@ Engineer..
Ja dat zou wel kunnen, Arian heeft inderdaad een Box, en ook nog een Ypsilon, en zijn vrouw een FIAT 500 Cabrio.
Je kijkt inderdaad altijd anders naar je eigen omgeving, dat zie je elke dag, dus dan is het niet echt "speciaal" .
De Y10 en de zwarte achterkant, daar zit nog een grappig verhaaltje achter... Eigenlijk zou dat van gewichtsbesparend materiaal gemaakt worden, maar dat werd te duur, en toen besloot Lancia maar om gewoon materiaal te gebruiken, maar omdat het zwart zo kenmerkend was, lieten ze het zwart, maar nu van staal.
Als je op auto's let, dan kan je inderdaad wel leuke contacten maken. Zo werd ik eens door iemand aangesproken, of ik op het forum hier zat, en die dag zijn we naar van de Cars & Coffee naar het event in de buurt gegaan, en nu zijn we, zoals mijn kameraad altijd zegt, "autovrienden" en gaan we met enige regelmaat op pad, kleine wereld is het.
Oh ja ik heb nog één update:
En dan is er natuurlijk nog een olijke Koreaan, nee niet de president van Noord, maar een lichtblauwe schicht! Hij was wel net zo vervelend als de zijn Noordelijke landgenoot..
What happend?
Nou ik kon mijn aangeschafte pompje meerdere malen gebruiken, mijn band liep leeg:
Niet erg hard, maar binnen een week stond ie plat. En zat ik dus meerdere malen het ding op te pompen en te denken “oh ja volgende week even laten fixen”
(dit jaar als de zomerbanden er weer onder zitten, de velgen spuiten met watervaste verf, want ze zijn nu weer net zo erg als voor mijn spuit-avontuur)
Op een beurs had ik een soort wondermiddel gezien, wat je in de band kan spuiten, om leegloop tegen te gaan. Maar ja dat was weer niet in Assen, dus uiteindelijk kwam ik bij een bedrijf terecht wat banden doet (onder andere).
En zo bleek mijn ventiel leeg te lopen, kosteloos een nieuwe gekregen! En geen probleem meer gehad, tot een paar week later het rechterachterwiel ineens leegliep, je raadt het al… ook nu was het ventiel de boosdoener, maar dat is nu ook opgelost/weg.
Gelukkig had ik op de rommelmarkt voor wederom een laag bedrag dit gekocht:
Inderdaad een originele bandenspanning meter!
Al een tijdje startte de Hundee slecht, maar er was eigenlijk geen peiling op te trekken, koude start/warme start, droog of regen, soms ging het goed, soms moest ik 5x starten voor de auto aansloeg. De accu is niet boosdoener, want die was redelijk nieuw.
Misschien toch de startmotor? EN het viel me op dat als de tank leger leek te zijn, het erger was..
Nouja dat laatste bleek toch een verbeelding te zijn, maar goed het begon inmiddels wel erg vervelend te worden.
Als eerste de bougie-kabels bekeken, misschien was er wel weer een marter bezig, maar nee dat was niet zo. Mijn vader kwam toen met idee om de bougies te vervangen, immers hebben wij die nooit vervangen, en met een stand van over 210.000 (ik kocht de auto met 180.000) zouden ze er misschien wel meer dan 100.000 km in zitten.
De oude, geen idee of dit er goed uitziet of niet..
Bij de Brezan nieuwe gehaald, uiteraard net als de rest van onderdelen voor Hyundai, waren deze ook erg goedkoop, ik weet niet hele bedrag zeker, maar ik was maximaal 25euro kwijt.
De volgende dag nog een op pad geweest, en toen de deed het startprobleem zich nog steeds voor, ik kneep hem inmiddels een beetje, maar dit was gelukkig loos-alarm, want dit was de laatste keer dat de auto moeizaam startte.
En dan zijn er nog een paar leuke dingen:
Allereest heb ik een stroomtoevoer aangesloten, de 12-volt zit naast de handrem, wat erg onhandig is, ik wou eerst een middenconsole van een faceliftmodel er in schroeven, maar uiteindelijk ben ik voor de goedkopere oplossing gegaan, een setje van de Action:
Stekker-afgeknipt en dan via de 12-V aangesloten, kabeltje netjes door getrokken, maar dat was nog best een drama-klusje, het snoertje was net te kort, niet dat niet past, maar net te kort om het zeg maar vast te maken.. Alsof je je veter wilt strikken, maar het net te kort is om een lusje te maken om je vinger heen zeg maar…
Aangesloten!
Ik kon ook even de stofzuiger onderdoor halen, niet iets wat je dagelijks doet..
[/url]
Zo ben ik nooit met de auto op Schiphol geweest, hoe die tank-bon samen met het ticket in de versnellingsbak komen, Joost mag het weten.
En tot slot:
Deze vakantie ben ik met mijn ouders op vakantie geweest, en zat mijn moeder achterin. Toen ik bij de Maxx (dumpwinkel in Groningen) dit tafeltje zag voor slechts 1euro vond ik dat een goede aankoop, kan ze de wegenkaart op leggen, en haar telefoon, en voor een euro, kan je niet laten liggen! Dus eentje meegenomen, en in de Rover gehangen.
Enkele weken later zag ik dat de Maxx ging sluiten, en alles met korting werd verkocht, en zo tikte nog een tafeltje op, voor de Hyundai…. En was de euro al goedkoop, nu ging er 60 % korting vanaf, dus voor 40 cent ben ik en de passagier achterin erg gelukkig, een Getz met een tafeltje achterin, waar zie je dat?