Pascal, we willen ervoor zorgen dat we, als we bij de schuur zijn, iets productiever zijn. Dus ipv weer eens iets van een sloper aftrekken aan een auto werken welke wel nog op de weg komt. Helaas nog geen garage aan huis, maar betwijfel dat die ooit de ruimte gaat zijn welke nodig is voor de hobby op deze wijze (zelf van alles sleutelen) en formaat. Zodoende dat we alle slopers wegdoen.
Vandaag zijn we begonnen met de elektra. Na sloop van de spuitcabine hingen veel draden maar een beetje te hangen, kabeldozen zonder dekseltjes en de verlichting van wat ooit de spuitcabine was deed het niet.
Na wat puzzelen met kleurtjes (de installateur switcht af en toe tussen zwart en bruin), één nieuwe kabeldoos omdat we een dekseltje niet konden vinden en wat nieuwe ophangmethodes (direct aan de kabel van de lamp, tywraps, kit...) kon het er allemaal weer mee door.
Daarna begonnen aan de XTX. Ooit schreef ik dat hij maart/april naar de lasser zou gaan...nja, zoals altijd bij mij wordt het iets later.
Eerst maar eens beginnen met iets wat ik nog niet eerder had gezien (en wat me veel stress/ergernis had kunnen schelen in het verleden).
Een klein gaatje, precies onder het afdekkapje van de moer!

Even klikken voor filmpje.
Dat viel nog helemaal niet tegen.
Een bumper met enkel wat oppervlakte roest aan de binnenkant.
En dito spatbord.
Dan nu de gruwelplaatjes?
Bij bijrijdersdeur
Stukje verder naar achteren
En achter achterwiel
Bestuurderskant, voor achterwiel
En direct erachter
En op het einde.
Al met al toch nog een flinke hoeveelheid laswerk. Zoals te zien is heb ik (nog) niet alles kaal gemaakt. Ik wil even afwachten wat de kosten dan worden. Bedoeling was deze wagen met een gering budget weer op de weg te brengen namelijk ;-)
Gr Jeroen