te rijden, zeker als cabrio!(y)

Toch klinken de vijfcilinders van Audi heerlijk, en de 2.9 V6 in o.a. de RS5 mag er ook zeker zijn! (y)

Vijfcilinder: https://youtu.be/SGN6Fk1HfPo
2.9 V6: https://youtu.be/jvslbTWFebw

audi-rs3-_0.jpg

Phaeton V8 zei:
Beros zei:

smiley_bagonhead.gif

Mijn conclusie is dat deze conclusie van Fapper V8 te kort door de bocht is. Mensen die van mening zijn dat de meeste Audi's saaie automobielen zijn mogen dat vinden en hoeven daarmee niet als Fapper van een ander merk te worden weggezet. Iedereen heeft zo z'n voorkeuren en dat is maar goed ook.

En laten we wel zijn, Beros heeft toch ook wel een beetje gelijk? Audi bouwt hele goede auto's maar echt spannend kun je er niet veel noemen. Wanneer hebben ze voor het laatst een model op de markt gezet wat koppen deed omdraaien? Ik herinner mij de 80 B3 uit de jaren '80, dat was echt een revolutionair model. Daar had iedereen het toen over, de auto zag er zo strak en modern uit dat de E30 (en in mindere mate de 190) meteen tot ouderwets werd gedegradeerd. Maar eigenlijk is het daarna een beetje bij hetzelfde gebleven, en borduren de huidige A4, A6 en A8 nog steeds voort op het destijds revolutionaire design van de 80 B3.

b3-c4f.jpg

En verder was destijds de 1e TT een bijzondere auto, en natuurlijk de R8. Maar bij de volumemodellen is Audi heel volgzaam, springt men nauwelijks uit de ban wat resulteert in saaie modellen. Wat niet wil zeggen dat het geen mooie auto's zijn, en er zijn dan ook voldoende liefhebbers voor die Mercedes of BMW wellicht iets te extreem vinden. Ieder z'n ding.

Tja..., weet niet wat t is met Audi. Ik kan het merk zeker waarderen, heb ook paar Audi's gehad, zelfs gisteren nog samen met een collega een gebruikte mooie Q5 gekocht en het is zelfs het moederbedrijf van Ducati, waarvan ik twee modellen heb. Maar "iets" ontbreekt, kan t niet helemaal duiden nu.

Mercedes en BMW zijn iets meer uitgesproken qua karakter denk ik. Een Audi (a4, a6) vindt iedereen wel mooi, of althans, niet lelijk.

Kon me ook wel goed vinden in de omschrijving die volgens mij hier laatst ook gedaan werd. Audi=Manchester City, BMW en Mercedes meer Liverpool en Manchester United. Qua rijgedrag is Audi ook een beetje het veilige midden, waar Mercedes de keuze voor comfort maakt en BMW sportief, alhoewel dat steeds dichter bij elkaar komt. Sprak laatst iemand hierover en die zei: "Een Audi rijd je als je vrouw de auto uitkiest, een BMW of Mercedes rijd je als je zelf beslist". Niet helemaal mee eens, maar heb wel de indruk dat Audi bij het vrouwelijk geslacht meer gewaardeerd wordt dan de andere 2.

W212 zei:
Kon me ook wel goed vinden in de omschrijving die volgens mij hier laatst ook gedaan werd. Audi=Manchester City, BMW en Mercedes meer Liverpool en Manchester United.

Of vertaald naar het NL voetbal: Audi=PSV, BMW en Mercedes = Ajax en Feyenoord.
PSV, een wat saaie club die voortkomt uit het bedrijf Philips, maar draaien altijd mee in de top. Ajax en Feyenoord, spraakmakender, bestonden al eerder, clubs met meer ziel. De echte "klassieker" is en blijft dan ook Ajax-Feyenoord, net zoals BMW en Mercedes van oudsher elkaars rechtstreekse concurrenten zijn en Audi zich daar pas later mee kon meten.

