Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Klopt, dit is de oude auto van Marcel. De vraagprijs lijkt me zeer optimistisch, want de auto ging destijds weg omdat er veel laswerk aan zat. Hopelijk vindt deze origineel Nederlandse auto een goed baasje.

Edit: Passatling:
2vtxo4l.jpg

De afgelopen maandagen hebben in het teken gestaan van allerlei, niet fotogenieke, klussen. Er is dus wel doorgewerkt en met name het remsysteem heeft veel tijd gekost.
Met het ontluchten ging het bij de achterremmen soepeltjes maar mijn vrolijke stemming veranderde toen de ontluchtingsnippel rechtsvoor muurvast zat. Deze maar met WD40 ingespoten en een tijdje met rust gelaten. Hier begon de wet van Murphey zijn intrede te doen. De nippel brak dus toch af en toen ik de complete remklauw wilde demonteren brak ook de remslang af. Op zolder een andere gevonden, remklaar gemaakt en die dan maar gemonteerd.
Deze bleek vast te lopen op het vaste deel van de klauw met de binnenzijde van de remschijf. Weer de hele klotezooi demonteren en een randje afgeslepen totdat deze niet meer aanliep.
Man man wat gaat daar een tijd in zitten.
Ik heb de motor inmiddels gestart en op tijd gezet. Hij loopt lekker en als ie heet wordt slaat de koelventilator aan. Ook weer een zorg minder.
Alle aansluitingen van de koeling zijn lekvrij en de thermostaat werkt ook goed.

Vanmiddag mocht ie dan eindelijk naar buiten om een proefrit te maken. Altijd weer spannend. Welnu hij rijdt als een speer. Hij schakelt heerlijk soepel en remt als een tierelier. De verwarming doet het goed alleen toeteren deed ie niet toen ik een leuke chick zag rijden. Gemiste kans.
Dus maar een toeter gemonteerd die het wel doet.
Ik kon het niet laten om wat buitenfoto's te maken want dat fotografeert toch beter.

DSC06448_zps827c34a0.jpg

DSC06449_zpsf2e2a87f.jpg

DSC06450_zps1ca4095d.jpg

DSC06454_zpse7b6a6ae.jpg

De motorruimte is ook af. Vandaag nog het identificatieplaatje gepopnageld en het zijkapje van de radiator met structuurspray verfraaid.

DSC06455_zps96394c44.jpg

DSC06456_zpse5e2c401.jpg

DSC06457_zps22401939.jpg

Oh ja, nu weet ik het weer. En er was toch zo'n babbelziek type uit oostelijk Nederland dat dolgraag steeds mee wilde rijden?

Hartelijk dank voor de leuke reacties. Ik hoop dat de opdrachtgever tevreden is als hij de auto straks in het echt ziet.
Of er een openbaar bezichtigingsmoment komt laat ik aan de eigenaar over.
Ik denk dat er via EMW genoeg mogelijkheden komen om de auto te aanschouwen.

@Rush

Fraai gedaan de restauratie, de Passat oogt weer als nieuw.

Ik zie op de site van de RDW dat de APK dit jaar verlopen is , ik neem aan dat de auto moeiteloos door de keuring heen komt (y)

Geweldig werk Rush en Phoenixrot daar kun je supertrots op zijn! ik kijk uit naar het volgende project

We hebben APK !

Vandaag was de grote dag en hoewel ik natuurlijk wel vaker met het bijltje gehakt heb blijft het toch altijd spannend of ze toch nog iets kunnen vinden.
Gelukkig niet dus is de Passat de komende 2 jaar onder de pannen.

DSC06496_zpscb0051cc.jpg

Verder ben ik bezig geweest met het conserveren van de bodem want daar had ik ook nog wat kleine plekjes moeten lassen en natuurlijk langs de linkerdorpel want daar zit een nieuwe in.
Als de achterklep open gaat zit daar links de krik en die heb ik ook maar van een glimmend laagje voorzien.

DSC06499_zpsee4c024e.jpg

Volgende week gaat de auto terug naar de spuiter om de stofjes en zakkers eruit te laten polijsten.

Gelukkig weer goed nieuws aan het einde van dit jaar!:D

Ik ben niet goed in het bewerken van plaatjes, dus daarom wens ik iedereen op deze manier een heel goed 2B15!

Ruud, daar zet je een hele knappe restauratie neer!

Ik wens jullie een gelukkig 2015 toe.

15d5kpt.jpg

Die 41-VK-40 is mijn ex, was bedoeld als restauratieproject maar ik ben er niet aan toegekomen. Een van de twee overgebleven rode GLXen. Technisch prima, carrosserie heeft veel werk nodig.

Ik vraag me alleen af waarom de verkoper er blauwe platen op heeft gezet.

Ja, non-GAIK geel. De vorige eigenaar had beloofd de oude lichtblauwe en het inlegvel voor de trekhaak op te sturen, maar nooit meer iets van gehoord.
Ik vermoed dat-ie daar een jaar staat, en daarvoor heb ik 'm een jaar of tien in verschillende stallingen gehad. Motortje liep geweldig, een van de fijnste type 82s die ik ooit heb gereden.

Mooi ding hoor je ex 80(y)
De prijs is ook nog wel vrij normaal....
Lijkt me idd een lekkere rijders auto.

Update - Rush heeft alles behalve de achterklep meegenomen voor een flesje wijn :D

Achterklep is er dus nog, samen met de spatborden.

Voor foto's van de onderdelen en mijn contactgegevens: https://www.marktplaats.nl/verkopers/387286.html

De spatborden zijn niet gratis.

Hierbij een aantal foto,s van mijn project een audi 80 met het bouwjaar april 1975

audi80b1438_zps2a505f35.jpg.html
audi80b1437_zps87ecb84c.jpg.html
Mobile%

audi80b1439_zps54b875f6.jpg.html

Hoe kan ik hier foto,s plaatsen? Heb ze in photobucket staan en de URL gebruikt wil graag de foto,s plaatsen

Hi,

Voor de liefhebber.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m877704836-te-koop-achter-lichten-van-vw-passat-oud-model-l-r.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m877700833-achter-lichten-van-vw-passat-stationwagen-oud-model.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m877707351-te-koop-koplampen-van-vw-passat-oud-model.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Terug
Bovenaan