• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Aras zei:
Ooit was dat prachtig met een E28, van de 525 kreeg je een boordcomputer boven de binnenspiegel. Een 528 kreeg een subtiel dubbel pijpje. En een M5 was ook nog subtiel. Alleen een liefhebber herkende het dat je grof geld had uitgegeven.

Nu rijdt je in bv een C63 AMG gewoon voor l#l, met die opzichtige zooi, 4 uitlaten dito teringherrie.
Laat ik het geluid van zo'n AMG nu weer waarderen. Tenminste niet zo'n opgevoerde stofzuigermotor.

Frustraterig gedrag inderdaad zo gas geven terwijl auto stilstaat. Tja, veel berijders van dit soort auto's zijn van die hoog testosteron haantjes met een enorme bewijsdrang. Ik reed zojuist met de motor voor het eerst sinds jaren door Osdorp (viel mij mee dat de wegbewijzering nog in het Nederlands is) en daar zie je ook allemaal van die gastjes met migratie achtergrond met zwarte BMW's en Mercedessen en allemaal 4 uitlaten en privacy glass en de stereo op 10.. Het is het ultieme statussymbool voor die mannetjes.

Veel mensen hebben op die manier ook hun E60 M5 verpest. Deze auto klinkt met de standaard potten echt prachtig (de typische V10 'huil'), maar zodra er een Eisenmann uitlaat of iets dergelijks onder komt veranderd de klank zodanig dat het mij te pauperig is.

Ongeveer 320 km/h in een verlengde 7-serie, ongelofelijk! :eek:

Zie: https://youtu.be/x7rOfhdG9pw

YmInzSW.jpg

Kwam van het weekend de review van Clarkson tegen van de nieuwe Alpina B5.

Quote: 'The whole car is like those blueprinted engines of old. Only people who truly appreciate excellent engineering would want one. The M5 will be fine for everyone else.'

Wat kan die kerel het toch mooi beschrijven hè? Door die zin is voor mij de Alpina nog begeerlijker dan de M5 (die toch vaak als de boyracer-versie wordt getest etc)

J. Clarkson review Alpina B5

Phaeton V8 zei:

Bijzonder mooi exemplaar :eek:
Bijzonder zeldzaam met deze kmstand.
Kleurtje vind ik dan persoonlijk minder, en ook het gemis van leder en een digitale climate.
Maar dan zijn bijkomstigheden, als ik in de markt was voor zo'n wagen zou dit hem moeten worden.
Is het niet wat voor jezelf?
Sowieso zijn hele aanbod is om van te smullen.

Beste Enzo,

Wat een snelheid met zo'n 7 serie, de beste man durft ook wel op zo'n 2 baansnelweg, mij te link.

Wel grappig dat één zin van een autojournalist het beeld van een auto kan bepalen. Maar ik herken dat wel.

Bofkont zei:
Phaeton V8 zei:

Kleurtje vind ik dan persoonlijk minder, en ook het gemis van leder en een digitale climate.
Maar dan zijn bijkomstigheden, als ik in de markt was voor zo'n wagen zou dit hem moeten worden.

Beste Bofkont, het is absoluut een mooie auto. Maar niet voor mezelf, ik zou er op achteruit gaan (geen leer, geen automatische airco, en de kleur vind ik minder mooi). Bovendien denk ik dat mijn auto er technisch net zo goed bijstaat... Enige positieve dat deze auto zou kunnen onderscheiden is de originaliteit van het lakwerk. Bij mijn auto is in Duitsland ooit de kop gespoten, de rechtervoordeur, het linkerachterscherm en de linkerbuitenspiegel. Dat weet ik ook pas sinds de auto is gepoetst bij Custom Car Cleaning. Want zelf had ik geen spuitdeel ontdekt ;) Afgezien dan van het rechterachterscherm, want dat is gespoten toen ik de auto al in bezit had (roest bij tankdop).

