• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Update... de auto staat nog steeds bij de dealer. Ze moesten nieuwe onderdelen bestellen. Dinsdag stond de voorlopige schatting op 2500 dollar. Nog geen update, maar ik verwacht dat er nog wel een paar honderd dollar bij komt.

Ondertussen rijden we een nieuwe X5. Fijne auto zeg. De i-drive is erg fijn, goede evolutie. Verder zijn het de details waar ik altijd weer blij van word. Voorbeeld? De dodehoekwaarschuwing. Ik vind die lampjes op de spiegel altijd zo lelijk, maar de gevarendriehoekjes op de spiegelhuizen, alleen zichtbaar van af de binnenkant, vind ik op de X5 erg functioneel.

Balen Twix. Weten ze ook wat de oorzaak is dat die elektronica zichzelf is gaan grillen?

Mooie C, Enzo. Waarschijnlijk is die 6 cilinder nog het meest geschikt voor een C.

Prachtige kleur die C coupé. Sowieso een auto die je wel relatief vaak in mooie kleuren ziet, er is ook een opvallende blauwe kleur. Jammer alleen van die tweekleurige velgen, daar vind ik helemaal niks aan. Heeft een hoog Aziatisch/SUV-gehalte en ziet er speelgoedachtig uit.

Vandaag ook even getoerd in de E46 M3. Onlangs de lagerschalen preventief laten vervangen en ook de software van de SMG-bak laten updaten naar CSL-specificatie. Merk echter geen noemenswaardige verbetering, enkel de wat fanatiekere rev-matching bij het terugschakelen. Het blijft natuurlijk een ouderwetse bak, maar dat heeft ook z'n charme.

Bofkont zei:
Zo dan Enzo, wat een mooie wagen/kleur die C43.
Leuk uitstapje weer, doe je goed :D

Ja, ik mag niet klagen! Vorige week een MINI JCW, dit weekend een C43 AMG Coupé, kijken wat volgende week gaat brengen! :D

Acceleratie filmpje C 43 AMG: https://youtu.be/NxYinVCL1Tw

2204c43amg4.jpg

Beros zei:
Vandaag ook even getoerd in de E46 M3. Onlangs de lagerschalen preventief laten vervangen en ook de software van de SMG-bak laten updaten naar CSL-specificatie. Merk echter geen noemenswaardige verbetering, enkel de wat fanatiekere rev-matching bij het terugschakelen. Het blijft natuurlijk een ouderwetse bak, maar dat heeft ook z'n charme.

Zo, daar heb je dan serieus 'groots' aan laten sleutelen. (y) En een M3 E46 lijkt mij heerlijk om mee te toeren!

Aras zei:
Balen Twix. Weten ze ook wat de oorzaak is dat die elektronica zichzelf is gaan grillen?

Niet dat ik weet. Ze hebben als eerste de voeding bekeken, maar die was geheel volgens recall vervangen.

Nog even een laatste staartje Teutonen uit Berlijn. De conclusie is dat er in Berlijn (nog) heel veel moois aan bijzondere Teutoonse modellen te zien is, zéker voor de Mercedes-Benz liefhebbers.
IMGP6935.jpg

IMGP6937.jpg

IMGP6939.jpg

IMGP6942.jpg

IMGP6947.jpg

Enzo Ferrari zei:
Bofkont zei:
Zo dan Enzo, wat een mooie wagen/kleur die C43.
Leuk uitstapje weer, doe je goed :D

Ja, ik mag niet klagen! Vorige week een MINI JCW, dit weekend een C43 AMG Coupé, kijken wat volgende week gaat brengen! :D

Acceleratie filmpje C 43 AMG: https://youtu.be/NxYinVCL1Tw

2204c43amg4.jpg

Doe mij maar 1 in Hyacinth Red :LOL: Vanwege kids wel een Estate versie.

Balen Twix, dergelijke bedragen daar word je niet vrolijk van. Het is ook wel een enorm stuk techniek en mechanica in zo'n stalen cabrio-dak, het openen en sluiten is en blijft een bijzonder schouwspel. Maar daarom verbaast het mij ook niet dat er na langere tijd wel eens iets flink stuk kan gaan met al die motortjes die op het juiste moment precies het juiste ding moeten doen.

