• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

En dan bestel je zo'n A6 en dan ga je er niet mee rijden??? Ben wel benieuwd naar het verhaal er achter. Het enige dat ik me voor kan stellen dat de eigenaar na een week door neer is gevallen en de erfenis maar niet afgewikkeld werd:)

BENZine zei:
De km-stand is voor mij het enige wat hem bijzonder maakt. Voor de rest heb ik niks met oude A6-modellen, doen mij net zo weinig als een Passat uit die tijd. En wat Roy zegt, zodra je deze auto gaat gebruiken heb je er een hele dure auto aan, zowel qua afschrijving als qua onderhoudskosten en verbruik.

Ik ben niet echt een Audiman, maar ik vind dit juist 1 van de laatste mooie Audi's. Buurman van mijn ouders had destijds een 180 pk tdi met het hele boekje erop, prachtige auto was dat. Heb er destijds ook nog wel naar gekeken, als vervanger van de E39. Maar kwalitatief waren die diesels wat minder begreep ik. En vindt maar eens een knappe.

Ik heb juist helemaal niets met de C5, vind het een raar model met te hoge ramen. Geldt nog meer voor de sedan met dat ronde dak, die vind ik helemaal lelijk. Het model daarvoor (100, later A6) vind ik veel chiquer en karakteristieker.

Die sedan is inderdaad niet mooi. Maar dat geldt voor bijna elke Audi, naar mijn bescheiden mening.

Roy R zei:
Wat denken we hier van: Leitner RS6

Ik word er erg hebberig van en heb altijd een zwak gehad voor dit model. Maar die prijs, oef, ik zie het niet snel een klassieker worden die de waarde goed vasthoud en als je hem gaat gebruiken voor wat ritjes gedurende het jaar ben ik bang dat je een afschrijvingskanon hebt gekocht. Of denk ik verkeerd? :confused:

Woa, als je hem voor wat plezier ritjes gebruikt zal je er niet snel 100k kilometers bij opzetten. En met 25k op de teller is zo'n auto nagenoeg evenveel waard. Zaak is om hem netjes en goed onderhouden te houden.

Running costs zijn torenhoog, onderdelen zijn reteduur en met een beetje sportieve rijstijl (waarom heb je anders een RS) doe je zo 1:4-5.

Misschien vind iemand deze RS6 een geweldige auto en wil er gewoon mee gaan rijden.

Beetje hetzelfde als de held die de CL600 met 1800 km bij 500e.nl heeft gekocht om dagelijks mee te rijden. Uiteindelijk goedkoper als met een nieuwe op stap gaan.

Tja, blijft dus een dilemma. Een auto kopen om weg te zetten is totaal niet mijn ding. Dat een 4.2 bi turbo V8 zuipt en duur is in onderhoud lijkt me evident. Evenzeer als een vergelijkbare Benz of BMW. Daar ontkom je niet aan. Komt er dus op neer wat het plezier je waard is denk ik. Verstandig zal het sowieso niet zijn met deze auto, het is immers geen toekomstig klassieker lijkt me.

Denk wel dat je een klassieker te pakken hebt, RS4 B5 en RS6 C5 met lage km standen zIjn flink in waarde gestegen de laatste jaren, het is niet voor niets dat ze er 60k voor vragen. Als je de km stand laag houd zal de waarde blijven, elke auto waar je veel kilometers bij op zet zal afschrijven. Een Urquattro met 25k op de teller is ook meer waard dan eentje met 2 ton de teller.

Eigenlijk hoop ik dat zo'n auto gewoon gebruikt gaat worden al is het alleen maar voor plezier ritjes dan wordt hij tenminste gebruikt waar hij voor bedoeld is.

Wanderer200 zei:
Eigenlijk hoop ik dat zo'n auto gewoon gebruikt gaat worden al is het alleen maar voor plezier ritjes dan wordt hij tenminste gebruikt waar hij voor bedoeld is.