Een eerste deel van de Teutonen uit Berlijn van afgelopen weekend. Hier moet wel een Mercedes-alert bij afgegeven worden ;):
IMGP6831.jpg

IMGP6832.jpg

IMGP6847.jpg

IMGP6848.jpg

IMGP6852.jpg

IMGP6853.jpg

IMGP6855.jpg

IMGP6856.jpg

IMGP6857.jpg

IMGP6872.jpg

Leuke beelden!
Ik ben ooit in Berlijn geweest met een W116 280S, was een mooie rit met een mooie Benz (y).

AlbertsH zei:

Nelkengrün toch? Dat was op een W126 altijd erg mooi. Die spaakvelgen geven dit exemplaar wel een rafelrandje, maar "back in the days" was dat stiekem toch ook wel lekker om naar te kijken.;)

Absoluut eens Phaeton, je eigen exemplaar is beslist mooier.
Het zou dan enkel om de kmstand gaan.
Niet te zuinig zoveel spuitwerk op je eigen wagen dan zeg, maar ach welke oudere auto heeft nu nooit geen schade gehad.
Die zijn bijna er bijna niet, en als het goed is gedaan vind ik het verder ook niet zo'n punt.

Mooie spots Albert(y)

Bofkont zei:
Phaeton V8 zei:

Sowieso zijn hele aanbod is om van te smullen.

Beste Enzo,

Wat een snelheid met zo'n 7 serie, de beste man durft ook wel op zo'n 2 baansnelweg, mij te link.

'Alle VR6 motoren hebben een prachtig geluid.'

Eens.

Maar een V6 is geen VR6. Da's een Audi V6.

Enzo Ferrari zei:
Ongeveer 320 km/h in een verlengde 7-serie, ongelofelijk! :eek:

Zie: https://youtu.be/x7rOfhdG9pw

YmInzSW.jpg

Met 300+ drie auto'a inhalen zonder überhaupt gas te liften? Hij wil zeker graag dood?

500 E zei:
Met 300+ drie auto'a inhalen zonder überhaupt gas te liften? Hij wil zeker graag dood?

ach, waarschijnlijk een kereltje van net 20, destijds had ik ook geen enkele angst. Reden we een keer met 300+ (op t laatste stukkie) naar Groningen :)
Nu vind ik 250 in D-land al hard, soms schiet een auto voor een vrachtwagen naar links. Het snelheids verschil met de overige auto's is gewoon veel te groot.

500 E zei:
Maar een V6 is geen VR6. Da's een Audi V6.

Een Golf 4 V6 heeft dezelfde motor als de Golf 3 VR6 (boring x slag = 81x90,3 met cylinderinhoud van 2792 cm3) alleen dan met 24 kleppen. Het is een VR motor en geen Audi motor. Volkswagen stapte destijds van de VR aanduiding af, omdat het koperspubliek het niet echt snapte, daarom werd het V6.

Marcel Br zei:
De V6 van Audi ligt lijkt mij ook altijd in de lengte?

Het is een wijdverbreid misverstand dat de Golf V6 een Audi motor heeft https://www.qbcars.nl/product/golf-iv-gti-v5/

500 E zei:
Met 300+ drie auto' inhalen zonder überhaupt gas te liften? Hij wil zeker graag dood?

Even los van de lokale verkeerssituatie, maakt zo'n M760Li wel serieuze stappen zeg! Uitermate veel respect voor BMW dat ze deze Autobahn-raket hebben durven maken. Het mooiste vind ik naast de topsnelheid en acceleratie, dat de auto rond de 310 km/h nog even rustig doorgeschakeld naar een hogere versnelling. Wat een unit!

En ja, het duurt even voordat je helemaal stilstaat met die snelheid: https://youtu.be/YkfRm7-d7Ts

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Enzo.
Wat loop zo'n auto toch hard, en vooral het gemak waarmee dat snelheidspotentieel toegankelijk is.

Of dergelijke snelheden nut hebben of passend zijn voor de situatie moet een ieder maar voor zichzelf bepalen.

