Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

hallo

ik ben opzoek naar de bevestiging voor dr chroome doppen in de velgen.
waar kan ik deze vinden
gr jeroen

Dat zijn stalen klemmetjes. Probeer VW Classic Teile eens, kosten niet veel volgens mij. Ik heb ooit de laatste exemplaren van Pon gekocht voor iets van 30 cent per stuk.

Die Passat op de sloop zou de 78-PS-BT weleens kunnen zijn,die auto heb ik een aantal jaren terug een paar keer gespot in Friesland,en volgens de kentekencheck van autoweek is die auto inmiddels gesloopt.

Hoe kom ik erachter wat voor type audi het is, er zit zc motor in met 85pk en dubbele koplampen wat volgens mij een gl uitvoering is
maar staat l met 75 pk op kenteken de dealer kan het ook niet nakijken. Volgens de eerste eigenaar is de motor af fabriek. Ben de tweede eigenaar.

marco8075 zei:
Hoe kom ik erachter wat voor type audi het is, er zit zc motor in met 85pk en dubbele koplampen wat volgens mij een gl uitvoering is
maar staat l met 75 pk op kenteken de dealer kan het ook niet nakijken. Volgens de eerste eigenaar is de motor af fabriek. Ben de tweede eigenaar.

Zit er op jouw Audi niet een typebordje op de achterklep?

Hoogstwaarschijnlijk heb je een GL uitvoering. De ZC 1.500 motor met 85 PK is tot juli 1975 door VW/Audi in het leveringsprogramma gevoerd. De 85PK motoren zaten in de luxe utivoeringen, GL bij de Audi 80 en TS bij de Passat in combinatie met dubbele ronde koplampen. Vanaf augustus 1975 werd de ZC motor vervangen door de 1.600 YP motor.

Ik denk ook een GL, zelf heb ik een oranje gehad.
Hier links op de foto.
Foto-X7XKPNCG-D.jpg

Forummer niels heeft ook een GL, je kan hem een pbje sturen

Wie weet welke 5 versnellingsbak (code) achter een zc motor past. Voor de audi 80 b1.

Er zijn weinig 5-bakken met diezelfde kabelbediende koppeling, hetzelfde schakelmechansme... en het laatste probleem is dat je een baksteun zult moeten maken want de baksteunen van vierbakken zijn anders. Je zult in elk geval moeten zoeken voor 1983 en bij de langsliggende motoren, dus de Passat en de Audi 80 of Coupé.

Mijn GL (de ex-auto van Stif) heeft inderdaad een vijfbak, maar volgens mij zit hier niet de originele motor in. De motorcode van het blok is WV en die is volgens deze site Motorcode VAG vanaf 1981 toegepast in de Audi 80 terwijl de GL van 1975 is. Ook heeft mijn GL een kunststof luchtfilterbak, terwijl dit origineel een stalen versie zou moeten zijn.

Als ik het goed heb zou je aan de carburateur moeten kunnen zien of je een 75 of 85 pk uitvoering hebt. Ik dacht dat er bij een 75 pk een Solex opzit en bij de 85pk een Pierburg, maar er is hier vast wel iemand die dat kan bevestigen of verbeteren?

Als ik even naar mijn TS kijk dan klopt het verhaal wel wat Otto vertelt. Daar zit ook een ZC 1500 motor in met tweetraps carburateur.
Dit is een Solex 32/35 TDID. Deze combi liep t/m juli 1975.
Later werden de tweetraps carburateurs vervangen door Pierburgs 2B2 en 2B5. De 2B5 van de blauwe Variant uit 1979 die ik nu aan het slopen ben heeft net zo'n kunststof luchtfilterhuis als die van Niels.
Op de website van de Passat-Kartei staan allemaal versnellingsbakcodes met bijbehorende motoren maar ik heb er één onder mijn rode ingebouwd waarbij ik niet specifiek op codes heb gelet. De baksteun zit min of meer op dezelfde plaats als die van de vierbak. Dit heb ik opgevangen met een langere bout.

Soms is een Passat gewoon te ver doorgerot om nog een restauratie mogelijk te maken. Zo'n anderhalf jaar geleden had ik een Variant aangeschaft met de voorkennis dat ik deze zou gaan slopen. Op het oog best een knap ding maar onderhuids volledig doorgerot. Alles van waarde heb ik er af gehaald en afgelopen maandag heb ik hem op laten halen.

DSC06575_zpsnugcx2dg.jpg

DSC06577_zpsdvbmtpwo.jpg

DSC06591_zpscsdwo83x.jpg

Wat ook bespreekbaar is, is de plaats om een advertentie te plaatsen. Speurder, AutoTrader, Marktplaats...

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ik moet toegeven dat ik even twijfelde, maar ik kan 'm geen dak boven z'n hoofd bieden, de mk2 zou weg moeten en ik ben bezig met een ander huis...

Kun je meteen op zoek naar een huis met een (grotere) garage. Ik zie geen problemen, alleen mogelijkheden.

Gaat goedkomen. 8 meter oprit, een garage en nog genoeg plek voor nog meer auto's :)
Maar dan zijn de centen wel op...

In korte tijd heb ik van 2 Passat's afscheid moeten nemen. De Phoenixrode was natuurlijk niet van mij maar je begint toch tijdens de restauratie een band met de auto op te bouwen.
Vandaag was het de beurt aan de tweede. In september 2014 heb ik een Panamabruine Variant gekocht die dreigde gesloopt te worden. Omdat ik morgen een nieuw project op ga halen heb ik ruimte nodig en dus heb ik gevraagd aan Otto of die nog interesse had in een Variant. Gelukkig vond hij dat die nog aan zijn verzameling ontbrak en hij heeft hem vandaag opgehaald.

