Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Het staat nu behoorlijk goed bij elkaar, maar niet allemaal naast elkaar. In de nieuwe garage staan ze wat verspreid maar dat is ook een veel kleinere ruimte dus nog steeds prima (y) Ik zal wat foto's maken vanmiddag of morgen.

De Ghia is zojuist herkeurd (y) Wel nadat ik ter plekke nog een stuk gasleiding moest verwijderen... maar ja, het is goedgekomen. Nu wachten op de nieuwe kentekencard en dan de belastingdienst een briefje schrijven.

Mooi dat de goedkeuring er is Wouter. (y)

Ook mooi dat je nu een goede en mooie stalling geregeld hebt. :D

Die kriksteun moeten wij maar eens netjes gaan herstellen.

Greetzz Renate.

Vast wel mooi en niet duur die stalling, maar als je er 5 of 6 Sierrae neerzet à €50,- per maand per Sierra . :(.

Wouter82 zei:
De Ghia is zojuist herkeurd (y) Wel nadat ik ter plekke nog een stuk gasleiding moest verwijderen... maar ja, het is goedgekomen. Nu wachten op de nieuwe kentekencard en dan de belastingdienst een briefje schrijven.

Krijg je dan ook zo'n (m.i. lelijke) duplicaatcode op je plaat?

Jay DoubleYou zei:
Wouter82 zei:

Nee, duplicaatcode krijg je als je de papieren/kentekenplaten kwijt bent geraakt. Dit is een herkeuring.

Jay DoubleYou zei:

Die zit er al op :D

Het is gisteren allemaal gelukt, maar wel met een behoorlijke tegenvaller. Maar dat heeft alleen geleid tot een hoop stress en tijdverlies, niet tot echte problemen. Ik kom er nog wel uitgebreider op terug ;)

Gefeliciteerd met de APK en stalling! Mooi om te zien dat alle auto's uit je wagenpark steeds hun welverdiende aandacht krijgen, het lijkt eerlijk verdeeld te zijn :)

D-C zei:
Mooi om te zien dat alle auto's uit je wagenpark steeds hun welverdiende aandacht krijgen, het lijkt eerlijk verdeeld te zijn :)

Ja ik doe mijn best al duurt het voor mijn gevoel erg lang en lijkt er geen eind aan te komen :) Elk jaar worden er zeker wel stappen gezet en kan ik dingen afvinken, maar er blijven de nodige klusjes liggen. Maar op het moment lijkt het er op dat het voor verschillende Sierra's richting zowaar afronding gaat :) Omdat dit mijn meest actieve topic is, hier maar even een totaaloverzicht:

Sierra 1.3 Custom
Zo goed als in orde, wel verbrandt de motor wat olie maar dat zou niet echt te verhelpen zijn. Misschien nieuwe klepseals?

Sierra 1.6 L
Goede ruilmotor zou zo goed als zeker klaarstaan, dan is de auto in elk geval weer rijdend. Maar verder zijn de draagarmen achter versleten, is het interieur bepaald niet fris en fraai en zit er een nare deuk op het rechter voorscherm. Ik heb echter heel wat vervangende interieurdelen zoals stoelen klaarliggen evenals een nieuw voorscherm. En nieuwe banden zijn ook dringend nodig, er zit er nog een uit 1987 onder o_O

Sierra 2.0 V6 GL
Ook voor deze zou een ruilmotor binnen handbereik zijn. Ik heb er gisteren even achter gereden en de walm en oliegeur zijn overduidelijk, hoe goed het blok ook lijkt te lopen... De veren en dempers voor moeten vervangen worden (beiden aanwezig) als ook de banden (komend weekend een complete set originele Sierra-wielen met doppen en goede banden uit 2009 ophalen).

Sierra 2.3 V6 Ghia
Motorisch gezond, nog wel een nieuw luchtfilter plaatsen. Nieuwe banden zijn besteld en gaan er binnenkort onder en verder moeten delen van de uitlaat vervangen worden (ik heb nog een tip liggen).