Ik ben ook niet zo weg van Audi, eerder wel maar toen ik meer rijervaring kreeg en veel verschillende auto's waaronder oudere modellen uitprobeerde merkte ik toch wel dat BMW en Mercedes wat extra's bieden. Het voelt alsof er meer vakmanschap/heritage aanwezig is bij die merken. Al kruipen de merken, zoals W212 zegt, wel behoorlijk naar elkaar toe de laatste jaren. De laatste Audi die ik heb gereden, een A5 sportback, miste ook duidelijk wat, het voelde niet helemaal als een uitgebalanceerd geheel. Gewoon een witgoed product.

Het zijn misschien ook de berijders van Audi wat me een beetje doet afknappen. Zijn toch vaak mensen die niet zozeer autoliefhebbers zijn op het gebied van techniek en historie maar vooral imago liefhebbers. Het prototype snelle manager zeg maar. Iemand die kiest voor een BMW of Mercedes kiest toch vaak wat bewuster voor techniek en historie. Vrouwen die niet bovengemiddeld veel interesse hebben in auto's maar wel een mooie auto willen rijden kiezen ook bijna altijd voor Audi.

Ibud zei:
Het zijn misschien ook de berijders van Audi wat me een beetje doet afknappen. Zijn toch vaak mensen die niet zozeer autoliefhebbers zijn op het gebied van techniek en historie maar vooral imago liefhebbers. Het prototype snelle manager zeg maar. Iemand die kiest voor een BMW of Mercedes kiest toch vaak wat bewuster voor techniek en historie.

Daar sla je wel een spijkertje op z'n kop. Met de nadruk op -tje, want we mogen natuurlijk niet teveel generaliseren :).

BENZine zei:
W212 zei:
Kon me ook wel goed vinden in de omschrijving die volgens mij hier laatst ook gedaan werd. Audi=Manchester City, BMW en Mercedes meer Liverpool en Manchester United.

Of vertaald naar het NL voetbal: Audi=PSV, BMW en Mercedes = Ajax en Feyenoord.
PSV, een wat saaie club die voortkomt uit het bedrijf Philips, maar draaien altijd mee in de top. Ajax en Feyenoord, spraakmakender, bestonden al eerder, clubs met meer ziel. De echte "klassieker" is en blijft dan ook Ajax-Feyenoord, net zoals BMW en Mercedes van oudsher elkaars rechtstreekse concurrenten zijn en Audi zich daar pas later mee kon meten.

Mijn vergelijking met de Engelse topclubs had niet te maken met imago of uitstraling, maar met historie en geld. Er is een tijd geweest dat Audi als budgetmerk bij Mercedes ingelijfd was, net zoals Manchester City jarenlang onderaan de Premier League of lager speelde. Echter door het inbrengen van veel geld (door een sjeik) zijn beide partijen opgeklommen naar de top. De top waar Mercedes en BMW van oudsher al aanwezig waren. In feite is Audi niks anders dan een door de marketing gepositioneerd merk, net zoals Lexus, Infiniti en Acura dat zijn.

Ibud zei:
Het zijn misschien ook de berijders van Audi wat me een beetje doet afknappen. Zijn toch vaak mensen die niet zozeer autoliefhebbers zijn op het gebied van techniek en historie maar vooral imago liefhebbers. Het prototype snelle manager zeg maar. Iemand die kiest voor een BMW of Mercedes kiest toch vaak wat bewuster voor techniek en historie.

Hier ben ik het mee eens. Audi heeft ook jarenlang een voordeel gehad dat ze een onbevooroordeeld imago hadden.

Breinstein zei:
Mijn vergelijking met de Engelse topclubs had niet te maken met imago of uitstraling, maar met historie en geld. Er is een tijd geweest dat Audi als budgetmerk bij Mercedes ingelijfd was, net zoals Manchester City jarenlang onderaan de Premier League of lager speelde. Echter door het inbrengen van veel geld (door een sjeik) zijn beide partijen opgeklommen naar de top. De top waar Mercedes en BMW van oudsher al aanwezig waren. In feite is Audi niks anders dan een door de marketing gepositioneerd merk, net zoals Lexus, Infiniti en Acura dat zijn.

