• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Aras zei:
Met een V8 naar een klant rijden of boodschappen doen is waanzin, dat kan ook met een Sirion. Maar dat laat ik graag aan een ander over.

Lol. Toen ik mijn Fordje kocht was het motto "omdat het kan". De SUV-taken kwamen later pas. De laatste tijd wordt hij goed gebruikt.

Tja, een SUV voor veel merken een ware melkkoe. Je kunt er als fabrikant lekker geld mee verdienen. Voor veel mannen een machoding, en voor veel mannen bloedgeil om er hun vrouw in rond te zien rijden. Ik zie in een SUV vaak mensen die helemaal niet met zo'n grote auto kunnen rijden. Goed parkeren binnen de lijntjes in het vak, ho maar. Fatsoenlijk een rotonde of krappe bocht nemen, alleen als de stoeprand of wegverhoging ook wordt meegenomen. Dan het model zelf, vaak door de grootte voorzien van rare proporties. De obesitas patiënt onder de automobielen. Nee, ik vind het niks. Maar als ik er dan toch een (of twee) moet uitkiezen dan zal het een Mecan of Stelvio worden.

Porsche_Macan_GTS.jpg

Nee, ik vind het niks. Maar als ik er dan toch een (of twee) moet uitkiezen dan zal het een Mecan of Stelvio worden.

Grappig, ik zou precies dezelfde keuze maken. Al zou ik er nog een driedeurs Evoque aan toe willen voegen.
Let wel, ik heb het uitsluitend over de esthetiek.

Enzo Ferrari zei:
Nee, ik vind het niks. Maar als ik er dan toch een (of twee) moet uitkiezen dan zal het een Mecan of Stelvio worden.

Mecan of Macan? ;)
Tja, zo'n Macan klopt wel qua model maar ik heb er heel weinig mee. Ik zie er ook alleen maar vrouwen mee rijden. Maar hij is mooier dan een Cayenne die sowieso al veel te protserig is, ik zou me daar niet prettig in voelen.

Ik heb dus zoals gezegd ook weinig met SUV's, maar als er dan toch één zou moeten komen dan vind ik deze wel verfrissend:

BMW-X4-05.jpg

Die had ik niet bij de SUV's gerekend, maar inderdaad, dat zo gekke maar leuke ding zou bij mij ook bovenaan staan dan.

Och, ik heb maling aan wat een ander denkt dus de Macan mag je hier voor de deur zetten. Laat ze maar denken dat ik last heb van compensatiedrang. Maar is dat feitelijk ook niet zo als je een S aanschaft? In een Panda kom je ook prima van A naar B. Noem het maar een soort van guilty pleasure.

Update van de Mercedes CLS in Brabant. Vandaag gebeld met de garagehouder, een aankoopkeuring is geen probleem en de garagehouder bood ook aan om de gescheurde bumper te laten repareren/overspuiten (op zijn kosten). Het blijft natuurlijk nog steeds een risico met de WOK-status, waarvan de RDW overigens zegt dat ik hiervoor contact moet leggen met de 'Belgische RDW', daar komt de auto namelijk oorspronkelijk vandaan.

Zoals het lijkt dus in ieder geval wel een garagehouder die er moeite voor wil doen om een goede auto te verkopen.

BENZine zei:
Wat is het verhaal van de verkoper over de WOK status?

Niet gevraagd, maar ik vraag me af of de verkoper ervan op de hoogte is dat die ooit de WOK-status heeft gehad.

Enzo Ferrari zei:
Bedankt voor de update! Wat zijn nu je verdere vervolgstappen?

Volgende week woensdag komt er iemand voor mijn huidige auto kijken, dat wacht eerst ik even af voordat ik verder ga met de CLS.

AlbertsH zei:
BENZine zei:
Wat is het verhaal van de verkoper over de WOK status?

Niet gevraagd, maar ik vraag me af of de verkoper ervan op de hoogte is dat die ooit de WOK-status heeft gehad.

Dat zou juist mijn eerste vraag zijn. En reken maar dat de verkoper wel op de hoogte is, het is een bedrijf dat al jaren bestaat en die weten dus dondersgoed wat voor spul ze inkopen.

Een auto met een WOK melding is plat geweest en zijn geld nooit waard. Geen wonder dat de verkoper alle moeite doet.

Je moet er ook ooit weer vanaf. Zo aan het aantal eigenaren te zien, vrij snel. Spaar door en ga voor een goede. Ook dan, hou een reservering achter voor calamiteiten. Alhoewel ik met alle Benzen geen rare, grote kosten heb gehad.

Positief bekeken kwamen de 11 vorige eigenaren er ook vrij snel vanaf dus dan moet het AlbertsH straks ook lukken:D

Phaeton V8 zei:
Beetje last van cognitieve dissonantie, AlbertsH?