Voor ramkraken en als plofkraakvluchtauto?

Ik zou met zo'n auto 24-7 bang zijn dat hij weg is...

BENZine zei:
Ik heb juist helemaal niets met de C5, vind het een raar model met te hoge ramen. Geldt nog meer voor de sedan met dat ronde dak, die vind ik helemaal lelijk. Het model daarvoor (100, later A6) vind ik veel chiquer en karakteristieker.

Maar de c5 kon ik ten minste wel als a6 herkennen zonder dat ik daar de typeplaatjes voor nodig had...

Als je met een dergelijke rs6 rijdt is het best een fijne auto, maar het doet me gewoon allemaal niet veel. Het is een nette maar erg saaie auto.

Zojuist zag ik nog een donkerblauwe E, dat is toch wel een geslaagde auto. Die heb ik geloof ik toch liever dan een 5. Ik moet in spanje langzaamaan wat nieuws, al een paar keer kreeg ik een vraag of de zaken nog wel goed gaan met een dergelijke oude auto :)

De ingevoerde code voor de spambeveiliging is niet juist. Probeer het opnieuw.

zucht,
hoeveel mensen zijn afgehaakt van dit forum door deze onzin?

Ik vind de huidige E - en dan vooral de berline zeeer taxi-like. Het T-model valt veel beter mee, en heeft nog wel een speciale achterkant, en ook het interieur staat op veel hoger niveau dan BMW.

Voor de rest doe voor mij maar de 5-reeks in dat segment. (Nieuwe Audi A6 is ook heel fraai, maar zoals gezegd dodelijk saai, en ik vind de VW-groep meer en meer een bende maffiosi :))

Ik kan je de E aanraden Gullwing. Niet dat de verschillen groot zijn, maar de E geeft mij tot nu toe het gevoel met net iets meer auto onderweg te zijn dan met een BMW 5 en het interieur vind ik nog steeds het mooiste in z'n klasse. Wel belangrijk om een juist samengestelde E-Klasse te kiezen (verlaagd onderstel, mimimaal 19", zwarte hemel, lederen dashboard etc.), met AMG-pakket + widescreen-dashboard zit je eigenlijk altijd wel goed.

Eigenlijk heb ik ook uit principe niet gekozen voor de 5-Serie, de G30 bleef mij het gevoel geven dat BMW zich er na de F10/11 wel heel gemakkelijk vanaf had gemaakt. In bijna alle opzichten vind ik de G30 minder mooi dan z'n voorganger. En al die overbodige lijnen, deuken en vouwen (die je momenteel op bijna elke nieuwe BMW ziet) doen de auto ook geen goed.

s velthuis zei:
BENZine zei:

Maar de c5 kon ik ten minste wel als a6 herkennen zonder dat ik daar de typeplaatjes voor nodig had...

Die achterkant was inderdaad wel bijzonder. Des ondanks een erg fijne auto. Wij hadden hem thuis in donkerblauw, een 2.8 V6 automaat.

Gullwing zei:
Zojuist zag ik nog een donkerblauwe E, dat is toch wel een geslaagde auto. Die heb ik geloof ik toch liever dan een 5. Ik moet in spanje langzaamaan wat nieuws, al een paar keer kreeg ik een vraag of de zaken nog wel goed gaan met een dergelijke oude auto :)

Een beetje variatie na de E60 kan geen kwaad, de E is dan een prima alternatief.(y) Hebben ze in Spanje nog wel leuk gemotoriseerde exemplaren? Hier in NL is qua motorisering bij de E schraalhans koning.

Volgens mij staat die E60 al heel lang niet meer bij Gullwing op de oprit (inmiddels toch een oude ML?).

