• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

smarter zei:
De Vaartland C55 komt op me over alsof de vorige eigenaar een echte 'poser' was. Zo'n persoon die lekker stoer met koude motor loopt te 'revven' om flink indruk op z'n omgeving te maken. Misschien helemaal niet waar, maar alleen vanwege het gevoel wat dit exemplaar bij mij oproept zou ik hem zelf laten staan.

Precies mijn gevoel bij deze auto.

smarter zei:
Let wel: Ik wil je enthousiasme niet temperen. Deze zou ik dus zelf laten staan, maar misschien dat jij er wel heel veel plezier aan gaat beleven. Who knows?

Inderdaad, beslis vooral voor jezelf. Misschien is het dé auto voor je. Tot nu toe komt het echter op me over alsof je bij deze auto bent uitgekomen niet omdat het een fabelachtig exemplaar is, maar omdat het een van de goedkoopste C55 AMG's op de markt is. Dat zou voor mij geen goede basis zijn. Maar voor jou is het misschien helemaal goed.

500 E zei:
Zes maanden garantie van GGG stelt niet zoveel voor. Dat is een sigaar uit eigen doos, maar dan wél een goedkope sigaar die zich voordoet als Cohiba. Ik zou meer waarde hechten aan de reputatie van Stargallery.
Eensch. Bij Thomas de RaRo gekocht welke niet geheel vlekkeloos was. (Het blijft een een LaRo). Destijds prima opgelost. Dat zie ik vaartland niet doen. Zeker niet bij een AMG.

AlbertsH zei:
Je neemt natuurlijk een risico door een auto zonder garantie te kopen, maar je kunt toch al veel dingen uitsluiten door de auto goed te laten controleren van tevoren. Dan kan ik voor het prijsverschil het interieur professioneel laten reinigen, er nieuwe (originele) velgen onder laten zetten en de raamsverduistering (laten) verwijderen en hou ik ook nog geld over voor een grote beurt. Dat zal dan al een wereld van verschil zijn en dan ziet zo'n "pauperbak" er al weer heel anders uit:
m1dyx7kbj4rt.jpg

Deze insteek past niet bij de forummers die dit topic bevolken. Originaliteit (dus geen aftermarket velgen en raamfolie) en een heldere historie zonder opmerkelijke zaken zijn voor de meesten hier essentieel bij de aankoop van een auto. Dat zie je bij hun exemplaren stuk voor stuk terug. Met jouw instelling zit je hier dus feitelijk verkeerd, althans als je hoopt op positieve bijval bij de exemplaren die jij vindt. Maar wie weet ziet iedereen hier het verkeerd en tref jij je droomexemplaar. Ik zou als ik jou was, het advies van Ibud niet volgen. 500E heeft niet de exemplaren staan die jij zoekt.

funf zei:
AlbertsH zei:
Je neemt natuurlijk een risico door een auto zonder garantie te kopen, maar je kunt toch al veel dingen uitsluiten door de auto goed te laten controleren van tevoren. Dan kan ik voor het prijsverschil het interieur professioneel laten reinigen, er nieuwe (originele) velgen onder laten zetten en de raamsverduistering (laten) verwijderen en hou ik ook nog geld over voor een grote beurt. Dat zal dan al een wereld van verschil zijn en dan ziet zo'n "pauperbak" er al weer heel anders uit:
https://assets.autoweek.nl/m/m1dyx7kbj4rt.jpg

Deze insteek past niet bij de forummers die dit topic bevolken. Originaliteit (dus geen aftermarket velgen en raamfolie) en een heldere historie zonder opmerkelijke zaken zijn voor de meesten hier essentieel bij de aankoop van een auto. Dat zie je bij hun exemplaren stuk voor stuk terug. Met jouw instelling zit je hier dus feitelijk verkeerd, althans als je hoopt op positieve bijval bij de exemplaren die jij vindt. Maar wie weet ziet iedereen hier het verkeerd en tref jij je droomexemplaar. Ik zou als ik jou was, het advies van Ibud niet volgen. 500E heeft niet de exemplaren staan die jij zoekt.

