Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

@Marathonmetallic: ik had je natuurlijk al gefeliciteerd, maar wat een prachtige auto!(y)(y)(y)

@Rush: goed bezig! Pas je wel een beetje op met al die zon en vonken op je kale schedel?:p
En aangezien je de eerste post op deze pagina had, moet je natuurlijk traditiegetrouw wel even een mooie foto van een Passat of 80 plaatsen!

@ iedereen: bedankt voor jullie reacties (y)

@ Rush: mooie omgeving inderdaad, maar de bloesem is nog ver te zoeken. Zal nog wel enkele weken duren voordat die in volle bloei staat. Ik meld het maar even om teleurstelling te voorkomen.....:cool:

@De Schaduw: wat voor Passat (+ kenteken) had je dan? Ik zal eens kijken of hij in mijn register voorkomt.

Ik vrees dat mijn Passatje in de cross terecht is gekomen. Het kenteken was 11-BR-93, een fotootje staat al op pagina 1 van dit topic. ;)

Phoenixrood74 zei:
@Rush: goed bezig! Pas je wel een beetje op met al die zon en vonken op je kale schedel?

Sterker nog: hij krijgt een witte streep van oor tot oor bovenop zijn kop als hij nog langer zo doorlast.

De Schaduw zei:
Ik vrees dat mijn Passatje in de cross terecht is gekomen. Het kenteken was 11-BR-93, een fotootje staat al op pagina 1 van dit topic. ;)
Ja, die had ik inderdaad (dankzij jou) al in mijn register staan. Zonde dat het zo is geëindigd met je Passat.

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=212365337

0212365337004.jpg

@marathonmetallic; jouw nieuwe aanwinst Type 32 in de kleur van jouw forumnaam ziet er erg fraai uit!
@33rusch3385; jouw Type 33 ziet er nog niet zo fraai uit maar dat komt later wel helemaal goed!
Ik hoor jullie verhalen wel op de meeting-dag van 22 april en natuurlijk ga ik ook kijken naar al dat fraais.
Ik kom met het Type 84.
Groet, Han

Vandaag een stukje getoerd met de Passat. Eerst een bezoekje aan mijn ouders gebracht. De vaste forummers weten het, zij hadden vroeger een marathonmetallic B1 Variant. Hieronder een fotootje uit ca. 1980:

scannen00052.jpg

Voor hen was het dus een feest van herkenning toen ik met de auto aan kwam rijden. De kleur, het interieur, de uitvoering (LS) en het bouwjaar zijn exact hetzelfde. Alleen mijn auto is geen Variant. Ze wilden maar wat graag even poseren, net als in 1980.

passatxxx-1.jpg

Daarna via binnendoorweggetjes weer naar huis, lekker cruisen. Maar op de route naar huis is een stukje snelweg onvermijdelijk. Vervolgens beland ik daar in de file. Ik heb een tijdlang op de vangrail gezeten in het zonnetje. Kon ik de auto weer even rustig bekijken.

DSC00030.jpg

DSC00031.jpg

Na 2 1/2 uur uiteindelijk weer zonder problemen thuis gekomen.

Mooi verhaal, leuke foto's! Het chroomwerk ziet er ook prima uit, getuige de weerspiegeling van de kentekenplaat op de achterbumper.

Beste eigenaren en liefhebbers van de Audi 80 B1/VW Passat B1,

Binnenkort vindt onze vierde meeting plaats. Gezien het aantal aanmeldingen tot nu toe zou het wel eens een recordopkomst kunnen worden. Maar meer liefhebbers en geïnteresseerden zijn natuurlijk altijd welkom!

Aanvang: 11 u
Route: A1, afslag 9, N525 richting Hilversum, na ca 300 m rechts

Heb je zin om langs te komen, dan zou ik het fijn vinden om dat via een pb even te horen zodat we weten op hoeveel mensen we ongeveer kunnen rekenen. Zoals altijd is de deelname gratis!

Niet zo heel duidelijk van me inderdaad, maar het staat wel in de titel van de post: zondag 22 april a.s.

toines04 zei:
In 1981 was ik ook in het bezit van een Passat, bouwjaar 1974 met volgens mij een 1300 motor. Hele fijne auto, zou hem zo weer ruilen voor mijn Bertone Cabrio!!

Dit was de originele kleur.

passat197402.jpg
Leuk, die oude foto's! De originele kleur zou wel eens anconametallic kunnen zijn. Ik heb je een pb gestuurd met wat vragen voor mijn register!

Ik heb de verkoper gemaild, maar vooralsnog geen reactie ontvangen. Het zou mooi zijn als we deze Passat in 'onze kringen' kunnen opnemen. Zoveel Varianten zijn er immers niet!

Mooie foto, 3 op een rijtje. Een oer Passat, 1 van vlak voor de facelift (rechte bumper maar het zijkapje lijkt er van af) en een facelift. Hier kan je ook zien dat ze verschillende achterkleppen hebben.

Prachtige foto, D. Elzinga! Waar heb je deze gevonden? Links staat trouwens ook nog een R14!

