Afgelopen dinsdag is de Zafira naar het schadebedrijf gegaan, dus sinds paar dagen knal ik hier mee rond:
Even paar punten (puur zoals ik het zie, met als referentiepunt Zafira en beetje BMW 320i).
+ Echt leer ipv plastic leer (in Zafira)
+ Reetverwarming blijft gewoon in stand staan waarin je uitstapt
+ Navigatie gaat gewoon verder indien je je eindpunt nog niet hebt bereikt (ipv Opel welke navraag doet en als je niet reageert navigatie laat vervallen). Ook is navi lekker vlot opgestart ipv minuut wachten in Opel. Ook blijft scherm goed zichtbaar in zonlicht.
+ Mooie oplossing voor rollo over bagageruimte ipv lullig rollotje wat je telkens met de hand moet plaatsen.
+ Draai/druk-knop blijft een prettig iets. Geen vingerafdrukken op beeldscherm, geen gehannes als je al rijdende een adres wilt ingeven.
+/- Starten zonder sleutel. Maar open gaan dan weer niet. Dus dan heb je de sleutel in je klauwen als je instapt, dus gooi je hem maar in een vakje of op bijrijdersstoel.
- Stoelen zijn te vormloos. Na lange rit vaag gevoel in onderrug
- Wagen voelt niet echt vlot aan. Motor klinkt wel lekker bij doortrekken
- Zo rond 170km/h is max-kruissnelheid. Zafira laat zich rustig met 200km/h rijden.
- Cruise control schakelt uit indien je koppelt/schakelt. Niet meer van deze tijd
- Deurvakken erg klein/armsteun zit er te dicht op. Lastig om bril al rijdende uit deurvak te pakken.
- Schakelen tussen DAB-zenders gaat traag
? Telefoon is gekoppeld, maar kan geen contacten importeren.
Ben benieuwd wanneer ze de Zafira klaar hebben. Ik heb nu al 15% van de kilometers van deze wagen gereden (stond op 8994 toen ik hem kreeg).
En dan nog wat foto´s uit de oude doos welke zijn opgedoken.
Helemaal links zien we een boom, daarnaast een woning...en daarnaast de schuur!
Het inkorten/afbreken van de schuur.
Met de rug naar de schuur zien we de eigenlijke boerderij.
En een doorkijkje. Hier is ook wel te zien dat de weg echt door de voorkant van de schuur is gegaan.
De betonplaat achter de schuur blijkt niet zomaar een betonplaat te zijn. Maar de grond is zoveel opgehoogd dat dit niet meer terug te zien was. De deuropening welke we zien komt nu in het kantoortje van de schuur uit.
Gr Jeroen