Sierra XR4i
Lijkt motorisch ook helemaal zoals het moet zijn, cosmetisch ook. Het interieur en dan met name de stoelen zouden nog eens gefatsoeneerd mogen worden. Ook elektrisch is het nog niet helemaal 100%, de boordcomputer geeft onjuiste meldingen en een paar interieurlampjes doen het niet (lampjes zelf zijn goed).

Sierra 2.0i CLX Combi
Staat al bijna vijf jaar stil in een schuur en de auto wordt zondag 25 jaar... bedankt Weekers :( Als die belastingvrij zou zijn geworden had ik dit jaar willen beginnen met de restauratie. Nu is dat nog niet de moeite en investering waard dus laat ik hem vooralsnog maar staan.

P100 TD
Cilinderkop moet gereviseerd worden, carrosserie moet rondom bijgewerkt worden en de auto moet ontmanteld worden: huif en laadbak er af omdat er tussen de cabine en bak narigheid zit. Ook de onderkant zou eens netjes gemaakt moeten worden en in de dinitrol o.i.d. gezet moeten worden.

Stellar
Tijd niet meer mee gereden, lijkt technisch in orde. Deurstrip rechtsachter is te veel beschadigd om nog netjes terug te plaatsen, daar moet nog iets slims op bedacht worden. En de de clignoteur-/lichtstengel moet vervangen worden.

Corvette
Ik was voornemens om dit voorjaar het interieur aan te pakken, maar dat laat ik nog maar even. Ik wil eerst de Sierra's zo ver mogelijk op orde krijgen. De C4 is technisch goed (of goed genoeg) dus gewoon lekker mee rijden en de tekortkomingen nog maar even aanzien.

Jaguar
Geen bijzonderheden eigenlijk. De parkeersensoren achter werken al een hele tijd niet meer, maar daar ben ik onderhand aan gewend. Wel vervelend is dat er vorig jaar een dure reparatie is uitgevoerd aan de centrale vergrendeling maar dat het nog steeds niet goed werkt. Verder wil ik de auto laten polijsten en heel goed laten reinigen (detailen zo je wilt).

Dus lekker bezig, en ik houd anderen ook lekker bezig :D

Moedeloos nog niet, maar soms denk ik wel van het moet toch een keertje klaar zijn allemaal. Maar goed, het scheelt dat ik al veel voldoening haal uit alleen het bezit op zich. Ermee rijden is leuk maar ook riskant, zeker in stadsverkeer kan het makkelijk misgaan.

Wouter82 zei:
Ja ik doe mijn best al duurt het voor mijn gevoel erg lang en lijkt er geen eind aan te komen :) Elk jaar worden er zeker wel stappen gezet en kan ik dingen afvinken, maar er blijven de nodige klusjes liggen. Maar op het moment lijkt het er op dat het voor verschillende Sierra's richting zowaar afronding gaat :) Omdat dit mijn meest actieve topic is, hier maar even een totaaloverzicht:

Mooi overzicht! Je wagenpark is samen al gauw richting de 300 jaar oud, dan mag er ook weleens iets aan mankeren :D

Wouter82 zei:
Moedeloos nog niet, maar soms denk ik wel van het moet toch een keertje klaar zijn allemaal. Maar goed, het scheelt dat ik al veel voldoening haal uit alleen het bezit op zich. Ermee rijden is leuk maar ook riskant, zeker in stadsverkeer kan het makkelijk misgaan.
Klinkt bekend.