DSC06603_zpswq0cnybf.jpg

Leuk! Toch jammer dat ik geen twee rechterhanden heb...
Veel plezier ermee Otto!

En ik ben benieuwd naar je nieuwe project, Ruud! Kan het kloppen dat ik er ergens hier al iets over had gelezen?

Elders op het forum gespot, een Audi Fox stationwagon! (y)
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/zeer-unieke-audi-fox-gte-station-149328588.html>

Bjorn78 zei:
Wat ook bespreekbaar is, is de plaats om een advertentie te plaatsen. Speurder, AutoTrader, Marktplaats...

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ivanov ik heb toch geen advertentie geplaatst op dit forum? Ik snap niet waarom je mijn post hebt verwijderd.
Ik heb een link geplaatst naar een andere site waar de wagen te koop staat. Ik dacht dat dit wel meer gebeurd?
Ik ben gewoon een liefhebber die andere liefhebbers de kans wil geven om een leuke wagen te kopen.
Wie interresse heeft kan me altijd bereiken via pb of per mail. bjorn.schockaert@gmail.com

Ivm spam niet handig om je mailadres hier neer te zetten, via PB is voldoende.

Voor de liefhebbers: zoek op 'Passat' op 2dehands.be en je vindt 'm :)

edit: er mag natuurlijk niet met twee maten gemeten worden. Maar als ik het linkje hier plaats, is het wel goed :D Want het is niet mijn auto.

Het is heel simpel: je mag hier niets te koop aanbieden. Heeft geen zin om verontwaardigd te doen als je advertentie verwijderd wordt. En iedereen weet marktplaats te vinden, dus als je auto interessant is vinden we 'm wel.

Barri zei:
En ik ben benieuwd naar je nieuwe project, Ruud! Kan het kloppen dat ik er ergens hier al iets over had gelezen?

Dat kan kloppen Barri, Het gaat om een Mazda 1300 project.
Inmiddels heb ik het topic heropend.

Goed om te zien dat de panamabruine Variant weer naar een andere liefhebber gaat ((y)Otto!). Ruud, ga je ook van de Mazda-rushtauratie uitgebreid verslag uitbrengen?

Bjorn78 zei:
Bjorn78 zei:

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ivanov ik heb toch geen advertentie geplaatst op dit forum? Ik snap niet waarom je mijn post hebt verwijderd.
Ik heb een link geplaatst naar een andere site waar de wagen te koop staat. Ik dacht dat dit wel meer gebeurd?
Ik ben gewoon een liefhebber die andere liefhebbers de kans wil geven om een leuke wagen te kopen.
Wie interresse heeft kan me altijd bereiken via pb of per mail. bjorn.schockaert@gmail.com

Aangezien het jouw eigen auto is, is het niet toegestaan. Als een ander een link plaatst naar deze auto blijft het discutabel, maar wel binnen de regels.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Phoenixrood74 zei:
Afgelopen donderdag kwam de bevrijdende sms: 'Hij is klaar!' Na ruim een jaar kon ik mijn Passat na een zeer ingrijpende restauratie dan eindelijk ophalen. Gisteren zag ik de auto voor het eerst sinds december 2013 in het daglicht en hij is werkelijk als nieuw.(y)(y)(y) Rush heeft zichzelf weer overtroffen. Zie onderstaande foto's, die echter nooit een goede weergave kunnen zijn van de aandacht tot in het kleinste detail:
14k9v2b.jpg

2pt3zuh.jpg

2ezh8qo.jpg

s4p3s6.jpg

2qnpi5d.jpg

2ey8ak7.jpg

1zxnrrp.jpg

2z6bfrc.jpg

343i61l.jpg

2urat8w.jpg

rw5el1.jpg

10o1t9u.jpg

i4od8z.jpg

2m30nzl.jpg

Nadat ik de auto uitgebreid had bewonderd en gefotografeerd, zijn we een proefrit gaan maken zodat ik weer aan de Passat kon wennen. Het voelde meteen weer vertrouwd. Hij rijdt net zo goed als voorheen, maar schakelt nu veel soepeler. De stoelen (die behoorlijk doorgezeten waren) geven nu voor het eerst in bijna vijf jaar goede steun. Verder rijdt, klinkt, voelt en rijdt hij zoals je dat van een Passat verwacht: heerlijk dus.

Na de lunch was het tijd voor een moeilijk moment voor Rush: de officiële overdracht. Op de foto lacht hij wel, maar hij zal van binnen stiekem gehuild hebben omdat hij afstand moest doen van een auto waar hij een jaar lang met ziel en zaligheid aan gewerkt heeft. Omdat ik maandenlang met veel plezier in de miamiblauwe TS Variant heb gereden, hebben we afgesproken om in de toekomst weer eens een tijdje van auto te ruilen op het moment dat we daar zin in hebben. De sleutel komt weer in handen van de rechtmatige eigenaar:
veyaki.jpg

En daarna was het terug naar huis, klaar voor vele jaren rijgenot!
vql209.jpg

Wil hem even terughalen, dit is met afstand een van de mooiste restauraties die ik de afgelopen tijd hier heb mogen bewonderen. :)
Het detail is tot in perfectie doorgevoerd, de kleur is geweldig! chapeau!!

Dank je, ik ben er ook bijzonder blij mee! Als jij dit jaar naar het Youngtimer Event gaat, zul je hem hoogstwaarschijnlijk tegenkomen.:D

https://i79.photobucket.com/albums/j124/Marco_Bonke/naomi%20en%20audi%20596_zpsldf0g0jw.jpg
[img]https://i79.photobucket.com/albums/j124/Marco_Bonke/naomi%20en%20audi%20597_zpsu5ts8jv3.jpg

Terug
Bovenaan