"Cognitieve dissonantie is de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideëen of opvattingen of als er wordt vastgesteld dat diegene in strijd met de eigen overtuiging handelt."
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Geen last van, maar toch bedankt, weer wat geleerd. :)

500 E zei:
Een auto met een WOK melding is plat geweest en zijn geld nooit waard. Geen wonder dat de verkoper alle moeite doet.

Hoeft niet. Andere uitlaat eronder en een politieagent die zijn dag niet heeft kan ook al een WOK-melding opleveren.

Joël D. zei:
500 E zei:

Hoeft niet. Andere uitlaat eronder en een politieagent die zijn dag niet heeft kan ook al een WOK-melding opleveren.

serieus? Ik dacht dat een wok melding alleen na een ongeluk gegevens werd als de agent vermoedt dat de auto total loss is.

ik zou een dergelijke auto niet meer willen hebben, elke volgende koper denkt dan ook dat de auto total loss is geweest. But then again, een auto in deze prijsklasse. Een nieuwe toyoto aygo kost net zoveel, en die schrijf je ook af naar 3,4k als je er een paar jaar mee rijdt. Gewoon kopen, en weggooien als ie kapot is.

De auto had een WOK melding vóór import in NL, dus dan moet een Belgische agent of schade-expert daar een reden toe hebben gehad.

De tijd tussen de (Belgische) WOK melding en import in NL zat ongeveer anderhalve maand. Het kan aan mij liggen, maar dat vind ik best veel tijd om een te luide uitlaat of scheur in het voorraam (gezichtsveld) te vervangen.

Toen de auto een WOK melding kreeg was deze ongeveer vijf jaar oud. Het is en blijft een aanname, maar om een vijf jaar oude CLS AMG van ongeveer 150k EUR nieuwwaarde plat te rijden heb je een beste schade gemaakt.

Gullwing zei:
Joël D. zei:
500 E zei:

serieus? Ik dacht dat een wok melding alleen na een ongeluk gegevens werd als de agent vermoedt dat de auto total loss is.

ik zou een dergelijke auto niet meer willen hebben, elke volgende koper denkt dan ook dat de auto total loss is geweest. But then again, een auto in deze prijsklasse. Een nieuwe toyoto aygo kost net zoveel, en die schrijf je ook af naar 3,4k als je er een paar jaar mee rijdt. Gewoon kopen, en weggooien als ie kapot is.
Voor die Aygo ga je in 6 jaar tijd 6 beurtjes krijgen, waar de lage prijzen van op internet staan. En evt een setje bandjes van een paar tientjes per stuk. Op een AMG kan je helemaal leeg gaan.

Aan de andere kant, de AMG brengt in onderdelen meer op als een 4 jaar oude Aygo. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe goed of slecht dat ding is.

Aras zei:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe goed of slecht dat ding is.

Precies, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Er zijn hier inmiddels heel veel doemscenario's voorbijgekomen waarbij de auto flink in de prak zou hebben gelegen, maar wat is nu het ware verhaal achter deze auto?

Gullwing zei:
Joël D. zei:
500 E zei:

Nee, was laatst met Wegmisbruikers, was iemand die rondreed met een aangepaste uitlaat zonder einddemper. Die kreeg een WOK melding.

Joël D. zei:
Gullwing zei:
Joël D. zei:
500 E zei:

Nee, was laatst met Wegmisbruikers, was iemand die rondreed met een aangepaste uitlaat zonder einddemper. Die kreeg een WOK melding.
Alleen een WOK melding en dan export doet wel wat alarmbellen afgaan. WOK melding heeft ook nog eens anderhalve maand geduurd. Ik kan me niet voorstellen dat het bij een AMG om een uitlaatje geweest is. Maar zoals al eerder gesteld ik ben ook wel benieuwd naar de echte staat van deze auto.

BENZine zei:
Aras zei:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe goed of slecht dat ding is.

Precies, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Er zijn hier inmiddels heel veel doemscenario's voorbijgekomen waarbij de auto flink in de prak zou hebben gelegen, maar wat is nu het ware verhaal achter deze auto?

Of je dat ooit hoort, is de vraag. Anderzijds zal een degelijke aankoopkeuring toch kunnen uitwijzen of de auto serieuze schade heeft gehad. En als dat niet zo is, ben ik het wel met Gullwing eens. Dan kost hij de afschrijving plus het onderhoud. En dat dat laatste duur kan zijn, weet Albertsh inmiddels wel.

michel1975 zei:
Joël D. zei:
Gullwing zei:
Joël D. zei:
500 E zei:

Alleen een WOK melding en dan export doet wel wat alarmbellen afgaan. WOK melding heeft ook nog eens anderhalve maand geduurd. Ik kan me niet voorstellen dat het bij een AMG om een uitlaatje geweest is. Maar zoals al eerder gesteld ik ben ook wel benieuwd naar de echte staat van deze auto.

Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Een auto die een WOK melding heeft gehad is niet verstandig. Zelfs als het om niets blijkt te zijn geweest. Zo'n WOK melding blijft altijd zichtbaar en zal dus bij inruilen/verkopen altijd gezeik opleveren.

