• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Phaeton V8 zei:
@AlbertsH, is dit wat: https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1523995443-2006-7-e-500-4-matic-elegance-w211-kopen

Wel even 387 pk...
Wat een prachtig ding, ik zag hem ook al op FB. Zou er bijna een tripje Alkmaar, deze mei-vakantie aan willen wagen. Helaas geen schuifmans :(

@AlbertsH, als die 3K ruimte tov die CLK er is zou ik niet twijfelen. Die C55 van Next Classics is mooi. Goed adres. Ik denk dat een kombi met V8 ook waardevaster is als een CLK met dicht dak. Bij die van Vaartland snap ik de wielenwissel niet zo. Waarom de originele AMG’s vervangen door Tokkie wielen? Je kan het mooi vinder, of er schade aan de wielen geweest en dit is de goedkopere manier van vervangen.

Zag laatst een filmpje op YT van een zelfbenoemde Mercedes kenner. Na een rondgang langs Mercedes-kenners en -monteurs, kwam hij tot de conclusie dat dit blok, de atmosferische M113 5.4, de laagste running costs heeft en het meest betrouwbaar is van alle AMG blokken.

Waar of niet, doe met deze informatie wat je wil Albers, maar die C55 bij Marco ziet er wel fantastisch uit. :D

BENZine zei:
Ibud zei:
Wat kostte een goede 500E op het dieptepunt?

Met weinig km onder de 20k.

En ik kan me nog een advertentie herinneren van een nette 500E met >3 ton op de klok, voor 9-9.5k.

Ik blijf het een geweldige auto vinden:
https://www.autobild.de/klassik/bilder/bilder-mercedes-500-e-3716132.html#bild2

BENZine zei:
Ibud zei:
Zoiets als Bofkont heeft of de R129 van Michel lijken me dan weer veel breder inzetbaar, comfortabel genoeg voor de lange afstand en leuk op de bochtige routes. De R107 van BENZine wellicht ook wel maar ook daarvan geniet je denk ik vooral als je van de snelweg afdraait.

Ik denk dat elke cabrio het lekkerst rijdt op binnendoor wegen. Al heb ik met mijn R107 ook geen moeite met een snelwegrit, lekker met 120 per uur, dakje open en windscherm achter de stoelen.... dat houd ik wel vol tot Italië :cool:

Dat dus precies :D
Het grote voordeel van mijn SLK is, dat met slecht weer of lange snelweg ritten ik zo binnen luttele seconden het stalenvouwdak uit de kofferbak tevoorschijn tover, dan is het een coupe met alle luxe zoals een airco etc etc. Net weer terug trouwens, vanmorgen/vanmiddag heerlijk aan het toeren geweest, het blijft genieten!
IMG_20180507_122703 by bofkont OEM, on Flickr

AlbertsH zei:
https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/clk-klasse-coupe/55-amg-367pk-98-711km-26023250/foto.html#foto-190800252

mercedes-benz-c-klasse-55-amg-367pk-v8-in-top-staat.jpg

Zó zonde die kale knoppenboel in zo'n C55 AMG, verwacht je eerlijk gezegd niet.

BMW M3 CSL zei:
AlbertsH zei:
https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/clk-klasse-coupe/55-amg-367pk-98-711km-26023250/foto.html#foto-190800252

Mwoah, valt toch wel mee? Ik zie er maar twee zonder functie.

TYN zei:
Zag laatst een filmpje op YT van een zelfbenoemde Mercedes kenner. Na een rondgang langs Mercedes-kenners en -monteurs, kwam hij tot de conclusie dat dit blok, de atmosferische M113 5.4, de laagste running costs heeft en het meest betrouwbaar is van alle AMG blokken.

Waar of niet, doe met deze informatie wat je wil Albers, maar die C55 bij Marco ziet er wel fantastisch uit. :D

BENZine zei:
Ibud zei:

Met weinig km onder de 20k.

En ik kan me nog een advertentie herinneren van een nette 500E met >3 ton op de klok, voor 9-9.5k.