PascalD zei:
Ik vind het een knappe prestatie. Blijft een leuk topic om te volgen. Ga zo door (y)

Dank je :)

En het is nu ook officieel:
1SV64IR.png

:D

Het ietswat elitaire blad Carros is wel zo'n beetje het laatste magazine waarin ik verwacht een Stellar aan te treffen, Wouter.:T

Alweer twee weken geleden is de Ghia herkeurd naar een benzineauto. Het werd nog even spannend toen de keurmeester vond dat er nog te veel van de gasleiding aanwezig was. Gelukkig mocht ik ter plekke wat stukken wegknippen zodat het wél goed was. Verder was het prima en werden meteen de cilinderinhoud en het vermogen ingevoerd, die ontbraken in de autogegevens. Afgelopen week heb ik de nieuwe kentekencard ontvangen.

bPccN5k.jpg

LDdtAUt.jpg

De dag erna heb ik mijn zeven auto's verplaatst naar de nieuwe garage. Samen met een vriend was het de bedoeling alles over te zetten, wat prima zou moeten lukken op één zaterdag. Voor mijn geschorste en bepaald niet rijvaardige Sierra 1.6 L moest wel even iets slims bedacht te worden. Slepen was niet echt een goed idee, het is weliswaar maar een kilometer maar wel door de drukke stad. Ook moet de auto een helling op om de garage uit te komen, dat vraagt dan wel erg veel van de trekauto. Om diezelfde reden was een aanhanger ook geen optie. Gelukkig bleek er in Rotterdam een autoverhuurder te zitten die een autoambulance verhuurde geschikt voor B-rijbewijs. Door terugkeuring was het laadvermogen flink afgenomen, maar nog net toereikend voor mijn manke Sierra. Mooi opgelost (y) Afijn, alles klaargezet en de Sierra naar boven getrokken. Aldoende kwamen we er achter dat de lier maar één kant op wilde draaien. Omdraaien van stekkers en het raadplegen van de instructies richtten niets uit, behalve dat de auto steeds strakker kwam te staan. Ook telefonische hulp resulteerde alleen maar in het vergroten van het probleem. Een collega kwam toen met een tweede auto ter plaatse. Maar die kreeg het ook niet voor elkaar. Een poging de auto los te trekken met de andere lier lukte (uiteraard) ook niet. Toen kwam er een handzaag te voorschijn waarmee we de staalkabel te lijf gingen. Dat ging op zich redelijk, maar uiteindelijk bleek dat dit echt heel veel tijd en energie zou kosten. Slijptol? Niet in de buurt te vinden. Maar wacht, de Karwei zit vlakbij. Daar heen gereden en een allervriendelijkste medewerker was bereid mee te helpen. Met een nieuwe slijptol en een vlug uit de schappen gerukte veiligheidsbril gaf de kabel zich uiteindelijk gewonnen. We hebben de auto toen op de bedoelde manier vast gezet en zijn zo naar de nieuwe garage gereden en daar de Sierra naar haar nieuwe plek geduwd. Het heeft heel veel tijd en frustraties gekost, maar het was dan eindelijk gelukt. Omdat we de huurauto weer moesten inleveren hadden we geen tijd meer om de laatste twee auto's te verplaatsen, dat heb ik een paar dagen later gedaan. Het was echt bijzonder jammer dat de dag zo in het water viel, maar gelukkig waren de gevolgen te overzien.

dqC312g.jpg

f4LUohM.jpg

pN2qIck.jpg

m2aekiK.jpg

WbdLxGM.jpg

fwYrXlL.jpg

1gprn07.jpg

De oude garage:
8UCrv56.jpg

wi0QxJ7.jpg

F8xLv2B.jpg

UFP2wm6.jpg

En de nieuwe:
878yfGK.jpg

Qk5UlpW.jpg

Uk0ssvG.jpg

gyWkrVX.jpg

9oiiBUV.jpg

dTZHGSI.jpg

Met startkabels was deze ook weer wakker. Komende zondag maar eens uitlaten :)
1sEEaeM.jpg