Sinds een maandje de Superb dus verruild voor en 520i G30.
Tsjonge, jonge, wat een verschil. Van een goede auto naar uitmuntende auto.
Voor mij is deze stap dé uitleg die ik aan het begrip Teutoon geef. Zonder dat je een meter in de auto hebt gereden voel je, niet alleen fysiek, maar ook mentaal dat dit klopt. Wellicht dat een heel specifiek detail niet 100% aansluit bij jouw wensen, maar de auto bevestigd je dat alles goed komt. En niet alleen de auto, ook de organisatie eromheen is van A tot Z goed uitgedacht en erop ingericht om de eigenaar/berijder ter zijde te staan. Onder de streep, als alle sommetjes zijn gedaan, merk je gewoon dat een merk als BMW zijn zaken gewoon goed op orde heeft.

DagDromer zei:
En niet alleen de auto, ook de organisatie eromheen is van A tot Z goed uitgedacht en erop ingericht om de eigenaar/berijder ter zijde te staan.

In dat opzicht is BMW niet per se beter dan andere merken, is mijn ervaring. Het hangt toch een beetje af van de dealer. Maar fijn dat je G30 zo goed bevalt.(y)

Ik stel ook niet dat BMW beter is dan andere merken. 'een merk als BMW', je kan daar ook een ander merk invullen. Je hebt overigens wel helemaal gelijk, de dealer en hun werkwijze helpen hier wel in mee.

Dagdromer zei:
Zonder dat je een meter in de auto hebt gereden voel je, niet alleen fysiek, maar ook mentaal dat dit klopt. Wellicht dat een heel specifiek detail niet 100% aansluit bij jouw wensen, maar de auto bevestigd je dat alles goed komt. En niet alleen de auto, ook de organisatie eromheen is van A tot Z goed uitgedacht en erop ingericht om de eigenaar/berijder ter zijde te staan. Onder de streep, als alle sommetjes zijn gedaan, merk je gewoon dat een merk als BMW zijn zaken gewoon goed op orde heeft.

Dat kan ik wel bevestigen. Wij hebben een Mercedes en een Skoda op de oprit staan. Maar van voor tot achter, inderdaad inclusief dealer, een wereld van verschil. Maar je moet wel een bepaald besef hebben om dat te waarderen. Was onlangs met mijn zwager bij Klaas de Poel voor een mooie E Klasse combi. Maar na een blokje om (voor hem voor het eerst in een Mercedes) kreeg ik niet het idee dat hij nou heel erg onder de indruk was. Ik had gehoopt dat hij meteen "om" zou zijn, maar voor hem is een auto toch vooral een vervoermiddel en niet heel veel meer.

Kan trouwens elke Mercedes liefhebber een bezoekje bij Klaas van harte aanbevelen.

DagDromer zei:
Ik stel ook niet dat BMW beter is dan andere merken. 'een merk als BMW', je kan daar ook een ander merk invullen. Je hebt overigens wel helemaal gelijk, de dealer en hun werkwijze helpen hier wel in mee.

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar over de Audi-dealerorganisatie hoor ik nogal eens wat andere (negatieve) geluiden.

Ik heb ervaring bij 2 Audi dealers. Eentje viel me een aantal jaren tegen, maar was vorige week weer uiterst positief. De andere altijd al dikke prima. Het kan dus nogal eens wisselen. Ik ben wel van mening dat de 'premium' merken zich uiterst bewust moeten zijn dat hun meerwaarde vooral in dit soort zaken zit. Vooral voor de mensen die het niet voelen in een auto zoals W212 aangeeft. Ik herken dit wel.

Overigens ook wel eens andersom ervaren, dat iemand het maar allemaal marketing en onzin etc. vind tot dan voor het eerst daadwerkelijk eens de ervaring opdoet en dan toch wel van mening kan wijzigen.

DagDromer zei:
En niet alleen de auto, ook de organisatie eromheen is van A tot Z goed uitgedacht en erop ingericht om de eigenaar/berijder ter zijde te staan.