PSV had toch ook nooit gestaan waar ze nu staan zonder het grote geld van Philips?

Breinstein zei:
Mijn vergelijking met de Engelse topclubs had niet te maken met imago of uitstraling, maar met historie en geld.

Denk je niet dat het één met het ander te maken heeft? De historie creëert, definieert, in mijn ogen ook deels de uitstraling en wellicht zelfs het imago.

Ibud zei:

Andersom redenerend: een Audi wordt ook vaak gekozen als het wat imagoneutralere alternatief voor BMW en Mercedes-Benz. Zij hebben juist een heel uitgesproken imago en daar zit lang niet iedereen op te wachten.

Ben ook niet echt een uitgesproken Audi fan, maar de TT en vooral de MK1 kan ik zeer waarderen, ook de 1e generatie S3 is een erg fijn wagentje, heb eentje gehad in 2007. De nieuwere TSFI motoren ben ik toch wat huiverig voor om te kopen, die problemen van kettingen en olie verbruik lees je amper bij Bmw en Mercedes.

Gisteren in dat programma waarin ze teruggaan naar de jeugd van BN-ers zag je het grote contrast in de jaren '80. Eerst reden ze met een puntgave Audi 80, maar wat een suf en nietszeggend ding was dat vergeleken met de W123 van Peter Post waarin ze zich later verplaatsten. Daar straalde de kwaliteit en de klasse nog aan alle kanten vanaf.

Verschillen zijn tegenwoordig te verwaarlozen, maar toen was het verschil gigantisch. En voor velen weegt dat toch nog wel mee bij de voorkeur voor een bepaald merk.

Vooral Mercedes is natuurlijk een Merk met een gigantische geschiedenis en aanzien.
Vroeger was het bezit van een Mercedes echt bijzonder, en met een heel erg dikke benz is dat het natuurlijk nog steeds.

Ik kreeg een keer van een Audi-dealer een TT mee als leenauto, ik heb mij zelden in een auto zo onprettig gevoeld als destijds. Past totaal niet bij mij. Ik vind t dus heeeelemaal niks. Een A4 / A6 Avant Quattro 3.0 liter diesel daarentegen kan ik enorm waarderen.

"De top waar Mercedes en BMW van oudsher al aanwezig waren"

Ze zijn aan de top begonnen ja? Van oudsher? Denk je niet dat je een beetje doorslaat, dat heeft ook veel tijd en geld gekost om daar te komen. Net als bij Audi. Dat ze eerder aan de top stonden is onmiskenbaar waar, maar dat is in deze ene zin ook het enige verschil.

"Iemand die kiest voor een BMW of Mercedes kiest toch vaak wat bewuster voor techniek en historie"

En dan zijn er nog mensen die een 1 serie kopen en denken dat het een fwd auto is. Welk type (niet zijnde snelle manager of imago bewuste persoon) is dit dan? Ik wil maar zeggen bij alle drie zijn er brede clientèle te onderscheiden. Het gaat me hier op moment een beetje te generaliserend aan toe. En dat is niet omdat ik toevallig 2 Audi's heb. Ik herken uiteraard de verschillen tussen de drie, ik denk dat Audi juist het gat prima heeft gevuld dat er jaren geleden tussen Mercedes en BMW zat. Voor ieder wat wils. (y)

Mijn voorliefde voor Audi is gevormd door de twee Audi A3's die mijn ouders hebben gehad. Ook al was ik nog niet al te oud, ik was al wel onder de indruk van de bouwkwaliteit en de uitstraling van de Audi's. Daarnaast vind ik ook dat over het algemeen Audi's mooier 'oud worden'. Waar de oudere Mercedessen en BMW's toch vaak bij een twijfelachtige groep mensen terecht komen, daar heb ik het idee dat een Audi A6 of Audi A4 toch bij de wat 'nettere' mensen blijft.

