As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45 + andere verhalen.

Micha,

Dat er modernere wagens staan, prima, maar zet hem niet midden in het "deelnemers-veld" , die Punto stond echt tussen de oldtimers. Bij de teams stonden ook genoeg moderne wagens, maar dat is dan iets minder storend, en nouja moderne liefhebbers auto's vind ik dan nog weer anders.. Maar goed, ik had inderdaad van een vriend van me al gehoord dat het zondag veel drukker was, ik zal eens vragen of ie jouw wagens gespot heeft ;) .

EDIT.
Hij liep echt letterlijk naar je Pony (EN Panda) en zag toen net de kontjes van die wagen, jullie gingen weg dus.

Zaterdag waren er niet veel Porsche mensen, maar ja toen waren er heel veel lege plekken (ik durfde ook geen overzicht-foto vanaf een "duin" te maken).

Maar het was zeker leuk, wel wat klinisch ja. Niet echt sfeervol, eigenlijk maar met heel weinig mensen gesproken, ja de meneer van de verongelukte SAAB. Er stonden 3 hele leuke Sunbeam's, waar een eigenaar zo bars keek, dat ik nog net een foto durfde te maken, een praatje maken hoefde voor mij ook niet, was niet echt uitnodigend. Dat is inderdaad wel jammer. Ik bedoel, je gaat toch voor de lol heen, en misschien omdat je trots op je auto bent. Prima dat sommige (oudere) mensen liever bij hun auto blijven, zeker als ze vrij dicht op elkaar staan, maar als er dan iemand interesse aandacht in je auto steekt, lijkt me toch dat een leuk iets.

Voor een gratis event was het, zeker zondag, volgens mij heel erg geslaagd, zaterdag ook (wel), maar mocht je er voor moeten betaald hebben, ik begreep van D'oh/Tim en zijn vriendin dat ze 44euro samen kwijt waren, als ik daar dan aan denk, nee dat was het niet waard.

Inderdaad, 18 euro p.p. plus 8 euro parkeren is echt veel geld.

Ik heb nog wel een aantal mensen gesproken, maar toch, het geheel miste iets. Maar dat heb ik wel vaker op Zandvoort. Er is ook niet echt een leuke plek om wat te drinken of iets dergelijks, zoals je dat in Boxtel wel hebt.

Ja eens, je kon naast de wc's op die houten bankjes gaan zitten, en ook naast het AMK podium kon je koffie halen, volgens mij niet zitten. Bij de Porsche's was een restaurant, maar ook dat vond ik ook niet heel erg uitnodigend. Dat is wel jammer, want volgens mij was het qua indeling hetzelfde als bij "Historisch Autofestival" of hoe dat ook heet.

Leuk event, maar niet het beste ooit, en ik dat dat toch komt door de locatie, heb dat al vaker gehoord. Het klinkt nu wel heel negatief trouwens, dat was het ook weer niet (vond ik dan)

Micha D. zei:
Inderdaad, 18 euro p.p. plus 8 euro parkeren is echt veel geld.

Ik heb nog wel een aantal mensen gesproken, maar toch, het geheel miste iets. Maar dat heb ik wel vaker op Zandvoort. Er is ook niet echt een leuke plek om wat te drinken of iets dergelijks, zoals je dat in Boxtel wel hebt.

Dat is vaak een dingetje bij evenementen op Zandvoort, bij de Classic Grand Prix heb je allemaal leuke tentjes om te eten, leuke kraampjes om iets te kopen. Kom je bij een "iets minder massaal" evenement zoals bijvoorbeeld het evenement waar ik aan deelnam (British Race Festival) was geen enkel echt eettentje te vinden, ook weinig dingen eromheen die de sfeer bepaalden. Terwijl dat bij de Classic Grand Prix toen echt zoveel deed met het gevoel als je daar kwam. :) Als er bij deze evenementen ook iets meer aankleding en gezellige snuisterijen zijn dan zal dat vast de sfeer ook ten goede komen.

Absoluut Brent. Het nadeel van Zandvoort is dat de organisatie er zelf iets moois van moet maken, doen ze dat niet dan is het erg kil. Op andere locaties is de gezelligheid vaak wat meer aanwezig, dus dan is het minder afhankelijk van de organisatie.

Pjötr zei:
Voor een gratis event was het, zeker zondag, volgens mij heel erg geslaagd, zaterdag ook (wel), maar mocht je er voor moeten betaald hebben, ik begreep van D'oh/Tim en zijn vriendin dat ze 44euro samen kwijt waren, als ik daar dan aan denk, nee dat was het niet waard.

