De velgen schijnen van een
Punto 176 te komen.
Wel lachen trouwens. Afgelopen zondag naar een Fiat 500-rit geweest. Onderweg daar naartoe vraagt Michèle of er ook "andere dopjes" op de wintervelgen kunnen, ze vind "die kreeft" niet mooi.
Pauze bij de Pyramide van Austerlitz.
Ook aan de witte weer wat gedaan.
Kofferbakontluchting schoongemaakt en voorzien van nieuw afdichtrubber.
Nieuw kofferbakrubber. Wel een aanrader; bij oude zit er altijd wel zand/roest in en zijn ze uitgevouwen waardoor ze niet lekker blijven zitten.
Nu de pakkingen binnen waren kon ook achterlicht 2 erin.
Deze roostertjes ook maar nieuw gekocht ipv te spuiten.
En ook weer stukje van airco opgebouwd.
Nog even over de lease-auto. Dit moest een grote station worden, voorzien van airco en handsfree en uiteraard dieselmotor. Dus vorige week eens wat proefritjes gemaakt.
Renault Talisman; ik geloof dat dit een 130pk uitvoering was. Hoe dan ook; prettige stoelen, comfortabel om mee te rijden. Enkel richels e.d. kon hij niet zo lekker mee omgaan.
Ford Mondeo; de wagen die in het contract werd genoemd..."of soortgelijk". Allemaal wat steviger dan de Fransoos...maar korte stoeltjes. Na een ritje van 20 minuten had ik al pijn in mijn bovenbenen. Dat wordt hem niet.
Skoda Superb; lel van wagen, grootste inhoud qua kofferbak. Als ambition voorzien van prettige stoelen, er zijn eigenlijk maar twee dingen die tegenvallen. Net als de Octavia (mijn schoonpa heeft er één) stuurt de Superb ongeveer zoals de Fiat 500 dat doet in "city-stand". Wat zijn die wagens licht in het stuur. Maar zoals de Skoda-verkoper al zei; het is natuurlijk geen achterwiel-aangedreven wagen met dikke wielen erop. Zal vast aan te wennen zijn. Andere nadeel? Hmm, saai?
Komend weekend laat ik eens een offerte opstellen voor de Talisman, als 110pk automaat in Zen-uitvoering. Eens kijken wat de lease-maatschappij er van zegt. Mochten we daar niet uitkomen (kan mij voorstellen dat een Talisman een lagere restwaarde heeft), zal het wel een Superb worden.
Mocht iemand nog aanbevelingen hebben qua andere merken, dan hoor ik dat uiteraard graag. Wel een beetje opschieten, 7 november wordt ik in München en 14 november in Lyon verwacht
Gr Jeroen