En hoezeer je ook een liefhebber bent van Mercedes of BMW, je kunt niet ontkennen dat Audi op het gebied van verlichting (LED-dagrijverlichting, running lights), (bouw)kwaliteit van het interieur en de Quattro-aandrijving toch de laatste 10/15 jaar de trend zet.

Dat allemaal terzijde wordt mijn volgende auto waarschijnlijk toch geen Audi.. :)

Vandaag 2x de vraag, was dat jouw auto op telegraaf.nl in dat filmpje. :) Bijna, de motor is wel hetzelfde en de kleur ook.

Een leek ziet die 20k verschil niet.

Uiteraard was het wel heel generaliserend verwoordt door mij en diegenen die hier Audi's hebben/hadden lijken me absoluut autoliefhebbers in de brede zin, laat dat duidelijk zijn. Ik heb het dan ook over de grote massa, alle mensen in mijn omgeving die Audi rijden of dat willen, doen dat niet omdat ze overtuigd zijn van de rijkwaliteiten, de techniek of de merk heritage. Vooral omdat ze Audi mooi vinden, de uitstraling en het imago. Ik kan zelf een aantal modellen ook erg waarderen, maar vooral van voor de single-frame periode. Toen stak Audi er voor mij nog bovenuit qua vormgeving, interieurs en kwaliteit op bepaalde vlakken. Nu alle merken zo dicht naar elkaar toe zijn gegroeid en zelfs een Kia prima rijdt, mis ik een beetje het onderscheidende aspect van Audi. Dat hebben Mercedes en BMW (wel in afnemende mate) meer.

Deze periode was voor mij wel het hoogtepunt van Audi, veel frissere, tijdloze modellen als de concurrentie en veel fraaier afgewerkte interieurs. Zijn vandaag de dag nog steeds representatieve auto's, dat is een E46 dan wat minder denk ik. Ook qua velgdesigns hadden ze bijvoorbeeld veel fraais en dan nog de dikke quattro's die je af en toe op de weg zag. Daar werd ik wel warm van. Nu mis ik het speciale van Audi waardoor het een beetje zouteloos wordt.

Beros zei:
De bouwkwaliteit van het interieur is minder dan de reputatie doet vermoeden. Alles krast en slijt, ...

Dat had ik bij mijn nieuwe e46's al. Erg fraai toen ze net afgeleverd waren, maar na 6 maanden zag het er al oud uit. Die zachte coatings waren kwalitatief bagger.

En audi? Tja, voor mij niets.
Voor velen een droom. Voor mensen wiens vader een golf hadden. En als het gezin naar de dealer moest, stond in de andere hoek een audi. Man, dat was voor hun toch wat ...

Audi blijft voor mij een omhooggevallen VW, zelfs van de r8 krijg ik 0 'die wil ik hebben gevoel'. Het blijft een van a naar b gebruiksvoorwerp.
Maar dat komt wellicht ook door mijn ouders, in de jaren 80 riepen die al dat saab,volvo en audi reden als een boot. En dat blijf je dan toch bij je houden :T

Porsche zie ik ook steeds meer de audi kant opgaan met hun kwaliteit, en dat vind ik wel echt jammer.

W212 zei:
Denk je niet dat het één met het ander te maken heeft? De historie creëert, definieert, in mijn ogen ook deels de uitstraling en wellicht zelfs het imago.

Uiteraard heeft dat een grote samenhang. De marketing afdeling van Mercedes maakt ook groots gebruik van de aanwezige historie om het imago in stand te houden.

Roy R zei:
Ze zijn aan de top begonnen ja? Van oudsher? Denk je niet dat je een beetje doorslaat, dat heeft ook veel tijd en geld gekost om daar te komen. Net als bij Audi. Dat ze eerder aan de top stonden is onmiskenbaar waar, maar dat is in deze ene zin ook het enige verschil.