Volgens mij doe je vrij veel aannames hier en ik heb geen zin om hier inhoudelijk op te reageren. Vooral ook omdat je geen idee hebt tegen wie je praat en de plank denk ik volledig mis slaat. Daarnaast bepaal ik zelf wel of ik ergens goed zit of niet, maar toch bedankt voor het advies.

En of 500E niet de exemplaren heeft staan die ik zoek, dat kan ik alleen beoordelen als ik wist welk bedrijf van hem is of waar ik zijn aangeboden auto's kan vinden, een PB heb ik in ieder geval nog niet mogen ontvangen van hem.

Iemand nog een leuke (toer)tocht gepland staan dit weekend?

Als je 500E intikt op Google dan staat ie bovenaan.

Alberts trekt duidelijk z’n eigen lijn en trekt zich niet veel aan van meningen of adviezen van anderen. Prima natuurlijk, dat trekt het zaakje hier wat breder en houdt het spannender dan wanneer we er allemaal hetzelfde in zouden staan. Ook iemand die recent voor 11K aan een Golf 4 heeft verspijkerd en hem nu met dik verlies wil inruilen voor een cabriolet (waar ie eigenlijk maar een hekel aan heeft om mee te rijden) houdt het hier levendig. Prima toch?

BENZine zei:
Als je 500E intikt op Google dan staat ie bovenaan.

Alberts trekt duidelijk z’n eigen lijn en trekt zich niet veel aan van meningen of adviezen van anderen. Prima natuurlijk, dat trekt het zaakje hier wat breder en houdt het spannender dan wanneer we er allemaal hetzelfde in zouden staan. Ook iemand die recent voor 11K aan een Golf 4 heeft verspijkerd en hem nu met dik verlies wil inruilen voor een cabriolet (waar ie eigenlijk maar een hekel aan heeft om mee te rijden) houdt het hier levendig. Prima toch?

Goedbedoelde adviezen neem ik zeker mee in mijn beoordeling, maar bevooroordeelde mensen die meteen hun mening als waarheid presenteren, daar houd ik niet zo van.

En 500E heeft prachtige auto's te koop staan, de C55 AMG was zeker een kanshebber geweest wanneer het de sedan-uitvoering was geweest, al blijf ik 26.000 euro nog steeds veel geld vinden voor een '13 jaar oude C-Klasse'. Als ik het geld had, dan was die CLK 63 AMG zo mee gegaan, fantastisch model en exemplaar! :)
img-0022-large.jpg

https://www.500e.nl/autos/clk63amg/

funf zei:
Ik zou als ik jou was, het advies van Ibud niet volgen. 500E heeft niet de exemplaren staan die jij zoekt.

Ik zei dat omdat Marco op een aantal pagina's terug het volgende zei: ''Naast de Estate komt er ook nog een sedan aan met amper 60.000 km. Verleidelijk om er zelf even in te stappen:)''

Of het iets voor Alberts is kan alleen hijzelf zeggen maar het lijkt aardig te passen bij zijn wensen dus ik vond het nog niet zo'n slecht advies.

Ik heb 2 auto’s bij 500e.nl (Next Classics) gekocht, waar ook raamfolie op zat. Bij de E55 AMG heb ik het verwijderd. Met dit weer een fluitje van een cent btw. Op de SEL zit het nog.

Kijk wel even wat een paar originele AMG wielen kosten. Die kunnen nog wel eens duur uitvallen. Maak een goede rekensom. Niet om Marco een veer in zijn Arie te duwen, een auto inruilen welke je bij hem gekocht hebt, valt mij elke keer weer mee. Zijn auto’s blijven waardevast. Bij de Vaartland C55 zou ik wel even de km stand proberen uit tevogelen van voor de import. Ik vind het interieur redelijk gebruikt eruit zien., mijn 25 jaar oude S ziet er beter uit van binnen.

