Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sorry ff offtopic; maar ik kan het niet laten. Zulke 100% pindakaas zonder zout en suiker is toch 0% smaak? Ieuw. ;-)Hier in Polen hebben ze nu ook 100% pindakaas (zonder zout zonder suiker)![]()

Dank je Mechanix! Leuk om te horen. Soms ben ik het forum best zat, maar dan denk ik, de berichten en de gesprekken hier, vind ik heel fijn altijd En geven me dan ook weer (klinkt dramatisch) moed om weer wat te posten.Wat is dit toch altijd een leuk topic om door te lezen. Pjotr, dank voor het delen van alle foto's en verhalen.
Die beige 45 V6 is trouwens wel erg gaaf. Tegenwoordig is zo'n soort auto ondenkbaar helaas. Kom nog maar eens om een V6, dan zit je tegenwoordig al in een supercar.
JA, ik zal nog een even een hoogtepunten berichtje maken.Peter, ben je nog in Eelde geweest?, het is er bij mij helemaal ingeschoten, iets met een vrouw en een enkelbreuk….
Wat leuk, dat wist ik niet. Maakt hem toch wel wat ehm, nouja ik zeg niets.Die Panda 4x4 is een samenbaksel van MasterMilo. Zie en zoek maar eens op zijn YouTube kanaal. Maar de koets komt wel uit D idd.
Origineel ist een Panda 34
Ja mooi he? Ik dacht toen ik het zag aan je.Mooi dat die FSO Warszawa op een goede plek is terecht gekomen. Is inderdaad een exemplaar dat het bewaren waard is.
Het is wel een leuke beurs, het is inmiddels van een organisatie, maar gelukkig is er niet veel veranderd. Veel onderdelen wel en lokale clubs.Leuk fotoverslag zo! Klinkt als een geslaagde dag, zeker met zo'n mooie diverse verzameling auto's bij elkaar.
Leuk! Staat ook al heel lang op mijn lijstje. Ik zou in 2023 al eens heen, maar moest een Ferrari-expositie laten schieten door ziekte.Morgen mag de SW weer een rit maken, hij staat dus volgetankt klaar:
Morgen ga ik met mijn vader naar Druten, naar The Metropool.
Ah dat is jammer! Ze hadden nu ook een mooie expositie, van de Mille Miglia. Er stonden echt hele gave auto's, maar qua foto's maken waas het wel een doffe ellende. Maar goed.. Ook genoeg (voor jou) leuke Ferrari's.Leuk! Staat ook al heel lang op mijn lijstje. Ik zou in 2023 al eens heen, maar moest een Ferrari-expositie laten schieten door ziekte.
Bedankt! Bunker is wel een mooie omschrijving, ik stal hem altijd op de onderste verdieping, op de hoekplekjes. Er zijn er 5 waar er geen andere naast kan staan. De ene is voor de FSO (dat vind ik vooral zelf) Inmiddels heeft een Mercedes A-Klasse rijder en Aygo rijder de hoekjes ook ontdekt. Ik zie dat de Mercedes en ik dezelfde hoekjes nemen als er iets bezit is.Hij staat er netjes bij, de bunker geeft het karakter!!

