Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Aan de typeaanduiding achterop en aan het slot van de achterklep te zien, gaat het om de kaalste uitvoering. De klep dient met de sleutel geopend te worden. De L en LS hebben een luxer slot waarmee dit kan zonder te sleutel te gebruiken.

Audi80Coupé zei:
Barri zei:
Voorkomen dat ie gesloopt wordt en kijken of er nog wat van te maken valt, denk ik... :)

Precies. Al denk ik dat met de idiote biedingen op dit moment het nogal moeilijk gaat worden.

Gewoon per mail een voor jou passend bod doen, uitleggen wat je intenties zijn en dat je de faciliteiten hebt om hem op te halen en dan kun je nog best eens kans op succes hebben, want of die andere bieders de afspraak nakomen is nog maar afwachten.

Eens met 929V6, ik zou me door de biedingen niet al te gek laten maken en de verkoper direct benaderen. Zeker bij een auto waar er een hoop onduidelijk is en een reële kans dat je er bijna niets meer mee kunt, is de mogelijkheid van afhakers en spookbieders groot.

Het is alweer bijna een maand geleden, maar ik heb nu dan eindelijk mijn foto's (klikkerdeklik!) van de Typ 3/32/32B/48/44/80/Kadett/Monza/AX-meeting in Boskant online. Voor wie er nog van wil nagenieten.:)

Hallo allemaal.
Er leuk om deze oude passats van vroeger weer te zien en te weten dat er liefhebbers voor zijn!(y)

Onderstaande foto is van onze eerste passat uit 1977 geloof ik. Deze hebben we 10 jaar gehad en was op het einde echt helemaal op. Origineel lag er een 1.3 in die kapot was gedraaid. Op de sloop had mn vader een motor van een audi 100 gehaald en zo gemaakt dat deze erin kon. Of het echt waar was weet ik niet en kan ik helaas niet meer vragen.

Wel weet ik nog dat we tijdens een verbouwing van de badkamer het oude bad achterin hadden gezet en vol hadden geladen met puin. Op het eind konden de zijdeuren niet meer dicht waardoor mn vader de auto moest opkrikken om de deuren toch nog dicht te krijgen! Na deze verbouwing en verhuizing naar een andere woning was de auto ook echt helemaal op.

Onderstaande foto is op vakantie in zeeland ergens. Na deze passat heeft mn vader nog en b2 gekocht een 1.3 Silver Star uitvoering( kenteken HV-97-JZ) Daarna een Variant met die rechtere mistlampen(kt-20-fb) en daarna de B3 etc series. tot 2005 eigenlijk alleen maar vw passats gehad op een vw Vento even tussendoor na.

Na 2005 begon de vw garage te weinig terug te geven naar de zin van mn vader en is hij overgestapt op japans tot zn overlijden aan toe.

De oranje/bruine VW passat S met kenteken 07-TD-66 is me altijd bijgebleven als een echte gezinsauto die het eigenlijk altijd deed ondanks al zn roest(achterklep,deuren,spatborden)Ook veel aan verbouwd( bagagerek achterin, Luidsprekers rondomheen, lampjes enzenz.)

grtz

360.jpg

Ik heb de originele verkoper tweemaal telefonisch gesproken. Zo vlot als het telefonisch verliep zo moeizaam verliep het via de mail, dus ik had al zo mijn twijfels of het wat ging worden. De verkoper wilde per se een liefhebber en geen handelaar, dus dat is goed gelukt...

Mijn bod lag overigens dicht bij de 500 euro waar hij nu direct voor weg mag. Achteraf ben ik blij dat ik hem niet heb gekregen, want naast dat heel Nederland hem al online heeft gezien is het zo te zien een lijk van een auto.

Overigens had ik hem vooral willen hebben omdat ik een paar weken geleden een Kever heb gekocht in dezelfde kleur en in vergelijkbare stoffige toestand. Was een leuk setje geweest.