Mee eens Pjötr. Het was over het algemeen best een leuk evenement, vooral het feit dat ik best veel auto's niet 'kende' van andere Zandvoort-events. Daarbij was de Historic Zandvoort Trophy erg gaaf om te zien. Daar heb ik echt even van zitten genieten als toeschouwer.

Afijn, ik kwam hier even om mijn foto van jouw Lancia te 'dumpen'. ;) Ik geloof dat mijn vriendin jouw auto best leuk vond alhoewel er 'nog leukere waren...'

Wat jammer om te lezen dat de SAAB Sonett-meneer zijn auto total-loss heeft gereden. :(

Volgende keer ga ik weer aan de rotonde bij Overveen zitten. :)

Bedankt voor de foto Tim!(y) Sowieso leuk om jou en je vriendin gesproken te hebben.
Je vriendin had/heeft wel gelijk, de Lancia is wel aaibaar en zeker bij meisjes populair, maar inderdaad er waren meer bijzondere wagens, of mooier misschien, of anders.

Qua event vond ik wat er stond heel tof,en de races inderdaad ook. Maar inderdaad, volgende keer gewoon weer op DE rotonde zitten hoor!
Van die Sonnet, dat was echt zwaar zuur, gelukkig had de eigenaar hem als wrak gekocht en helemaal opgeknapt, dus ik denk dat ie wel voor hetere vuren gezeten heeft, maar ja meneer was al 78. Ik moest ook wel om hem lachen, toen iemand zei, "maar u beleefd er toch plezier aan, en 78 had ik u niet gegeven, dus het houdt u jong, en u gaat toch niet achter de geraniums zitten"
Antwoordde de eigenaar met "nee hoor, dan moet ik met mijn vrouw gaan fietsen, zoals al die oude mensen doen"

Anyhow, de titel zegt het al, rerereparen..

Als eerste, een hele zware ingrijpende reparatie, het ventilatie-rooster was stuk, gesloopt door een baldadige vader. Dat rotzakje klikte een houder voor de ipod in het rooster en toen was ie stuk! :eek:

Ik wist niet of ik moest schelden, slaan of huilen, want ja vind maar eens een nieuw rooster, nu heb ik wel wat lijntjes, maar dan nog.

het roostertje eruit...

Gelukkig bleek er niets echt stuk te zijn, gewoon even wat aandrukken en klaar is Kees!

Alsof er niets gebeurd is, mijn vader en ik zijn nog vrienden hoor!

Maar er is nog meer witte rook! Nee geen koppakking die stuk is, maar het gaat volgende week gebeuren, de Getz wordt aangepakt!
Ik smste mijn maat/lasser of hij inmiddels tijd had, en dat de Getz nu wel erg RAT-look heeft, nou dat was toch ook niet de bedoeling, dus we gaan volgende week van start!

Nog een plaatje van mijn werkpaard!

@Peter: heel veel succes met de operatie Getz. Ben nu al benieuwd. Er komen toch zeker foto's van de operatie?

Voor wat betreft de Ypsilon: die wordt steeds mooier. Leuk ook dat je met de auto zo veel mogelijk meetings afgaat. Keep on doing the good work!

Bedankt jongens, vanavond gaat het gebeuren, ben ook wel benieuwd. Ook een beetje zenuwachtig, want toen Erin begon over, veiligheidsbril en oordopjes, voor tijdens het flexen, toen begon ik wel even een beetje te knijpen, maar goed, we zullen zien.

Is er nog nieuws, nou nee, of toch.. Gisteren organiseerde een vriend van me een meeting in de buurt. Kleine opwarming voor deze zondag, want dan gaan pa en ik naar Boxtel, naar Corso Italia.

Anyhow, de opkomst was nog best goed, en heel veel auto's die ik niet kende. Omdat hier in Noorden vaak (kleine) meets zijn, ken je soms elke auto, maar in dit geval was dat dus niet zo, klein greepje:

Prachtige Mazda 818.

Heel sneu was deze meneer, de auto had net een motor-restauratie ofzo gehad, en dit was de eerste rit daarna, en hij rijdt niet meer :( Motor vast!

Leuk rijtje, de Sierra van de organisator, de Porsche van de jongen die mij eens gespot heeft en een BMW die omgebouwd is naar een 325.

Niet één maar twee Renault 11's!

Een Italiaan met de motorkap open, dat kan niet goed zijn!

Er was nog een kleine automaat.

Prachtige SAAB's, de 90-eigenaar is ook actief op dit mooie forum!

Een prachtige, en de één na oudste BX van ons land!

Erg fraaie Datsun!

En nog een foto van El Bandito!

De rest van mijn foto's!

