Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Duitsland uit: altijd lastig;).
Gefeliciteerd Ruud met de overwinning! (en ook een beetje met de Passat van PR74 natuurlijk).

Gefeliciteerd, Rush!:D Ik had op het blog van Olaf al gezien dat jij er met de hoofdprijs vandoor was gegaan. Ligt het aan mij of is je beker (wat een megabeker trouwens!) een beetje krom? Hebben jaloerse Duitsers geprobeerd hem af te pakken en heb je een strijd op leven en dood moeten voeren om hem te houden?

Afgelopen zondag zag ik trouwens ook nog een onbekende Audi 80 B1. Meteen even contact gelegd met de eigenaar en hem op de verzendlijst voor onze meetings gezet. De auto was oorspronkelijk wit en dat gaat hij ook weer worden. Het dashboard had slechts twee scheurtjes en is dus nog goed te redden.
8wi0ll.jpg

23v0owj.jpg

Dank jullie wel.
Dat kreng is idd zo krom als een hoepel. Ik ga hem restaureren denk ik:)
Mooie Audi zeg. Blauw staat hem ook erg goed.

Tussen de duitsers zegt genoeg over je wagen Rush :)
Ik heb hem al een paar keer mogen bewonderen en natuurlijk je restauratie verhaal gevolgd.
Je weet waar je mee bezig bent dat is duidelijk en je gaat heel ver daarin.
Resultaat is net als die van Nico dat ze gewoon nieuw lijken en mischien zelfs wel beter dan nieuw zijn ;)

Mooi en goed werk verricht en dat er voor de niet bezitters onder ons dan toch hele mooie exemplaren zijn om van de genieten!!
Ook bedankt daarvoor want het bekijken is gewoon genieten :)

Tja ff paar veren is niet verkeerd toch ;)
Nou ja of een beker dan nu hahaha gefeliciteerd meer dan verdiend!

Phoenixrood74 zei:
Afgelopen zondag zag ik trouwens ook nog een onbekende Audi 80 B1. Meteen even contact gelegd met de eigenaar en hem op de verzendlijst voor onze meetings gezet. De auto was oorspronkelijk wit en dat gaat hij ook weer worden. Het dashboard had slechts twee scheurtjes en is dus nog goed te redden.
8wi0ll.jpg

23v0owj.jpg

Kleurtje vind ik mooier dan wit....maar ja je kan dan wel weer alles open zetten zonder twee kleuren te zien ;)
Alleen die radio dat is ff jammer altijd maar dat is mijn afwijking geef ik eerlijk toe.....

Phoenixrood74 zei:
8wi0ll.jpg

Op pagina 12 van dit forum staat een foto van deze Audi in het wit, waar hij geparkeerd staat voor een Hellas metallic Passat. Ik herinner mij ook foto's van deze Audi 80 met schade, maar die kan ik zo gauw niet vinden. Na reparatie is hij mogelijk blauw gespoten.

De Passat op de foto overigens staat/stond in Limburg weg te kwijnen.

052.jpg[IMG]

Het gaat om deze foto in mijn vorige post. Vorig jaar stond de Passat, groen van het alg, te koop bij een autohandelaar in Limburg

052.jpg

Otto Oto zei:
Het gaat om deze foto in mijn vorige post. Vorig jaar stond de Passat, groen van het alg, te koop bij een autohandelaar in Limburg

052.jpg
Jammer!! leuk kleurtje en zeker voor de basis uitvoering.
Volgens mij ook een hele vroege? wat is de staat van het beestje?
Zal wel niet zo best zijn als die al zo lang stilstaat :(

Vast al door de liefhebbers opgevallen, of gehoord.
De ons wel bekende audi 80 die te koop stond bij Marco hof is weer verkocht aan een eerdere eigenaar.
De oude auto van PR74.
Zou leuk zijn als de huidige eigenaar zich hier ook laat "zien".

Het wordt hoog tijd voor weer eens een B1-meeting. We hebben hiervoor zondag 17 september als datum gekozen. We verzamelen vanaf 11 u in Sint-Oedenrode (precieze locatie wordt nog bekendgemaakt) waar we volop de gelegenheid hebben om bij te praten en elkaars auto's te bewonderen. Er is een café-restaurant in de directe nabijheid. Voor de liefhebbers is er de mogelijkheid om een rit van zo'n 30-40 km te maken door het groene Brabantse land.

Mochten jullie hier meelezen en graag aanwezig willen zijn, laat dit dan s.v.p. via een pb aan mij weten. De vaste deelnemers hebben inmiddels een uitnodiging via de mail gekregen. Mocht dit niet het geval zijn, dan graag ook via een pb aanmelden.

Ik zag de mail al. Wat leuk! Het is een paar dagen voor onze bruiloft, maar ik zal het in de agenda zetten. Hopelijk doet de vr6 het dan weer als nieuw, dan neem ik die mee.

