• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik zag het bij jou ook absoluut niet als bashen(y) Het eerlijk delen van een ervaring positief of negatief is altijd interessant om te lezen. Een aantal mensen tegenwoordig misbruiken het om een bedrijf onder druk te zetten. Merk het zelf ook: 'ik wil dit of dat en anders plaats ik een negatieve recensie'.

Autoweek garagereview was wel weer handig, jammer dat dat weg is. Gaat toch best wat tijd in zitten om overal een goed adresje voor te zoeken.
Al kan ik natuurlijk ook gewoon Bofkont's topic lezen:T

En toch kan Facebook ook voor je werken, mijn broertje heeft een bedrijfje in youngtimers en onderdelen en ik denk dat zijn handel voor 75% via Facebook gaat of daar uit voortvloeit.

Bij 500E zijn er volgens mij ook geregeld auto's die eerst op FB verschijnen en daarna de website niet eens halen.

500 E zei:
Dat klopt. Facebook is een prachtige verkooptool.
Voor sites zoals de jouwe heb ik een inlog op Facebook. Voor mijn branche zie ik er geen toegevoegde waarde in. Sterker het kan in sommige gevallen alleen maar tegen je werken. Wij hebben vanuit het hoofdkantoor wel een Facebook account en een actieve beheerder. Maar het gros van de berichten is toch vaak negatief. Ook al heb je een klant uitgelegd hoe een en ander in zijn werk is gegaan of als klant zelf niet geheel eerlijk is geweest wordt lekker schelden op Facebook toch als een fijn medium gezien. Not my cup of tea.

Oh absoluut, via Facebook kun je perfect adverteren. Bij geen enkel ander social media platform kun je zo gericht een bepaalde doelgroep selecteren. Het is echter ook een open riool waar je het al verkeerd hebt gedaan zonder kans te krijgen om het op te lossen. Maarja voor- en nadelen. Krijg wel de indruk dat de youngtimerhandelaren die de website en social media goed voor elkaar hebben nu overblijven en de rest wat is weggezakt/gestopt. Moet ook wel want de doelgroep zal wel langzaam aan het veranderen zijn.

michel1975 zei:
500 E zei:
Voor sites zoals de jouwe heb ik een inlog op Facebook. Voor mijn branche zie ik er geen toegevoegde waarde in. Sterker het kan in sommige gevallen alleen maar tegen je werken. Wij hebben vanuit het hoofdkantoor wel een Facebook account en een actieve beheerder. Maar het gros van de berichten is toch vaak negatief. Ook al heb je een klant uitgelegd hoe een en ander in zijn werk is gegaan of als klant zelf niet geheel eerlijk is geweest wordt lekker schelden op Facebook toch als een fijn medium gezien. Not my cup of tea.

Dat kan je allemaal uitschakelen. Je kunt ook bepaalde woorden in een lijst zetten zodat ieder bericht met zo'n woord niet zichtbaar is. Dat scheelt je modereren. En om te voorkomen dat mijn - commerciële - facebookpagina een forum wordt ben ik redelijk rücksichtslos: als het me niet bevalt wat je schrijft is het 'blokkeer' en 'verwijder.' Met nu 24.400 volgers (likes) is het mijn meest succesvolle verkooptool geworden.

Ibud zei:
Oh absoluut, via Facebook kun je perfect adverteren. Bij geen enkel ander social media platform kun je zo gericht een bepaalde doelgroep selecteren. Het is echter ook een open riool waar je het al verkeerd hebt gedaan zonder kans te krijgen om het op te lossen. Maarja voor- en nadelen. Krijg wel de indruk dat de youngtimerhandelaren die de website en social media goed voor elkaar hebben nu overblijven en de rest wat is weggezakt/gestopt. Moet ook wel want de doelgroep zal wel langzaam aan het veranderen zijn.

Dat zie je wel goed. Facebook - en andere social media - is een kwestie van innoveren en bij de les blijven. Als ik drie of vier dagen niks post dan verdwijnen er zomaar 250 likes. Het is constant de bal hooghouden. En dat er in de wereld van de youngtimers van alles verandert? You bet. Meer dan je denkt. Vandaar ook de nieuwe opzet. 'We sell the next generation classics.' De youngtimer is dood, maar was feitelijk al terminaal bij zijn ontstaan.

