Senor la Gaita
Wegverkenner
Beste Nico GTR,
Kijk maar uit, voor je het weet ben je een VAG-basher.
Kijk maar uit, voor je het weet ben je een VAG-basher.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Monsieur Le Loure zei:Beste Nico GTR,
Kijk maar uit, voor je het weet ben je een VAG-basher.![]()
Damianw26 zei:Monsieur Le Loure zei:Beste Nico GTR,
Hoezo is dat bashen, dat doen enkel die merkblinde knuppels onder de reacties altijd zo verongelijktVw is gewoon verkeerd bezig geweest met de besparingen op de up.
Monsieur Le Loure zei:Damianw26 zei:Monsieur Le Loure zei:Beste Nico GTR,
Hoezo is dat bashen, dat doen enkel die merkblinde knuppels onder de reacties altijd zo verongelijktVw is gewoon verkeerd bezig geweest met de besparingen op de up.
Juist. Daarom zou het voor jou fijn zijn dat VW dat toegeeft en gewoon 100% coulance geeft.
Na 2,5 jaar en 27000 km lijkt mij dat geen gekke gedachte.
Vraag mij sowieso af hoe dat met die coulance werkt. Als de vw dealer de factuur met een hark schrijft en daar coulance op geeft ben je onder de streep evengoed nog een hoop centjes kwijt.
Damianw26 zei:@Nico Zeker waar! Overigens zal de dealer/pon iedere aanpassing niet kunnen waarderen natuurlijk. Ook al heeft het totaal geen effect op het defecte onderdeel... Toch zeer vriendelijk dat je het uitzoekt![]()
Lycan Capri zei:Je koppeling en / of bak gaan echt niet kapot door een verlaging
Dan zou ik veel meer werk hebben aan m'n Fordjes en aan de Honda's, Peugeot's en VAG's van m'n maatjes
Zadelsnuiver zei:Jouw Up! is ook gechipt toch? Of in elk geval zo gemaakt dat je het volle vermogen van de "snellere" versie hebt? Weten we zeker dat de bak en koppeling in beide versies gelijk zijn? Wellicht heeft jouw Up! een net iets lichtere koppeling en geeft deze nu voortijdig de geest al dan niet icm de verlaging. Ik heb zelf ook nooit eerder gehoord over het mogelijk verband tussen verlaging en problemen met bak/koppeling maar je aandrijassen staan natuurlijk wel continue onder een iets andere hoek dan origineel, en die staan in direct contact met de versnellingsbak.
Vroegah was alles beter, werden auto's nog op de hufterproof manier gebouwd maar bij een (met alle respect) wegwerpautotje als de Up! liggen alle toleranties toch heel anders.
Damianw26 zei:Je hebt gelijk hoor zadelsnuiver, het is een aanpassing in de motorsoftware maar van echt chippen is geen sprake. Het is vw”s eigen 75 pk ipv 60 pk software, en dat merk je pas vanaf 4000 toeren. Het koppel is gestegen van 95nm naar..... 95nm, en juist koppel knaagt iedere keer aan de koppeling, maar daar is niks verandert. Er rijden ook een aantal echt stevig verlaagde en enkele met ook een eibach kit, maar die kennen het probleem niet. Maar ja ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu eigenlijk wil doen, trek de boel maar los en hopen op het beste, koppeling is voor 95% verdacht, want het probleem is enkel met koude bak met draaiende motor. Of ik kies mogelijk eieren voor het geld en koop wat anders, en beding korting op een andere vw met dit voorval (vonden Mn ouders wel slim, maar ja dan koop je weer een o zo degelijk vw.... al is de bak van een up tsi wel stevig, gewoon de polo A1 fabia bak namelijk......
