• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

FH218374 zei:
Je bent in mijn ogen nog steeds een beetje een dagdromer want eigenlijk is een CLS AMG te hoog gegrepen als je naar dit soort pauper-auto's moet kijken. Doe verstandig en luister naar de goedbedoelde adviezen. Het heeft niks met je kop boven t maaiveld uitsteken te maken. Vele van de forummers hebben zelf goede en dikke auto's dus dat is niet aan de orde.

Dit dus. Vooral je eigen keuzes maken en een aparte auto is altijd leuk. Maar overspeel je hand niet aan een auto.

In deze tak van sport - dikke AMG's etc - is origineel Nederlands wat mij betreft echt een nadeel. In Duitsland, Zwitserland of Japan worden deze auto's nog door particulieren gekocht. In Nederland door leaserijders of criminelen (gechargeerd). Het aanbod dubieuze AMG's met origineel Nederlands kenteken is vele malen groter dan bij import. Ook nog een dingetje: koop met je ogen open bij een vertrouwd adres, desnoods een dealer. In een verkeerde 55 AMG kun je gemakkelijk 10k of 12k laten verdwijnen aan achterstallig onderhoud, en als je er dan klaar mee bent dan kost ie meer dan een frisse en zit je nog steeds in de afgelikte boterham van iemand anders.

Het is hier al meerdere keren gezegd maar die WOK status zou voor mij meteen een no go zijn. Zeker gezien de andere op en aanmerkingen. Die €7.000,- die je uit wilt sparen ga je hier in leeg kieperen.

Als hij het 7.000,- duurdere exemplaar koopt dan is dat geen garantie dat daar geen hoge kosten aan komen. En dit exemplaar heeft een bepaald verleden, maar dat wil op voorhand toch niet zeggen dat de auto waardeloos is? Wij hebben de auto niet gezien/gevoeld/geroken etc., Alberts heeft dat wel en heeft daardoor een gevoel bij de auto. En als dat gevoel goed is dan zou ik gaan voor een uitgebreide keuring bij een geschikt bedrijf, en komen daarbij geen gekke dingen aan het licht dan zou ik niet weten waarom hij het 7.000,- duurdere exemplaar zou moeten verkiezen boven deze.

Het verhaal zo op het scherm roept bij mij geen gevoel van hebberigheid op. Integendeel zelfs. En dat gevoel is juist verraderlijk, dan gaat emotie een rol spelen.

BENZine zei:
Als hij het 7.000,- duurdere exemplaar koopt dan is dat geen garantie dat daar geen hoge kosten aan komen. En dit exemplaar heeft een bepaald verleden, maar dat wil op voorhand toch niet zeggen dat de auto waardeloos is? Wij hebben de auto niet gezien/gevoeld/geroken etc., Alberts heeft dat wel en heeft daardoor een gevoel bij de auto. En als dat gevoel goed is dan zou ik gaan voor een uitgebreide keuring bij een geschikt bedrijf, en komen daarbij geen gekke dingen aan het licht dan zou ik niet weten waarom hij het 7.000,- duurdere exemplaar zou moeten verkiezen boven deze.
Dat zeg ik niet alleen zeg ik dat die WOK melding mij tegen zou houden. Of het andere exemplaar wel een goede is weet ik niet. Ik geef alleen aan dat die eerste besparing van op het oog €7.000,- wel eens een kostenpost kan worden.

Misschien heeft ie de WOK status gehad vanwege een uitgebreide motorrevisie, en is het blok inmiddels weer in een prima staat? Het blijft gissen totdat er een keuring heeft plaatsgevonden.

Ook kun je je afvragen waarom deze auto bij deze handelaar terecht is gekomen als het een exemplaar zou zijn waaraan van alles mis is. Het bedrijf is geen eendagsvlieg en lijkt een goede reputatie te hebben gezien de beoordelingen in diverse reviews. Die zullen niet gebaat zijn bij verhalen over dubieuze auto's waarop kopers volledig leeglopen.

