Vakantie-auto's, ofwel speciale auto's gezien tijdens je vakantie

Zo he, dat is een beste score! Mooi hoor (y) Maar wat is die auto met ronde koplampen tussen de Concerto en Calibra in het veld (P1010077 )?

Wouter82 zei:
Zo he, dat is een beste score! Mooi hoor (y) Maar wat is die auto met ronde koplampen tussen de Concerto en Calibra in het veld (P1010077 )?

Een Mazda 121 Coupé.

@MWH,

Ik vond het contrast met die Pontiac ook wel weer grappig.:)

Redelijk speciaal?

DSCN0663.jpg

meeuw zei:
Redelijk speciaal?
Ja natuurlijk speciaal. Is op Capri toch? Heb je ook een foto van die verlengde dakloze Marea's waarvan daar links nog net de neus te zien is? Dakloos betekent in dit geval niet dat ze de daklozenkrant verkopen, lol.

Idd Capri. De andere cabrio-taxi's waren voornamelijk Marea's. Geen foto helaas.

Niet heel speciaal, maar wel opvallend omdat deze auto's hier niet zo vaak op de weg te zien zijn;

Gemaakt op Tenerife;

tenerife2012362.jpg
tenerife2012356.jpg

tenerife2012264.jpg
tenerife2012254.jpg

tenerife2012253.jpg
tenerife2012316.jpg

tenerife2012315.jpg
tenerife2012263.jpg

Stonden jouw Maleisische foto's ook niet in Youngtimer Magazine een tijd terug? Wederom leuke plaatjes trouwens! (y)

Paar weken terug op het Griekse eiland Zakynthos:

Foto-QRRTGP4M.jpg

Foto-FMKHTDOD.jpg

Foto-EOHKHTFL.jpg

jammer dat ik deze Allegro niet mee kon nemen.

Foto-CBFVNXHL.jpg

Foto-8SW3FR3J.jpg

Foto-YGC8UTEX.jpg

Foto-CT8LUWK4.jpg

Foto-GSHB63UZ.jpg

Verder veel oud Japans ( hou ik niet van dus niet gefotografeerd ) en helaas een Alfa 164 eerste serie en oude Lancia Delta HF Turbo gemist.

Gr Roy

Harm78 zei:
2 weken in Frankrijk geweest, en dan zie je wel eens wat:
(...)

Ook nog in Castellane geweest waar een Citroënmuseum zit. Dat was best geinig maar het beperkte zich tot Eenden en DSen plus wat ander oud spul. Niet zo bijzonder dus, maar in het centrum stond nog een Fiat Croma die daar zo te zien achtergelaten was. Al is dat in Frankrijk altijd wat moeilijker te zeggen omdat een parkeerterrein soms moeilijk te onderscheiden is van een autosloop...

DSC_0041.jpg

Die heb ik ook zien staan. Herkende 'm meteen :)

Heb mijn auto daar super strak langs geparkeerd (was enige plekje over): krijg je tenminste geen krassen. Die gaat nl. toch niet meer weg.

Stond op die parkeerplaats nog een barrel maar die was op een gegeven moment toch weg.

Wij zijn van 26-8 tot 4-9 in Castellane geweest (camping International). Vond het Citroen museum niet de moeite. En als ik een bezoeker moest geloven, had ik gelijk.

Mooie plaatjes, Roy. Hoewel ze erg pijn doen in m'n Italiaanse autohart...

Vooruit eentje dan die ik wel op de foto heb gezet, maar dit ook de enigste. Veel soortgelijks gezien op het eiland.

Foto-NK8EBWPB.jpg

Ik was twee weekjes in Sint-Petersburg.

Een Peugeot 408, een iets verlengde 308-met-kont. Wordt geassembleerd in Rusland.

Geen flauw benul...

Lada Granta

Een Moskvich, nog met Sovjetunie-kenteken. Laatste twee letters zijn LD = Leningrad :)

Vast niet nieuw geleverd in Rusland ;)

En voor Wouter82 nog een Ford Sierra, of nouja... Wat er van over is :rolleyes:

Toch wel een goede botskooi voor zo'n oude auto. Misschien gaan de portieren wel gewoon nog open.

Eddy C zei:
Toch wel een goede botskooi voor zo'n oude auto. Misschien gaan de portieren wel gewoon nog open.