AlbertsH zei:
Maar eens een (serieus) bod uitgebracht op een CLS...! :LOL:
Oke we zijn benieuwd naar de foto's.:)

500 E zei:
michel1975 zei:
500 E zei:

Dat kan je allemaal uitschakelen. Je kunt ook bepaalde woorden in een lijst zetten zodat ieder bericht met zo'n woord niet zichtbaar is. Dat scheelt je modereren. En om te voorkomen dat mijn - commerciële - facebookpagina een forum wordt ben ik redelijk rücksichtslos: als het me niet bevalt wat je schrijft is het 'blokkeer' en 'verwijder.' Met nu 24.400 volgers (likes) is het mijn meest succesvolle verkooptool geworden.
Klopt alleen op het hoofdkantoor hebben ze daar een iets andere strategie over. Zit natuurlijk ook een hele andere bedrijfsfilosofie achter. Ik denk wel dat we vooraan lopen qua klachtenafhandeling in de financiële dienstverlening alleen stuit het me soms wel tegen de borst. Afgelopen jaar een klant gehad die, en dan druk ik me zacht uit, knettergek was. Klacht ging nergens over maar ze was ook helemaal niet op zoek naar een oplossing maar louter haar grieven uiten. Bericht staat dan wel lekker op pagina 1 van de tijdlijn. En verweren is geen optie. Maar ja het is niet anders. Lekker mijn tijd aan leuke zaken en klanten besteden. Haal ik veel meer plezier uit.

Morgen leuk tourdagje voor de boeg. Eerst naar Amsterdam (Kingsland). Dan door naar Eindhoven (Supersized Kingsday) om uiteindelijk te eindigen in Alkmaar (Slam FM). Wordt een lange dag maar wel erg leuk.

Ik heb helemaal niets met sociale netwerken, maar wel leuk om te horen dat het bedrijfsmatig zeer interessant ingezet kan worden.

michel1975 zei:
Morgen leuk tourdagje voor de boeg. Eerst naar Amsterdam (Kingsland). Dan door naar Eindhoven (Supersized Kingsday) om uiteindelijk te eindigen in Alkmaar (Slam FM). Wordt een lange dag maar wel erg leuk.

Viel Spaß! Je vond één feest niet goed genoeg om te bezoeken? :D

48d3d42c-7a8c-baa0.jpg

michel1975 zei:
Voor sites zoals de jouwe heb ik een inlog op Facebook. Voor mijn branche zie ik er geen toegevoegde waarde in. ...

Facebook vervangt een hoop bedrijfs eigen websites. Tien jaar geleden adverteerde een bedrijf met "bezoek ons op www.bedrijf.nl" nu is dat "Like ons op facebook.com/bedrijfxxx". Veel mensen komen op internet niet eens meer op andere websites dan facebook, instagram oid. Het is dus zeker wel belangrijk.

Ik ken genoeg makelaars die 90% van de verkopen (en nieuwe listings) te danken hebben aan facebook. Verkijk je er niet op.

Voor diegene die geen bezwaar heeft tegen een longread, hieronder een tweetal links naar een andere website waar ze een heel mooi 2-luik hebben gepost over het werk van Paul Bracq. Mooie schetsen/ontwerpen van diverse Mercedes en BMW’s, maar ook designstudies van bijvoorbeeld een meer Amerikaanse neus op de 600. Ik kende zelf de naam wel, maar realiseerde me niet dat deze man zoveel invloed heeft gehad.

Deel 1

Deel 2

Voor de rest iedereen veel plezier vandaag, met wat je ook van plan bent.
@ W212 > balen van de inbraak, maar vooral de gevolgschade, hopelijk wordt ea vlot en goed hersteld.
@ Albert > houdt ons niet langer in spanning! Wat, waar, hoe?
@ 500E > sinds ik je op de radio heb gehoord bij BNR lees ik jouw posts anders, net of ik het je zelf hoor zeggen. Grappig.

Mbt Facebook en business development, het klopt zeker wel dat deze middelen een steeds grotere rol gaan spelen. De mate van acceptatie hangt af van het product en de regio waar wordt toegepast. Een vriend van mij heeft, samen met zijn partner, een handel in magnetische stenen. Hadden ze alleen een simpele webwinkel gehad, had het nauwelijks gelopen. Nu dankzij het olievlek effect van Facebook krijgen ze veel meer klanten dan ze anders zelf zouden kunnen benaderen. Ze hebben er wel een goed deel van de dag voor nodig overigens om al deze kanalen bij en up-to-date te houden. Zoals aangehaald hierboven, even niet bijhouden en je zakt weer naar beneden.