Standaard veiligheid Peter, komt allemaal goed....het zal er eerst niet uitzien maar na verloopt van tijd echt wel. ;)

Zolang die maar let op de hitte die hij in het plaatwerk stopt, teveel op 1 plek en het gaat bobbelen en dat is een deuk die je er niet meer uithaalt. Dan heb je de memory functie van het metaal veranderd namelijk. Plamuur werkt dan nog wel. :p

En aangaan de Karmann, zoals een wijs man ooit tegen mij zei, je kunt wel rustig aan doen nadat je de motor opnieuw hebt opgebouwd maar het is beter om gewoon flink gas te geven. Als het stuk loopt, liever direct dan na 4 weken rustig aan.

Zo gisteravond was het zover, het pimpen van de Getz ging beginnen. Hoewel je zou eerder van een medische correctie kunnen spreken.

Alleen de Hundee is iets groter dan verwacht, dus we moesten de schuur eerst even wat leger maken, maar uiteindelijk kon de auto naar binnen.

Ik had het gat een beetje afgeplakt, dus dat hebben we eerst maar weggehaald, en gekeken in hoeverre de roest door had gezet.

nadat we, nouja Erin, de boel kaal had gemaakt leek het oppervlakte toch niet helemaal veel slechter zijn geworden.

De meester aan het werk!

Uitgemeten hoeveel we gaan vervangen.

Oké, zat toch wel wat los...

De flex erin! :eek:

En toen was er slecht nieuws, het onderste deel van de wielkast is ook flink aangetast!

Vanavond gaan we verder.

Oej, dat zijn de minder leuke ontdekkingen! Hopelijk komt het helemaal goed in de handen van de lastovenaar.
Lijkt me toch even slikken, dat moment dat je de slijptol in je auto ziet verdwijnen...

Zeker Dirk, ik vertrouw Erin goed,ik ken hem al heeeeul lang, dus dat is het probleem niet, maar toch inderdaad.
Ja van die tweede laag is wel een domper inderdaad, dat hadden we beide niet verwacht. Het komt waarschijnlijk toch echt door slecht herstel.

Nu zijn wielkasten natuurlijk ook echt rotplekken. Er komt altijd vuil en water in. Dat vuil houdt het vocht vast waardoor beginnende roest alle kans krijgt om zich verder te ontwikkelen.
Had je ook zo'n mooi pasdeel voor de binnenkant gekocht of wordt dit met plaatjes gerepareerd?

@Dirk

Ehm, nou ehm ik dacht dat ik met het spatbord klaar was, dus nee die binnenkant moeten we zelf maken, denk ik.

Ach, zo erg is dat niet. Die binnenkant zit niet direct in het zicht dus als daar een extra lasnaad zit vanwege wat nieuwe plaatjes wordt de auto daar niet minder mooi van. Zolang je alles maar goed nabehandelt kan je er weer jaren tegenaan!

@Peter: ik gun je Getz de 300.000 kilometer toe. Maar ik moet wel zeggen dat ik deze "rotterij" ook niet had zien aankomen. Toen ik ik op 28 mei 2016 mijn Getz met 01-NV-JG aan mijn collega overdroeg begonnen de achterste wielschermen wat bruine vlekjes te vertonen. Er was echter nog absoluut geen sprake van "bloemkooltjes".

Ik wens je Getz een spoedig herstel toe.

Nog even een berichtje over de i20Crdi: deze heeft op 4 mei een grote beurt gekregen en een verse APK. Op twee verse wisserbladen, twee kentekenlampjes en het opnieuw afvullen van de airco was er helemaal niets mee aan de hand. Bijna 1 jaar in het bezit dus en in die tijd er al 38.000 kilometer bij op gereden. Als ik nu de Getz nog had gehad stond de kilometerstand op ongeveer 252.000 kilometer en had er alweer een nieuwe distributieriem op gezeten.

Bedankt Nico!

Bedankt ook Verlichting2!
Ik heb het met Erin (de lasser) er ook over gehad, hoe dat dit zo erg kon zijn. Inderdaad waarschijnlijk door slecht herstel, water (en natuurlijk ben ik zelf ook een beetje schuld, het had iets eerder gedaan moeten worden)

Net wat je zegt, de andere kant heeft ook blaasjes, maar niet zoals dit. Eerlijk doet dit wel een beetje afbreuk aan de kwaliteit van de Getz, maar aan de andere kant, als straks de auto klaar is, zal die kant niet meer gaan roesten.

Fijn dat de I20 er weer tegenaan kan! Je tikt een hoop kilometers af zeg! De auto doet nu alles weer zoals het moet? Toch wel fijn dat de auto een echte Huyndai is, dus goedkoop en degelijk door de APK.(y)

Nico, verlichting heeft dit jaar 38000 zelf gereden in zijn I20. De auto is ook niet 3 jaar oud, maar wordt 5 jaar.
Auto heeft nu rond de 128k gereden.
Review van Verlichting2
Verlichting2 houdt hier alles heel duidelijk en fijn leesbaar bij.

