• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Dat klopt Bofkont, het risico is er. Het zij zo.
Heerlijk weer, wellicht de laatste paar dagen dat er genoten kan worden, alhoewel, dat heb ik dit jaar al vaker geroepen. Zaterdag het zuiden in in ieder geval (y)

@Bofkont: Mooi om daar te toeren (y). Met de pont over naar Zwartsluis?
Ik was vorige week nog in die buurt.

giA9RMg.jpg

Ja idd even met het pondje overgestoken mijn beste Benzine (y)
Ben je nog bij Bentons geweest in Genemuiden??? hij had het over een meneer in een prachtige rode Mercedes cabrio.
Prachtig toeren daar hoor!

Haha toch wel hey, het was ook wel heel toevallig dat ook hij bekend was met de Bofkont :)
Leuk zaakje wel of niet, bijzonder vriendelijk is Gert de eigenaar, doet het samen met zijn zoon.
Echte ouderwetse vakmensen nog, altijd zeer over hun werk te spreken.

Net langs de straat nog een mooie E38 zien staan. Blijft toch wel een fraaie 7-serie om te zien én te horen!

LyPoH7l.jpg

Caspian zei:
Fraaie auto inderdaad, zo'n E38, maar in deze uitvoering vind ik hem wel erg oud ogen.

Ik vind ‘m eigenlijk tijdloos mooi. Zeker itt zijn opvolger.

Iedereen zijn ster opgepoetst voor morgen?

Caspian zei:
Fraaie auto inderdaad, zo'n E38, maar in deze uitvoering vind ik hem wel erg oud ogen.

tja, die is ook 20+ jaar oud, dus dat is zo gek nog niet.
Een e38 blijft toch erg fraai, wellicht de perfect sedan vorm. Echt veel zullen ze nooit waard worden, dat worden alleen coupes, cabrios of speciale modellen, een sedan wordt nooit super begerenswaardig.

Ibud zei:
W212, DagDromer, Roy R, check even jullie PM(y)

Raar, ik heb geen melding van een PM gekregen :confused: Het is dat jij het nu meld.
Het bericht is wel binnen gekomen zie ik net. Excuus, anders had ik wel gereageerd dat ik er i.v.m. andere verplichtingen niet bij kon zijn. Zonde!

Dank aan Marco voor de hartelijke ontvangst. En alle anderen voor hun aanwezigheid. Ik had andere verplichtingen, maar ben uiteindelijk toch maar gekomen. Is Flieger nog geweest?

Leuk te lezen dat het geslaagd was! Ik was helaas verhinderd, maar ben benieuwd naar de foto's!

Was de '06 CLS 55 AMG IWC Ingenieur 45.000 km er ook?

Dank aan 500e en Ibud voor de organisatie. (y) Ik was er maar even en weinig bijgedragen aan de gesprekken, maar erg leuk om even langs geweest te zijn. Jongste zoon was dusdanig onder de indruk van de W140 dat hij zijn zonnebril er maar achterliet. :) Dus uiteindelijk zelfs 2x geweest. o_O

Mooi ook: de zoon van (ik denk) michel1975 helemaal onder de indruk van de witte S63. Leuk om te zien.

Volgende keer wat langer, wat mijzelf betreft.

W212 zei:
Dank aan 500e en Ibud voor de organisatie. (y) Ik was er maar even en weinig bijgedragen aan de gesprekken, maar erg leuk om even langs geweest te zijn. Jongste zoon was dusdanig onder de indruk van de W140 dat hij zijn zonnebril er maar achterliet. :) Dus uiteindelijk zelfs 2x geweest. o_O

Mooi ook: de zoon van (ik denk) michel1975 helemaal onder de indruk van de witte S63. Leuk om te zien.