Precies. En zo’n Vaartland Benz zal never nooit bij Marco (of soortgelijke bedrijven) in de showroom komen te staan. Die worden alleen opgepikt door Vaartland-achtige bedrijven tegen lage handelsprijzen.

funf zei:
Deze insteek past niet bij de forummers die dit topic bevolken. Originaliteit ...

Er is hierop 1 uitzondering, W.... :T

AlbertsH zei:
... , maar bevooroordeelde mensen die meteen hun mening als waarheid presenteren, daar houd ik niet zo van.

Van enkelen hier neem ik hun mening direct als waarheid aan, er zit hier heel veel kennis, verkijk je daar niet op. Een AMG bij een kebab handelaar zou ik ook altijd laten staan, een ogenschijnlijk kleinigheidje kan zo maar iets zijn wat 15K kost om te repareren. Bij mijn dealer stond een w164 63 amg waar ze net voor 12,5K aan hadden opgeknapt.

BENZine zei:
Precies. En zo’n Vaartland Benz zal never nooit bij Marco (of soortgelijke bedrijven) in de showroom komen te staan. Die worden alleen opgepikt door Vaartland-achtige bedrijven tegen lage handelsprijzen.

(y)

Ibud zei:
funf zei:
Ik zou als ik jou was, het advies van Ibud niet volgen. 500E heeft niet de exemplaren staan die jij zoekt.

Ik zei dat omdat Marco op een aantal pagina's terug het volgende zei: ''Naast de Estate komt er ook nog een sedan aan met amper 60.000 km. Verleidelijk om er zelf even in te stappen:)''

Of het iets voor Alberts is kan alleen hijzelf zeggen maar het lijkt aardig te passen bij zijn wensen dus ik vond het nog niet zo'n slecht advies.

Het is een topadvies, voor mensen die een helder exemplaar zoeken.(y)

AlbertsH zei:
funf zei:
AlbertsH zei:

Volgens mij doe je vrij veel aannames hier en ik heb geen zin om hier inhoudelijk op te reageren. Vooral ook omdat je geen idee hebt tegen wie je praat en de plank denk ik volledig mis slaat. Daarnaast bepaal ik zelf wel of ik ergens goed zit of niet, maar toch bedankt voor het advies.

Een ‘simpele’ functioneel beheerder, toch?

Zo mis sla ik de plank niet, als je leest hoe er op de CLS en de C55 gereageerd werd, die jij vond. Die exemplaren oogstten weinig applaus qua helderheid en originaliteit. Dat is geen waarde-oordeel, jij kunt ze nog steeds prachtig vinden. (y)

Het is zeker geen betweterij. Maar een stukje ervaring. Ik zal niet zeggen dat die C55 een slechte auto is, maar heb wel mijn bedenkingen gezien de aanpassingen. Kijk wel of het onderhoud bij is, een setje schijven, blokken en wielen en banden en je bent een zomaar 2x modaal vakantiegeld verder.

Verder bepaal je natuurlijk zelf wat, en waar je koopt. Maar bedenk wel dat je er ook weer vanaf moet een keer. Dan is een 500e.nl auto wel handig.
Paar maanden terug ging ik bij een S55 kijken en stond er een 560SEL, goede auto volgens de verkoper. Want van Marco Hof geweest. :)

Gullwing zei:
BTW, topic van bofkont ook weer eens dicht? :rolleyes:
Jammer dat een aantal van die VW-bashers, waar Bofmans flink tegen in ging, dan ook niet van het forum/FP aftrapt worden. Ongefundeerd overal tegen aan trappen, wat niet in hun fanboy straatje past, en janken als je commentaar op een Yaris hebt.

Tja, met alle extremisten fans heb je dat op internet. Veel te makkelijk lomp blaten vanachter je beeldscherm en toetsenbord. Daar is maar een remedie voor: compleet negeren.

Aras zei:
Het is zeker geen betweterij. Maar een stukje ervaring. Ik zal niet zeggen dat die C55 een slechte auto is, maar heb wel mijn bedenkingen gezien de aanpassingen.