Op zich is die roest vooral lelijk, maar niet perse gevaarlijk voor de constructie van de auto. Maar wel goed dat het wordt aangepakt als je nog een flinke periode met de auto wil blijven rijden.

Zo is dat Mechanix! Stiekem is Hyundai wel een leuk werkpaard, waar ik toch altijd wel (en beetje) blij van word(inmiddels).

Goed gisteren was deel 2 van het klussen..

Als eerste moesten we het gat wat meer passend maken.

Terwijl Erin druk aan het slijpen is, of aan het muziek luisteren, was ik druk in de weer met de verzet-tang om het spatbord om te buigen. Uiteraard is daar weer geen foto van :(

Beetje drukken

En dan ook met de deur lijkt de boel goed aan te sluiten!

Piest precas!

Met een klein verzetje erachter, maar dit laat nooit meer los, aldus Erin.

Zowel Erin, als ik zijn tevreden over het resultaat, ik zelf wist natuurlijk niet eens wat lassen was, en Erin had nog nooit iets aan een zichtbare kant gelast, dus ook voor hem was het af en toe wel spannend.

Vanavond verder!

@Peter: zo het herstel is krachtig ingezet. Ik heb er vertrouwen in dat het er goed uit komt te zien. Er volgen ongetwijfeld nog meer foto's.

Wordt het achterpaneel gedeeltelijk overgespoten of in zijn geheel?

Mijn auto staat inmiddels al op 131500 kilometer. De Crdi is inderdaad van september 2012. Voor de informatie naar Nico GTR toe: de auto is aangekocht op 28 mei 2016 met een kilometerstand van ongeveer 93.500.

Het schudden tijdens het rijden is zo goed als verleden tijd. Eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om er nog eens naar te laten kijken. Ik laat het maar zo. Ben wel blij dat de auto netjes door de grote beurt en de APK is gekomen. Het opnieuw afvullen van de airco is zeer succesvol geweest. Vandaag was het 29 graden en ik reed in een zalig koele auto. Leuk dat de je de link naar mijn review hebt opgenomen in je post. Fijn dat je de review goed leesbaar vindt.

Ben benieuwd naar het vervolg van operatie Getz. Hou ons op de hoogte.

Wauw, ingrijpende werkzaamheden aan de Getz zo te zien! Wel top dat het roestprobleem wordt aangepakt: verlengt niet alleen de levensduur van de 'Hundee', maar zal ook optisch een stuk mooier ogen. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Zo hey die 2e laag is aardig krokant zeg, is daar een nieuw plaatje ingelast??
Voor de rest natuurlijk top bezig, als je hier niets aan doet woekert de roest echt verder.
Vakwerk hoor (y)

Graag gedaan Verlichting!
Mooi dat het schudden nu weg lijkt te zijn!

Bedankt ook Joram!

Nou dat was ook een beetje onze gedachte René! Niet helemaal verwacht inderdaad. Gelukkig komt het nieuwe deel op maximaal een paar millimeter tegen het binnenste deel aan, dus met goedjes/plamuur sloot het aan, hoefde net geen plaatje op/tussen.

Goed dan verslag van dag 3!

Het was natuurlijk bloedheet, dus gelukkig gingen we pas 's avonds bezig. De schuur met plat dak was uiteraard niet minder warm binnen. Een zwembroek was beter op zijn plaats dan een overal, scheelde toch weer dat we vandaag licht werk zouden moeten doen en dat die overal lekker uit kon blijven.

Ik weet niet of laswerk moet drogen ofzo, maar zo zag het er na een dag uit!

Hier de andere kant.

De primer erop, mooi wit dus je ziet goed hoe ik het gedaan heb, uiteraard eerst lekker ontvetten, en we waren high van de tinner.

Nog even met de flex erover, dat liet maar door de professional doen! (Ja er staat een T2 naast de Hundee)

En toen mocht ik gaan schuren, de boel mooi glad in het hoekje.

Dit deel van het spatbord heeft vliegroest, dat hebben we ook maar meegenomen.

Daarna was het tijd voor plamuur, turbo-plamuur want dat was echt binnen 2 minuten hard!

En konden we nog een keer schuren.

Het bewijs, ik heb zelf ook geschuurd!

Als laatste nog een laagje plamuur erop, vanavond gaan we dat afschuren en nog wat afwerken.

Het resultaat is echt mooi geworden, na vanavond is het als het goed is klaar, dan kan ik het daarna zelf afwerken, met wat plamuur en weet ik wat nog meer en dan kan ik het laten spuiten.