En dan is het menselijk om te denken; 'nou, zo'n organisatie dat zal wel een hoop kosten'. Natuurlijk is de aanschafprijs van luxe merk vaak hoger dan van een doorsnee merk. Maar qua onderhoudsprijzen valt het reuze mee. Ik heb laatst mijn MINI weggebracht naar de officiële dealer voor een grote beurt inclusief leenauto, daar was ik 500 EUR voor kwijt. Een collega die bracht onlangs zijn Kia Rio naar de dealer voor een identieke grote beurt zonder leenauto maar wel vier nieuwe bandjes rondom die was 900 EUR kwijt. Dat vind ik nogal een groot verschil.

4 nieuwe bandjes kan ook zo 400 euro zijn, dan betaal je dus ongeveer hetzelfde voor een grote beurt. De aanname dat het bij een merk als Mini of BMW dan veel duurder is, is daarmee inderdaad wat voorbarig.

Ik heb zakelijk diverse merken rijden (o.a. Opel, Peugeot, Ford), en merk bij onderhoud en reparaties eigenlijk geen verschil in factuurbedragen met wat ik voor mijn BMW kwijt ben.

Ik rij inmiddels al weer zo'n 12 jaar BMW dus ik weet niet meer beter. :D

Bij de (meestal) 2-jaarlijkse beurt bij de Audidealer is de mobiliteitsgarantie inbegrepen. Dat kost bij de ANWB voor een (ruime) Europadekking Wegenwacht circa € 400 voor 2 jaar. Als de beurt bij de Audidealer wat duurder zou zijn, wordt dat dus ruimschoots gecompenseerd door dit voordeel.

Ik heb jarenlang Renault gereden, zakelijk. De remmen (blokken en schijven) van een W212 gaan een keer zolang mee vergeleken met een Laguna. Dan mogen ze ook wat meer kosten, wat overigens nauwelijks het geval is. In de kwaliteit van slijtagedelen zit flink verschil, in mijn ervaring.

Enzo Ferrari zei:
DagDromer zei:

En dan is het menselijk om te denken; 'nou, zo'n organisatie dat zal wel een hoop kosten'. Natuurlijk is de aanschafprijs van luxe merk vaak hoger dan van een doorsnee merk. Maar qua onderhoudsprijzen valt het reuze mee. Ik heb laatst mijn MINI weggebracht naar de officiële dealer voor een grote beurt inclusief leenauto, daar was ik 500 EUR voor kwijt. Een collega die bracht onlangs zijn Kia Rio naar de dealer voor een identieke grote beurt zonder leenauto maar wel vier nieuwe bandjes rondom die was 900 EUR kwijt. Dat vind ik nogal een groot verschil.

Ik zag vanmiddag een dealerfactuur waar vier banden op stonden voor 260,- ex BTW, waar ik ze voor 130,- incl BTW kan kopen. Ik vind dat nogal een groot verschil.

Die stonden bij mijn vader ook op zijn offerte. Banden waren scheef afgesloten, dus kwam zo niet door de APK. We hebben maar de winterbanden gebracht en die eronder laten zetten. 1200 Euro voor vier banden. o_O

Banden moet je inderdaad niet bij de dealer kopen. Voor mijn auto kocht ik banden voor 875 euro, waar ze bij de dealer 1.429 euro voor wilden hebben. Exact dezelfde banden. Banden zijn geen goede graadmeter voor de prijs/kwaliteit verhouding van de merkdealer.

@500E: heb je mijn antwoord terzake van de Golf V6 motor gezien, te weten dat dit gewoon een VR6 motor is en geen Audi motor?

Voor banden moet je inderdaad niet bij de merkdealer zijn, die zijn daar 50% duurder.

Ik laat mijn Benz bij dit adres onderhouden, vriendelijk/meedenkend/vakbekwaam en mocht je iets acuut hebben je bent dezelfde dag nog welkom.
https://www.woltingeautos.nl/
De dealer kom ik enkel voor voor onderdelen op te halen.

Roy R zei:
4 nieuwe bandjes kan ook zo 400 euro zijn, dan betaal je dus ongeveer hetzelfde voor een grote beurt.

Voor vier 15' Kuhmo's betaal je niet de wereld lijkt mij. Desalniettemin zou ik mijn banden ook nooit bij de dealer laten vervangen, dat soort zaken regel ik liever zelf.

Terug
Bovenaan