Dat bedoel ik. En dat lijkt hier de heersende opinie. Van mensen die er echt wel wat vanaf weten. En daar reken ik mezelf dan maar even niet toe....;)

AlbertsH zei:
... , maar bevooroordeelde mensen die meteen hun mening als waarheid presenteren, daar houd ik niet zo van.

Van enkelen hier neem ik hun mening direct als waarheid aan, er zit hier heel veel kennis, verkijk je daar niet op. Een AMG bij een kebab handelaar zou ik ook altijd laten staan, een ogenschijnlijk kleinigheidje kan zo maar iets zijn wat 15K kost om te repareren. Bij mijn dealer stond een w164 63 amg waar ze net voor 12,5K aan hadden opgeknapt.[/quote]

Met alle respect hoor, maar 15K om iets te repareren, dan moet je echt wel behoorlijk raar hebben gedaan. Zeker ook omdat de 5,5 liter motor en de automaat als "onverwoestbaar" te boek staan. Zelfs op een AMG geef je niet zomaar even 15K uit, die bonnetjes wil ik dan wel eens inzien.

En nogmaals, ik ben echt niet op zoek naar een "pauperbak", maar ik ga ook niet 7.000 euro extra betalen, alleen omdat die auto bij een gerenommeerde handelaar staat of net wat minder kilometers heeft gereden. Een viertal originele AMG-velgen met banden worden nu voor tussen de 1300 - 1600 euro aangeboden, dat is het overwegen waard en dan hou je nog aardig wat geld over.

Aras zei:
Gullwing zei:
Jammer dat een aantal van die VW-bashers, waar Bofmans flink tegen in ging, dan ook niet van het forum/FP aftrapt worden. Ongefundeerd overal tegen aan trappen, wat niet in hun fanboy straatje past, en janken als je commentaar op een Yaris hebt.

Is Bofkont dan ook off line? Dat zou jammer zijn.

funf zei:
AlbertsH zei:
funf zei:
AlbertsH zei:

Een ‘simpele’ functioneel beheerder, toch?

Zo mis sla ik de plank niet, als je leest hoe er op de CLS en de C55 gereageerd werd, die jij vond. Die exemplaren oogstten weinig applaus qua helderheid en originaliteit. Dat is geen waarde-oordeel, jij kunt ze nog steeds prachtig vinden. (y)

Nou, dan weet je wat ik doe 'for a living', maar een functioneel beheerder heb je in heel veel soorten en maten.

En dat auto's van onduidelijke afkomst weinig applaus krijgen, dat mag zo zijn hier, voor mij is het ook een 'proces'. Elke auto die ik rijd, van goede of slechte afkomst, is voor mij weer een ervaring en hiermee probeer ik voor mijzelf een beeld te krijgen van wat ik zelf wil. Bij sommige mensen kun je het wat dat betreft nooit goed doen, je krijgt dan een stempel opgedrukt, zonder dat die mensen je ooit in het echt gezien hebben of hebben gesproken.

Maar goed, laten we het ook maar weer eens over andermans auto's of belevenissen hebben. ;)

Ik denk dat ze vooral willen vertellen dat een auto waar AMG of M op staat snel een bodemloze put wordt.

AlbertsH zei:
En dat auto's van onduidelijke afkomst weinig applaus krijgen, dat mag zo zijn hier, voor mij is het ook een 'proces'. Elke auto die ik rijd, van goede of slechte afkomst, is voor mij weer een ervaring en hiermee probeer ik voor mijzelf een beeld te krijgen van wat ik zelf wil. Bij sommige mensen kun je het wat dat betreft nooit goed doen, je krijgt dan een stempel opgedrukt, zonder dat die mensen je ooit in het echt gezien hebben of hebben gesproken.