Daar ben ik nog over aan het dubben, ik heb 2 adressen die niet zo duur zouden moeten zijn, en er is nog een bedrijf wat verf in kleur levert, afgestemd op de rest van de auto, dus "met eventuele verkleuringen" erin.

Bedrijf 1 schijnt te luisteren wat jij wilt, dus als ik bijvoorbeeld zou zeggen, het paneel moet tot aan de lijn (die halverwege het paneel zit) gespoten worden, plus natuurlijk uitwaaieren (zo heet dat toch?) op een stukje van de deur, dan doen ze dat in plaats van het hele paneel. Dit schijnt een erg goede zaak te zijn,die net en goed werk levert, ook aan auto's voor bedrijven.

Bedrijf 2 zit wat verder, ken ik niet, maar volgens Erin was zij niet duur, hij had het over een hele auto spuiten voor 1000 euro.

Als derde is er dus een bedrijf wat verf verkoopt, dan zou ik het zelf moeten doen. Ik heb een offerte daar gedaan voor de hoeveelheid verf voor de Lancia, voor 2 deuren(binnen en buiten), 1 spatbord en misschien een beetje meer voor "verkloten" was ik inclusief blanke lak rond de 70-75 kwijt.

Dit oppervlakte is kleiner, en zal dus minder verf nodig hebben, plus ik dan kleinere plekjes behandelen, als ik bijvoorbeeld een krasje of het andere wielkast ga aanpakken, ik zou dan een iets ruimere hoeveelheid verf gaan afnemen.

Maar goed, durf ik dat aan? Wat als het nu net zo tegenvalt als Motip, (of hoe heet dat merk?) dat een totaal andere kleur had, maar toch op papier hetzelfde zou moeten zijn.

Top hoor! Ik had t al gezegd, maar goed bezig :)
Dat de Hundee hierna maar even mooi rust-free mag blijven :)

Dank oe woll Ramon!

Ja dat zou mooi zijn he? :) Over een klein uurtje mogen we weer, ik moet zeggen 't is wel leuk om zo bezig te zijn!

@Peter: Je beschrijft de diverse opties voor het strak maken van de Getz. Ik zou gaan voor de eerste optie. Waarom? Het bedrijf staat goed bekend en levert goed werk, je geeft het zelf aan. Ze luisteren naar de klant (ook heel belangrijk). De derde optie zou ik niet doen, je twijfelt hier zelf over. Eén van mijn levenswijsheden is: als je ergens over twijfelt dan moet je het niet doen.

Optie twee zou ik ook niet doen: Het gaat wel om een bedrag van EUR 1.000,-. Ik heb even een marktplaats onderzoek gedaan voor 5 deurs Getzen uit 2004 met een kilometerstand van meer dan 150.000: Je ziet dan vraagprijzen van EUR 1.695,- tot EUR 2.250,-. Een spuitbeurt van EUR 1.000,- is dan zo'n 50% van de dagwaarde van je auto. Monteren ze de auto ook weer volledig af voor die EUR 1.000,-? Zeker een item waar je rekening mee moet houden.?

Succes met je keuze. Erin levert goed werk. Leuk dat je hem met de kleinere zaken assisteert. De Getz verdient een goed en trouw bezitter zoals jij!

Bedankt verlichting! :)

Jaaa Erin is een held, we hadden ML nodig, dat spuit je in de holle ruimtes en schijnt roest tegen te gaan(?), mijn vader had dat, dus die kwam dat brengen, en die was ook wel onder de indruk van het werk dat Erin had gemaakt. (Oh ik moet overigens mijn eigen hulp niet vergeten).

Bedrijf 2 rekent 1000 voor een hele auto, dus voor mijn stukje zou het een flink stuk minder zijn. Erin kende het bedrijf, en noemde het.
Bovendien kwam een andere vriend ook nog met een tip, die zat in Duitsland.

Maar even alles op een rijtje zetten.

Anyhow, het laatste deel moet ik nog delen..

Als eerste de binnenkant dicht smeren met Betuum, we hadden gisteren (woensdag) de boel nog goed gekit, en nu dus elk kiertje hiermee ingesmeerd, de binnenkant is dus “af”

Het plamuur was goed gaan hechten, dus ik kon weer schuren!

Klaar, glad geworden, maar nee vooral het lassen is ernstig mooi!

Zoals je ziet, alles vakkundig afgedekt, want we gaan spuiten!

De eerste laag primer is een feit, nog 2 en half te gaan.

Tussen de grapjes door, oh nee het harde werken, of de sterke verhalen, ML in de holle ruimtes gespoten.

We kunnen bier openen! We zijn klaar!