Totdat blijkt dat 'ie met maar 10 km/h tegen een paaltje is gereden ;)

Leuke foto's, tsov! (y)

Afgelopen weekend in een Ardens dorpje trof ik dit aan. Een verlaten en vervallen huis, maar onder de half ingestorte carport stond ook nog een vergeten Ford Sierra Kombi...

sierralagleize2.jpg

sierralagleize1.jpg

sierralagleize3.jpg

sierralagleize4.jpg

Nog mooier: hij staat al op Streetview uit 2009: https://goo.gl/maps/oKiIB Nog niet ingestort, maar zo te zien al wel verlaten.

Clignoteur zei:
meeuw zei:
Redelijk speciaal?
Ja natuurlijk speciaal. Is op Capri toch? Heb je ook een foto van die verlengde dakloze Marea's waarvan daar links nog net de neus te zien is? Dakloos betekent in dit geval niet dat ze de daklozenkrant verkopen, lol.

meeuw zei:
Idd Capri. De andere cabrio-taxi's waren voornamelijk Marea's. Geen foto helaas.

Via een ander forum vond ik deze Marea.

GroteFoto-MH4YCBFQ.jpg

Dat schuurtje van de Sierra is vast ingestort toen er een boom op viel bij de kap van het bos naast het schuurtje ;)

Afgelopen zomer in Tirana, Albanië kwam ik deze tegen:

SDC13776.JPG

Een VW Gol! Een auto ontworpen voor de Zuid-Amerikaanse markt. Ik heb hem verder nog nooit in het echt gezien!

Stiekum wel een leuk model (en dat zeg ik niet vaak van een Volkswagen ;) ).

Heb je verder niks gespot in Albanië? Rijdt daar nog een hoop Oostblokspul rond?

XBXG zei:
Stiekum wel een leuk model (en dat zeg ik niet vaak van een Volkswagen ;) ).

Heb je verder niks gespot in Albanië? Rijdt daar nog een hoop Oostblokspul rond?

Er rijdt van alles, maar weinig heel oude/bijzondere exemplaren. Auto's zijn pas sinds het begin van de jaren 90 toegestaan voor de bevolking. Vanaf die tijd zijn de Albanezen druk aan het importeren geslagen. Het wagenpark bestaat grofweg voor 40-50% uit Mercedessen en 20-30% uit VW's, en gemiddeld zijn de auto's ook niet heel oud. Oostblokwagens vind je er niet, Albanië is lange tijd geïsoleerd geweest van de rest van Europa. Albanezen kiezen het liefst voor auto's waar een zekere status aan ontleend wordt (Mercedes). Albanië is een prachtig en bijzonder land overigens, ik kan het iedereen aanbevelen die van wat avontuur houdt(y)

XBXG zei:
Clignoteur zei:
meeuw zei:
Redelijk speciaal?

meeuw zei:

Via een ander forum vond ik deze Marea.

GroteFoto-MH4YCBFQ.jpg

Dat ding zal wel zo stevig zijn als spaghetti, zo'n gevoel van de eerste Herbie-film waarbij de achtekant de voorkant inhaalt... o_O

JOtter zei:
Een late reactie, maar dit is een DMC Jump! (Dragon Motor Company)

Leuke foto's uit Rusland trouwens! (y)
Dankjewel! Even gegoogled, ze hebben ook een briljantje jaren '90-website :) https://www.rcom.ru/dragon-motor/

Rob076 slentert op dit moment door de straten van Chicago. Helaas kan hij vanaf daar wel dit forum volgen maar geen berichten posten (het lukt hem niet om in te loggen).
Hij komt daar op straat kennelijk zo veel fraais voor in dit topic tegen, dat het ondoenlijk is om alles vast te leggen.
Hij is nieuwsgierig of er volgers van dit topic met specifieke wensen zijn. Hij gaat dan proberen om die auto's te vinden en te fotograferen. Begin januari komt hij terug naar NL en dan zal alle fraais ongetwijfeld in dit topic verschijnen.

isla zei:
Hij is nieuwsgierig of er volgers van dit topic met specifieke wensen zijn. Hij gaat dan proberen om die auto's te vinden en te fotograferen.