Verstandig dat je je goed orienteert. Je vindt dan vanzelf de auto die jou past. En over dat stempel zou ik me maar niet te druk maken. In dit topic is dat niet aan de orde. Iedereen gunt jou je AMG van harte. (y)

De hele toon van AlbertsH staat mij niet aan. Velen hier, ook ik, hebben dikke auto's en veel ervaring met Mercedes en BMW. AlbertsH leeft in zijn eigen waarheid, is eigenwijs en meent t allemaal wel te weten. Toont ook weinig waardering voor de goedbedoelde adviezen en is misplaatst achterdochtig daarover. Daarom wens ik je veel geluk bij je zoektocht, en zou anderen adviseren om niet al te veel tijd in zijn afwegingsprocessen te steken.

Ik denk dat de aanpak om meerdere auto's te bekijken en te vergelijken helemaal niet slecht hoeft te zijn. Je wilt immers weten wat er op markt allemaal verkrijgbaar is, en hoe die handel er bij staat. Als mensen mij om aanschafadvies voor een auto vragen, dan is mijn advies altijd om voor de zoektocht gewoon vijf exemplaren te selecteren en daar de beste van uit te kiezen.

Het leuke van zoeken is dat je er een aantal kunt bekijken. Dat betekent dat je 'ijkpunten' opdoet. Je kunt de staat van enkele auto's met elkaar vergelijken en dan zélf - op basis van je eigen wensen en smaak - de juiste keuze maken. Misschien is dat wel een essentieel - en zeker ook leuk - deel van de zoektocht naar een andere auto.

Ik kan van de handel van anderen niets zeggen hier. Dat zou niet kies zijn. Ik kan ook mijn eigen koopwaar niet gaan aanprijzen; nét zo onkies. Ik doe beide niet. Alleen een kleine kanttekening na vijftien jaar en honderden Mercedessen: ze zijn écht niet uit luxe duurder dan elders.

funf zei:
Wat is er voor dat bedrag aan gedaan?

een versche moteur, herinner ik me nog. Nieuw uit het krat, toch?

Aan een E 55 AMG versleutel je zó 5000,- als je pech hebt. Twee keer met je ogen knipperen en je bent er al. Maar ook een 'simpele' vervanging van de klepgeleiders van een 560 SEC kost vierduizend euro's als je het goed doet. En daar schuilt 'm de crux. Een goede, gedegen sleutelaar met reputatie kost tweemaal zoveel als een garage.

Boppie zei:
Ik denk dat ze vooral willen vertellen dat een auto waar AMG of M op staat snel een bodemloze put wordt.

als je de verkeerde koopt wel. Dan ga je er op leeg.

funf zei:
Aras zei:
Gullwing zei:

Nee ben er wel, enkel onder een ander account, mijn auto topic is ook gesloten waarom weet ik trouwens niet.
Heb idd op de FP nogal eens een pittige discussie, maar hou het altijd fatsoenlijk.
Het regende nogal klachten van een aantal verstokte anti VW lieden, en daarom zal men besloten hebben mijn account te sluiten.
Jammer maar het zij zo.

500 E zei:
funf zei:

Aan een E 55 AMG versleutel je zó 5000,- als je pech hebt. Twee keer met je ogen knipperen en je bent er al. Maar ook een 'simpele' vervanging van de klepgeleiders van een 560 SEC kost vierduizend euro's als je het goed doet. En daar schuilt 'm de crux. Een goede, gedegen sleutelaar met reputatie kost tweemaal zoveel als een garage.

Dat is het punt. Een dure, gecompliceerde auto rijdend houden, dat kost centjes. En het valt altijd tegen.

funf zei:
500 E zei:
funf zei:

Dat is het punt. Een dure, gecompliceerde auto rijdend houden, dat kost centjes. En het valt altijd tegen.

Ja. Die dingen kostten 170,000,- nieuw. De onderdelen liggen dus ook op dat niveau. En de auto zakt in waarde maar de vervangingsdelen nooit.

500 E zei:
Alleen een kleine kanttekening na vijftien jaar en honderden Mercedessen: ze zijn écht niet uit luxe duurder dan elders.

En daarom heb jij ook klanten nodig die dat snappen. Koopjesjagers moeten niet bij jou zijn, net zomin als mensen die een opknapper zoeken.