Auto-fan zei:
Fijne configurator dit.(y) Aangezien ik niet van de cabrio's ben was de keuze voor een Cayman snel gemaakt. :)

https://www.porsche-code.com/PJHJ6T20

Pp0hGDO.jpg

SJ5CO1X.jpg

uJkA9Ap.jpg

0axeFoD.jpg

De Boxster configuratie van Auto-fan (y)

Mooie uitvoering, maar bijbetalen voor automatische airconditioning en cruise control? :confused:(n)

Die had je nooit weg moeten doen, een mooiere Phaeton (qua uitvoering en kleurstelling) heb ik eigenlijk nooit meer gezien. En gezien je forumnaam is het nog steeds jouw grote favoriet.

banner_carros022018-600x406.jpg

BENZine zei:
Misschien heeft ie de WOK status gehad vanwege een uitgebreide motorrevisie, en is het blok inmiddels weer in een prima staat? Het blijft gissen totdat er een keuring heeft plaatsgevonden.

Ook kun je je afvragen waarom deze auto bij deze handelaar terecht is gekomen als het een exemplaar zou zijn waaraan van alles mis is. Het bedrijf is geen eendagsvlieg en lijkt een goede reputatie te hebben gezien de beoordelingen in diverse reviews. Die zullen niet gebaat zijn bij verhalen over dubieuze auto's waarop kopers volledig leeglopen.

Een WOK status krijg je niet als er een motor revisie plaatsvind.
Met een aankoop keuring heb je je een goed punt, die verschaft wel duidelijkheid.
https://weblog.independer.nl/autoverzekeringen/wok-status-auto-wat-nu/

Ik denk dat er in heel NL niet zo'n mooi uitgevoerde Phaeton rondrijdt.

Ongelooflijk fraaie wagen inderdaad. Maar ik meen me nog iets te kunnen herinneren dat hij te groot was voor de parkeergarage van kantoor?

Ibud zei:
Ongelooflijk fraaie wagen inderdaad. Maar ik meen me nog iets te kunnen herinneren dat hij te groot was voor de parkeergarage van kantoor?

Dat klopt, te groot voor de garage (liftsysteem). En de gezinssituatie was intussen veranderd, waardoor de Phaeton minder geschikt was (ruimte voor grote kinderwagens e.d.). Was een fantastische auto, zeer comfortabel en mooi gebouwd. De kleurencombo was natuurlijk ook fraai.

Tja, je baan opzeggen en je gezin het huis uit gooien is misschien wat teveel van het goede om Phaeton te kunnen blijven rijden:T

BENZine zei:

Ik heb een mailtje naar de RDW uit gedaan, wellicht kunnen zij mij wat meer informatie geven over de reden waarom de auto destijds een WOK-status heeft gekregen.

Twee Teutonen op één foto:
IMG_20180409_164242761.jpg

Ach, een nieuwe auto is ook geen garantie op succes. Mijn auto was rechtsachter vanochtend ingezakt. Defect in de luchtvering. Dus nu een X3 hier voor de deur als vervangauto.:(

funf zei:
Ach, een nieuwe auto is ook geen garantie op succes. Mijn auto was rechtsachter vanochtend ingezakt. Defect in de luchtvering.

Dat is wel een Touring kwaaltje, ik heb dat zowel bij de E61 als bij de F11 gehad. Dat was alleen wel pas na een jaar of 5 :).

De X3 zat ik vorige week in de showroom nog even in, dat vind ik echt 10x niks. Geen mooi interieur, die hoge ramen waardoor je enorm te kijk zit, totaal niet mijn ding.

funf zei:
Ach, een nieuwe auto is ook geen garantie op succes. Mijn auto was rechtsachter vanochtend ingezakt. Defect in de luchtvering. Dus nu een X3 hier voor de deur als vervangauto.:(

Dat zal dan hopelijk wel onder garantie gerepareerd worden, toch?

Op het oog wel een erg mooie originele auto, een fraai model is het ook:
0335022073003.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-clk-55-amg-367pk-98-711km-benzine-zilver-b6da0f60-2637-3025-e053-e350040aca08?cldtidx=16

En als ik het geld had, dan wist ik het ook wel! :eek:
mercedes-benz-clk-klasse-clk63-amg-black-series.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/clk-klasse/clk63-amg-black-series-27173007/details.html

Voor ietsjes minder heb je er een die ook op een gerenommeerd adres staat:)
Gegarandeerd geen WOK melding.
https://www.500e.nl/autos/clk63amg/

500 E zei:
In deze tak van sport - dikke AMG's etc - is origineel Nederlands wat mij betreft echt een nadeel. In Duitsland, Zwitserland of Japan worden deze auto's nog door particulieren gekocht. In Nederland door leaserijders of criminelen (gechargeerd).