Damianw26 zei:Mwah Audi A1 is een mooie auto, maar qua bak en motor precies hetzelfde als de up tsi, en die rijdt 10x leuker vind ik. Overigens omschrijft de carrec site exact het probleem, maar die zeggen ook bak of koppeling... nog een mooie breinbreker: ik had vanmorgen 0,0 ergens last van, alles soepel en geen enkele weerstand, bizar! Overigens is het stil met en zonder draaiende motor als je de koppeling intrapt.
Of ik kies mogelijk eieren voor het geld en koop wat anders, en beding korting op een andere vw met dit voorval (vonden Mn ouders wel slim
Damianw26 zei:Precies, dat werd ook al genoemd door de telefoonist een aantal test dagen.
Overigens is de coulance zoals ie is, dus volledige coulance gaat er simpelweg niet komen ondanks dat dat logisch is. Maar ja ik zit ermee, ik begrijp de gedachte dat nog een vw kopen belachelijk is, maar de bak en 1.0 1.0 tsi zijn simpelweg geen bekend probleem. Een koppeling die nuet recht neer gaat kan bij iedere auto, het is een 0,000xxx kans dat het gebeurt, en dat is “vermoedelijk” het probleem. Is het de bak dan ben ik gewoon stevig aan de beurt met betalen. Gezien die nieuwe wagen gewoon goedkoop kan door dit voorval vind ik het zo gek niet. Korting plus de reparatie niet betalen.
Bofkont zei:Geen bekend probleem of omdat ze nog te jong zijn voor potentiële problemen?
Total loss slaat wel precies de spijker op zijn kop, je zal ze nog eens belonen om er nog een wagen te kopen.
Maar goed wat zijn nu de totale kosten in het ergste geval??
Dat is mij niet geheel duidelijk, laat het 500/1000 euro kosten en alles is perfect, lijkt me toch beduidend goedkoper dan een andere auto.
Damianw26 zei:Precies, dat werd ook al genoemd door de telefoonist een aantal test dagen.
Overigens is de coulance zoals ie is, dus volledige coulance gaat er simpelweg niet komen ondanks dat dat logisch is. Maar ja ik zit ermee, ik begrijp de gedachte dat nog een vw kopen belachelijk is, maar de bak en 1.0 1.0 tsi zijn simpelweg geen bekend probleem. Een koppeling die nuet recht neer gaat kan bij iedere auto, het is een 0,000xxx kans dat het gebeurt, en dat is “vermoedelijk” het probleem. Is het de bak dan ben ik gewoon stevig aan de beurt met betalen. Gezien die nieuwe wagen gewoon goedkoop kan door dit voorval vind ik het zo gek niet. Korting plus de reparatie niet betalen.
Damianw26 zei:Of ik kies mogelijk eieren voor het geld en koop wat anders, en beding korting op een andere vw met dit voorval
Nico GTR zei:Remschijven gaan nog langer mee dan 27k
Enzo Ferrari zei:@Damian: Met de UP had ik ook diverse problemen, denk aan:
- kromme remschijven (om de 20 a 25k KM)
- hitteschild uitlaat kapot
- hakerige versnellingsbak
- krakende voorwielophanging (vanaf 50k km)
- klapperende koppeling/drukgroep in neutraal
- ramen besloegen altijd zeer snel bij licht vochtig weer
D. Elzinga zei:En waardoor trekken die schijven krom dan? Te dun? Het is nou toch niet echt zo dat die dingen een noviteit zijn ofzo...
Bofkont zei:Hoezo onverkoopbaar Damian? het is toch niet zo dat hij structureel schakel problemen heeft.
Gewoon zeggen stap maar in en maak een testrit , en dan hopen dat hij goed schakelt :T
Bofkont zei:Maar als ik dat allemaal lees valt de kwaliteit me toch wel erg tegen, en dan wil je ook weer zoiets terug kopen??
Even de fanboy bril af en kijken wat er elders te koop is
Damianw26 zei:Daarom denk ik aan de up tsi, goede inruil, vermoedelijk is die wel goed, en ik vind het gewoon een leuke en luxe wagen voor het geld.