Goed, qua BMW begeef ik me wat meer op glad ijs, toegegeven. Ik ben minder bekend met de historie van dit merk. Maar van Mercedes kan dit niet ontkent worden. Het is het merk wat de auto en het autorijden gedefinieerd heeft, waarbij ik alleen maar het beroemde verhaal van Bertha Benz aan hoef te halen. Daarnaast is het merk altijd in de top aanwezig geweest, als grote concurrent van bijv. Rolls Royce en Bentley.

Maar dit zegt natuurlijk alleen maar wat over het verleden. Als je naar het hier en nu kijkt kan je niet ontkennen dat Audi kwalitatief waardige auto's op de weg zet. Alleen ging de discussie erover dat het merk mensen weinig doet en naar mijn mening speelt historie daar een grote rol in.

FH218374 zei:
Ik kreeg een keer van een Audi-dealer een TT mee als leenauto, ik heb mij zelden in een auto zo onprettig gevoeld als destijds. Past totaal niet bij mij. Ik vind t dus heeeelemaal niks. Een A4 / A6 Avant Quattro 3.0 liter diesel daarentegen kan ik enorm waarderen.

Wat ik me oprecht afvraag, hoe rijdt zo'n TT? Ik heb altijd begrepen dat hij op een amper gewijzigd onderstel van een Golf IV staat en het dus meer van de looks dan van het rijden moet hebben, maar ik heb er nog nooit in (mee)gereden, dus kan niet oordelen.

Audi TT klein stug autootje. Hoog "kijk mij eens" en "hiephiephoera" gehalte waar ik zelf niet van houd. Rijdt prima maar dan heb ik 100x liever een Golf in de juiste uitvoering.

Breinstein zei:
Wat ik me oprecht afvraag, hoe rijdt zo'n TT? Ik heb altijd begrepen dat hij op een amper gewijzigd onderstel van een Golf IV staat en het dus meer van de looks dan van het rijden moet hebben, maar ik heb er nog nooit in (mee)gereden, dus kan niet oordelen.

Ik heb zelf ervaring met een TT cabriolet uit 2008, de 2.0 TFSI met 200pk, handgeschakeld. Dat is een erg fijn rijdende auto. Lekker vlot, comfortabel en met een plezierig stuur- en weggedrag. De afwerking is goed. Ik vond het een erg leuke auto en als je qua ruimte met een roadster toe kunt, is het wat mij betreft een aanrader.

FH218374 zei:
Audi TT klein stug autootje. Hoog "kijk mij eens" en "hiephiephoera" gehalte waar ik zelf niet van houd. Rijdt prima maar dan heb ik 100x liever een Golf in de juiste uitvoering.

Tja, dat is inderdaad een kwestie van smaak. Zo'n Golf rijdt ook goed en is natuurlijk de meest praktische van de twee. Meer undercover dan in een Golf wordt het ook niet. Ik zou dan persoonlijk liever een TT hebben, is toch net wat leuker om in te rijden en naar te kijken.

Ik houd wel aparte auto maar dan wel een dik ding als SL/911/6-serie of zoiets.. Hier op het forum rijdt iemand met een Daihatsu Copen of hoe t ook heet. Ik zou mij geen raad weten. Dan liever met een Puch Maxi in de rondte rijden. Of een boom uitzoeken en een touw kopen. Bij wijze van spreken natuurlijk.... maar onderscheiden met een 'net niet auto' of 'totaal niet auto' hoeft voor mij niet.