Volgende keer wat langer, wat mijzelf betreft.
Yep klopt. Hij twijfelt nog tussen de CLS63 en de S63:)
Maar de volgende moest een AMG logo hebben:)

Haha, je moet ook wel even flink compenseren straks, na de Outlander, dus dat komt vast goed. (y)

Joël D. zei:
Verstandige jongen. :)

Maar was heel gezellig inderdaad, Marco, bedankt voor de gastvrijheid. (y)
Ik heb het nog geprobeerd uit zijn hoofd te praten door Joel te vragen naar de steeds kleiner wordende accessoirelijst van de E55. Tevergeefs:)

Ik zal de volgende keer maar niet met de AMG komen. Dan kom je er helemaal niet onderuit om een AMG te kopen. :T

Mooi dat de meeting geslaagd was (y).
Ik had hier alleen wel even een fotoverslagje verwacht.... :cool:

BENZine zei:
Mooi dat de meeting geslaagd was (y).
Ik had hier alleen wel even een fotoverslagje verwacht.... :cool:
Ik heb de fotograaf vakkundig weten te omzeilen:)

De enige foto's die ik gezien heb heeft Marco gemaakt om thuis te bewijzen dat hij echt op zondag op de zaak was.:)

Joël heeft wat foto's gemaakt dacht ik? Ik kwam heel toevallig op de terugweg vanuit HHW nog een zekere chroomblauwe Quattroporte samen met een zwarte S63 AMG met gele strepen tegen :D

Iedereen dank voor het langskomen. Ik was anders niet van de kruidkoek en de cola afgekomen(y)

Dank voor de gastvrijheid. Leuk om eens de gezichten achter de forumnamen te zien.

Goed om te horen dat Cars&Cola goed verlopen is. Kon er helaas door verlate verjaardags-visite niet bij zijn. De foto's zie ik graag in dit topic voor zover deze niet al te belastend zijn.

In het kader van verjaardags-perikelen hebben we dit weekend een gast op de oprit. Een heuze Skoda Kodiaq. Mijn vrouw had voor het kinderfeestje van mijn oudste dochters verjaardag (op 6-10 is ze 9 geworden) ons aangemeld voor deze actie: =https://www.skoda.nl/zaterdaghulp]
Superleuk natuurlijk, voor de kinderen helemaal top, maar helaas vielen we net buiten de boot voor de pinata-uitvoering met prinses als chauffeuse. Echter, tot onze grote verbazing werden we in contact gebracht met de dichtsbijzijnde Skoda dealer om alsnog een normale Kodiaq te regelen voor het kinderfeestje. Erg gaaf natuurlijk voor die meiden om alle 6 in één keer, in één auto mee te kunnen rijden. Een leuke uitvoering, kan niks anders zeggen. Panorama, automaat, kekke wielen en rijdt eigenlijk niet zo heel verkeerd. Gisterenochtend opgehaald in Almere en dus met 6 giebelende, zingende, joelende meiden naar het klimbos in Garderen geweest. Superleuk uitje geweest, en om eerlijk te zijn heeft de auto daar wel een rol in gespeeld. Een keer geen gedoe wie bij wie in de auto kan/mag/wil zitten, maar gewoon, hopla allemaal erin. Omdat we laat thuis kwamen was vooraf overeengekomen dat we de Kodiaq pas maandag terug hoeven te brengen.
Heb 'm net maar even gestofzuigd en hand- cq voetafdrukjes weggepoetst. Wel zo netjes om geleende spullen schoon terug te brengen.
Heb natuurlijk zelf een knappe tijd Skoda gereden, en qua bediening is de Kodiaq niet veel anders dan de Superb. Een generatie nieuwere entertainment en connectiviteit, maar niet anders. Voelt dus ook al snel vertrouwd. Wel merk ik hoe snel je verwent raakt als je de luxe hebt jezelf in één van de Duitse luxemerken te mogen vervoeren tov een goede middenklasse auto. Begrijp me niet verkeerd, een Kodiaq is zeker geen straf en een zeer competente auto. Dit weekend heeft voor ons een paar dingen duidelijk gemaakt (voor mij meer als mijn vrouw overigens)
- De opvolger van de Fabia (medio 2019) moet een open danwel pano dak hebben. Wat een licht, en wat een frisse lucht. Heerlijk.
- Automaat is ook nu wel duidelijk.
- Hoe lekker een hogere zit ook is, zowel mijn vrouw als ik zijn niet gevoelig voor een SUV (of MPV), de ruimte en 7 zitplaatsen ten spijt. De bips richting asfalt vinden we lekkerder.
- Qua comfort (stoel en algemene afwerking) kan je een Skoda niet vergelijken met een BMW (5), maar als ik zie wat deze Kodiaq moet kosten... pfff, als ik zoveel geld stuk zou kunnen en willen slaan op een auto zou ik liever kijken naar een jong gebruikte 5 of E. Als station bieden die net zoveel (bagage-ruimte) bij een veel luxer gevoel. Daarbij ben ik nu echt gewend aan een achterwielaangedreven chassis. Wat is een (zware) FWD toch anders qua gevoel. Niet verkeerd, maar anders. Volgens de prijskaart in de Kodiaq is de cataloguswaarde 48K (!).
- Het verschil in afwerking tussen een 'luxe' en 'middenklasse' merk zie je goed in het kwaliteit van het tapijt... Als ik de G30 stofzuig (en de E60 in het verleden) gaat dat makkelijk en snel, met een zeer goed resultaat. Bij een Skoda (eerst de Superb en nu dus die Kodiaq ook) zijn de pollen en vezels dunner en langer, waardoor er meer kleine troep blijft hangen en wordt het tapijt ook sneller 'pluiziger'