Enzo Ferrari zei:
michel1975 zei:

Viel Spaß! Je vond één feest niet goed genoeg om te bezoeken? :D
:)
Hou wel van en feestje. Moest mee met de karavaan. Ben al blij dat we in Alkmaar eindigen.

Gullwing zei:
michel1975 zei:
Voor sites zoals de jouwe heb ik een inlog op Facebook. Voor mijn branche zie ik er geen toegevoegde waarde in. ...

Facebook vervangt een hoop bedrijfs eigen websites. Tien jaar geleden adverteerde een bedrijf met "bezoek ons op www.bedrijf.nl" nu is dat "Like ons op facebook.com/bedrijfxxx". Veel mensen komen op internet niet eens meer op andere websites dan facebook, instagram oid. Het is dus zeker wel belangrijk.

Ik ken genoeg makelaars die 90% van de verkopen (en nieuwe listings) te danken hebben aan facebook. Verkijk je er niet op.
klopt met name voor kleine bedrijven is Facebook bijna onmisbaar. Zeker met de komst van avg is het niet meer mogelijk om gerichte mailings te versturen. Dan is Facebook wel een heel makkelijk medium om toch je potentiële klanten te bereiken.

Altijd weer fijn dat wij als nederige belastingbetalende onderdanen vol aanbidding de roofkippen van het koninklijk huis mogen toejuichen en bejubelen. Vandaag ga ik echter niet een van m'n V8's opstarten om met een oranje vlaggetje en een te grote grappige oranje bril langs de route te gaan staan.

Anderzijds, een alternatief in de vorm van bijvoorbeeld een halve allochtoon van Noord-Afrikaanse afkomst Jesse Klaver als president lijkt mij ook niks.

FH218374 zei:
Altijd weer fijn dat wij als nederige belastingbetalende onderdanen vol aanbidding de roofkippen van het koninklijk huis mogen toejuichen en bejubelen. Vandaag ga ik echter niet een van m'n V8's opstarten om met een oranje vlaggetje en een te grote grappige oranje bril langs de route te gaan staan.

Anderzijds, een alternatief in de vorm van bijvoorbeeld een halve allochtoon van Noord-Afrikaanse afkomst Jesse Klaver als president lijkt mij ook niks.
Weinig koning uitzwaaien hier maar als er ergens een feestje is ben ik daar wel voor te porren:)
Net alle parkeerticketa binnen dus en route.

FH218374 zei:

:)(y)

Als Klaver het hier ooit voor het zeggen krijgt dan ben ik weg. Heel gevaarlijk persoontje.

BENZine zei:
FH218374 zei:

Als Klaver het hier ooit voor het zeggen krijgt dan ben ik weg. Heel gevaarlijk persoontje.

:D

BENZine zei:
FH218374 zei:

Hopelijk heb ik die mogelijkheid ook tegen die tijd. (y)

Daar gaat het ook fijn, met wat provincies die zich onafhankelijk verklaren en nog een flinke zwaar linkse achterban door het hele land.
Overal is wel wat...

Tuurlijk is overal wel wat. Maar in de zon met een glas Sangria kijk je sowieso wat luchtiger tegen de dingen aan ;)

Dat moet ook wel. In Zuid-Spanje is zelfs de wegbewijzering mede in het Arabisch vanwege het enorme aantal Marokkanen daar. Dus dan denk je ik vlucht Nederland uit heb je daar hetzelfde.

Dat zijn volgens mij alleen Marokkaanse bestemmingen, die in het Arabisch zijn aangegeven vanwege de grote schare Marokkanen uit Europa die via Spanje naar Marokko rijden.

Spanje lijkt mij ook wel wat. Sowieso hoe zuidelijker je Europa in gaat, hoe relaxter de mensen worden. Hier leven teveel mensen, die teveel willen en het liefste zo snel mogelijk. Daarnaast heb je daar prima eten, een lekker klimaat en prachtige (door de EU gesponsorde) wegen!

DSC_4250.jpg

21081-Ford-Fiesta-ST-Catalonia.jpeg

xambassadortour-2018-1.jpg.pagespeed.ic.ywbccpviqW.jpg

Picos-de-Europe3.jpg

BENZine zei:
Dat zijn volgens mij alleen Marokkaanse bestemmingen, die in het Arabisch zijn aangegeven vanwege de grote schare Marokkanen uit Europa die via Spanje naar Marokko rijden.
UWV
Leeghwaterplein
Den Haag
Over 2500km linksaf?