Ik rij de S 55 AMG, dus ook met M113 d'r in, 367 pk zonder Kompressors, en ik rijd 9,6 liter op 100 kilometer met 'm. Ragfijn, helemaal goed. Ik ben ontzettend benieuwd hoe dat rijdt in een C. Naast de Estate komt er ook nog een sedan aan met amper 60.000 km. Verleidelijk om er zelf even in te stappen:)

Is wel charme van auto's uit die generaties. Trek de portemonnee en je krijgt een vol balkje knoppen, extra metertjes, extra uitlaatpijp of een rode I ervoor terug. Ben je een schrale harrie bij het uitzoeken van je nieuwe auto en je wordt er elke minuut aan herinnerd:D

M113 V8 had ik ook in mijn CLK 430, verbruik is geheel afhankelijk van je rechtervoetje.
Beetje normaal rijden zonder moeite 1 op 10.
En technisch zijn die blokken bijzonder taai met goed onderhoud, oude ongecompliceerde techniek nog.

500 E zei:
Ik rij de S 55 AMG, dus ook met M113 d'r in, 367 pk zonder Kompressors, en ik rijd 9,6 liter op 100 kilometer met 'm
Schrijf je dat nou weer voor mij? :)

De E55 was zuiniger als de W124’s. Zowel de 280 als de 300e. Ik reed net nog langs de huidige eigenaar/verzamelaar. Pap, je had schijt aan mamma moeten hebben en dat ding moeten houden. Dat is de enige auto die ik mis.

500 E zei:
Ik rij de S 55 AMG, dus ook met M113 d'r in, 367 pk zonder Kompressors, en ik rijd 9,6 liter op 100 kilometer met 'm. Ragfijn, helemaal goed. Ik ben ontzettend benieuwd hoe dat rijdt in een C. Naast de Estate komt er ook nog een sedan aan met amper 60.000 km. Verleidelijk om er zelf even in te stappen:)

Dat is indrukwekkend, de V70 2.0T van mijn moeder is minder zuinig. Eigenlijk kun je dus prima boodschappen doen met een V8.

BMW M3 CSL zei:
500 E zei:
BMW M3 CSL zei:
AlbertsH zei:

Mwoah, valt toch wel mee? Ik zie er maar twee zonder functie.

Ik zie er 9 zonder functie, en nee ik heb niet gedronken... :T 6 links en 3 rechts.
Alleen de bovenste rij zijn knopjes. Onderste rij zijn in sommige gevallen (stoelverwarming naar boven aan en naar onderen uit)

Phaeton V8 zei:
@AlbertsH, is dit wat: https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1523995443-2006-7-e-500-4-matic-elegance-w211-kopen

Wel even 387 pk...

Met alle respect, maar zo'n E500 vind ik echt iets voor als ik nog (minimaal) 20 jaar ouder ben. Daarnaast hou ik wel van een wolf in schaapskleren, maar dit vind ik persoonlijk wat al te anoniem. En qua formaat is die even groot als een CLS, terwijl ik juist wat kleiners zoek.

Ibud zei:
500 E zei:
een 996 is een ontzettend fijn rijdende Porsche. Een 993 ook. Maar zeker voor een 964 of 993 geldt: het rijgenot stijgt niet mee. In feite geldt dat voor een 500 E ook. Die zijn nu echt belachelijk duur.

Misschien heb ik het mis maar verschilt een CLS55 AMG nou echt veel in complexiteit/kosten van een CLK55AMG?

Het gaat mij niet om de complexiteit/kosten van een auto, maar meer het gevoel dat een auto geeft. De CLS(55) is mij uiteindelijk toch te groot/zwaar gebleken, dus zoek ik nu iets 'kleiners', al is dat natuurlijk relatief in dit geval. Wellicht dat een C(LK)55 AMG mij qua rijbeleving ook wel heel tegenvalt, maar dat moet ik eerst proberen, ik heb er nog nooit eerder in gereden.

michel1975 zei:
@albertsh ik zeg
https://www.500e.nl/autos/c55amg-kombi-w203/

Bij Vaartland zou ik persoonlijk wegblijven.

Zeker een fraaie auto, maar persoonlijk heb ik niet zoveel met stations/combi's/avants, een (voor mij onbetaalbare) uitzondering daargelaten. Ik ben op zoek naar een coupé/hatchback/sedan mét een automaat en een dikke motor, maar dan zijn de keuzes (tot +/- 25.000 euro) vrij beperkt...

Carfanatic zei:
W204 C-klasse vind ik persoonlijk een stuk fraaier dan de W203.