Audi's zijn geweldig! Ik heb er 3 gehad (A8, S3, S6 plus). Het design van Audi's is mooi met weinig pretenties, het interieur is topklasse, en het comfort is uitstekend (goede stoelen + isolatie). Ze rijden ook uitstekend, op de snelweg gedroegen mijn Audi's zich beter dan mijn BMW's en ook beter dan de Porsche 996, met name door betere stabiliteit. De Porsche begon onrustiger te worden boven de 220 km/h, de S3 en S6 Plus bleven kaarsrecht en ontspannen doorgaan tot de 270 km/h. Audi's hebben vele kwaliteiten. Ik merk dat mijn BMW iets meer gevoel heeft in het stuur en directer reageert op stuurbewegingen. Maar dat boeit me totaal niet, ik hoef niet de stuurman uit te hangen en overschrijd zelden 70% van de capaciteiten van de auto.

Al met al heb ik totaal geen voorkeur voor het ene of het andere (Duitse) merk. Ook BMW's zijn geweldig. Met Mercedes heb ik minder ervaring, maar die zal ik ook geweldig vinden. Heritage boeit me ook niks. Ik beoordeel alleen de auto zoals die er staat, de geschiedenis van het merk interesseert me niet.

Mijn favorietenlijstje van de A8:

1. D2
2. D5
3. D4
4. D3.

Bijzonder fraaie A5, meeuw! (y)

Overigens, dat Audi meer gekozen wordt door mensen met minder affiniteit voor auto's, herken ik niet. Ik zie vele, vele BMW's in mijn omgeving van mensen die niets met auto's hebben. Nou ja, nog net genoeg dan om niet voor een Dacia te gaan, maar het zijn mensen die niet weten of er een 4- of 6 cylinder onder de kap ligt en of hun BMW voor- of achterwielaandrijving heeft. Datzelfde zie je bij Audi en ook bij Mercedes. Ik denk dat er totaal geen verschil zit in de berijders van respectievelijke merken, allemaal vogels van diverse pluimage.

Mercedes nieuw is toch vaker het merk dat door mensen wordt gekozen die zelf kunnen bepalen waar zij in rijden. Audi rijders zitten veelal in een autoregeling/ leaseregeling....BMW rijders zitten er beetje tussen in. Hoe duurder hoe beleidsbepalender de berijder.

Mijn eigen ervaring met Audi is dat het sowieso altijd een quattro moet zijn, en in de juiste samenstelling een fijne auto is. Veelzeggend is wel dat ik nooit terugdenk aan mijn Audi's, wel aan sommige Mercedessen en BMW's. Dus die auto's hebben toch meer indruk gemaakt. Ik zie Audi als een stuk gereedschap van Gedore of Hazet, prima om te gebruiken maar dat is t dan.

FH218374 zei:
Veelzeggend is wel dat ik nooit terugdenk aan mijn Audi's, wel aan sommige Mercedessen en BMW's. Dus die auto's hebben toch meer indruk gemaakt. Ik zie Audi als een stuk gereedschap van Gedore of Hazet, prima om te gebruiken maar dat is t dan.

Frappant. Als je terugdenkt aan Mercedessen of BMW's, wat was het dan wat indruk maakte? Was het de vormgeving van de auto's, de stoelen, de zitpositie, het sturen op de snelweg, het sturen op kronkelige binnenwegen, de ervaring met de dealer, of ...?

Het plezier met de auto in zijn totaliteit. Daarbij speelt dealer zeker ook een rol. Ik ben met mijn Mercedessen klant bij Biemond in Aalsmeer, beter kan niet.

Phaeton V8 zei:
Overigens, dat Audi meer gekozen wordt door mensen met minder affiniteit voor auto's, herken ik niet. Ik zie vele, vele BMW's in mijn omgeving van mensen die niets met auto's hebben. Nou ja, nog net genoeg dan om niet voor een Dacia te gaan, maar het zijn mensen die niet weten of er een 4- of 6 cylinder onder de kap ligt en of hun BMW voor- of achterwielaandrijving heeft. Datzelfde zie je bij Audi en ook bij Mercedes. Ik denk dat er totaal geen verschil zit in de berijders van respectievelijke merken, allemaal vogels van diverse pluimage.

Zo zie ik het ook.(y)

Terug
Bovenaan