Heel veel dingen zijn tegenwoordig te gecompliceerd. En dat ga je merken bij bijvoorbeeld reparatie. Ik hoef geen adaptieve demping, ik hoef ook geen stalen klapdak, geen meedraaiende koplampen, geen bochtverlichting, geen electrische kofferklep, geen lamellendak, etc. Mijn kwaliteit van leven wordt er echt niet beter van. En dat geldt ook voor gecompliceerde huizen en boten. Ik heb een behoorlijk huis met alles wat een mens verzinnen kan...elke dag is er wel wat stuk. En wekelijks staat er wel een monteursbusje op de oprit, sterker nog, hij rijdt net weg. En dat kost ook serieus geld iedere keer weer. Ik hoef dat dus ook niet meer. Veel mensen die je daarvoor waarschuwt nemen dat niet van je aan, blijkbaar moet men het zelf ervaren voordat je dat weet.

Ik ben ook niet zo blij op dit moment..

Vorige week in Blaricum werd m'n achterruit ingeslagen. Afgelopen vrijdag nieuwe ruit laten zetten. Ik zag ze er al mee prutsen (elektrische klep). Beetje door de weerstand heen drukken etc. Gevolg is dat de klep nu stuk is. Zo te horen slaan de tandwieltjes over en krijgt ie de klep niet meer omhoog. Als klap op de vuurpijl hebben ze de binnenbekleding (van de achterklep) met een schroevendraaier los gewipt. Daar waar het plastic dat niet kan hebben en dus hier en daar wat fijne sporen achtergelaten.

Jemig wat een fietsenmakers zeg.

W212 zei:
Ik ben ook niet zo blij op dit moment..

Vorige week in Blaricum werd m'n achterruit ingeslagen. Afgelopen vrijdag nieuwe ruit laten zetten. Ik zag ze er al mee prutsen (elektrische klep). Beetje door de weerstand heen drukken etc. Gevolg is dat de klep nu stuk is. Zo te horen slaan de tandwieltjes over en krijgt ie de klep niet meer omhoog. Als klap op de vuurpijl hebben ze de binnenbekleding (van de achterklep) met een schroevendraaier los gewipt. Daar waar het plastic dat niet kan hebben en dus hier en daar wat fijne sporen achtergelaten.

Jemig wat een fietsenmakers zeg.
Je hebt er af en toe echt prutsers bij zitten. Dat je dit durft af te leveren aan je klant.

FH218374 zei:
Heel veel dingen zijn tegenwoordig te gecompliceerd. En dat ga je merken bij bijvoorbeeld reparatie. Ik hoef geen adaptieve demping, ik hoef ook geen stalen klapdak, geen meedraaiende koplampen, geen bochtverlichting, geen electrische kofferklep, geen lamellendak, etc. Mijn kwaliteit van leven wordt er echt niet beter van.

Wat te denken van al die radars en sensoren op de voorruit of in de voorbumper? Ten eerste kosten die onderdelen al een vermogen, daarnaast zie je dat bij het vervangen/herstellen van een voorruit of voorbumper dat direct de auto opnieuw ingelezen moet worden. Vaak zijn de kosten voor de verzekeringsmaatschappij. Maar ik kreeg eind 2017 al een mailtje van de VM dat de tarieven voor 2018 omhoog gaan vanwege o.a. de gemiddelde schadebedragen die aan het stijgen zijn door dit soort instrumenten.

Moderne duurdere auto's worden toch ook alleen nog aan lease maatschappijen verkocht? Dat weet een fabrikant ook, na 5 tot 7 jaar is de techniek op, en de auto total loss. De lease mij heeft m na 3,4 jaar al verkocht aan een ander, en is dus niet meer hun probleem.

Veel techniek is leuk, maar het gaat idd kapot of raakt onbruikbaar. Bij huizen net zo, al die leuke iot dingen, sloten met gezichts herkenning, nfc, of vingerafdruk scanner, houdt het 2,3 jaar vol. Deurbel met een app die je wereldwijd kan bedienen, handig maar de app is onveilig en wordt na 12 maanden niet meer geupdate en werkt niet meer met je nieuwste iphone.

btw, wel een aardig topic https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5800326,5800334 Auto Buikema uit leeuwaarden, misschien zijn niet alle mensen uit de provincie zo betrouwbaar :D

Gullwing zei:
btw, wel een aardig topic https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5800326,5800334 Auto Buikema uit leeuwaarden, misschien zijn niet alle mensen uit de provincie zo betrouwbaar :D

Nee, helaas zijn niet alle mensen uit de provincie zo betrouwbaar, heb er helaas ook ervaring mee :(

Zo zeg. Die oranje M3. Die ziet er op et eerste oog nog best goed uit. Ik ben dan ook geen expert, maar et lijkt mij moeilijk te zien dat ie onder water heeft gelegen.