Er is een origineel Nederlandse Passat te koop! Het gaat om een 1.3 Variant uit april 1979. De huidige eigenaar heeft hem sinds april 2012, maar rijdt er te weinig mee. 20.000 km geleden is de kop gereviseerd en is de carburateur vervangen. Iedereen die hier actief is zal weten dat Passats al zeldzaam zijn, maar origineel Nederlandse Varianten al helemaal!
Mocht er iemand concrete belangstelling hebben, stuur mij dan een pb, dan geef ik e-mailadres en telefoonnummer van de verkoper door.

Voor alle duidelijkheid: het is niet mijn auto en ik speel verder geen rol in het verkoopproces, dus de enige informatie die ik kan en wil geven zijn de contactgegevens van de eigenaar.

fvil43.jpg

2cqkufo.jpg

AlbertsH zei:
Deze foto kunnen jullie vast waarderen hier, uit 1980:
Dat kan ik zeker waarderen, zeker omdat wij thuis ook een Passat met HL in het kenteken hebben gehad!

Een tijdje terug heb ik hier onze B1-bijeenkomst al aangekondigd die dit jaar in Noord-Brabant zal plaatsvinden. We verzamelen vanaf 11 u aan het Ritaplein in het kerkdorp Boskant (Sint-Oedenrode). Boskant ligt een eindje onder Den Bosch, tussen de A2 en de A50 in, en is dus gemakkelijk bereikbaar. Voor de geïnteresseerden is er een routeschrijving beschikbaar voor een mooie rondrit van zo'n 30-40 km door de omgeving. Naast het plein is er horecagelegenheid aanwezig (De Vriendschap, Pastoor Teurlingstraat 30). Deze straat grenst aan het Ritaplein, dus bij mooi weer kunnen we misschien vanaf het terras onze bolides bewonderen. Een eindtijd is er niet: eenieder kan blijven net zo lang hij of zij het gezellig vindt.

Als er hier belangstellenden meelezen: iedereen is welkom om een kijkje te komen nemen, of je nu in het bezit van een Passat B1 of B2, Audi 80 B1 of K 70 bent of niet. We verwachten een prachtige opkomst met ook dit jaar misschien weer wat buitenlandse gasten.

Misschien dat ik aan het eind van de dag nog even langs kom, dan wel met m'n Audi 100 van 1985...
De gele Passat is trouwens erg mooi in deze uitvoering, wel jammer van de blauwe platen.

Hi,

Deze komt over 2 weken binnen bij keverland

https://www.keverland.nl/contents/nl/p10774_Volkswagen_Passat_1974.html

Auto zou klok gaaf moeten zijn (ik heb zelf meer foto's gezien) vraagprijs (hou je vast): 6950,-

@Audi80Coupé: zou leuk zijn als je langs kan komen! Jij zou dan in ieder geval met een VAG-product verschijnen. Ik kom provoceren met een product van een Duitse concurrent...

@Barri: jammer!

@gls 1978: ik zag hem op Facebook al langskomen. Als het lukt wil ik hem live gaan bekijken, puur uit nieuwsgierigheid. Zeer pittige prijs inderdaad. Hij heeft een klein scheurtje in het dashboard, verder ben ik zeer benieuwd naar de totale conditie. Wel heel toevallig dat er nu vrijwel tegelijk twee Zweedse Passats in dezelfde kleur opduiken. In Noord-Holland staat er eentje bij een veilinghuis te koop, maar daar moet heel veel aan gebeuren. Ik zou me daar niet aan wagen.

Rush2112 zei:
Welk veilinghuis?
Classic car actions uithoorn bij amsterdam. Maar op de foto's was die al bedroevend slecht.
Interieur uit verschillende delen en een totaal verampeneerd dash.
Mooie er aan was dat het een automaat LS was en eerste type.
Zweedse import en ik dacht die moet mooi zijn maar nee.....
Ik zie hem nu niet meer staan maar was bieden vanaf 1000,00.
Hierbij de link als die werkt.
https://www.classiccar-auctions.com/home/index.php?option=com_k2&view=item&id=4969:volkswagenpassatlsautomatic1974&Itemid=42&lang=nl

Is deze kleur Tropengrün ook in NL geleverd? Kan me niet herinneren er ooit een gezien te hebben.

2ilm0bb.jpg

Ja, de link werkt nog. Deze heeft het meest ontplofte dashboard ooit gezien.

Paar maanden terug had ik een Passat B1 gespot vlakbij m'n werk. Ik heb het sterke vermoeden dat dat het hierboven genoemde groene exemplaar is!

