De afgelopen maandagen hebben in het teken gestaan van allerlei, niet fotogenieke, klussen. Er is dus wel doorgewerkt en met name het remsysteem heeft veel tijd gekost.
Met het ontluchten ging het bij de achterremmen soepeltjes maar mijn vrolijke stemming veranderde toen de ontluchtingsnippel rechtsvoor muurvast zat. Deze maar met WD40 ingespoten en een tijdje met rust gelaten. Hier begon de wet van Murphey zijn intrede te doen. De nippel brak dus toch af en toen ik de complete remklauw wilde demonteren brak ook de remslang af. Op zolder een andere gevonden, remklaar gemaakt en die dan maar gemonteerd.
Deze bleek vast te lopen op het vaste deel van de klauw met de binnenzijde van de remschijf. Weer de hele klotezooi demonteren en een randje afgeslepen totdat deze niet meer aanliep.
Man man wat gaat daar een tijd in zitten.
Ik heb de motor inmiddels gestart en op tijd gezet. Hij loopt lekker en als ie heet wordt slaat de koelventilator aan. Ook weer een zorg minder.
Alle aansluitingen van de koeling zijn lekvrij en de thermostaat werkt ook goed.
Vanmiddag mocht ie dan eindelijk naar buiten om een proefrit te maken. Altijd weer spannend. Welnu hij rijdt als een speer. Hij schakelt heerlijk soepel en remt als een tierelier. De verwarming doet het goed alleen toeteren deed ie niet toen ik een leuke chick zag rijden. Gemiste kans.
Dus maar een toeter gemonteerd die het wel doet.
Ik kon het niet laten om wat buitenfoto's te maken want dat fotografeert toch beter.
De motorruimte is ook af. Vandaag nog het identificatieplaatje gepopnageld en het zijkapje van de radiator met structuurspray verfraaid.