FH218374 zei:
Heel veel dingen zijn tegenwoordig te gecompliceerd. En dat ga je merken bij bijvoorbeeld reparatie. Ik hoef geen adaptieve demping, ik hoef ook geen stalen klapdak, geen meedraaiende koplampen, geen bochtverlichting, geen electrische kofferklep, geen lamellendak, etc. Mijn kwaliteit van leven wordt er echt niet beter van. En dat geldt ook voor gecompliceerde huizen en boten. Ik heb een behoorlijk huis met alles wat een mens verzinnen kan...elke dag is er wel wat stuk. En wekelijks staat er wel een monteursbusje op de oprit, sterker nog, hij rijdt net weg. En dat kost ook serieus geld iedere keer weer. Ik hoef dat dus ook niet meer. Veel mensen die je daarvoor waarschuwt nemen dat niet van je aan, blijkbaar moet men het zelf ervaren voordat je dat weet.

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Sterker nog: ik overweeg mijn computergestuurde, van afstand te bedienen app-gestuurde thermostaat te vervangen door een ronde, van Honeywell. Gewoon, omdat het kan.

maar die doen het over 50 jaar als je zelf al lang in het bejaardenhuis zit, nog steeds :)

Ik hoop nog steeds zelfstandig te wonen als ik 100 ben. Dus dan heb ik er nog steeds plezier van.

Inderdaad heel erg balen Twix, hoop dat verdere ellende je bespaard blijft.
Wat een bloedgang trouwens die C43, doet niets onder voor een C63.

Beste Beros,

Ah supergaaf!
Lagerschalen zeker preventief gedaan? verstandig denk ik, hoor je veel ellende mee.

Tsja, het is een hoop geld, maar met dit soort gecompliceerde constructies weet je dat je ooit aan de beurt komt. Ontzettend balen natuurlijk, dat blijft.

Zeker, maar als de reparatie goed wordt uitgevoerd dan zou je er ook weer jaren mee vooruit moeten kunnen. En dan ben je de kosten ook weer snel vergeten als je dakloos onderweg bent over de Texaanse wegen.

Mijn ervaring leert dat lastige reparaties vaak weer andere problemen veroorzaken.

Ik lees overigens niets meer over de mogelijk aankoopkeuring van die CLS....of heb ik iets gemist?

Beste W212,

Lees net je avontuur, man wat zuur :cry:
Gewoon voor de lol ingeslagen ? of gerichte inbraak?
Ja tegenwoordig een nieuwe moderne auto raam kan al veel herbergen aan sensoren/verwarming etc etc
En dan een kwestie van netjes een nieuwe monteren, je hebt er monteurs bij die je interieur extra beschadigen.
Veel succes met de afhandeling.

FH218374 zei:
Mijn ervaring leert dat lastige reparaties vaak weer andere problemen veroorzaken.

Ik lees overigens niets meer over de mogelijk aankoopkeuring van die CLS....of heb ik iets gemist?

Ik heb mijn huidige auto verkocht en deze wordt morgen opgehaald/overgeschreven. Omdat ik de auto particulier verkocht heb, heb ik nu de financiële middelen om voor een beter (lees: duurder) exemplaar te gaan, dus zal de CLS met de WOK-status hem waarschijnlijk niet meer worden.

Ben je weer even op de hoogte. ;)

CLS 55 AMG is wel een van mijn droom-daily's! De eerste CLS oogt nog steeds modern en is qua design niet meer overtroffen door latere Mercedessen.

Bofkont zei:
Beste Beros,

Ah supergaaf!
Lagerschalen zeker preventief gedaan? verstandig denk ik, hoor je veel ellende mee.
Klopt, is ooit wel gedaan als recall/upgrade maar dat is alweer 100.000km geleden. Garage adviseert ze elke 80-100k km preventief te vervangen. 2 van de 12 schalen vertoonden slijtagesporen dus het lijkt erop dat we het niet voor niks hebben gedaan.

De Alfa (daily) wordt trouwens ook verwend binnenkort, uitgebreide detail met glascoating erop. :)

AlbertsH zei:
FH218374 zei:

Ik heb mijn huidige auto verkocht en deze wordt morgen opgehaald/overgeschreven. Omdat ik de auto particulier verkocht heb, heb ik nu de financiële middelen om voor een beter (lees: duurder) exemplaar te gaan, dus zal de CLS met de WOK-status hem waarschijnlijk niet meer worden.