Eh dit gaat me wat te snel, ik zie duidelijk dat de linkse nieuwer is maar dat lees ik van het kenteken af.
Dat van de bumpers zie ik ook nog wel, maar dat van de achterklep ontgaat me helemaal, waar moet ik op letten dan, en welke verschillen zijn er aan de auto van voor en na de facelift?

Er zit bij de facelift een tweede horizontale lijn vlak boven de knop. Verder kreeg de auto een ander dashboard en de neus was anders.
DSC05653.jpg

DSC05703.jpg

0251rush2112 zei:
Er zit bij de facelift een tweede horizontale lijn vlak boven de knop. Verder kreeg de auto een ander dashboard en de neus was anders.

Dankje nu zie ik het ook, de grill en het dashboard was me bekend maar dat van de klep niet(y)

marathonmetallic zei:
Beste B1 bezitters,

Bijgaand boeiende Betuwse beelden: Blauwe B1 beauty bij bloeiende bloesem boomgaard :eek:
Benauwd, bevend, bibberend...:eek: Bijzonder blitse bolide!(y)

@marartonmetallic: Type Twee-en-dertig Top Topper Toppunt
Tot Twee-en-Twintig-ste Tof Tour Trip Toeren
Type 84 Tegenover Type Twee-en-Tachtig
Tegengas Tegenzet Tegengesteld Tegenhanger Tegenkracht Tegendruk Tegendraads
Tenslotte Telwoorden Terug Tendens Temmen …….
Type Tegenstaand Typen ……. Tekort Tegen Teveel
Tok-Tok Tok-Tok Tok-Tok
Groet, Han

han77 zei:
@marartonmetallic: Type Twee-en-dertig Top Topper Toppunt
Tot Twee-en-Twintig-ste Tof Tour Trip Toeren
Type 84 Tegenover Type Twee-en-Tachtig
Tegengas Tegenzet Tegengesteld Tegenhanger Tegenkracht Tegendruk Tegendraads
Tenslotte Telwoorden Terug Tendens Temmen …….
Type Tegenstaand Typen ……. Tekort Tegen Teveel
Tok-Tok Tok-Tok Tok-Tok
Groet, Han

Leuk! l*llen later. Locatie: La Place, Laren.

Vandaag o.a. bezig geweest met het ophangpunt voor het subframe rechtsvoor. Deze moest vervangen vanwege de verregaande staat van ontbinding.

DSC07677.jpg

DSC07676.jpg

Het is een heel precies klussie omdat de ophangpunten goed moeten corresponderen. Met secuur slijpwerk een groot gat gecreeerd.

DSC07678.jpg

DSC07679.jpg

En dan maar weer lassen. Ik heb het deel aan de binnen en buitenkant gelast vanwege de grote krachten die er op komen.

DSC07683.jpg

DSC07684.jpg

Als laatste nog even het subframe gemonteerd om er zeker van te zijn dat de gaten goed overeen komen.

DSC07681.jpg

Verder heb ik ook de paravan gemonteerd maar daarvan ben ik vergeten foto's te maken. Dat is ook een pittige klus want dat moet zoveel mogelijk uitgelijnt worden met de spatborden en motorkap. Ik ga ook professorisch het voorraam monteren om te kijken of de paravan op de goede plek zit.
Gister ook nog bij Marathonmetallic op bezoek geweest om zijn mooie Passat te bekijken. :cool:

DSC07670.jpg

Al sla je me dood. Ik zou het niet weten. Het lijkt een 'gewone TS/GLS'. In deze uitvoering natuurlijk heel bijzonder.
Jij hebt ook echt een neus voor bijzondere auo's.

Audi80Coupé zei:
Er lijkt wel Passat TG op het typeplaatje te staan.

Je lijkt gelijk te hebben...

Kan ik morgen even komen kijken bij de meeting? Ik woon tenslotte toch op amper een kilometer afstand van La Place:)

D. Elzinga zei:
Audi80Coupé zei:
Er lijkt wel Passat TG op het typeplaatje te staan.

Je lijkt gelijk te hebben...

Kan ik morgen even komen kijken bij de meeting? Ik woon tenslotte toch op amper een kilometer afstand van La Place:)

Van TG heb ik nog nooit gehoord, misschien is het dan toch een soort limited edition. Dat was hier de LX in 1977 pre facelift en 1980 facelift.
Natuurlijk zijn jullie van harte welkom Klassiekerrijder en D Elzinga. Neem maar een leuke oldtimer mee

@Klassiekerrijder, D. Elzinga en Mechanix (?): natuurlijk, kom gezellig langs. We beginnen om een uurtje of elf bij La Place in Laren. We zullen ons eerst wel buiten verzamelen om elkaars auto's te bekijken. In het te koop-topic staat overigens een (Finse?) Passat TS in weer een andere kleur groen die ik nooit eerder heb gezien.
Ik heb vandaag de hele dag in de Passat gereden bij de Bollenrit van Elk Merk Waardig en hij rijdt (na wat laswerk en reparaties) echt weer als een zonnetje!:D(y)

Terug
Bovenaan