Zou ook absoluut een optie zijn, ware het niet dat ik dit type wat teveel met 'fout volk' associeer (en het daarbij horende gebruik/misbruik?). Daarnaast vind ik het leuk om een auto te hebben die niet 'iedereen' heeft en dan vind ik een C(LK)55 AMG toch wat meer een liefhebbersauto, een auto voor fijnproevers, maar dat is gewoon een gevoel.

Aras zei:
500 E zei:
Ik rij de S 55 AMG, dus ook met M113 d'r in, 367 pk zonder Kompressors, en ik rijd 9,6 liter op 100 kilometer met 'm

De E55 was zuiniger als de W124’s. Zowel de 280 als de 300e. Ik reed net nog langs de huidige eigenaar/verzamelaar. Pap, je had schijt aan mamma moeten hebben en dat ding moeten houden. Dat is de enige auto die ik mis.

die fout is nog te herstellen. met een 50, dat dan weer wel. Of met de absoluut unieke, voor fijnproevers bedoelde C55 AMG SEDAN die er NOG AAN KOMT volgende week. Die kan nooit lang blijven staan, verwacht ik. Echt een auto voor mensen die zichzelf nog te jong vinden voor een W211 facelift:T

500 E zei:
Aras zei:
500 E zei:

die fout is nog te herstellen. met een 50, dat dan weer wel. Of met de absoluut unieke, voor fijnproevers bedoelde C55 AMG SEDAN die er NOG AAN KOMT volgende week. Die kan nooit lang blijven staan, verwacht ik. Echt een auto voor mensen die zichzelf nog te jong vinden voor een W211 facelift:T

Haha, ik denk dat ik eindig bij een Volkswagen Up! uiteindelijk. ;)

Albertsh,

Eigenlijk had je de Clio gewoon moeten houden als ik dit allemaal zo lees :T
Ideaal klein formaat en snel.

500 E zei:
Aras zei:
500 E zei:

Ik zal je telefoonnummer in een PB aan Albert sturen. Kan die je een appje sturen voor wat info en de koop beklinken met een appje of mailtje. Zoals dat een Teutonia-forummer dat doet.

Die W211, hoe mooi dat ie is, heeft geen schuifmans. Net even op en neer naar Naarden, teller net boven de max snelheid, schuifdak open en de hand losjes aan het stuur. De W140 is dan op zijn lekkerst.

Bofkont SLK350 zei:
Albertsh,

Eigenlijk had je de Clio gewoon moeten houden als ik dit allemaal zo lees :T
Ideaal klein formaat en snel.

Dat zegt m'n vader ook steeds, maar het was/is wel echt tijd voor wat nieuws en een V8 moet je als liefhebber natuurlijk wel een keer hebben ervaren.

Laat maar weten 500 E dan, ik houd me aanbevolen. :)

Absoluut Albert,

Daar ga je zeer zeker geen spijt van krijgen, motorisch gezien was het de beste auto ooit die ik heb gereden de Benz V8.
Niet direct mijn voorkeur deze Audi S5, maar toch wel een erg fraaie auto ook en scherp geprijsd.
Dit adres heb ik ooit een E46 328i gekocht, was een bijzonder goede auto technisch achteraf.
https://www.vanderbijautos.nl/occasions/93-62-zg-ts.html#!DSC_0052

Aras zei:
500 E zei:
Aras zei:
500 E zei:

Ik zal je telefoonnummer in een PB aan Albert sturen. Kan die je een appje sturen voor wat info en de koop beklinken met een appje of mailtje. Zoals dat een Teutonia-forummer dat doet.
.
:)

500 E zei:
Ik rij de S 55 AMG, dus ook met M113 d'r in, 367 pk zonder Kompressors, en ik rijd 9,6 liter op 100 kilometer met 'm.

Even opletten jongens! Meen ik hier een tip van de meester zelf te herkennen? De 'Kompressor'-loze AMG's uit het 2000-2005 tijdperk gaan hem helemaal worden? Of schiet ik nu in alle gekkigheid helemaal door?

MERCEDESBENZC-KlasseAMG-319_1.jpg

amg_mercedes-s55-w220-2002-05_r8.jpg

MERCEDES-BENZ-CLK-55-AMG--C209--355_18.jpg

Bofkont SLK350 zei:
Absoluut Albert,

Daar ga je zeer zeker geen spijt van krijgen, motorisch gezien was het de beste auto ooit die ik heb gereden de Benz V8.
Niet direct mijn voorkeur deze Audi S5, maar toch wel een erg fraaie auto ook en scherp geprijsd.
Dit adres heb ik ooit een E46 328i gekocht, was een bijzonder goede auto technisch achteraf.