Een beter en duurder exemplaar, dat klinkt goed. Is dit wat, een CLS 500 met 40.000 km in fenomenale nieuwstaat? https://www.mercedes-youngtimer.nl/voorraad/mercedes_benz/cls/mercedes_benz_cls_500_automaat_40077km_nieuwstaat-1957522.html

Geen AMG maar wel een 306pk sterke V8, in deze staat een must voor de echte CLS liefhebber.

Bofkont zei:
Lees net je avontuur, man wat zuur crying smilie
Gewoon voor de lol ingeslagen ? of gerichte inbraak?
Ja tegenwoordig een nieuwe moderne auto raam kan al veel herbergen aan sensoren/verwarming etc etc
En dan een kwestie van netjes een nieuwe monteren, je hebt er monteurs bij die je interieur extra beschadigen.
Veel succes met de afhandeling.

Was een inbraak, bij een restaurant. 5 auto's tegelijk, stijf naast het terras waar we zaten. Et was nog licht ook, dus heel snel gegaan. Lag alleen niets in de auto, dus niks gestolen, alleen maar gezeik. Voorbeeld van de schade door monteur:
z9x7f6q.jpg

Marcel Br zei:
Was dit bij de dealer of bij een glasboer die een goedkoop contract met de verzekering heeft ?

Bij een glasboer inderdaad. Heb nog gevraagd of de Mercedes dealer het mocht doen, maar dat was geen optie. Volgende keer betaal ik et desnoods zelf wel. Wordt overigens allemaal wel netjes opgelost. Dealer gaat de schade herstellen en de elektrische klep repareren. Factuur gaat rechtstreeks naar de glasboer. Maar goed, kost allemaal wel weer tijd en moeite. En dat had niet gehoeven.

Mijn verzekering loopt via BMW, ik denk dat daar wel een voordeel in zit bij dit soort geneuzel. Reparaties lopen dan altijd via de dealer.

Daar zit zeker een voordeel. Het zal in de regel wel goed gaan via die glasboeren, ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. Maar inderdaad heb je over het algemeen liever dat de dealer aan je auto sleutelt.

Phaeton V8 zei:
AlbertsH zei:
FH218374 zei:

Een beter en duurder exemplaar, dat klinkt goed. Is dit wat, een CLS 500 met 40.000 km in fenomenale nieuwstaat? https://www.mercedes-youngtimer.nl/voorraad/mercedes_benz/cls/mercedes_benz_cls_500_automaat_40077km_nieuwstaat-1957522.html

Geen AMG maar wel een 306pk sterke V8, in deze staat een must voor de echte CLS liefhebber.

Dat is ook wel meteen het tegenovergestelde qua staat en prijs, maar zeker een fraai exemplaar. Al hoef ik persoonlijk echt niet per sé een auto die zo'n lage kilometerstand heeft. Dan heb je toch het gevoel dat je vooral veel betaald voor de lage kilometerstand, maar dat dat niet alles hoeft te zeggen over de verdere staat van de auto, en dan bedoel ik vooral op technisch vlak.

Ook niet verkeerd:
0333089909001.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m5-5-serie-5-0-v10-507pk-smg-automaat-nl-auto-benzine-grijs-01eccda0-c95d-4d98-a9fa-519a7a50a8b0?cldtidx=12

De M5 van Alpina liefhebber Poseidon staat te koop: https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=55&t=35502

Goede waar voor het geld, misschien iets voor AlbertsH?

500e is een imago verandering aan het doorvoeren zo te zien? Ben benieuwd hoe het in de youngtimerhandel is, Gina classics en Gijs Jansen lijken de voorraad redelijk te hebben teruggeschroefd. Website ziet er verder goed uit 500e(y) Ik zou alleen meerdere domeinnamen gaan gebruiken met deze naamsverandering.

Phaeton V8 zei:
De M5 van Alpina liefhebber Poseidon staat te koop: https://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=55&t=35502

Goede waar voor het geld, misschien iets voor AlbertsH?

Zeker een heel fraai exemplaar, maar dat lichte interieur/bekleding is toch niet helemaal mijn ding..

Patcore zei:
En jouw auto's?

Ik denk dat FH doelt op het gegeven dat oude auto's, hoe nieuw ze er ook uitzien en hoe weinig ze gelopen hebben, best nog lelijke gebreken kunnen vertonen. En bij AMG en M denk ik aan raspaarden. Prachtig om te zien maar het kunnen dure kostgangers zijn.

Beste W212,

De dealers zijn ook vaak aangesloten als erkend glaszetter voor auto's , dat je verzekering prijsafspraken maakt met grote ketens is een ander verhaal.
Kost je vaak enkel je eigen risico maar die neemt de dealer vaak over.
Maar wat een ellende man, echt zuur.