Een dikke motorisering is leuk, maar je ziet ze inderdaad steeds minder (zal in Spanje wel niet anders zijn). Hier is het bijna allemaal E200, E200d en E220d, maar dat zie je bij BMW ook (520d en 520i). Ik heb mij daar wel over verbaasd, zelf heel lang gezworen bij minimaal 3 liter en 6 cilinders, maar nu ik een tijdje met een E200 rij kan ik ook concluderen dat ik maar weinig tekort kom en begrijp ik het wel dat er niet veel mensen nog voor een dikke motorisering kiezen. We zitten momenteel toch in een overgangsfase waarin er veel verandert en er nog veel meer gaat veranderen, diesels en dikke benzinemotoren verdwijnen (of worden extra duur gemaakt) en EV komt er steeds meer in. Voor een liter benzine/diesel gaan we de komende jaren ongetwijfeld heel veel meer betalen waardoor een iets zuinigere auto wel zo prettig is. Voor EV is het mij nog te vroeg (teveel nadelen), en wellicht is waterstof straks wel de betere oplossing. Dan is op dit moment een niet te dure 520i of E200 toch een mooie tussenstap? Over een jaar of 3 zien we dan wel eens weer hoe de markt er dan bij staat.

BENZine zei:
Voor een liter benzine/diesel gaan we de komende jaren ongetwijfeld heel veel meer betalen waardoor een iets zuinigere auto wel zo prettig is.

Daar zit hem de crux. Een oude auto met een grote motor wordt vaak als vervuilend en benzineslurper weggezet. Maar als ik ga kijken wat mijn buurman met zijn F30 328i aan brandstof verbruikt, en wat mijn E46 328i (1 op 11,5/12) verbruikt scheelt dat elkaar niet veel. Dan rijd ik toch liever zo'n 'oude' zes cilinder.

Wat dat betreft vallen stappen die op motorisering gebied zijn gemaakt de afgelopen 20 jaar juist erg tegen in mijn ogen. Kijk eens naar de Passat 1.9 TDI die bij Klokje Rond figureert. Die loopt met twee vingers in de neus zo'n 1 op 20. Een moderne Passat doet dat nog steeds...

BENZine zei:
Een dikke motorisering is leuk, maar je ziet ze inderdaad steeds minder (zal in Spanje wel niet anders zijn). Hier is het bijna allemaal E200, E200d en E220d, maar dat zie je bij BMW ook (520d en 520i).

Bij de E-Klasse herken ik het. Die zie ik inderdaad vooral als E200(d). Bij de 5 Serie doen de dikkere motoren het volgens mij beter. Ik zie met enige regelmaat 540i's rijden.

Wel belangrijk om een juist samengestelde E-Klasse te kiezen (verlaagd onderstel, mimimaal 19", zwarte hemel, lederen dashboard etc.), met AMG-pakket + widescreen-dashboard zit je eigenlijk altijd wel goed.

In de basis dus ook saai / niet wat je eigenlijk wil. Zoals bij de meeste premium, het verdienmodel zit in de opties. 17 inch velgen waren ooit voldoende, nu zijn auto's zo ontworpen dat je je kapot schaamt. Dus tik maar extra af voor 19 inch. Om maar een voorbeeldje te noemen.

Wat dat betreft vallen stappen die op motorisering gebied zijn gemaakt de afgelopen 20 jaar juist erg tegen in mijn ogen. Kijk eens naar de Passat 1.9 TDI die bij Klokje Rond figureert. Die loopt met twee vingers in de neus zo'n 1 op 20. Een moderne Passat doet dat nog steeds...

Lastig vergelijken denk ik. De moderne auto is ook een stuk zwaarder (en groter denk ik) met alle luxe en veiligheidsvoorzieningen. Als je dan niet meer gaat verbruiken dan zijn er wel stappen gemaakt. Nog los van de loopcultuur van zo'n oude TDI t.o.v. een nieuwe.

Roy R zei:
Wel belangrijk om een juist samengestelde E-Klasse te kiezen (verlaagd onderstel, mimimaal 19", zwarte hemel, lederen dashboard etc.), met AMG-pakket + widescreen-dashboard zit je eigenlijk altijd wel goed.