@jeroens saelmans: leuk dat je je hier meldt! Verhalen uit de oude doos zijn altijd welkom, zeker als je er ook nog foto's bij hebt.(y)

Audi80Coupé zei:
Ik heb de originele verkoper tweemaal telefonisch gesproken. Zo vlot als het telefonisch verliep zo moeizaam verliep het via de mail, dus ik had al zo mijn twijfels of het wat ging worden. De verkoper wilde per se een liefhebber en geen handelaar, dus dat is goed gelukt...

Mijn bod lag overigens dicht bij de 500 euro waar hij nu direct voor weg mag. Achteraf ben ik blij dat ik hem niet heb gekregen, want naast dat heel Nederland hem al online heeft gezien is het zo te zien een lijk van een auto.

Overigens had ik hem vooral willen hebben omdat ik een paar weken geleden een Kever heb gekocht in dezelfde kleur en in vergelijkbare stoffige toestand. Was een leuk setje geweest.

Dat heb ik ook een paar keer meegemaakt dat de verkoper in contact is met een "liefhebber". Snel daarna komt de auto weer tevoorschijn voor een veel hogere prijs.

Ik zie dat de Passat alweer van Marktplaats af is. Blijkbaar alweer snel verkocht wat mij verbaast vanwege de slechte toestand. Heb jij of iemand nog de foto's uit de advertentie van 17 oktober?

2ilm0bb.jpg
[/quote]

Deze Passat is weer opnieuw "geveild" bij https://www.bva-auctions.com/auction/lot/29334/9723105 maar nu voor 1.300 euro. De vorige keer bracht hij 1.600 euro op. Ik ben benieuwd of hij echt van eigenaar wisselt. Men schat de waarde op 2.500 - 3.500 euro wat erg optimistisch is want het is een restauratieobject. Het lijkt erop dat ze dat er minimaal voor willen hebben en de gedane biedingen zijn nep.

Otto Oto zei:
Het lijkt erop dat ze dat er minimaal voor willen hebben en de gedane biedingen zijn nep.

Het probleem bij BVA is dat de auto's ook nog eens gegund moeten worden. Dus je kunt de veiling wel winnen, maar als men dan vervolgens besluit dat het hoogste bod toch niet hoog genoeg is heb je alsnog niets.

rzasa zei:
https://www.keverland.nl/contents/nl/p10774_Volkswagen_Passat_1974.html

Ik zie een al scheur in het dashboard. Voor die prijs mag je toch wel verwachten dat de Passat een scheurvrij dashboard heeft.

Onder het Maxichamps-label brengt Minichamps betaalbare heruitgaven uit van populaire schaalmodellen in 1:43. Bij de laatste uitgaven zitten twee vroege Passat sedans, in Miamiblauw en Phoenixrood.

D. Elzinga zei:

Deze Passat stond ruim een week geleden te koop in Wapenveld voor € 850,- en was snel van Marktplaats af. Nu weer te koop voor € 400,- meer.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1223523372-volkswagen-passat-1-3-l-1975-originele-nederlander.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=24

Onlangs had dezelfde verkoper die beige Passat, in staat van ontbinding, in Noord-Holland gekocht en had de Passat na een paar dagen ook weer te koop gezet.

Hallo
Ben nieuw hier en ben geïnteresseerd in de passat b1
Nu weet ik er nog 1 te staan een variant van bj 1974 wie gedeeltelijk gedemonteerd is
Nu is mijn vraag wat is de waarde hier van

Hoi Marleen,

Een slechte Variant vind je nog wel onder de 2000 euro. Een goede Variant 4500 euro.
Woon je in België?

Nee ik woon in nl
Dus ook als de Passat gedeeltelijk gedemonteerd is is die nog 2000€ waard

@Marleen:Ik ken geen Variant uit '74 in Nederland behalve de mijne. Het maakt me erg nieuwsgierig.

Marleen ten PasGeven zei:
Nee ik woon in nl

Dat is natuurlijk wat te hard gesteld. Als die Passat behalve gedeeltelijk gedemonteerd ook nog eens volkomen rot is (bijvoorbeeld) ga je er geen 2000 euro voor krijgen, uiteraard.