Super tevreden met het resultaat, het sluit goed bij de deur aan, de overgang is mooi!
Ook Erin was super hyper tevreden!
“Hebb'n we maar eem mooi daan” en daar ben ik het dan helemaal mee eens!

Vandaag de auto maar even ontdaan van al het stof!
Ook zo ziet het er fraai uit vind ik!

Dit rubber meteen ook maar even vast gezet, was los gegaan.

Tot zover operatie wielkast, nouja hij moet nog een laagje verf, maar het resultaat mag er nu al wezen in mijn ogen.

En dan nog een klein ps-je, de nieuwe spiegels van de Engelse Lord:

M'n vader wou eigenlijk wulps op de motorkap gaan liggen, als compromis heb ik hem er maar tussen geshopt :D

Erg netjes geworden hoor! Denk nog wel een lichte overgang te kunnen zien boven het wiel. Is dit in het echt ook te zien of wordt dit versterkt door de foto's?

Toch vooral complimenten!

Bedankt Verlichting!

Het wordt vooral versterkt door de foto, en we hebben nu natuurlijk flink met primer/plamuur lopen smeren, omdat de auto tot aan het spuiten buiten moet staan.

En bedankt voor de voor het compliment! Ik ben ook erg tevreden met het resultaat!

Ziet er netjes uit, Peter! Goed dat het nu eindelijk aangepakt is. Overweeg goed wat je doet wat betreft spuitwerk. Het zal namelijk nooit 100% worden, tenzij je de hele auto overspuit. Dus dan zou ik zelf eerder voor weinig geld en 75% resultaat gaan dan 85% voor het dubbele bedrag.

Bedankt Rob & Mechanix!

Ik ben echt super blij met het resultaat, ik vind het echt mooi geworden, en ook Erin was blij verrast hoe mooi het geworden is. Zoals eerder verteld, hij had alleen ervaring met onderhuids lassen, en we hebben meerdere malen lopen kijken naar hoe mooi het is geworden, er is zeker een vorm van trots.

Wat betreft spuiten, daar wil ik me eens rustig in gaan verdiepen. Het moet geen weken duren uiteraard. Ik weet ook niet hoeveel de kleur verkleurd is van de Getz, omdat de deuren die ik vorig jaar vervangen heb, van een sloop Getz, totaal geen kleur verschil hebben. Toen de auto overgespoten is, omdat iemand er tegenaan heeft gezeten, zag je ook geen verschil, maar daarvoor, was ie vanwege schade ook bewerkt, daar was wel verschil.

Lastig allemaal, maar ik zou inderdaad ook (om meerdere redenen) het liefst zo goedkoop mogelijk klaar willen zijn.

Goed werk Peter en Erin. Ik zou zeker niet te lang wachten met spuiten, primer is niet heilig en biedt zeker niet de bescherming die je wilt.

Goed werk met de Getz! Erg leuk om de reparatieverslagen te lezen, zowel over el bandito als over de Getz. :D

Wat betreft het spuiten zou ik, zoals ook hiervoor al wordt geopperd, denk ik voor een niet al te dure optie kiezen. Ook omdat de dagwaarde (voor wat het waard is) van de auto beperkt is en er maar beperkt door stijgt

Zo hey echt mooi geworden (y)

Onze zilvergrijze hyundai I30 heeft een paar krassen en die wil ik graag laten verwijderen door mijn mannetje, maar die waarschuwde al kwa kleurverschil zijn dit knap lastige auto's. Zo'n stukje spuiten met spotrepair kost trouwens weinig.
Wellicht wil mijn mannetje het wel voor je doen.

Bedankt jongens!

Leuk om positieve woorden van de echte perfectionisten Micha & René te horen!

Inderdaad Micha, ik wil uiterlijk deze week ermee bezig gaan. Ik ben nog even aan het dubben wat ik wil doen.

Bedankt Damian, ik ben ook wel trots op het resultaat, net als Erin. Hebben we toch maar even mooi gedaan.

Bedankt F Mitsi, misschien is de Getz niet de meest toffe auto ooit, maar ik vind het wel leuk om het zo bij te houden.

Bedankt ook René, ja sommige kleuren zijn inderdaad lastiger te spuiten dan de andere, een "mannetje" is inderdaad ook een goede optie, als ik zie wat hij bij jouw gedaan heeft, dat is ook zeer mooi geworden.

Anyhow, er is nog een kek wagentje, de Y10 en met die ben ik met mijn vader gisteren afgereisd naar Boxtel. Daar was een Italiaanse dag. De opkomst was gigantisch, en het was een erg leuk event. Ik zal later eens wat foto's plaatsen.

