A
Anoniem
Guest
§anitarium zei:Vorige week was ik een paar dagen in Egypte, voornamelijk in Caïro, voor mijn werk. Niet vakantiegerelateerd dus, maar ik heb wel een aantal foto's gemaakt van het autobestand daar. Erg veel oude Lada's, oude Fiats en gerebadgede Seats Fura en verder veel auto's van het type Tofas/Nasr Sahin. En erg veel Aziatische spul: Hyundai Verna, BYD F3, Speranza, Proton, Brilliance. Men is daar wel fan van sedans in het kleine segment (Yaris sedan, Clio sedan (soms als Symbol), Corsa sedan, 206 sedan). Verder nog wat Peugeots Pars gezien, best een net model. En Dacia rijdt daar als Renault rond. Er rijden ook veel Honda's Civic rond van het laatste model, ik betrapte me er zelf op dat ik steeds op zoek was naar het Hybridlogo, lekker geindoctrineerd door mijn Nederlandse ervaring, er rijdt daar namelijk geen enkele hybride rond. Soms ook nog wel hele dikke nieuwe wagens gezien, zoals de C- en E-klasse, maar ook dikke S-klasses, Jeeps en BMW's 745iL. Het viel me trouwens op dat de meeste auto's daar voorzien zijn van benzinemotor, vaak zelfs op gas (veel 504's met dikke tank in de kofferbak gezien, ik denk dat dit de Keniaanse versies zijn). Alleen vrachtwagens, busjes, bussen en pick-ups rijden daar op diesel. Maar ach, benzine kost daar ook maar € 0,23 per liter...
Sorry voor de niet altijd even goede foto's en ik heb misschien niet alle types correct:
Volgens mij worden de Lada 2107 en in het verleden de FSO Polonez daar ook plaatselijk geproduceerd. Van de vele andere Fiat modellen zullen er ook wel diverse daar gemaakt zijn.