In de basis dus ook saai / niet wat je eigenlijk wil. Zoals bij de meeste premium, het verdienmodel zit in de opties. 17 inch velgen waren ooit voldoende, nu zijn auto's zo ontworpen dat je je kapot schaamt. Dus tik maar extra af voor 19 inch. Om maar een voorbeeldje te noemen.

Op een W124 was 14” zelfs voldoende. Maar in die tijd waren opties bij BMW en vooral Mercedes naar verhouding zo prijzig dat men het wel naliet om de auto helemaal vol te hangen. Tegenwoordig kies je voor niet teveel geld een paar pakketten en heb je toch een leuk aangeklede auto.

Nou, ik vind die pakketten toch best prijzig. En dan wil je nog een leuk lakje, een trekhaak en een schuifdak. Onder de streep ben je dan alsnog een forse sloot geld kwijt. In dat opzicht is het echt niet anders dan vroeger.

michel1975 zei:
Gullwing zei:

zucht,
Ja post veel minder word er knettergek van.
Het is wel een denkmomentje om niet vol in de schlemielen van dit forum los te gaan. Geen zin om dan die code in te voeren. Het forum zal langzaam sterven door codes en piellevlekken die in hun avatar op Audi’s pissen.

Aras zei:
michel1975 zei:
Gullwing zei:

zucht,
Ja post veel minder word er knettergek van.
Het is wel een denkmomentje om niet vol in de schlemielen van dit forum los te gaan. Geen zin om dan die code in te voeren. Het forum zal langzaam sterven door codes en piellevlekken die in hun avatar op Audi’s pissen.
Kop, spijker.

En natuurlijk weer een verkeerde code, v blijkt u te zijn :(

Zo'n forum komt gratis en voor niets naar je toe, dus eigenlijk mag je er niet over jammeren. Maar dat gedoe met die codes weerhoudt mij er eerlijk gezegd ook een beetje van om te posten, al is het maar omdat het nu vanaf een telefoonschermpje nogal een ondoenlijke toestand is.

Ik post ook minder. Heb al een paar keer wel wat getypt, maar gewoon niet geplaatst door die klotecode.

De code is ook soms moeilijk te ontcijferen maar uiteindelijk kom ik er doorheen (maar dat kunnen 'criminelen' dan toch ook? Kan het nog steeds niet begrijpen.

Reyner zei:

allez, voor slechts 25 000 EURO aan opties heb je een mooie wagen :)

Allez, geldt net zo goed voor een 5-Serie of een A6. En mijn ervaring was dat ik door een aantal actiepakketten met een E ruim 10k goedkoper uit was dan bij een vergelijkbaar uitgeruste 5-Serie.

Je hebt eigenlijk wel een punt. Maar dat kon de vorige 5 wel veel beter hebben, daar moest enkel 18 ipv 17" wielen nemen, en de auto zag er mooi uit - dat is spijtig genoeg wel wat anders met het nieuwe model.

Mijn vader heeft vorig jaar het tegenovergestelde meegemaakt. Hij had met de introductie van de nieuwe 5 een 520d met M-pack en 19" gekocht.
De auto had een introductiepack met een hoop opties standaard, kreeg 7% korting, en daarbovenop nog eens 13 000 EURO terug voor zijn F10 520d uit 2012 met 320 000 km. Daar kon zelfs een directiewagen niet tegenop.

Misschien zit ik er naast, maar volgens mij is dat bij de A6 ook het geval. Las een test in de Autovisie, waarbij ze aangeven dat de Mercedes kaal is uitgerust in basistrim, ten opzichte van de Audi. Maar uiteindelijk bij een soort van "norm uitrusting" was de Audi een stuk duurder.

Begreep ook niet zoveel van de minpunten die de E klasse op dat vlak kreeg. Overigens krijg ik sowieso het idee dat het bij Mercedes wel redelijk goed shoppen is. Tijdje terug stond hier op deze site een test tussen een C klasse en een V60. Die V60 was uiteindelijk, goed uitgerust, ook een klap duurder.