Herkenbaar verhaal DagDromer. Hier thuis hetzelfde. De Superb doet eigenlijk weinig verkeerd, maar het verschil is groot. Mijn vrouw merkt dat ook wat in mindere mate, maar geeft het intussen wel toe. ;)

DagDromer zei:
Het verschil in afwerking tussen een 'luxe' en 'middenklasse' merk zie je goed in het kwaliteit van het tapijt... Als ik de G30 stofzuig (en de E60 in het verleden) gaat dat makkelijk en snel, met een zeer goed resultaat. Bij een Skoda (eerst de Superb en nu dus die Kodiaq ook) zijn de pollen en vezels dunner en langer, waardoor er meer kleine troep blijft hangen en wordt het tapijt ook sneller 'pluiziger'

Dat is écht bizar inderdaad. De Mercedes haal je 1x de stofzuiger over de mat en schoon is het. Bij de Superb zit je 10 minuten op je knieën te prutsen. En inderdaad zijn de matten van de Superb al flink gesleten, na 65.000 km.

DagDromer zei:
- De opvolger van de Fabia (medio 2019) moet een open danwel pano dak hebben. Wat een licht, en wat een frisse lucht. Heerlijk.
Pano dak wat open kan vind ik het beste, ik heb een pano dak dat niet open kan, (ik kan het wel blinderen), maar het laat toch veel warmte door met warm weer, dus als het open kan is dat, lijkt me, beter.

Wat denken we hier van: Leitner RS6

Ik word er erg hebberig van en heb altijd een zwak gehad voor dit model. Maar die prijs, oef, ik zie het niet snel een klassieker worden die de waarde goed vasthoud en als je hem gaat gebruiken voor wat ritjes gedurende het jaar ben ik bang dat je een afschrijvingskanon hebt gekocht. Of denk ik verkeerd? :confused:

Ik vind de prijs eigenlijk wel meevallen. Een beetje 3-serie is duurder. En als je er niet al te gek veel gaat rijden valt de afschrijving best mee.

@Roy machtig apparaat, erg goeie kleur ook!.

Unieke kilometer stand, die auto is letterlijk nieuw, ik ben benieuwd wat het verhaal er achter is.

Opzich vindt ik de prijs niet onverklaarbaar, probeer maar eens een tweede te vinden met 2300 km op de teller, de nieuwprijs was nog eem stuk hoger. Ter vergelijking Bourguignon Leeuwarden heeft een RS4 B5 staan met 25k kilometers en daar vragen ze 66.500 voor.

Gezien de staat etc. snap ik de prijs nog wel, maar als ik even verder denk wat er staat te gebeuren als je hem daadwerkelijk gaat gebruiken dan is het toch waanzin. Of zou hij beter zijn waarde vasthouden dan ik denk. Als liefhebber en had ik het geld dan wist ik het wel. Dan zou die overweging denk ik veel minder spelen.

De km-stand is voor mij het enige wat hem bijzonder maakt. Voor de rest heb ik niks met oude A6-modellen, doen mij net zo weinig als een Passat uit die tijd. En wat Roy zegt, zodra je deze auto gaat gebruiken heb je er een hele dure auto aan, zowel qua afschrijving als qua onderhoudskosten en verbruik.

Leitner had ook een rode B5 RS4 staan met 100 km op de klok. Helemaal een moeilijke auto. "Daar zou je eigenlijk niet mee moeten gaan rijden". Ofzo, mits, maar. Dit is hetzelfde geval. Enige wat je er echt over kan zeggen dat er in gene geval een 2e, vergelijkbare is. Dat is voor velen ook belangrijk.

Terug
Bovenaan