Deze kleur is Tropengroen. Avant Turbo en ik zijn deze auto gaan kijken bij de kijkdag. Behalve kapot dashboard missen ook de de sproeiers op de voorbumper die typisch zijn voor een Zweedse import. Er zaten gaten in de bumper en de toevoerslang voor de sproeiers was doorgeknipt. De kofferbak stond vol met water. Verder is er laswerk aan. Het is een restauratieobject. Volgens de veilingwebsite is de auto verkocht voor 1.600 euro plus bijkomende kosten.

Afgelopen zondag hebben we een zeer succesvolle B1-meeting gehad. De vorige was alweer anderhalf jaar geleden en dat er behoefte was om weer eens bij elkaar te komen bleek wel uit de hoge opkomst en het enthousiasme van de deelnemers. 'B1-meeting' dekt eigenlijk de lading niet meer, want waar we in 2010 begonnen met alleen de Passat B1, volgde al snel de Audi 80 B1, mogen we tegenwoordig ook Passats B2 tot de vaste deelnemers rekenen en nodigen we standaard de K 70 Club Nederland uit. Zondag was er voor het eerst ook een Santana aanwezig, mochten we maar liefst vier K 70's begroeten, waarvan één deelnemer uit Duitsland kwam, zagen we een verdwaalde Citroën AX en waren er twee auto's van een niet bij naam te noemen ander Duits merk aanwezig.
Het weer was prachtig, de route mooi en de appeltaart met slagroom op het terras smaakte goed. Kortom, laten we niet weer anderhalf jaar wachten om weer samen te komen! Voor de liefhebbers wat foto's als sfeerimpressie:

Aan het begin van de dag kwam er ook even een 1600 TL uit het dorp buurten
14kb2u1.jpg

K 70 'dans son jus'
33vbvvd.jpg

Grotendeels bekende deelnemers
akzlkz.jpg

De AX van 929V6
33ws5ep.jpg

Het blijft toch familie
5vyicl.jpg

Twee bijzondere auto's van dezelfde eigenaar: B1 LX en B4 VR6
2vto1zq.jpg

De heren hebben de motor gelokaliseerd
1zx4lxz.jpg

Omdat de eigenaar van deze Audi 80 vond dat deze bekleding echt niet meer kon...
ngq1xt.jpg

... volgde hij een naaicursus en schafte een industriële naaimachine aan. Hierbij het verbluffende resultaat
rkagra.jpg

mmr2av.jpg

os7rr7.jpg

Schitterende B2 Hatchback die we vast vaker gaan zien en voor het eerst ook een Santana
24ee683.jpg

Start van de tourrit
9sxkzs.jpg

Deze ... ahum ... auto had de hele dag zijn grote klep open
653dqs.jpg

Gelukkig kwam iedereen ook weer terug na de rit
5cdg5z.jpg

Hoe vaak zie je nu drie K 70's naast elkaar?
eis8rc.jpg

Deze B1 had even een zetje nodig, maar zal ongetwijfeld zonder problemen in Friesland zijn aangekomen
6ztstj.jpg

Nog even napraten op het terras
2924tva.jpg

Het was, mede door het mooie weer, wederom een gezellige bijeenkomst. Organisatoren bedankt! En speciale dank aan Henri, die een fraaie route door het Brabantse land had uitgezet.

Leuke opkomst! Jammer dat ik niet kon. Ik had dan graag de Golf VR6 naast die Passat VR6 gezet. Zelfde blok, zelfde bouwjaar! (y)

Ik vond het erg leuk om er even bij te zijn! Leuke auto's met een interessante geschiedenis en sympathieke berijders.:) Mijn foto's moet ik nog "ontwikkelen" maar ik zal ze zo spoedig mogelijk plaatsen! Met de AX had ik trouwens geluk zondag want vanmorgen sloeg praktisch nog voor de deur de achterrem vast, voering losgelaten... :eek:

Het was zeker een geslaagde meeting ! complimenten.

@Rush2112: Super bedankt voor het opsturen van de klemmetjes !

@ GLS 1978: Graag gedaan, ik hoop dat je er een hoop plezier aan beleef.

Zelf heb ik de rode weer eens van stal gehaald. Ik heb er 5 jaar niet meer mee gereden, behalve even met de meeting in 2015. Met de proefrit merkte ik dat de achterremmen vasstonden. Voor 29 euro heb je een nieuw setje remcilinders dussss.
De olie was nogal zwart dus die gewisseld samen met het oliefilter.
Vanmorgen is ie APK goedgekeurd, ik kan weer lekker tuffen.

ih2o9z.jpg

Passat B1 jaren '70 - restauratieproject of voor onderdelen
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1210464634?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

rzasa zei:
Passat B1 jaren '70 - restauratieproject of voor onderdelen
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1210464634?utm_source=android_social&utm_medium=android_social&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Hebben we eindelijk een echte schuurvondst, staat het er niet bij vermeld. Dus als je zoekt op schuurvondst kom je deze nooit tegen, gemiste kans!

Terug
Bovenaan