Vandaag heeft de Ghia verse bandjes gekregen. Heel vers, want de DOT-code meldt 0317 ofwel tien weken oud (y) Het zijn wederem Uniroyal Rain Experts geworden, nu kennelijk met Shark Skin Technology :confused: Deze heb ik ook al op de Custom en de Stellar en hebben een prima prijs-kwaliteitverhouding. Goede waterafvoer en dus grip vind ik belangrijker dan geluid of verbruik :) De Ghia vandaag ook meteen laten keuren. Hoeft pas in september, maar ik wil een paar auto's op andere momenten gekeurd hebben zodat het wat beter over het jaar verspreid is. Helaas afkeur, versleten wiellager en een verstopte ruitensproeier. Die laatste lijkt stom, maar ik weet zeker dat er wel vloeistof uitkwam, maar kennelijk niet genoeg. Wiellager is jammer, iemand had al eerder gezegd dat die hoorbaar was, en een ander zei weer van niet. Deze keurmeester vond het dan toch niet goed. Nieuwe heb ik liggen dus dat moet binnenkort dan toch maar vervangen worden. Vandaag weer een stuk gereden en het is echt een prima bruikbare auto. Loopt zonder moeite 150, en vast nog wel wat harder. Verbruik is ook al een stuk verbeterd ten opzichte van de 1:8 eind december :)

Goed bezig Wouter! Soms kunnen dat soort dingen inderdaad behoorlijk tegenzitten. Gelukkig niet onoverkomelijk. Stalling ziet er super uit hoor (y).

Leuker kan de Belastingdienst het kennelijk wel maken, want vandaag ontving ik de acceptgiro voor de Ghia met een te betalen bedrag van 122 euro, ofwel het kwarttarief voor 2017 :confused: :D (y)

Ziet er netjes uit in de garage. (y)

Helaas niet alles naast elkaar. Maar misschien gebeurd dat in de toekomst wel als er mensen vertrekken of als je kunt ruilen.... Tenminste ik zou dat zelf gelijk proberen.

Wouter82 zei:
Leuker kan de Belastingdienst het kennelijk wel maken, want vandaag ontving ik de acceptgiro voor de Ghia met een te betalen bedrag van 122 euro, ofwel het kwarttarief voor 2017 :confused: :D (y)

Dus toch. Duidelijker kunnen ze het niet maken :T?

Ik vind het vooral bijzonder dat ze er zelf mee kwamen. Er moest sowieso een brief komen omdat de auto nu in een ander tarief valt door de uitbouw van gas, maar dat ze meteen met het kwarttarief komen in plaats van het standaardtarief voor benzine vind ik erg netjes :)

Wat betreft het niet naast elkaar staan: ik vind het wel prima zo. Als ik het anders wil moet ik of blijven vragen of er plaatsen vrijkomen, of ik moet huurders gaan benaderen of ze willen ruilen. Maar dan zadel ik heb ook op met administratief gedoe dus dat laat ik maar.

Wat betreft het niet naast elkaar staan: ik vind het wel prima zo. Als ik het anders wil moet ik of blijven vragen of er plaatsen vrijkomen, of ik moet huurders gaan benaderen of ze willen ruilen. Maar dan zadel ik heb ook op met administratief gedoe dus dat laat ik maar.

Zo kun je wel met een "groot" gebaar een rondleiding geven. :D

Greetzz Renate.

P.S. Een leuk meevallertje van die belasting jongens en vrouwen. (y)

Vorige week is de Ghia door Pavone Car Cleaning in beter-dan-nieuwstaat gebracht (y)

ysEEqEG.jpg

aoP07FQ.jpg

yu67J0K.jpg

L8zjDF3.jpg

OqjPpXY.jpg

YfEPUzr.jpg

HX1OTUI.jpg

JLmsS8h.jpg

6FsfDYK.jpg

ubaC3ac.jpg

quANMrq.jpg

Dinsdag gaat die terug naar de garage om de apk af te ronden. Daartoe gaan de voorste wiellagers vervangen worden, worden de ruitensproeiertjes ontstopt en ze vervangen dan ook meteen de remvloeistof. Vrijdag ga ik als het goed is een originele middendemper ophalen, het einddeel moet ik nog ergens bestellen. Als dat allemaal gedaan is, zou de Ghia zowaar "klaar" kunnen zijn. Althans, klaar genoeg... ik zoek nog een oplossing voor het fatsoeneren van de verweerde chroomstrips :rolleyes:

Schitterend!
Ik weet niet hoe de strips bevestigd zijn, maar er is tegenwoordig chroomkleurige striping op rol te leveren. Ik heb het wel gezien op beurzen. Misschien dat je het daarmee kunt vervangen?

Zooo dat ziet er netjes uit en aan die stalling te zien zijn er genoeg mensen daar die netjes met andermans spullen om zullen gaan! :p

Mooi de auto lijkt inderdaad wel nieuw. (y)

Ik overweeg mijn auto ook een keer te laten detailen.
Voor die prijs kan ik ook mijn velgen weer als nieuw laten maken of andere verbeteringen doorvoeren.
Ik ben bang dat de auto na 2 maanden er weer net zo uit ziet als voor het detailen.

Ziet er geweldig uit Wouter!

@Spyderweb: Dat hoeft helemaal niet, maar dan zou ik voor een coating gaan. Dat kost je wel (erg) veel geld, maar dan is je lak beschermd voor 1-1,5 jaar en vliegt het vuil er ongeveer af.

Super mooi geworden zeg de 2.3 Ghia :cool:

De foto van de service-van is afgelopen weekend genomen bij het Granada treffen op de Loreley te Duitsland (y)

Dank je!

Die Van is van Granadavey en staat komende zondag op de stand van Elk Merk Waardig op het Youngtimer Festival in Boxtel (y)

Rob: ik stuur je een PB!

Hebben die Van en de P100 wel eens naast elkaar gestaan voor een foto? Fantastisch zeg, twee van die oude serviceauto's!

Dat gaat zeker een keer gebeuren Barri! Maar niet zondag, dan neem ik de Ghia mee en maken we een leuke opzet (y)

Zo'n diesel station is wel de ontbrekende schakel in je collectie, daar ruil je vast de 325d op in :)Deze VAN is trouwens van 85, veel te jong voor jou.

Jij krijgt ook alles voor elkaar :D
Komt er nog 'ns een 3-deurs, naast de XR natuurlijk?
Mijn opa (ruilde steeds zijn Taunus in zodra de asbak vol Caballero zonder filter zat) had een 83 1.6 l automaat 3 deurs, een van de eersten, KF dacht ik. Dat ding heeft opa ruim overleefd en het volgehouden tot 2013, kenteken is nu niet meer te vinden:(

244-55 zei:
Jij krijgt ook alles voor elkaar :D

Nou niet overdrijven :)

244-55 zei:
Komt er nog 'ns een 3-deurs, naast de XR natuurlijk?
Mijn opa (ruilde steeds zijn Taunus in zodra de asbak vol Caballero zonder filter zat) had een 83 1.6 l automaat 3 deurs, een van de eersten, KF dacht ik. Dat ding heeft opa ruim overleefd en het volgehouden tot 2013, kenteken is nu niet meer te vinden:(

Een normale 3-deurs moet zeker nog, maar er staat nog wel meer op het verlanglijstje. Deze Van (eigenlijk Twin-Station overigens) vervult wel een flinke wens: namelijk de 2,3-diesel motor. Ik had er weinig hoop dat er nog een Nederlander van te vinden zou zijn. En dan meteen als Van, dat zijn twee beste vliegen in één klap :)
Dat was dan inderdaad een hele vroege, want de 3-deurs kwam pas met modeljaar 84.

Hier om de hoek staat anders wel een Wagon met dieselmotor, met de oude neus. Volgens mij niet '83, en import. Maar toch, rijdt nog vrolijk rond!

Terug
Bovenaan