Gaaf! Ben nu alleen na een hernia weer niet in staat om wat te doen.Ah dat is jammer! Ze hadden nu ook een mooie expositie, van de Mille Miglia. Er stonden echt hele gave auto's, maar qua foto's maken waas het wel een doffe ellende. Maar goed.. Ook genoeg (voor jou) leuke Ferrari's.
Superbedankt voor de tip! Ik heb met hem een dealtje kunnen maken voor niet alleen de ambulance maar ook voor een Maluch met Predom caravan.Op marktplaats wordt een modelauto aangeboden voor 27,50 euro. In verpakking, een echte FSO ambulance. Wellicht een tip?
Leuk dat je een dealtje hebt kunnen maken. Je hebt zo een aardige verzameling aan miniaturen al. Jij en je familie ook fijne dagen en op naar een mooi en pijnvrij (lees gezond) 2026.Superbedankt voor de tip! Ik heb met hem een dealtje kunnen maken voor niet alleen de ambulance maar ook voor een Maluch met Predom caravan.
Alvast fijne feestdagen, ook voor mevrouw Verlichting. EN dat we volgend jaar onze onze agenda's naast elkaar gaan leggen, zodat je een stukje in de FSO kunt rijden, mijn jaar is op dat punt een beetje teveel in het water gevallen.
Oh zelfs daar? Wat grappig zeg!En komt op LinkedIn in de tijdlijn bij mij….
Wat leuk zeg en ook een leuk stukje! Jouw woorden vond ik eigenlijk nog wel leuker eronder!De Polonez heeft roem vergaard: je Polonez heeft het geschopt tot de frontpage. Rubriek: in het wild!
Het was heel mistig dus de rit heen duurde wat langer, dan verwacht maar rond 10 uur waren we dan daar.Ben benieuwd hoe het bij Metropole was, wij hebben nog vrijkaartjes liggen![]()
Beste wensen Adrie! Ook namens mijn vader! En treffen moeten we dit jaar gaan doen! Een ritje in en door jouw mooie provincie is altijd de moeite waard! LEUK.Ach ja, Ayo, de kat, ook hier twee viervoeitigen, onder tafel, wantrouwend maar oei, de leverworst is erg lekker door ze bevonden.
familie Peter, een plezierig ‘26, en laten we eens met de bolides treffen! Ik heb er zin in.
De beste wensen Johan!Hier ook 2 exemplaren.
De ene zoals altijd schichtig (maar niet compleet in paniek, hij ziet dat wij er zijn en gewoon doorgaan met wat we altijd al doen) de andere vooral nieuwsgierig (op de vensterbank naar buiten kijkend waar die knallen en al die lichtexplosies toch vandaan komen, ogen en ogen gespitst).
Bij buren was blijkbaar zo'n "cake" omgevallen dus het huis aan de overkant kreeg de volle laag.....
Verder best veel vuurwerk dat qua grootte kleurenpracht etc bijna professioneel te noemen was, was mooi om gratis vanaf het balkon te zien
Wel was het na 15 minuten al veel rustiger, de 15 cm sneeuw en de kou (-7) maakten binnenshuis toch wel aantrekkelijk![]()
Rover Streetwise 1.4 2006Ik lees jouw bijdragen altijd met veel plezier, dus vooral doorgaan.Bedankt voor de leuke reacties, niet alleen nu maar altijd! Soms ben ik wel wat Forum-moe, maar als ik dan de reacties hier lees, dan denk ik altijd toch "Het Forum is toch wel een leuke plek!"
Leuk lijstje zo he? Ik vond de Cuore ook opvallend, , dat was toch best een moderne auto en dan zo goedkoop.Leuk die prijslijst uit 1980. Een 2cv of een Skoda 105s? Mijn voorkeur ligt bij de Skoda!
Een Lada 1200S of een Polski Fiat 125P 1300? Dan toch de Polski. Of toch de Zastava 1100? Kleiner natuurlijk maar als 11 jarige had ik in 1980 best wel een zwak voor het Joegoslavische Zastava.
En Pjotr: ik snap dat het forum veel tijd kost maar blijf lekker doorgaan. Mijn waardering heb je voor de volle 110%. Elke keer leuk om je nieuwe posts te lezen.
Bedankt beide, leuk om te horen / lezen. Omdat het met de enkel het soms zo zo gaat, heb ik niet altijd zin(en energie) om 's avond na een kantoordag nog op de laptop te gaan, dan denk ik ook vaak, nouja komt wel. En in bepaalde topics kun je ook maar beter wegblijven qua sfeer vind ik.Ik lees jouw bijdragen altijd met veel plezier, dus vooral doorgaan.
Ik heb geloof ik nog nooit een vervelende of negatieve post van je gelezen.![]()
Ah grappig! De Yugo was inderdaad vrij matig, ik ken overigens 2 mensen met een Yugo, Olav mijn Duitse bekende heeft naast een Yugo ook een Sana. En een Samara met amper kilometers gereden.Leuk die Zastava/Yugo modellen/prototypes...
Kan me nog een TV-uitzending herinneren (autoprogramma) waar ze zo'n Yugo 45 hadden, enw aar de onderdelen er zo spontaan vanaf vielen (deurhendel, spiegel etc).![]()

Pas op he! Je begeeft je nu op heel dun ijs vriend! (Volgens mij heb ik het al eens verteld, maar het is leuk om de oude foto's weer te plaatsen)Dat je dacht aan een Metro....dan moet de liefde voor Engelse auto's wel heel diep zitten![]()
Die Maestro zag er daarentegen wel aardig uit, maar ja, British Leyland....(voelt net zo als toendertijd een Alfasud kopen....)

Grappig dat je dit zegt, de Florida mocht in ons land niet zo heten omdat Nissan de Sunny Florida had. (Omdat Peugeot de 205 Accent had, mocht Hyundai ook niet de modelnaam Accent hier voeren).Yugo Sana of ook wel Florida genoemd moet een afgekeurd ontwerp zijn van de Fiat Tipo. Heb het altijd wel een mooi model (Sana/Florida) gevonden. Maar de Tipo daar had ik wel favoriete uitvoering van. Tussen de basis uitvoering en de DGT (met digitaal dashboard) kwam de AGT met de luxe van de DGT maar dan met een Analoog dashboard. En die vond ik de mooiste.
Een Samara en een Yugo Sana op 1 foto? Denk wel redelijk uniek.
De Metro zou de moderne opvolger van de Mini worden maar uiteindelijk heeft de oorspronkelijke Mini de Metro overleefd (moet de de Rover 100 serie even niet meetellen). De Mini had zeg maar de gunfactor (cuteness?) die de Metro nooit heeft gehad. Wel was de Metro natuurlijk veel gebruiksvriendelijker dan de Mini met zijn onhandige achterklepje.

Ah ja, bij de Oostblok-klassiekergroep was er best veel opgeroepen om te gaan naar EMW. Dit jaar staat al in de agenda.Volgens mij heb ik die blauwe Yugo zien staan bij het EMW event in 2025. Heb nog zelfs even met de eigenaar staan praten. Auto was misschien niet perfect maar wel in een mooie staat.
Ik vind denk ik een 128 ook iets mooier ja, maar een Zastava toffer.Dun ijs....hier nu net de weersverwachtingen bekeken: de komende 10 dagen dag en nacht vorst...
Om die Zastava 1100 moet ik altijd zo lachen, een oom had de Fiat 128 en daar zat dan tenminste nog een normale kont aan, dat schuin aflopende zastava-kontje vond ik helemaal niks...
Die Yugo 45 is dacht ik wel in de VS verkocht maar dat werd nu niet bepaald een glorieus succes....
Die Florida ziet dan wel weer goed uit, die oorlog daar heeft op allerlei vlakken veel stuk gemaakt...
Qua Alfasud: schijnen qua ontwerp en techniek hele goede auto's te zijn geweest, beter dan de Golf 1. Maar ja, als je ongeïnteresseerd personeel hebt, slecht staal en geen enkele roestbescherming vanaf de fabriek.....zonde !
Als je dan een verkoper hebt die 'm helemaal volgooit met tectyl dan ben je gezegend
Mijn zwager kocht ooit een Alfasud die in het water had gelegen, heeft 'm daarna in een vriescel gezet maar hetw as onbegonnen werk....