Uiteraard heeft import ook velen voordelen. Ten eerste de prijs, auto's in het buitenland zijn vaak velen malen goedkoper. Als tweede het aanbod is veel groter/diverser. Kijk bijvoorbeeld naar de VW die PhaetonV8 naar NL heeft gehaald, zo'n uitvoering zul je hier niet tot nauwelijks tegen gaan komen. En als laatste worden de auto's in door de jou genoemde landen vaak wat stipter onderhouden, dan hoe de gemiddelde Nederlander met zijn auto om gaat.

@JoëlD: Ik wil niet lullig doen hoor, maar op dit soort artikel(en) rust auteursrecht. Spreiding is op dit openbare forum daarom niet toegestaan. Graag verwijderen dus. Alvast bedankt! (y)

@funf: Vervelend voor je zeg! Wat zei de dealer van het probleem? En hoe rijdt de X3?

Een jaar geleden reed een collega met zijn F30 320iA op de peage toen de achttraps ZF kapot klapte. Ook een beetje opstartproblemen met zijn BMW dus, en dat na 4500 km. Dat zou toch niet mogen...

Joël D. zei:
Phaeton V8 zei:
Joël D. zei:
@Phaeton V8, artikel al gezien in de laatste Carros over je ex-Phaeton?

Nee, niet gezien, is het een leuk verhaal?

Zeker. Ik heb foto's gemaakt, geen geweldige kwaliteit helaas:

Dank voor de foto's, Joël! Ik heb het gelezen en het klopt grotendeels wat er staat. De 4.2 lijkt me inderdaad de beste keus, inderdaad kom je op de snelweg goed mee (260 km/h met volle belading was in no-time bereikt), en inderdaad voel je het gewicht sterk bij accelereren en remmen. Eén opmerking in het artikel klopt niet: de 3-SFK-39 is geen verlengde uitvoering, wel een vierzitter maar geen verlengde.

10-8-2013: op weg naar VW dealer AHG om de Phaeton V8 te bekijken, 's-ochtends volgas over de Duitse Autobahnen met de up!, 586km met een gemiddelde snelheid van 125 km/h.

vxZs7T5.jpg

Daar stond ie dan bij de garage, helaas was ik zo'n 2 1/2 uur te vroeg op de bestemming, garage opende pas om 9 uur of zo :D

fMv5Ikf.jpg

Even proefrijden:

PFOt9Vq.jpg

iBPgWey.jpg

Weekendtrip naar zuid-Limburg

8y1PmDQ.jpg

BENZine zei:
Die had je nooit weg moeten doen, een mooiere Phaeton (qua uitvoering en kleurstelling) heb ik eigenlijk nooit meer gezien. En gezien je forumnaam is het nog steeds jouw grote favoriet.

Het is niet echt mijn grote favoriet. Grote favorieten heb ik niet, er zijn geen auto's waar ik extra blij mee ben, ik waardeer elke auto even veel. Ja, een Phaeton heeft een fantastisch design, net als een A8 D2. Een 812 Superfast is superbruut, net als een Veyron supersport. Een Bentley Brooklands is de imposantheid ten top. En een 993 Turbo S is een icoon. Maar als het zo loopt dat zo'n auto wordt verkocht, dan loopt dat zo, en dan ben ik net zo tevreden met elke auto die ervoor in de plaats komt.

Enzo Ferrari zei:
500 E zei:
In deze tak van sport - dikke AMG's etc - is origineel Nederlands wat mij betreft echt een nadeel. In Duitsland, Zwitserland of Japan worden deze auto's nog door particulieren gekocht. In Nederland door leaserijders of criminelen (gechargeerd).

Uiteraard heeft import ook velen voordelen. Ten eerste de prijs, auto's in het buitenland zijn vaak velen malen goedkoper. Als tweede het aanbod is veel groter/diverser. Kijk bijvoorbeeld naar de VW die PhaetonV8 naar NL heeft gehaald, zo'n uitvoering zul je hier niet tot nauwelijks tegen gaan komen. En als laatste worden de auto's in door de jou genoemde landen vaak wat stipter onderhouden, dan hoe de gemiddelde Nederlander met zijn auto om gaat

In principe heb ik ook liever Duitse of Zwitserse import dan een originele Nederlander. De kans dat de nieuwkoper van een 2 ton kostende auto een liefhebbende particulier is, lijkt me in Duitsland of Zwitserland een stuk groter. Ook omdat de auto's daar veel en veel goedkoper in aanschaf zijn. Wat 500E zegt, dus.