Van der Bij kijkt me een betrouwbaar adres, vorig jaar heb ik daar eens rond gelopen en ze hadden toen keurig spul staan. Kwam over als een oprechte gozer, gezien het aanbod gaan ze ook niet echt voor de snelle doorschuif handel.

Heerlijk blok die 4.2 van Audi was het in de S6 C4 al.

Beste Wanderer,

Is absoluut een betrouwbaar adres, zo staan ze ook bekend in de regio.

Woon je zelf ook in 'de walden'? Ik heb je slk nog nooit voorbij zien schuiven.

Ibud zei:
500 E zei:

Dat is indrukwekkend, de V70 2.0T van mijn moeder is minder zuinig. Eigenlijk kun je dus prima boodschappen doen met een V8.

Ik rij met de Laguna 2.0T 10 liter op 100 kilometer, gemeten over de laatste 3000 km. Dan blijkt zo'n zijdezachte V8 toch best wel zuinig met brandstof om te springen inderdaad. Dat zal dan wel zonder veelvuldig aanspreken van de beschikbare paarden zijn neem ik aan.

Desalniettemin best knap!

BMW M3 CSL zei:
Ibud zei:
500 E zei:

Ik rij met de Laguna 2.0T 10 liter op 100 kilometer, gemeten over de laatste 3000 km. Dan blijkt zo'n zijdezachte V8 toch best wel zuinig met brandstof om te springen inderdaad. Dat zal dan wel zonder veelvuldig aanspreken van de beschikbare paarden zijn neem ik aan.

Och, ik sta niet vaak vol op het gas nee. Maar ik rijd ook niet als mijn gemiddelde leeftijdsgenoot. Gewoon, lekker 160 daveren als dat kan, maar meestal 110 of 120 op de tempomat. En niet veel stadsverkeer. Dat helpt ook.

Enzo Ferrari zei:
500 E zei:
Ik rij de S 55 AMG, dus ook met M113 d'r in, 367 pk zonder Kompressors, en ik rijd 9,6 liter op 100 kilometer met 'm.

Even opletten jongens! Meen ik hier een tip van de meester zelf te herkennen? De 'Kompressor'-loze AMG's uit het 2000-2005 tijdperk gaan hem helemaal worden? Of schiet ik nu in alle gekkigheid helemaal door?

MERCEDESBENZC-KlasseAMG-319_1.jpg

amg_mercedes-s55-w220-2002-05_r8.jpg

MERCEDES-BENZ-CLK-55-AMG--C209--355_18.jpg

:)

Nee hoor, een 500 pk van na de facelift is absoluut veel sneller en leuker natuurlijk, maar als je je bedenkt dat een S 55 AMG zonder stofzuigers d'r op met niet al te hoge stand nauwelijks duurder is dan een vergelijkbare S 500 Lang (niet Marktplaats checken, maar de collega's) dan weet ik wel wat ik kies!

BMW M3 CSL zei:

Het verbruikt hangt wel heel erg van de rechtervoet af. Mijn 5 cillinder 20v turbo doet net 1:8. Vooral stadsverkeer is dramatisch, met constant 120kmh is 1:10 haalbaar maar regelmatig lekker door trekken is te verleidelijk :)

Met een dikke V8 heb je aardig wat over capaciteit als je lekker aan het cruisen bent, dan zal het verbruik meevallen. Mijn broertje heeft een S6+ met 4.2 V8 welke alleen gebruikt wordt voor plezier ritjes volgens mij haalt die net 1:6.

Wanderer200 zei:
Mijn broertje heeft een S6+ met 4.2 V8 welke alleen gebruikt wordt voor plezier ritjes volgens mij haalt die net 1:6.

De S6 Plus met 326pk bedoel je? Ja, die is heel dorstig, ik kreeg 'm niet boven de 1 op 8, en dan reed ik uitsluitend snelwegritten (in Nederland).

Heb je foto's van de S6 Plus, Limousine of Avant?

Ik heb nog nooit een normaal verbruikende, potente Audi gehad. De RS6 Sedan spande de kroon. Daar ging na 226 kilometer gewoon 59 liter in.

Phaeton V8 zei:
De S6 Plus met 326pk bedoel je? Ja, die is heel dorstig, ik kreeg 'm niet boven de 1 op 8, en dan reed ik uitsluitend snelwegritten (in Nederland).

