Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Pjötr zei:(soms dacht ik wel eens, heb je wel geld voor eten?, maar gelukkig heb je wel 2 mobieltjes)
rzasa zei:Hier in Nederland is het ook vrij normaal om je lege blikje of flesjes of Mc Donalds-rommel op straat, naast de afvalbak, achter het bankje in het bos of waar dan ook te gooien helaas.

smarter zei:
D' oh zei:Ik ben zelf vorige week een weekje naar het oosten van het land geweest en heb daar en net over de grens in Duitsland nog wat spotjes gedaan.
. @ Smarter: Zie ik hier nou een Nederlandse pre-gaik plaat onder zitten?
Jorn. zei:. @ Smarter: Zie ik hier nou een Nederlandse pre-gaik plaat onder zitten?
Merkwaardig is dat het kenteken met een b lijkt te beginnen, oftewel een grijs kenteken. Zonde he, dat al dit soort auto's zijn geëxporteerd...
BN of GN kenteken voor auto's die niet tot het Nederlandse wagenpark behoren. Dit kenteken wordt vaak gebruikt voor buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties. Vaak wordt aangenomen dat deze beginletters staan voor Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander. Officieel hebben deze beginletters geen speciale betekenis. De letters worden alleen gevolgd door vier cijfers.
rzasa zei:Jorn. zei:. @ Smarter: Zie ik hier nou een Nederlandse pre-gaik plaat onder zitten?
Merkwaardig is dat het kenteken met een b lijkt te beginnen, oftewel een grijs kenteken. Zonde he, dat al dit soort auto's zijn geëxporteerd...
BN of GN kenteken voor auto's die niet tot het Nederlandse wagenpark behoren. Dit kenteken wordt vaak gebruikt voor buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties. Vaak wordt aangenomen dat deze beginletters staan voor Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander. Officieel hebben deze beginletters geen speciale betekenis. De letters worden alleen gevolgd door vier cijfers.
Dus misschien weer mee naar huis genomen.
929V6 zei:rzasa zei:Jorn. zei:. @ Smarter: Zie ik hier nou een Nederlandse pre-gaik plaat onder zitten?
Dus misschien weer mee naar huis genomen.
De laatste letter is een Z, dus het lijkt me toch een kentekenplaat van een andere NL-auto op grijs kenteken. BN-combinaties zijn er alleen met vier cijfers voor zover ik weet.
D-C zei:Omdat één vakantie ook zo karig is ben ik naast in Taiwan ook nog met mijn ouders mee naar Italië geweestAl vier keer eerder werden de Toscane en Umbrië aangedaan en steeds een nieuw stukje. Nu werd in 11 dagen het noorden van de Toscane verkend, een ongerept stukje met relatief weinig toeristen maar ook weinig interessante stadjes. We zaten op een camping die ik zelf had uitgekozen, het bleek geen slechte keuze aangezien we op één nacht na alleen stonden, een heerlijk rustige camping met zeer vriendelijke Italiaanse eigenaren en zeker niet primitief. De camping bevond zich in Grondola, nabij het fraaie stadje Pontremoli in het uiterste noorden van de Toscane. Vanwege de nabijheid van de snelweg kon de kust toch in drie kwartier worden bereikt, de beroemde Cinque Terre in een uur en Lucca en Parma in ruim een uur.
Dan volgen nu de 67 foto's. Ik zal zoveel mogelijk van de eerdere vakantiefoto's binnenkort ook op mijn Flickr-account uploaden.
Eerst de klassieke Fiat 500'jes die nog overal te zien zijn. Dankzij 929V6 weet ik dat de 500 een beschermde status heeft in Italië, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de destijds niet minder populaire 600 en 850 die vrijwel uitgestorven zijn.
XBXG zei:Weet je zeker dat je enkel in Toscane bent geweest?? Er zitten een hoop auto's met kentekens uit Sicilië tussen. Dat is toch een behoorlijk eind rijden!
Mijn persoonlijke favorieten zijn de prachtige Novanta en de Fiat Duna.![]()
![]()
PS: Wat doet zo'n mooie VW Golf I uit 1975 daar in Italië? Mooi om weer eens zo'n heel vroeg type te zien.![]()
Mazzeltsov zei:Leuke foto's, en apart, die auto's met Britse kentekens die daar weg staan te kwijnen...
Echt? Of toch naar Engeland?D-C zei:Voor en na de Tweede Wereldoorlog emigreerden veel Italianen naar Italië.
Of gewoon Engelsen naar Italië..Mazzeltsov zei:Echt? Of toch naar Engeland?D-C zei:Voor en na de Tweede Wereldoorlog emigreerden veel Italianen naar Italië.![]()
D-C zei:XBXG zei:Weet je zeker dat je enkel in Toscane bent geweest?? Er zitten een hoop auto's met kentekens uit Sicilië tussen. Dat is toch een behoorlijk eind rijden!
Alleen in de Toscane, naast bezoekjes in Emilia-Romagna (Parma) en Ligurië (La Spezia, kust en de Cinque Terre). Welke auto's hebben dan een Siciliaans kenteken?
XBXG zei:Ik zie een lichtblauwe Fiat 500 (met de motorkap een klein beetje open) met een kenteken uit Syracuse, de Novanta komt uit Palermo en de witte Fiat 500 in Pontremoli komt uit Catania.
Mazzeltsov zei:Echt? Of toch naar Engeland?![]()
Wouter82 zei:Mooi hoor. Die Multipla verdiende geen betere foto?![]()
D-C zei:XBXG zei:Ik zie een lichtblauwe Fiat 500 (met de motorkap een klein beetje open) met een kenteken uit Syracuse, de Novanta komt uit Palermo en de witte Fiat 500 in Pontremoli komt uit Catania.
Da's inderdaad best een hoop. Geen idee wat de reden daarvan is, ik weet ook niet hoe het Italiaanse kentekensysteem werkt. Als je verhuist van bijvoorbeeld Palermo naar Massa-Carrara, krijg je dan een ander kenteken?