AlbertsH zei:
Volgende week proefrijden in de Mercedes C55 AMG (je moet even door/langs de velgen heen kijken), ik ben heel benieuwd!

https://www.vaartland.nl/occasion/mercedes-benz/c-klasse/55-amg/JG-405-D
Even snel de advertentie en foto's bekeken:
-Vaartland staat niet bekend als een autobedrijf van en voor liefhebbers
-Ze hebben het over 1e eigenaar, heel bijzonder bij een grijze import uit 2005 die pas vanaf 2016 in NL is.
-Ik zie geen foto's van het onderhoudsboekje, dus op afstand geen idee van de historie en of deze MB dealer onderhouden is
-De velgen en loslatende plakfolie op de ramen helpen niet mee aan een goed gevoel over de vorige eigenaar
-Afbladderende stuurwielafwerking en nicotinegele schakelknoppen ogen niet heel fris.
-Auto wordt voor deze prijs zonder garantie aangeboden, garantie pakketten met een vanafprijs. Ben benieuwd wat ze hiervoor rekenen.
-Bandenmerk is op de foto's niet te zien, bij het bekijken van de auto even checken dat de vorige eigenaar er in ieder geval A-merk onder heeft laten zetten, zegt vaak ook iets over onderhoud.
Bij een dergelijke auto met een ogenschijnlijke zeer lage km. stand wil je absoluut een sluitende origineel MB dealer onderhoudshistorie vanaf nieuw hebben, dus ook van de 1e 11 jaar in het buitenland. Niet alleen voor jezelf, maar ook als je deze voor een fatsoenlijke prijs weer kwijt wil over een paar jaar. Kijk dan niet alleen naar de stempels, maar verifieer dan ook even bij de betreffende dealer of de auto daar ook echt geweest is op die datum en km. stand. Sluitende historie i.c.m. technische en optische kwaliteit alsmede originaliteit is alles bij een dergelijke auto. Ik denk zelf dat dit hem niet is als je eerlijk naar jezelf bent en je niet laat verblinden door emoties. Ik ben benieuwd naar je eigen bevindingen en gelukkig heb je al laten zien dat je in staat bent om bij twijfel weg te lopen.
edit: Wel een ontzettend gave auto op zich, zo'n C55 AMG. Ik zou alleen zelf even verder kijken als ik zelf 20-25k uit te geven had.