Een land als Spanje heeft zeer zeker zo zijn voordelen, ik kom er graag, maar heb niet de drang er te wonen. Veel teveel andere zaken die erg belangrijk zijn maar in Nederland beter voor elkaar. Zo slecht hebben wij het hier niet. Beter kan altijd :T

Gisteren toch de hele dag open gereden en bij het laatste ‘feestje’ de beste parkeerplek bijna onder het podium:)

n2ocg5.jpg

FH218374 zei:
Dat moet ook wel. In Zuid-Spanje is zelfs de wegbewijzering mede in het Arabisch vanwege het enorme aantal Marokkanen daar. Dus dan denk je ik vlucht Nederland uit heb je daar hetzelfde.

eh nee, de de bewegwijzering geeft alleen de richting naar de haven aan voor de boot naar marokko. In de zomer komen ze in volgeladen auto's uit noord europa om op vakantie te gaan naar marokko. Er wonen er hier niet heel veel, gratis geld in de vorm van uitkeringen heb je hier niet, dus gaan die mensen liever naar nederland :)

Roy R zei:
Een land als Spanje heeft zeer zeker zo zijn voordelen, ik kom er graag, maar heb niet de drang er te wonen. Veel teveel andere zaken die erg belangrijk zijn maar in Nederland beter voor elkaar. Zo slecht hebben wij het hier niet. Beter kan altijd :T

Tja, als je graag van de overheid afhankelijk wilt zijn, dan heb je buiten nederland niets te zoeken. Geen werk? Dan geen geld.
We kregen per kind wel 100 euro per maand tot ze 3 zijn als een soort kindertoeslag oid, we noemden het luiergeld. Scholen en gezondheidszorg is hier gewoon prima. Voor alle werkenden en pensionado's is gezondheidszorg gratis, maar dan zit je in overheids ziekenhuizen, maar gelukkig kun je je extra verzekeren zodat je in prive klinieken terecht kan, waar alles zeer goed geregeld is.
Veiligheid lijkt hier ook erg goed, altijd is er wel een politieauto in de buurt, en ze komen dan ook helpen. (ipv achter elke boom te flitsen :T)

Ik ben hier nog 3 weken, en zal t weer missen, gister nog even een wijntje gedaan in een kleine bar, allemaal oude mannetjes (waarvan 1 dus marokkaan :)) en 3,5 uur lopen lullen over niets. En vandaag met wat vrienden in de zon erg goed geluncht.

Dus klopt t wat ik zeg. En in Marbella zijn ongelofelijk veel Marokkanen, wel de wat welgesteldere, maar toch.....

FH218374 zei:
Dus klopt t wat ik zeg. En in Marbella zijn ongelofelijk veel Marokkanen, wel de wat welgesteldere, maar toch.....

Als het over auto’s gaat klopt het vaak wat jij zegt, maar als het over Spanje gaat dan hecht ik toch meer waarde aan de woorden van Gullwing :).

En welgesteldere Marokkanen geven doorgaans minder trammelant of overlast dan het arme schorem op straat in NL.

Ik zeg niets wat niet klopt. En met je laatste zin ben ik het eens...het uitschot zit ondermeer in Nederland.

Je hebt hier niet van die groepjes die met scooters in een straathoek iedereen te lopen terroriseren oid. Daar zijn er echt veel te weinig van.

Maar goed, het gaat hier over auto's :T

$_57.jpg

de targa vind ik steeds mooier worden, het liefst in het blauw zoals hier, met een rood interieur

u1f1c0f.jpg

(y)

FH218374 zei:
Ik zeg niets wat niet klopt. En met je laatste zin ben ik het eens...het uitschot zit ondermeer in Nederland.

Duitsland/Frankrijk is er ook bijzonder veel overlast in de grote steden van bontkraagjes.
Hoe hebben we het zover kunnen laten komen vraag ik me af .

@Gullwing: Bedankt voor de Spaanse inzichten! Van de zuidelijke landen van Europa voel ik mij daar vaak het meest thuis. Wellicht dat het ook helpt dat ik wel een woordje Spaans versta en een klein beetje spreek. Waar de meeste Nederlanders vaak naar de Costa's, eilanden of Andalusië gaan, heeft de meer binnenlandse (en ook zeer rustgevende) regio Extremadura door o.a. de ongerepte natuur, weinige industrie en prachtige wegen ook wel mijn hart gestolen.