Aangezien vrind Omniradius in de buurt was, kwamen hij en zijn lieftallige vrouw ook even langs. Toen het event op zijn einde liep, speelde de Y10 nog even voor taxi, immers moest anders een barre voettocht naar het parkeer weiland gelopen worden.
Toen het bijna tijd was om te gaan, na een tijd lang over koetjes en kalfjes, of in dit geval Kia's en Lancia's gepraat te hebben, bedacht ik dat ik helemaal geen foto van ons grijze duo had gemaakt.

Behalve automaat, grijze kleur en elektrische ramen, uitzetraampjes en wieldoppen zijn de verschillen nog best groot, maar toch zijn er ook overeenkomsten dus.

Wel veel hangjongeren bij de grijze schichten van de stad!

Vorige week donderdag ben ik naar oldtimerdag in Hoornsterzwaag geweest.
Dat heb ik vorig jaar ontdekt, het viel eigenlijk niet te missen aangezien overal borden en reclame-wagens stonden. Het koste 10euro, en eerlijk is eerlijk voor een weiland event vond ik dat vrij vors. Daar aangekomen bleek weide 1 een parking te zijn, die al veel leuke wagens had, je moest een stukje lopen en daar was een enorme parking, ook vol met leuke klassiekers al. Ik zag toen al hoe groot het terrein was, dus ik heb met liefde de entree betaald.

Dit jaar hadden we het goed gepland, ruim van te voren in de agenda gezet, maar helaas toch vergeten om me op te geven, dus toen maar als bezoeker heen.

Mijn vader had ook oren hier naar, en aangezien er naast oude auto's nog meer vertier was, wou mijn moeder ook wel heen. Ik had met Erin (de lasser) afgesproken en dus togen we met 2 auto's heen. Aangezien het bloedheet was, wouden we proberen om de auto zo dicht mogelijk bij het terrein te zetten, water in de koelbox, en aangezien mijn moeder fysiek dankzij ons ongeluk nog minder goed is dan ik ben, kon ze dan misschien ook af en toe even rusten. Daarna konden we mooi onze eigen wegen gaan.

En daar stonden ze mooi te shinen! En de spiegelkappen zijn nu ook duidelijk te zien!

Behalve dat voor parkeren praktisch was, was het ook nog eens goed voor het ego, want het eitje is gespot! :)

Tijdens het lopen over parking 2 zag ik ineens een erg leuke Peugeot staan, zoals sommigen zouden zeggen een beater.

Dit is niet zomaar een Peugeot, nee deze 305 is van Erin, de lasser voor intimi :)

De auto die eigenlijk meer werkpaard is dan mooi, mag dan ook nooit ergens zijn leukheid showen.

Te mooi dus dat er nu echt mensen om de auto stonden te dartelen en te kijken, dat moest ik wel even spotten natuurlijk.

Daarnaast had ik nog een kek boekje op de kop getikt, voor een appel en een ei.

Er stond ook nog een stukje over de Y10 in, de auto die Lancia in deze klasse weer aanzien geeft! :)

Leuk verslag, leuk om te zien hoe de Y10 in de smaak viel evenals de auto van Erin (y).
Die oude autoboeken zijn ook altijd leuk om te zien.

De afgelopen 2 weekenden was ik te vinden op de TT. Eerst was er Supercar sunday gevolgd door American Sunday.
Beide superleuk en totaal verschillend. Beide dagen hebben Ramon en ik ons prima vermaakt.

Op de parking maakte Ramon dit kekke plaatje van onze bolides.. Hoe leuk zijn Lexy ook is, maar onze auto's waren toch wel niet erg opvallend:
35249681466_228edd840a_c.jpg

Goed daarna was er dit weekend HARC op de TT, op zondag gecombineerd met Britishcars. Samen met CabrioRob heen geweest, het was een leuke warme dag.

35159923611_d9b4fca246_c.jpg

Er was ook een bekende Rover!

35159923481_7f157877e1_c.jpg

Gespot bij binnenkomst!

35159923681_ac7cda8ca5_c.jpg

Een nog mooiere foto.

34445871864_f8f83595b9_c.jpg

De organisatie had het heel goed begrepen, naast een Lancia zet je een.... juist Lancia! :)

34902475210_a39b34dc78_c.jpg

Klein pluimpje voor deze Alfa, deze is van mijn tovenaar, die de Hundee, Rover & Lancia tot in de puntjes verzorgt!

34902476100_f219aee3e2_c.jpg

Nog een rijtje foto, je ziet een klein glimpje van een grijze Porsche, die is van Maarten, lekker boeiend zul je nu denken, maar Maarten is degene die mijn Lancia eens gespot heeft.