D. Elzinga zei:
Marleen ten PasGeven zei:
Nee ik woon in nl

Dat is natuurlijk wat te hard gesteld. Als die Passat behalve gedeeltelijk gedemonteerd ook nog eens volkomen rot is (bijvoorbeeld) ga je er geen 2000 euro voor krijgen, uiteraard.
@Marleen: aangezien de auto gedeeltelijk gedemonteerd is, ga ik ervan uit dat de rest ook niet in goede staat is. Waarom zou je immers een goede auto deels gaan demonteren? Los daarvan is de vraag welke gedeelten ontbreken. Is het de motor, is het het dashboard? De verkrijgbaarheid hiervan zal mede de waarde bepalen. Zonder een uitgebreidere omschrijving en foto's is het ook voor ons gissen naar een prijs.

Ik ga even kijken of ik foto's kan plaatsen
De passat is voor zover ik weet compleet en er liggen ook nog wat reparatieplaatwerk in de auto

Gave Regata! Volgens mij heb ik die auto eens op het Youngtimer Event gezien.

Nu in de winkel: AutoWeek Classics met daarin een dubbelportret van mijn Passat en een Simca 1307!

10o4e95.jpg

dw8lfl.jpg

De opnamedag in oktober:
2s9r2xg.jpg

Die komt me zo gauw niet bekend voor. Ik ken ook lang niet alle 80's, overigens.

Nee, echt niet. Ik ken waarschijnlijk ook niet alle Passats, al houd ik die straks al acht jaar bij. Van de 80 houd ik geen register bij.

Gewoon Dirk zei:
Is deze hier al bekend?

KLIK

Zo te zien is het een L of een LS. Daarvan zijn er meerdere. Zijn er nog meer foto's waar het kenteken op staat? Dan kan je pas weten of hij bekend is.

Otto Oto zei:
D. Elzinga zei:

Deze Passat stond ruim een week geleden te koop in Wapenveld voor € 850,- en was snel van Marktplaats af. Nu weer te koop voor € 400,- meer.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1223523372-volkswagen-passat-1-3-l-1975-originele-nederlander.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=24

Onlangs had dezelfde verkoper die beige Passat, in staat van ontbinding, in Noord-Holland gekocht en had de Passat na een paar dagen ook weer te koop gezet.

Deze Passat is vorige week opnieuw overgeschreven op een nieuwe eigenaar en staat nu te alweer te koop. De nieuwe eigenaar schrijft dat de auto sinds 2015 in een "hoekje" heeft gestaan en dat hij geen tijd heeft om de Passat op te knappen.

https://www.tweedehands.nl/autos/volkswagen/passat/1975-vw-passat-b1-coupe-395765481.html

Bijzondere begintekst ook: 'Overgenomen vol verwachting om er zelf iets van te maken maar teveel werk en vooral te weinig tijd. Dus wie iets soortgelijks heeft, ik betaal u graag bij !!' Die tweede zin begrijp ik zelfs niet eens.

Ik vermoed dat-ie probeert te zeggen dat-ie wil ruilen tegen een beter exemplaar met extra geld van zijn kant.
Is het dagelijks proberen te ontcijferen van door autoverkopers geschreven teksten toch nog ergrns goed voor. :)

Een generatie te nieuw, maar wel een leuk exemplaar: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1248266106-volkswagen-passat-1-6-cl-ll-formel-e.html>
$_85.JPG

Mooie Variant inderdaad! Het is dat je niet overal een topic voor kunt aanmaken maar deze generatie verdient toch wel wat meer aandacht.

Overigens is de oranje '75-er op LPG al in de jaren '90 door mijn pa van de sloop gered. Toen was het al geen mooi exemplaar dus ik kan me niet voorstellen dat het nu anders is.

@Phoenixrood

Is deze Passat bekend bij jou? Ik meen dat we deze auto nog niet bij de bijeenkomsten van de Passat hebben gezien.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-passat-benzine-groen-e9795d5b-1301-e025-e053-e350040a0ec7?cldtidx=1

Terug
Bovenaan