[size=large]Parijs 2013[/size]
Zoals bekend (bij de meesten in dit topic) heb ik een paar dagen genoten van Parijs. Dankzij het toeval zijn Wouter en ik elkaar net misgelopen, hoewel we meerdere overeenkomstige spots hebben gemaakt. Uiteraard kan ik niet tippen aan Wouters immer hoge kwaliteit foto's, maar hopelijk geeft het een mooi beeld van het Parijse automobilisme. Bewust gezocht naar leuke auto's heb ik niet, en ook niet teveel moeite genomen voor voorbijrijdende bolides. Tevens heeft mijn wederhelft de smaak van auto's nog niet echt te pakken, waardoor ik steeds een sprintje moest trekken om toch niet als wees achter te moeten blijven in de Franse hoofdstad. Ook dit kwam de kwaliteit niet ten goede, met als slachtoffer onder andere een spierwitte en zeer vroege Lancia Dedra. Merde!
Toen ik naar Parijs ging vermoedde ik dat dit een grote stad zou zijn als vele anderen. Daar valt over het algemeen niet heel veel te spotten, tenzij je van nieuwe auto's houdt. Die zijn er namelijk ten overvloede. Dus liefhebbers van de allernieuwste Captur, Scenic, Smarts, dat grote ding van Renault/Samsung, 308II, C4 Picasso, S-klasse: toog allen naar Parijs!
Een bekend feit is de erbarmelijke staat van auto's, mede te danken aan de (of het gebrek aan) parkeerkunsten van de Fransozen. Erg zonde, hoewel het ook wel een karakteriserend beeld geeft. Ook de hoeveelheid ludospaces viel me op, en de luxe kleine auto's. Twingo's, Aygo's en dat soort grut heb ik nauwelijks gezien, maar je struikelde werkelijk over de Smarts en Mini's. Ook elektrische autootjes van Pininfarina kwamen we te pas en te onpas tegen. Enfin, tijd voor foto's!
Een leuke Renault 5 Campus
Een sportief Fiatje
Een verkleurde Renault 11
Hiervoor was een sprintje nodig: Renault 21
Leuke Chrysler Voyager met daarvoor een Renault 19
Daarover gesproken...
Mooie Volvo 265 en Renault Espace
Erg roestige Fiat Panda
Altijd goed, zo'n Saab 900S
Opvallend genoeg heb ik alleen maar 205'jes gezien met oranje knippers.
Gebruikte Renault Trafic en opvallend nette Peugeot 405 Ph1
Erg mooie MGA, aan de overkant van de straat...
Extra ruime Citroen Xantia Break
Schitterende Renault 25. Even later reed een volledig identiek exemplaar voorbij. Niet dezelfde...
Lang niet meer gezien, zo'n Toyota Liteace
Renault 21 met erg lelijke schade
Erg leuke, maar wel slechte Autobianchi A112
Erg mooie Peugeot 504, met erg lelijk kenteken...
Compleet verwaarloosde, maar oh zo gave Renault 20 TS!
Erg mooie Peugeot 403, die helaas commercieel werd uitgebuit...
(let ook op de Renault 4F4 op de achtergrond)
Deze MG-B flitste voorbij toen we bij de Arc de Triomphe stonden. De foto is dus niet gelukt...
...maar het zorgde er wel voor dat ik het hoogtepunt onmiddellijk kon vastleggen. Zoals thans aangekondigd: Een Citroen DS19 La Croisette uit 1960!
Dit is een echte en hij gaat voor zo'n 150.000 euro. Zover ik weet zijn er maar 52 van gemaakt, maar ik weet zeker dat Wouter hierover veel slimmere dingen kan zeggen dan ik.