Ben benieuwd of er daar nog veel oudere auto's, die echter nog niet als klassieker worden gezien (dus modellen uit eind jaren 80 - begin jaren 90) rondrijden...

Of importauto's die je er niet verwacht. Echt oud spul verwacht ik daar niet (rust belt), maar natuurlijk zijn ook daarvan foto's welkom. Veel plezier daar overigens, Rob!

Hieronder wat bijzondere auto´s gespot tijdens mijn vakantie te Luxor , ook ben ik in El Miniya geweest, alwaar ik ook eea gespot heb.
Was afgelopen vrijdag weer thuis, ...
Als eerste deze 405 in Luxor
sdc16756.jpg

Deze sufferds hebben dus gezorgd dat NL nu menig 505 minder heeft dan vroeger
sdc16757.jpg

sdc16758u.jpg

Leuke Honda (volgens mij een Accord, maar dit kan ik fout hebben)
sdc16759y.jpg

sdc16761.jpg

Fiat volgens mij..type ken ik niet precies (meer)
sdc16762m.jpg

Oude Mercedes 280SE die duidelijk niet meer gebruikt werd inmiddels
sdc16763.jpg

sdc16764n.jpg

Fiat Regata 100S
sdc16765h.jpg

Een Citroën Ax, in Egypte een zeldzame verschijning in ieder geval
sdc16766.jpg

sdc16767z.jpg

Nieuwe auto´s hebben ze er ook, zo hier de in mijn ogen best mooie Renault Fluence, die we in NL helaas niet echt goed kennen, gezien hij hier in NL niet geleverd wordt..
sdc16768b.jpg

Volgens mij is dit nog officieel een Datsun Laurel, in El Minya gespot
sdc16769.jpg

sdc16770.jpg

Mazda 323, gespot in El Minya
sdc16771e.jpg

sdc16772l.jpg

En de klapperrrrrrrrr van de week weeek weeeekkkk!!! (Voor mij dan toch)
Deze nog keurige Renault 14!
sdc16773s.jpg

sdc16774p.jpg

sdc16775v.jpg

Verder nog deze zeldzame Honda Civic sedan
sdc16776.jpg

isla zei:
Rob076 slentert op dit moment door de straten van Chicago. Helaas kan hij vanaf daar wel dit forum volgen maar geen berichten posten (het lukt hem niet om in te loggen).
Hij komt daar op straat kennelijk zo veel fraais voor in dit topic tegen, dat het ondoenlijk is om alles vast te leggen.
Hij is nieuwsgierig of er volgers van dit topic met specifieke wensen zijn. Hij gaat dan proberen om die auto's te vinden en te fotograferen. Begin januari komt hij terug naar NL en dan zal alle fraais ongetwijfeld in dit topic verschijnen.

Oude Jappen vind ik altijd wel tof! Geen idee of dat daar veel rond rijd maar daarmee kan hij mij blij maken!

A. BRANDHORST zei:
Fiat volgens mij..type ken ik niet precies (meer)

Fiat 124 D, gebouwd bij Nasr in Egypte en afgeleid van de 124 zoals die bij Seat gebouwd werd na het einde van de productie in Italië.

Volgens mij is dit nog officieel een Datsun Laurel, in El Minya gespot

Toyota Cressida.

Dank u, en ook voor de correcties!/aanvullingen. Wat ben ik toch jaloers op diverse mensen qua autokennis, daar verbleekt de mijne bij.

Enfin, aangezien ik toch geen sociaal leven heb, en het wel nuttig vind om op de valreep van 2012 nog wat foto´s te posten, bij deze nog wat spots:

sdc16777.jpg

sdc16778v.jpg

Fiat 131 Supermirafiori!!
sdc16779.jpg

Leuke 80´er jaren Vanette
sdc16780m.jpg

sdc16781.jpg

1e type 305 GL station
sdc16782.jpg

sdc16783.jpg

Toyota Corolla (en op de achtergrond een in Egypte zeer bijzondere Volvo Amazon
sdc16872.jpg

sdc16874t.jpg

Leuke Stanza:
sdc16876.jpg

sdc16875s.jpg

Ik zal steeds zo´n 10 a 15 foto´s uploaden en die hier neerzetten, dat houdt de spanning er een beetje in...;)

Tevens eenieder het goede voor 2013 toegewenst!

Terug
Bovenaan