Beste Albertsh,

Dikke M5 hoor, geweldig die V10.
Maar dat adres, ik weet het niet, vaak genoeg zijn advertenties betrapt op onwaarheden zoals volledig dealer onderhouden en opties en uitvoering etc etc etc
Zou dus je ogen goed de kost geven. Maar je zou er best een goede wagen kunnen kopen wellicht.
Zeg niet dat het een slecht bedrijf gelijk is.

@Patcore: mijn auto's zijn op de 2003 ML na allemaal recenter. Bovendien is het groot een verschil of je een auto al 8 jaar hebt en hij wordt 13 of dat je nu een auto koopt die 13 jaar oud is. Mijn CLS is van 2012.

Ik hoor eigenlijk vooral altijd negatieve verhalen over Carglass en in mindere mate Autotaalglas (zelfde eigenaar inmiddels geloof ik) en ik denk dat als je een echt kundige monteur bent je waarschijnlijk ook niet bij 1 van deze bedrijven werkt maar voor jezelf begint of een ander wat meer uitdagend bedrijf. Aan de andere kant, op internet hoor je altijd alleen maar de negatieve kanten en niet de positieve. Merk het bij mijn eigen webwinkel ook. Klanten hebben altijd zeeën van tijd om negatieve recensies te plaatsen maar bij een positieve ervaring geeft er niemand thuis.

FH218374 zei:
@Patcore: mijn auto's zijn op de 2003 ML na allemaal recenter. Bovendien is het groot een verschil of je een auto al 8 jaar hebt en hij wordt 13 of dat je nu een auto koopt die 13 jaar oud is.

Dat is zeker een verschil. Ik heb mijn BMW 528i ook alweer 7 jaar, maar heb hem nieuw gekocht dus ik weet precies de voorgeschiedenis en hoe de auto bereden is. Zou ik nu een 7 jaar oude F11 kopen dan moet ik dat allemaal nog maar afwachten.

Ibud zei:
Ik hoor eigenlijk vooral altijd negatieve verhalen over Carglass en in mindere mate Autotaalglas (zelfde eigenaar inmiddels geloof ik) en ik denk dat als je een echt kundige monteur bent je waarschijnlijk ook niet bij 1 van deze bedrijven werkt maar voor jezelf begint of een ander wat meer uitdagend bedrijf. Aan de andere kant, op internet hoor je altijd alleen maar de negatieve kanten en niet de positieve. Merk het bij mijn eigen webwinkel ook. Klanten hebben altijd zeeën van tijd om negatieve recensies te plaatsen maar bij een positieve ervaring geeft er niemand thuis.
Hou op schei uit. Facebook ook zo'n heerlijk medium. Er op reageren heeft geen zin je kan alleen maar verliezen. Daarom heb ik op LinkedIn na geen social media. Ow ja en een Facebook account om af en toe dingen te kunnen lezen.

facebook gebruik ik alleen voor speciale groepen waar je mensen vind met dezelfde hobbies. Twitter is het meest kansloze, dat wordt alleen als klaagmuur gebruikt. Instagram voor narcisten met een like verslaving. Google plus is voor die enkele nerd die het gebruikt. En dan linkedin, maar dat is tegenwoordig ook een half facebook. Maar daar komen nog geregeld goede contacten uit.

SDbNSey.jpg

:D

Ibud zei:
500e is een imago verandering aan het doorvoeren zo te zien?...

Die rode g500 is wel erg gaaf, hier rijden alleen zwarte (en heel af en toe een zilveren of witte) rond.

Ibud zei:
Aan de andere kant, op internet hoor je altijd alleen maar de negatieve kanten en niet de positieve. Merk het bij mijn eigen webwinkel ook. Klanten hebben altijd zeeën van tijd om negatieve recensies te plaatsen maar bij een positieve ervaring geeft er niemand thuis.

Helemaal waar, ik noem ook bewust de naam niet van het bedrijf. Het wordt ook netjes opgelost, zoals gezegd, maar niettemin ben je er wel mooi klaar mee en kost het veel tijd. Ik heb het in et verleden wel vaker bij de hand gehad en nog nooit een klacht gehad, ook niet met de andere auto's binnen ons bedrijf. Ik was ook oprecht meer verbaasd dan dat ik boos was. Even bashen via internet was absoluut niet mijn intentie. Ik ben zelf ondernemer, ik weet hoe et kan werken wat dat betreft.

Terug
Bovenaan