Phaeton V8 zei:
Daar stond ie dan bij de garage, helaas was ik zo'n 2 1/2 uur te vroeg op de bestemming, garage opende pas om 9 uur of zo :D

Jij dacht dat de garagebedrijven in Duitsland om 6.30 open gingen? :)

BENZine zei:
Dat is wel een Touring kwaaltje, ik heb dat zowel bij de E61 als bij de F11 gehad. Dat was alleen wel pas na een jaar of 5 :).

De X3 zat ik vorige week in de showroom nog even in, dat vind ik echt 10x niks. Geen mooi interieur, die hoge ramen waardoor je enorm te kijk zit, totaal niet mijn ding.

Mij bevalt die X3 ook niet zo. Hoewel ik het interieur wel netjes vind, haak ik af bij het weggedrag. Te hard in de sportstand, te soft in de comfortstand. Ook de algehele beleving in zo'n hoge auto met inderdaad die hoge ramen vind ik helemaal niets. Geen limousinebeleving, maar meer doelmatig transport, zeker met een toch wat rumoerige diesel er in. En dan de prijs: 90 mille in de uitvoering die ik nu tijdelijk mag gebruiken!:eek:

Phaeton V8 zei:
Maar als het zo loopt dat zo'n auto wordt verkocht, dan loopt dat zo, en dan ben ik net zo tevreden met elke auto die ervoor in de plaats komt.

Zo is het. Het is een prachtige auto en je hebt hem maar mooi afgevinkt.

Mijn vrouw moest en zou een X3, tegen mijn advies in. Zij is een trouwe BMW-rijdster. Ik zeg altijd: een X3 klopt in de basis niet. Vanaf het begin af aan al niet. Ik zit er niet goed in (te hoog), middenarmsteun te laag, en auto rijdt gewoon niet fijn. Auto nieuw aangeschaft in 2013 als 2.8i HE met veel opties, dus een serieus dure auto. Hoe fijn een BMW vaak kan zijn....dit lijkt er niet op. Het leven is te kort om in een niet lekkere auto te rijden. Maar zij vindt de auto mooi en is er tevreden mee.

FH218374 zei:
Mijn vrouw moest en zou een X3, tegen mijn advies in. Zij is een trouwe BMW-rijdster. Ik zeg altijd: een X3 klopt in de basis niet. Vanaf het begin af aan al niet. Ik zit er niet goed in (te hoog), middenarmsteun te laag, en auto rijdt gewoon niet fijn. Auto nieuw aangeschaft in 2013 als 2.8i HE met veel opties, dus een serieus dure auto. Hoe fijn een BMW vaak kan zijn....dit lijkt er niet op. Het leven is te kort om in een niet lekkere auto te rijden. Maar zij vindt de auto mooi en is er tevreden mee.
Het kan altijd erger. Die van mij vindt de PHEV helemaal prima.

FH218374 zei:

Eigenlijk heb ik dat met elke SUV. Doe mij maar een fijne sedan of station, daar zit ik veel lekkerder in. Stoel in de laagste stand, zitting beetje achterover, stuur dicht naar mij toe getrokken.... heerlijk cruisen. Daar kan geen enkele SUV tegenop.

"Die van mij" rijdt met veel genoegen in haar Mini Cooper Clubman. Die auto klopt wat mij betreft wel. Fijn stuurgedrag en goede wegligging, die instelbare dempers voegen bij die auto echt wat toe. Alleen de HUD wordt nooit gebruikt.

BENZine zei:
Eigenlijk heb ik dat met elke SUV. Doe mij maar een fijne sedan of station, daar zit ik veel lekkerder in. Stoel in de laagste stand, zitting beetje achterover, stuur dicht naar mij toe getrokken.... heerlijk cruisen. Daar kan geen enkele SUV tegenop.

In de basis zijn het lompe zeecontainers. Dat zie je en dat merk je bij het rijden.

Er zijn geweldig fijn rijdende SUV's. Zelfs mijn oude ML500, wat meer een terreinwagen is dan een SUV, rijdt heerlijk. Geen auto om te hoeken ofzo, maar een heerlijke gebruiksauto voor iemand met een actief leven. Uitgangspunt is -vind ik- dat je een SUV-achtige auto nodig hebt. Dat zit bij mij wel goed want ik heb bijvoorbeeld 3 aanhangers, honden die naar t strand willen en heb regelmatig grotere dingen te vervoeren. En voor andere (zakelijke) kilometers een andere auto of auto's.