Alcantara.jpg

Castillo-Monfrague-FB-004-2.jpg

Aves-de-Extremadura-Amago-de-Reyerta-José-Luis-Valiña-Reguera.jpg

Bofkont zei:
FH218374 zei:

Duitsland/Frankrijk is er ook bijzonder veel overlast in de grote steden van bontkraagjes.
Hoe hebben we het zover kunnen laten komen vraag ik me af .

Ik wel. De mensen die het verschil maken hebben het lastig zat. Diegene die lijken te ontsporen krijgen van jongs af aan nul komma nul tegengas. Soms moet je je waffel opentrekken als het je niet aanstaat. Dat kan je niet aan de overheid alleen overlaten.

Naarmate de populaties groter worden nemen ook de spanningen toe en neemt de tolerantie af. Zwarte pieten toestanden, 4-mei verstoringen, homo’s die afgetuigd worden door Noordafrikaanse “landgenoten”, Turkse bruiloften die met rode vlaggen op snelwegen gevierd worden.... hoe lang worden dit soort acties nog geaccepteerd? En hoe lang duurt het tot op grote schaal de vlam in de pan slaat?
Ik zie het in Duitsland, Frankrijk, Belgie of NL sowieso eerder escaleren dan in Spanje.

@Enzo, Spanje heeft idd heel veel mooie gebieden, ga ook eens naar het noorden, bijv van Pontevedro naar Bilbao (y)

Ja die kant is ook heel mooi. Qua weer echter wel een stuk minder, niet voor niets is het daar heel groen.

De islamisering van Nederland en ons omringende landen verloopt veel sneller dan wij voor mogelijk houden. Maar blijkbaar willen de 'beschaafde' ( of zijn het naieve) Nederlanders dat. Wij krijgen met de betreffende bevolkingsgroepen problemen die wij niet voor mogelijk houden. En veel sneller dan we denken. Maar het is al te laat. Ik probeer nog maar wat te genieten en er niet te veel over na te denken.

@ 500E > sinds ik je op de radio heb gehoord bij BNR lees ik jouw posts anders, net of ik het je zelf hoor zeggen. Grappig.

C'est le ton qui fait de la musique(y)

FH218374 zei:
De islamisering van Nederland en ons omringende landen verloopt veel sneller dan wij voor mogelijk houden. Maar blijkbaar willen de 'beschaafde' ( of zijn het naieve) Nederlanders dat. Wij krijgen met de betreffende bevolkingsgroepen problemen die wij niet voor mogelijk houden. En veel sneller dan we denken. Maar het is al te laat. Ik probeer nog maar wat te genieten en er niet te veel over na te denken.
Als ik terug ben in NL na 15 jaar, dan word ik niet vrolijk. De NL-er als kikker in de langzaam kokende pan ziet het wellicht niet zo, maar de verandering gaat bijzonder snel.

Overigens zie ik de symptomen hier in Finland ook, precies dezelfde fouten worden gemaakt, met dezelfde gevolgen. Enige is, dat er hier nu al een kritische noot gehoord wordt, maar of het voldoende is? Ik vrees van niet.

Men denkt dat cultuur een dun laagje chroom (of roest) is. Daaronder zou puur en onaangetast staal zitten (blank slate) om in autotermen te spreken. Daar kan je dus prima een nieuwe laklaag op zetten en alles is als nieuw...
Dus gelooft men in een maakbare samenleving, dat scholing, positieve discriminatie e.d., toegeven aan de steeds banalere eisen e.e.a. zal oplossen. Men denkt dat een tribale gemeenschap zich vanzelf ontbind in onze maatschappij zonder eigen identiteit. Dream on.

Dit maakbaarheidsdenken in al zijn vormen is een religie op zich. Niet gek, want we hebben geen gemeenschappelijke religie meer, maar de mens is een religieus wezen dus maken we wel weer een nieuwe.

Overigens: iemand een tip voor een kleine auto die als een grote rijd, en dan met name qua geluidsbeleving? Heb nu een Polo uit 2017, maar het verschil met de rust in de Benz is zo groot dat het irritant is. Wil graag een zelfde formaat auto waar ik wél graag 10 jaar in rijd.

Terug
Bovenaan