35289770975_3883a527d6_c.jpg

2 Variomatics, er zit wel ruim 20 jaar tussen, maar de bak is (bijna) t zelfde :)

En naast de fotograaf, ben ik ook nog eens gespot door Autoweek. Tijdje met de verslaggever gesproken, ik wist helemaal niet dat het iemand van Autoweek was, maar 's avond thuis kreeg ik een melding dat de auto op de Autoweek Facebook stond.
34446080234_182efdc29d_c.jpg

Deze zaterdag mag de Y10 weer aan het werk, ik ga naar de circuitdag van de Lancia-club. Erg leuk, want naast 2 forummers met hun snelle Delta's, en een Assense Delta zullen er ook Ypjes zijn, sowieso een Y10 misschien zelfs twee.
Ik zelf ga niet de baan op met de Y10, ik heb dat op de TT wel eens gedaan, maar dat was niet zoveel aan, racen is in mijn ogen toch meer schakelen, en in de Y10 is het net een botsauto.
De dag wordt afgesloten bij Lancia-specialist Martin Willems, wat voor een Lancia (en FIAT)rijder een echte snoepwinkel is, de camera zal weer overuren maken zaterdag!

Bedankt Ramon!:D

We zijn een tijdje verder, en ik heb een tijd niets gepost. Onder andere doordat het hier TT was, en ik naar meerdere meetings/events ben geweest.

Als eerste ben ik naar de trackday van de Lancia club geweest, wat heel erg leuk was. Er waren nog 2 Y10's.

Zoals verteld ben ik niet de baan op gegaan, ik ben wel snel lid geworden van de Club, moest er toch een keer van komen! Ik vind het leuk om te zien dat niemand op iemand neer kijkt, en dat er een Y10 kan staan naast een Hyena en dat die mensen even enthousiast zijn over de Y10.

Tijdens de trackday was ik de fotograaf, samen met nog iemand, en ik moet zeggen dat de baan in Emmen veel fijner is qua foto's, in vergelijking met de TT. Je kan veel dichterbij komen!

De Y10's in actie!

De Delta is een beest, wat een ding, maar ook de Beta HPE ging als de brandweer.

Met een jonger broertje.

Daarna was het tijd voor een BBQ bij Martin Willems in Emmen, en zo vertrok de hele optocht naar daar.

Alle generatie's naast elkaar, de witte is een serie 1, de onze serie 2 en de groene een 3 dus.

De groene Y10 rijdt nu ergens ver van Assen rond, maar hij komt officieel dus uit A-town.

De showroom, met erg mooi en bijzondere exemplaren

Na de BBQ was het tijd om te gaan neuzen op het terrein, wat werkelijk fantastisch is!

klein overzichtje van de onderdelen wagens!

Een heuse GT :eek:

Deze is te koop!

ook deze is te koop, toen ik mijn blauwe Yp kocht, had ik eigenlijk liever deze zwarte gehad, maar die was net voor mijn neus verkocht, grappig om hem weer te zien.

Nog een Y10, niet zomaar één maar een echte Turbo! Deze gaat opgeknapt worden!

Er stonden ook nog een paar leuke FIAT's

je zou het niet zeggen, maar dit het sloop deel, de andere wagen zeg maar de onderdelen

De wagens die wachten op reparatie/restauratie.

De loods met parels!

Zoals deze Ritmo met 1000 Km op de teller

alle foto's

Dit was zo'n succes, dat ik gevraagd ben om vaker foto's gaan maken, wat naast een compliment ook het makkelijker maakt om mensen te leren kennen, iedereen kent elkaar al, en ik ken slechts een paar mensen.

Goed, afgelopen zaterdag was er een SAAB meeting hier in de buurt, ik zag het omdat iemand die ik ken een foto daarvan deelde. Ik kwam "aan de praat" en kwam er achter dat er enkele hele bijzondere SAAB's zouden komen. Waaronder een 600.

Een 600 is super zeldzaam, want die is hier niet verkocht. het is namelijk niets meer dan een Lancia Delta.

En zo stond de Y10 te schitteren tussen allemaal SAAB's

Werkelijk één van mijn "die hoop ik ooit in het echt te zien" auto's kan ik nu afvinken, als gezien.

En toen was het zondag, tijd voor de FFF-dag, ofwel de Flavia, Fulvia & Flaminia dag. Dit is ook weer georganiseerd door de Lancia Club en je raad het al, ik mocht onderweg weer foto's maken.

Behalve de FFF-modellen waren anderen natuurlijk ook welkom.

Er was nog een Y10, met meegespoten klep, uit Duitsland en deze is van een oud vrouwtje geweest.
Ook hier weer, voorop het logo van Autobianchi, en ook op het stuur nog, maar op de kofferklep staat wel Lancia.

En op de terugweg de 60.000 gehaald! :)

Oh ja, deze foto is door mijn vader gemaakt.

Terug
Bovenaan