Nou, wat een mooie dag moest worden is toch een beetje een deceptie geworden voor mij.
Ik was er met m'n broertje mooi op tijd, half 11 en we hadden het zo afgesproken dat de auto APK gekeurd mocht worden bij een kennis van mij. CLS naar buiten gereden, benzine erin en rijden maar.
Op het scherm kwam na een paar kilometer een melding dat de band rechtsvoor maar 1,9 bar druk had, terwijl de rest op 2,8 bar zat. Gelukkig kwam er vrij snel een tankstation en zetten we de auto bij het luchtapparaat en de band gaat naar 2,8 bar, prima. Weer in de auto, maar geen enkel teken van leven, geen contact, helemaal niets.. Gebeld naar de autodealer en deze kwam zo'n 20 minuten later aan met een jumpstarter, en we konden verder, maar het voelt toch niet helemaal lekker.
Door naar de garage van de kennis. Eerste conclusie; de accu is zo dood als een pier, de band rechtsvoor een dikke schroef erin aan de zijkant (geen mogelijkheid voor een prop), dus de band moet vervangen worden en is tevens APK-afkeur. Daarbij nog een paar (kleine) zaken zoals remblokken die rondom op 1-2 millimeter zaten en twee kogelhoezen die kapot waren. Niet ernstig, maar toch wel wat zaken.
Het probleem echter met deze dingen, zeker als je stilstaat met een auto, is dat je er anders naar gaat kijken. Zaken zoals de grootte, het gewicht en de 'complexiteit' van de auto, waar je eerst geen erg in had, gaan je nu toch ineens opvallen en het gaat je tegen staan. De terugweg daarom ook met een knoop in de maag teruggereden en de (verstandige) beslissing om nu niet te beslissen en tóch van de koop af te zien.
Het autobedrijf valt in die zin niets te verwijten, zij zijn meedenkend en willen de zaken (op hun kosten) repareren, maar voor mij is het goede gevoel nu (even) weg. Het is een beul van een auto die veel ontzag inboezemt, maar ik ga toch voor een stap(je) kleiner kijken, auto's alla Audi S5 en Mercedes C55 AMG. Het is jammer dat het zo is gelopen, maar achteraf gezien denk ik wel de juiste keuze en we gaan sowieso door met de zoektocht naar de juiste auto voor mij.