500 E zei:
Ja. Die dingen kostten 170,000,- nieuw. De onderdelen liggen dus ook op dat niveau. En de auto zakt in waarde maar de vervangingsdelen nooit.

Ik kan me een procedure herinneren over een pajetrode W126, waarin de eigenaar kwaad was over een factuur van drie mille. De rechter was toen wel gevoelig voor het argument dat zo’n bedrag goed paste bij een auto die in de jaren tachtig 100.000 D-mark nieuw kostte.

Bofkont SLK350 zei:
funf zei:
Aras zei:
Gullwing zei:

Nee ben er wel, enkel onder een ander account, mijn auto topic is ook gesloten waarom weet ik trouwens niet.
Heb idd op de FP nogal eens een pittige discussie, maar hou het altijd fatsoenlijk.
Het regende nogal klachten van een aantal verstokte anti VW lieden, en daarom zal men besloten hebben mijn account te sluiten.
Jammer maar het zij zo.

Gewoon lekker hier posten dan.;)

Nee, daar kom ik nooit uit. Garantie en nazorg gaan altijd uit de marge en als ik die weggeef, dan kan ik geen nazorg of garantie meer verlenen.

funf zei:
500 E zei:

Ik kan me een procedure herinneren over een pajetrode W126, waarin de eigenaar kwaad was over een factuur van drie mille. De rechter was toen wel gevoelig voor het argument dat zo’n bedrag goed paste bij een auto die in de jaren tachtig 100.000 D-mark nieuw kostte.

Ha, ja. Die herinner ik mij ook nog. De raadsman - die geen raadsman bleek - reisde per trein. Wat een verhaal.

Een van de zeldzame keren dat de rechter een partij veroordeelde tot betaling van de werkelijke proceskosten. Memorabel.

AlbertsH zei:
...

Met alle respect hoor, maar 15K om iets te repareren, dan moet je echt wel behoorlijk raar hebben gedaan. Zeker ook omdat de 5,5 liter motor en de automaat als "onverwoestbaar" te boek staan. Zelfs op een AMG geef je niet zomaar even 15K uit, die bonnetjes wil ik dan wel eens inzien.....

neem maar contact op met de MB dealer in Marbella, voor zover ik begrepen heb was het de versnellings bak en onderhoud, 2 nieuwe lucht achterdempers van mijn auto kost al iets van 3200,- oid.

En die motoren zijn echt niet onverwoestbaar, ik ken uit mijn omgeving al 2x een 63 waar de bak en motor van is vervangen, 1x onder garantie en 1x een ruilblok.

Maar goed, koop vooral een gespecialiseerde auto die nieuw een ton heeft gekost bij een handelaar met veelal goedkope meuk, die ook al niet goed bekend staat. Maar dan geen negatieve review plaatsen over een paar maanden.

funf zei:
Een van de zeldzame keren dat de rechter een partij veroordeelde tot betaling van de werkelijke proceskosten. Memorabel.

Ik kom er ook alleen niet uit met psychopaten en nep-confraters. In alle andere gevallen lukt het prima:)

Veerpootje 1359,- kleppenblok Airmatic 1278,- ex arbeid. Zomaar twee vaak voorkomende zaken.

500 E zei:
funf zei:

Ik kom er ook alleen niet uit met psychopaten en nep-confraters. In alle andere gevallen lukt het prima:)

De psychopaat. Ja, dat was ook een bijzondere.

FH163175 zei:
De hele toon van AlbertsH staat mij niet aan. Velen hier, ook ik, hebben dikke auto's en veel ervaring met Mercedes en BMW. AlbertsH leeft in zijn eigen waarheid, is eigenwijs en meent t allemaal wel te weten. Toont ook weinig waardering voor de goedbedoelde adviezen en is misplaatst achterdochtig daarover. Daarom wens ik je veel geluk bij je zoektocht, en zou anderen adviseren om niet al te veel tijd in zijn afwegingsprocessen te steken.

Hoe bevalt de AMG jou nu, na een paar maandjes sturen? Ben je tevreden?