FH218374 zei:
Er zijn geweldig fijn rijdende SUV's. Zelfs mijn oude ML500, wat meer een terreinwagen is dan een SUV, rijdt heerlijk. Geen auto om te hoeken ofzo, maar een heerlijke gebruiksauto voor iemand met een actief leven. Uitgangspunt is -vind ik- dat je een SUV-achtige auto nodig hebt. Dat zit bij mij wel goed want ik heb bijvoorbeeld 3 aanhangers, honden die naar t strand willen en heb regelmatig grotere dingen te vervoeren. En voor andere (zakelijke) kilometers een andere auto of auto's.
Dat is een feit. Meeste mensen maken ook de fout om eerst te kijken naar een auto en vervolgens pas gaan nadenken waar ze hem voor gaan gebruiken danwel nodig hebben. Een auto dient een doel.

Uitgangspunt is -vind ik- dat je een SUV-achtige auto nodig hebt.

Waarom? Wij hebben geen kinderen, geen honden, geen boot, geen paard. Grotere spullen hoef ik eigenlijk nooit te vervoeren, en anders laat ik het bezorgen of huur ik een kar. Waar zou ik een SUV(-achtige) voor nodig hebben?

Of ik heb geen actief leven natuurlijk, dat kan ook.

De Schaduw zei:
Uitgangspunt is -vind ik- dat je een SUV-achtige auto nodig hebt.

Waarom? Wij hebben geen kinderen, geen honden, geen boot, geen paard. Grotere spullen hoef ik eigenlijk nooit te vervoeren, en anders laat ik het bezorgen of huur ik een kar. Waar zou ik een SUV(-achtige) voor nodig hebben?

Of ik heb geen actief leven natuurlijk, dat kan ook.

Er wordt bedoeld dat je alleen een SUV mag rijden wanneer je die nodig hebt. Jij mag geen SUV rijden.

AlbertsH zei:
BENZine zei:

Ik heb een mailtje naar de RDW uit gedaan, wellicht kunnen zij mij wat meer informatie geven over de reden waarom de auto destijds een WOK-status heeft gekregen.

Twee Teutonen op één foto:
IMG_20180409_164242761.jpg

Een G heeft alles in zich wat ik in een auto zoek. Doe mij maar een G. Maar helaas, het is een SUV en die heb ik niet nodig.

AlbertsH zei:
funf zei:

Dat zal dan hopelijk wel onder garantie gerepareerd worden, toch?

Op het oog wel een erg mooie originele auto, een fraai model is het ook:
0335022073003.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-clk-55-amg-367pk-98-711km-benzine-zilver-b6da0f60-2637-3025-e053-e350040aca08?cldtidx=16

Briljant car center lijkt me een prima adres, geweldige voorraad heeft die ook.
Mooie frisse auto's(y)

Ik verkondig slechts mijn mening he. In mijn ogen dient elk type auto -globaal- een specifiek doel. Maar wat andere mensen doen moeten zij weten. Die kopen een Range Rover van 2500kg met allerlei kostbare 4x4 techniek om met een leren koffertje naar de Zuidas te rijden om daar op 16 hoog achter de computer te gaan zitten. Iedereen doet maar. Vrijheid blijheid.

Op zich heb je gelijk, maar als iemand er heel gelukkig van wordt, lekker doen.

Met een V8 naar een klant rijden of boodschappen doen is waanzin, dat kan ook met een Sirion. Maar dat laat ik graag aan een ander over.

Ik ben met mijn ex-boodschappenwagentje weleens bij de VW fabriek in Slowakije belandt. Dat had ik ook met een V8 kunnen doen.

7H6SXyu.jpg

tLMYaZs.jpg

FH218374 zei:
Ik verkondig slechts mijn mening he. In mijn ogen dient elk type auto -globaal- een specifiek doel. Maar wat andere mensen doen moeten zij weten. Die kopen een Range Rover van 2500kg met allerlei kostbare 4x4 techniek om met een leren koffertje naar de Zuidas te rijden om daar op 16 hoog achter de computer te gaan zitten. Iedereen doet maar. Vrijheid blijheid.

Mijn vrouw reed ooit vier jaar in een Discovery TDV6, ongeveer 2.200 km per jaar. Gekkenwerk? Ja. Maar ze werd er vrolijk van. Dat wel.

Terug
Bovenaan