Heb je foto's van de S6 Plus, Limousine of Avant?

Yup een echte Plus gebouwd door Quattro GmbH.
De blauwe avant:
full.jpg

full.jpg

Bofkont SLK350 zei:
Absoluut Albert,

Zeker fraai, maar ik wil toch ook echt graag een automaat. Het onderstaande exemplaar zou wel een optie kunnen zijn:
0336915054002.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-s5-4-2-fsi-quattro-automaat-rs5-velgen-dealer-ond-benzine-grijs-e039a61c-3b01-42e9-88eb-ce8c534c7a1c?cldtidx=4

BMW M3 CSL zei:
@ AlbertsH:

Is een BMW F10 550i niet wat voor je? Wellicht een wat hoge kilometerstand dit exemplaar, maar wel een erg fraaie auto met fijne V8.

https://www.autowereld.nl/I185179002/1280x0/bmw-5-serie-550i-high-executive-550i-high-executive-408pk-bi-xenon-20-inch.jpg

www.autowereld.nl

Zo'n 5-serie is mij te groot (heb lering getrokken uit de ervaring met de CLS) en ik vind dit echt ogen als een 'directie-auto'. Toch niet helemaal mijn ding dan, ik ben maar een 'simpele' functioneel beheerder. ;)

Vandaag op het werk, een BMW M4 CS. Een van de 20 die aan NL zijn toegewezen. De sonderlackierung "frozen dark blue II metallic" kwam tijdens deze zonnige dag mooi naar voren. Bijzonder gave unit!

AbP5jtv.jpg

Mofr0QZ.jpg

XziVr06.jpg

7AJWsrO.jpg

Wanderer200 zei:
Woon je zelf ook in 'de walden'? Ik heb je slk nog nooit voorbij zien schuiven.

Niet gek ver vandaan.
De Walden kom ik laatste jaren eigenlijk te weinig, kun je ook prachtig toeren.
Heb een aantal jaar in Twijzelerheide gehokt met een jonge wilde meid, prachtige tijd :)
We praten dan ook alweer over 20 jaar geleden.

Beste Albert,

Ja goede keus een automaat!
Ik wil niet anders meer.

Gewoon weer lekker actief Bofkont?(y)

Twijzelerheide? Daar houd je het waarschijnlijk ook alleen maar uit met een wilde jonge meid.....:)

funf zei:
Hier nauwelijks Teutoonse activiteit. De Mini rijdt tot op heden foutloos, de BMW had een paar weken terug een storing in de luchtvering. Hij zakte daardoor rechtsachter in. Dat bleek te liggen aan verouderde software, na een reset is het allemaal weer goed. Ik mis bij tijd en wijle de youngtimers nog wel eens, maar te weinig om er echt iets mee te doen. Dus maar gewoon lekker rijden met de nieuwe auto’s. En dat doen ze allebei op eigen wijze voor mij perfect. Deze line up zou het dus zo maar eens wat langer kunnen volhouden bij mij.:T

De inkt van dit tekstje was nog niet droog of ik had weer trouble in paradise. Eerst een paar krassen op de linkerdeur, cadeautje van een onbekende. Gelukkig liet dat zich maandag nog wegpolijsten. En vandaag weigerde de schuifmans dienst. Wel open, maar niet meer dicht.:( Dus de dealer mocht weer uitrukken. Dat deden ze overigens zonder morren. Auto werd op kantoor opgepikt, gefixt, netjes gewassen en weer teruggebracht. Ik heb hem niet eens gemist.

Wat een ellende allemaal met zo'n jonge auto, die ook nog eens een hoop duiten kost! Heeft de dealer ook nog verteld waarom het schuifdak niet meer goed zijn werk deed? Verder wel goede service..(y)

Enzo Ferrari zei:
Vandaag op het werk, een BMW M4 CS. Een van de 20 die aan NL zijn toegewezen. De sonderlackierung "frozen dark blue II metallic" kwam tijdens deze zonnige dag mooi naar voren. Bijzonder gave unit!...

Ik zal wel oud aan het worden zijn, maar qua uiterlijk doet zo'n ding (en elke andere nieuwe bmw) me echt helemaal niets. Rare vormen, vouwen en spoilers her en der.
De laatste m3 die -mi- klopte was de e92. Dat ze naam veranderd hebben naar m4 was al heiligschennis

Terug
Bovenaan