A
Anoniem
Guest
Goeie bak foto's weer Peter!
en mooi dat El Bandito de 60K heeft gehaald. Op naar de 100, ja toch? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pjötr zei:We zijn een tijdje verder, en ik heb een tijd niets gepost. Onder andere doordat het hier TT was, en ik naar meerdere meetings/events ben geweest.
Als eerste ben ik naar de trackday van de Lancia club geweest, wat heel erg leuk was. Er waren nog 2 Y10's.
Zoals verteld ben ik niet de baan op gegaan, ik ben wel snel lid geworden van de Club, moest er toch een keer van komen! Ik vind het leuk om te zien dat niemand op iemand neer kijkt, en dat er een Y10 kan staan naast een Hyena en dat die mensen even enthousiast zijn over de Y10.
Tijdens de trackday was ik de fotograaf, samen met nog iemand, en ik moet zeggen dat de baan in Emmen veel fijner is qua foto's, in vergelijking met de TT. Je kan veel dichterbij komen!
De Y10's in actie!
De Delta is een beest, wat een ding, maar ook de Beta HPE ging als de brandweer.
Met een jonger broertje.
Daarna was het tijd voor een BBQ bij Martin Willems in Emmen, en zo vertrok de hele optocht naar daar.
Alle generatie's naast elkaar, de witte is een serie 1, de onze serie 2 en de groene een 3 dus.
De groene Y10 rijdt nu ergens ver van Assen rond, maar hij komt officieel dus uit A-town.
De showroom, met erg mooi en bijzondere exemplaren
Na de BBQ was het tijd om te gaan neuzen op het terrein, wat werkelijk fantastisch is!
klein overzichtje van de onderdelen wagens!
Een heuse GT
Deze is te koop!
ook deze is te koop, toen ik mijn blauwe Yp kocht, had ik eigenlijk liever deze zwarte gehad, maar die was net voor mijn neus verkocht, grappig om hem weer te zien.
Nog een Y10, niet zomaar één maar een echte Turbo! Deze gaat opgeknapt worden!
Er stonden ook nog een paar leuke FIAT's
je zou het niet zeggen, maar dit het sloop deel, de andere wagen zeg maar de onderdelen
De wagens die wachten op reparatie/restauratie.
De loods met parels!
Zoals deze Ritmo met 1000 Km op de teller
alle foto's
Dit was zo'n succes, dat ik gevraagd ben om vaker foto's gaan maken, wat naast een compliment ook het makkelijker maakt om mensen te leren kennen, iedereen kent elkaar al, en ik ken slechts een paar mensen.
Goed, afgelopen zaterdag was er een SAAB meeting hier in de buurt, ik zag het omdat iemand die ik ken een foto daarvan deelde. Ik kwam "aan de praat" en kwam er achter dat er enkele hele bijzondere SAAB's zouden komen. Waaronder een 600.
Een 600 is super zeldzaam, want die is hier niet verkocht. het is namelijk niets meer dan een Lancia Delta.
En zo stond de Y10 te schitteren tussen allemaal SAAB's
Werkelijk één van mijn "die hoop ik ooit in het echt te zien" auto's kan ik nu afvinken, als gezien.
En toen was het zondag, tijd voor de FFF-dag, ofwel de Flavia, Fulvia & Flaminia dag. Dit is ook weer georganiseerd door de Lancia Club en je raad het al, ik mocht onderweg weer foto's maken.
Behalve de FFF-modellen waren anderen natuurlijk ook welkom.
Er was nog een Y10, met meegespoten klep, uit Duitsland en deze is van een oud vrouwtje geweest.
Ook hier weer, voorop het logo van Autobianchi, en ook op het stuur nog, maar op de kofferklep staat wel Lancia.
En op de terugweg de 60.000 gehaald!![]()
Oh ja, deze foto is door mijn vader gemaakt.
Downsizeblokje gaat niet lang mee? Deze criticasters kan ik te lijf. Er staat (stond?) kortgeleden een Kia Rio uit 2011 te koop met hetzelfde blokje met een respectabele kilometerstand van 337.000 kilometer te koop. Kijk dat betekend dat ik met 40.000 kilometer per jaar er nog wel even tegenaan kan!
Lancia Ypsilon - 1991 by timvanessen, on Flickr
Pjötr zei:...er staat nu een Hyena te koop, daar koop je een aardig huis voor! ...
Klassiekerrijder zei:Leuke foto's, mooie auto's!
Ik heb medelijden met organisatoren van oldtimerevrnementen dit jaar. De zomerperiode zorgt zeker niet voor mooi weer.
SAM_1831 by Albert Brandhorst, on Flickr
Lancia Y10 Selectronic, 1108 cc 4 cyl. benzine, 13-09-1991 by Albert Brandhorst, on Flickr
DB-DD-54, Lancia Y10 Selectronic, 1108 cc 4 cyl. benzine, 13-09-1991 by Albert Brandhorst, on FlickrDamianw26 zei:Mooie foto's inderdaad, vind die oude celica's echt schitterend. Overigens kende ik het merk talbot niet eens, schaam schaam schaam...![]()

Musselkanaal on Wheels 2K17 by michaelsnippe, on Flickr