Aras zei:
Gullwing zei:

Nou voel ik mij aangesproken :D En dat terwijl ik me altijd afzijdig hou in de VAG discussie's

Het is ook wel continue olie op vuur gooien, van alle partijen. Zitten bepaalde personen tussen die altijd op een bepaalde manier naar en over elkaar reageren. @ Bofkont: gewoon stoppen met FP posts en hier houden over onderwerpen die echt je passie laten zien. Of je nu 'Pro of Anti Vag' bent, kennelijk is er geen middenweg. Elk VAG gerelateerd topic begint aan de ene kant met jij en FF pro om vervolgens te bashen van de andere kant. Schiet gewoon niet op ik kijk al niet eens meer naar reacties op FP bij VAG onderwerpen tis altijd hetzelfde van de zelfde personen.

@500-E:
Nu zal het gross van de kopers bij jouw bedrijf aardig boven modaal verdienen. Maar in hoeverre adviseren jullie of zijn jullie transparant in de 'running costs' van de auto's. Niets negatiefs hier, maar zoals de prijzen die je hier dan al vluchtig ziet en de frequentie ervan zou je haast denk het word kiezen tussen afschrijven van een (vrij) jonge (AMG/M/S/snelle) auto of meer kosten in onderhoud betalen. Jaarlijks ontloopt het elkaar niet als je een beetje pech hebt, of heb ik het mis?

KadettRT zei:
Aras zei:
Gullwing zei:

Nou voel ik mij aangesproken :D En dat terwijl ik me altijd afzijdig hou in de VAG discussie's

Het is ook wel continue olie op vuur gooien, van alle partijen. Zitten bepaalde personen tussen die altijd op een bepaalde manier naar en over elkaar reageren. @ Bofkont: gewoon stoppen met FP posts en hier houden over onderwerpen die echt je passie laten zien. Of je nu 'Pro of Anti Vag' bent, kennelijk is er geen middenweg. Elk VAG gerelateerd topic begint aan de ene kant met jij en FF pro om vervolgens te bashen van de andere kant. Schiet gewoon niet op ik kijk al niet eens meer naar reacties op FP bij VAG onderwerpen tis altijd hetzelfde van de zelfde personen.

@500-E:
Nu zal het gross van de kopers bij jouw bedrijf aardig boven modaal verdienen. Maar in hoeverre adviseren jullie of zijn jullie transparant in de 'running costs' van de auto's. Niets negatiefs hier, maar zoals de prijzen die je hier dan al vluchtig ziet en de frequentie ervan zou je haast denk het word kiezen tussen afschrijven van een (vrij) jonge (AMG/M/S/snelle) auto of meer kosten in onderhoud betalen. Jaarlijks ontloopt het elkaar niet als je een beetje pech hebt, of heb ik het mis?

Bij een heel jonge AMG heb je het dubbel: onderhoud, reparaties én afschrijving:)

Het is belangrijk dat mijn klanten goed geinformeerd worden, voor zover ze dat niet al zijn. Over het algemeen staat 'de gemiddelde klant' in mijn winkel er heel realistisch in en weten zij waar ze aan beginnen. Ik adviseer altijd een ruime pot van 1000-1500 per jaar te reserveren voor onderhoud. Maar meestal is het antwoord geven op vragen. Soms raad ik het zelfs af. 'Haal ik hier 1 op 13 mee? Kan ie in de overgangsregeling?' Dat zijn redelijk irrelevante vragen als het over een AMG gaat. Dan vraag ik wel eens: zou je dat nou wel doen? En soms snij ik mezelf dan in mijn vingers ja:D

@funf: fantastische auto, maar niet helemaal 'mijn' auto. Dat wist ik overigens al maar ik kon 'm aantrekkelijk overnemen van een collega. Een CLS AMG zou nooit mijn keuze zijn, ik heb liever een goed samengestelde E350d om maar eens iets te noemen. Zeer indrukwekkend allemaal maar beetje over de top. Dus ik zal 'm niet te lang houden. Dat is het fijne van iets ouder worden...veel dingen hoeven niet meer.

Terug
Bovenaan