Mercedes-Benz heeft veel voorraadmodellen van onder meer de C en de E met aardige kortingen de markt ingeduwd met wat actiepakketjes er op. Dat doet BMW op dit moment met de G30 bijvoorbeeld niet en dan krijg je inderdaad prijsverschil.

Wie had overigens ooit verwacht dat Mercedes-Benz nog eens het koopje van de week zou zijn....:)

Ik heb juist het idee dat er qua prijsstellingen bij de E niet zoveel veranderd is, maar dat juist de A6 en de 5-Serie flink duurder zijn geworden. Mijn F11 3.0L R6 kostte destijds iets meer dan 80k, nu ging ik met een vergelijkbaar uitgevoerde 520i al richting dat bedrag.

funf zei:
Mercedes-Benz heeft veel voorraadmodellen van onder meer de C en de E met aardige kortingen de markt ingeduwd met wat actiepakketjes er op. Dat doet BMW op dit moment met de G30 bijvoorbeeld niet en dan krijg je inderdaad prijsverschil.

Dat lijkt me niet van toepassing bij autotests toch? Dan kijken ze gewoon naar de reguliere prijzen en niet naar voorraadmodellen.

Evengoed is de Mercedes geen koopje. Ik keek naar die nieuwe 300de. Kost € 68k basis. Die is ook met geen mogelijkheid onder de € 80k te houden met wat "noodzakelijke" spullen er op.

@W212: dat denk ik ook niet. Het ging om de ervaring van BENZine, die een E200 kocht voor tien mille onder de prijs van een vergelijkbaar samengestelde 520i. Dat klinkt als het koopje van de week.

Mijn ervaring is overigens dat die prijzen niet erg veel anders zijn geworden. Een 520d in vergelijkbare samenstelling als mijn A6 TDI kon ik eind 2017 voor 70 mille wel nieuw bestellen. Een 540i X-drive sedan met wat opties zat toen op ongeveer de zelfde nieuwprijs (circa 105 mille) als mijn 530i X-drive in 2008.

Bij de G31 530i die ik nu heb, was het niet veel anders. Een vergelijkbare V90 was wel wat voordeliger, maar bij Audi en Mercedes-Benz had ik vergelijkbare offertes liggen bij een min of meer gelijkwaardige samenstelling. Maar op voorraadmodellen kun je leuke kortingen pakken, dat staat vast.

BENZine zei:
Volgens mij staat die E60 al heel lang niet meer bij Gullwing op de oprit (inmiddels toch een oude ML?).

De 5 is inmiddels al een tijdje weg. De ml heb ik gekocht als tijdelijke auto omdat ik dacht dat ik nog maar een paar maanden in spanje zou blijven. Nou komt er dus een nieuw project aan waarbij ik wel stom zou zijn om niet mee te doen. Dus de komende 3-5 jaar zal ik hier ook nog vaak zijn :)

80k heb ik dus niet voor een e over. Ik heb nu een paar demo's gezien van bijna een jaar oud, allemaal in de prijsklasse tussen 35 en 45k. En dat vind ik wel genoeg voor een werkpaard. Mooi zal die denk ik niet blijven, veel nog onverhard bouwterrein o_O

het meerendeel in spanje is helaas ook 200,220d

@#@%@#% site zei:

En gister stond het forum toch nog vol met spam,

In de USA nog iets leuks op het oog? Ik word wel enthousiast van een Cherokee Trackhawk.

Vanmiddag ff een bakkie wezen doen bij Marco. Even een rondje gedaan in de witte S55 AMG. Helmut was comfortabel maar dit is de overtreffende trap. Briljant geluid. Niet te zacht, niet te hard. Tikkeltje fout maar dat maakt hem juist weer erg goed. Was ik nu in de race geweest voor een ander dan had ik het wel geweten. Ow ja en niet geheel onbelangrijk. Een acceptabel verbruik. Met 80 draait het blok slechts 1500 toeren.

michel1975 zei:
Met 80 draait het blok slechts 1500 toeren.