Ach zelfs als hij totaal in de kreukels heeft gezeten kan het nog wel een goede auto zijn, mits goed hersteld.
Maar zo'n auto moet natuurlijk fors goedkoper in aanschaf zijn.
Maar benieuwd naar de aankoopkeuring, nu is het inderdaad enkel gissen.

Vandaag had ik een afspraak in het altijd mooie Gulpen. Op de terugweg kom ik dan lang Heerlen en dacht, wip eens de lokale Audi dealer binnen, misschien hebben ze wat leuks staan.

De A7 en A8 stonden er. Nou heeft de A7 me niet weten te overtuigen in de hoedanigheid dat hij er stond. 21 inch jetsers eronder en helemaal zwart. Van die lelijke radar puisten of wat het zijn voor in de grille. Zonde. Van achteren kon ik hem beter waarderen. De A8 daarentegen was zeer stijlvol samengesteld. De kwaliteit van de materialen in het interieur en afwerking is toch echt heel erg goed. Mooi vooral. Ook een - tot nu toe voor mij onbekend - 'frivool' detail is de klink van de deur, die is fraai verwerkt in de A8 en waar je normaliter de hendel van bovenaf beet pakt, is dat nu van beneden. Grappig. Duitse humor ofzo denk ik.

De grote schermen in de auto's, zeer mooie graphics, werkt erg fijn met touchscreen en haptische knoppen. Alles zit heel logisch qua menustructuur in elkaar. Inzoomern uitzoomen, soepel en snel. Ik kon geen fout ontdekken. Maar, het geeft zo'n vervelende vlekken met die vingers swipen en klikken. Ik zou er een beetje wild van worden denk ik. Of het zou op enig moment moeten wennen. Echt een groot nadeel wat mij betreft.

Aardige verkoper trouwens, en passant een inruilvoorstel gekregen en een A5 coupe kunnen bewonderen die nog online moest, vandaag binnen gekomen. Al met al dus net wat te lang in de showroom gehangen :)

Altijd leuk, Audi dealers bezoeken! De A7 vind ik van achter een beetje geënt op de Aziatische smaak, geen verbetering t.o.v. de vorige A7. De A8 is wel top! :D

Roy R zei:
Vandaag had ik een afspraak in het altijd mooie Gulpen. Op de terugweg kom ik dan lang Heerlen en dacht, wip eens de lokale Audi dealer binnen, misschien hebben ze wat leuks staan.

Had je beter een lokaal café binnen kunnen wippen..:D

Gulpener-Ur-Hop.jpg

Geweldig Gullwing die oude beelden :D
Eind jaren 80 begin 90 dit aan de golfjes/polo's corrado te zien, heel herkenbaar spul voor mij.
Ook grappig om te zien hoeveel beter die onderstel techniek tegenwoordig is.

Fantastisch inderdaad, heb hem helemaal uitgekeken. Mooie auto tijden waren dat. Misschien wel tekenend waarom de liefhebbers van voorheen niet meer echt warm worden van de moderne auto's. Toen was er nog echt onderscheid te zien en te horen tussen VR6-en, GSI's, 325i en de normale Jan Modaal uitvoeringen. Nu heeft iedereen een R-line of AMG edition voor de deur met hetzelfde turbo blokje met 120/140/170 pk naar keuze. Bij een hot hatch van nu hoor je alleen nog het kunstmatige uitlaatgeluid met plofjes en knallen. Een A45 AMG bijvoorbeeld, kwam er laatst eentje voorbij rijden, eigenlijk schaam je je er bijna voor. Hoe gaaf klinkt zo'n 2.3 16v bijvoorbeeld, of een Golf 3 VR6 met die lekkere roffel.

Bandentechniek is er wel aardig op vooruit gegaan gelukkig.

Ooit was dat prachtig met een E28, van de 525 kreeg je een boordcomputer boven de binnenspiegel. Een 528 kreeg een subtiel dubbel pijpje. En een M5 was ook nog subtiel. Alleen een liefhebber herkende het dat je grof geld had uitgegeven.

Nu rijdt je in bv een C63 AMG gewoon voor l#l, met die opzichtige zooi, 4 uitlaten dito teringherrie.

Tja dat laatste is perceptie, want degene die er zoveel geld voor neerleggen vinden dat denk ik niet (voor l#l rijden en teringherrie) waarom zou je anders de prijs van een huis in het zuiden van Nederland daarvoor neerleggen?

Ik ben het helemaal met Ibud eens, maar wij zijn met zijn allen afwijkend van het gemiddelde. ;)
Al die nep slofjes en het geratel, bah nee. Ook een RS3, klinkt alleen nog als een toffe 5 cilinder als je blijft gas geven. Zodra je gas lost ploft en knettert het ding, verschrikkelijk. Hele volksstammen vinden dat prachtig en daarom verkoopt het.

Nu ploft en ratelt het (gelukkig) nog, straks hoor je helemaal niks meer!

Terug
Bovenaan