Die van mij draait bij 105 ook 1.500 toeren...:cool:
Maar zonder gekheid, fantastische kar! En zolang alles heel blijft heb je er geen dure auto aan, vooral als je hem op de zaak zet.

fullsizeoutput-21b3-large.jpg

jeust1 zei:
In de USA nog iets leuks op het oog? Ik word wel enthousiast van een Cherokee Trackhawk.

Ik vind suv's met dergelijke motoren over the top, net als die mercedes amg en bmw m modellen. Hard rijden doe je er toch niet mee, en eigenlijk is het alleen om een beetje in een rechte lijn wat gas te geven. Dan heb ik liever een sedan met die motor. Maar eigenlijk niets op het oog, nu gewoon een auto van de zaak, niets boeiend. Ik zou nog wel een keer een oude amerikaan willen hebben, jeep wagoneer bijv

e4zoeqv.jpg

Die w220 doet mij eigenlijk niet zoveel, ik heb het model nooit mooi gevonden, een beetje te glad oid. De w221 vind ik een veel mooiere auto, maar een mooie daarvan zijn nog wel wat duureder.

michel1975 zei:
Vanmiddag ff een bakkie wezen doen bij Marco. Even een rondje gedaan in de witte S55 AMG. Helmut was comfortabel maar dit is de overtreffende trap. Briljant geluid. Niet te zacht, niet te hard. Tikkeltje fout maar dat maakt hem juist weer erg goed. Was ik nu in de race geweest voor een ander dan had ik het wel geweten. Ow ja en niet geheel onbelangrijk. Een acceptabel verbruik. Met 80 draait het blok slechts 1500 toeren.

Cool! Zoals je het hier beschrijft, praat je de aanschaf goed voor jezelf. ;)

Hup, ga ervoor! Je leeft maar een keer

Gullwing zei:
Die w220 doet mij eigenlijk niet zoveel, ik heb het model nooit mooi gevonden, een beetje te glad oid. De w221 vind ik een veel mooiere auto, maar een mooie daarvan zijn nog wel wat duureder.

Dat heb ik ook altijd gevonden, maar ik kom daar een beetje van terug. De W220 vind ik op de één of andere manier tijdlozer en mooier oud worden dan de W221. En de W222 vind ik ook in alle opzichten mooier dan z'n voorganger. Vooral die bolle wielkasten van de 221 beginnen mij hoe langer hoe meer te storen.

P. Klieder zei:
michel1975 zei:

Cool! Zoals je het hier beschrijft, praat je de aanschaf goed voor jezelf. ;)

Hup, ga ervoor! Je leeft maar een keer
Nee hoor wees gerust. Marco dacht er ook zo over:). Hij heeft al te veel SL's staan en ik heb afgeloepn jaar een paar behoorlijke investeringen gedaan dus moeders zit met de hand op de knip.

BENZine zei:
Gullwing zei:

Dat heb ik ook altijd gevonden, maar ik kom daar een beetje van terug. De W220 vind ik op de één of andere manier tijdlozer en mooier oud worden dan de W221. En de W222 vind ik ook in alle opzichten mooier dan z'n voorganger. Vooral die bolle wielkasten van de 221 beginnen mij hoe langer hoe meer te storen.
Ik vind de w221 ook mooier en de W220 begint wat te rijpen. Het is meer de combinatie van kleur en uitvoering die juist dit exemplaar zo briljant maken.

Die moeders ook altijd..., maar ondertussen wel minimaal 1x per maand shoppen voor vulling van de kledingkast :).

BENZine zei:
Die moeders ook altijd..., maar ondertussen wel minimaal 1x per maand shoppen voor vulling van de kledingkast :).
Ze krijgt zakgeld en op de pin zit een limiet [size=x-small]en ze leest hier niet mee[/size]:)

Terug
Bovenaan