De titel zegt het al, ik heb een up tsi besteld vandaag! Levering in januari 2018! Full options en wederom een zwarte metallic, getwijfeld aan honey yellow, gave kleur op de foto's, maar in het echt een tint te weinig geel/oranje en daardoor niet mijn smaak.
https://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/volkswagen/up/volkswagen-up-1-0-75ps-high-up-bmt-asg/7058570
(hij lijkt op deze, maar dan 5 deuren, de tsi, leer en geen automaat!!)
Geen voorspelbare keuze natuurlijk als je dit topic ook maar een klein beetje gevolgd hebt, maar ondanks dat, waarom nu de tsi up gekocht??? Simpelweg fun+ratio perfect gecombineerd voor mij. Ik ben dol op het ding, hij stuurt geweldig, zit lekker en voor het a segment en is imo gewoon de fijnst rijdende qua rijplezier en comfort, zeker na wat persoonlijke aanpassingen. En dat alles zonder dat de kosten uit de hand zullen lopen, want licht en zuinig en nieuw met garantie. En het grootste minpunt van mijn huidige up is ook weg, namelijk souplesse en als het kan ook eens met wat pk's spelen :T . Terug naar de tsi: Alles zit erop en eraan, beats audio+subwoofer, panoramadak, automatische regen en licht sensor, automatische airco, DAB+, 17 inch velgen, lederen multifunctioneel stuur, en nog veel meer kleinere luxe zaken. Allemaal leuk en aardig maar waarom koop je voor zoveel geld nu (weer) een stadsauto?? Voor mij simpel, een fiesta, polo, i20, rio noem het maar op had je ook kunnen hebben voor dit bedrag maar dan zonder de luxe die ik nu heb, of 2e hands. En als belangrijkste nog, enige vorm van 'die wil ik!!!' ontbreekt volledig. Waarom geen abarth of iets anders serieus sportiefs? Simpelweg kosten+gebruikskosten+je koopt toch weer een wat oudere wagen, dure verzekering, hogere mrb en je weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan, en we weten waar een gti achtige voor uitnodigt...
Plannen met de nieuwe up nu al? Voordat er ook maar 1 km mee gereden is moeten de lederen stoelen uit mijn oude up overgezet worden naar de nieuwe, want het leder is niet meer nieuw te krijgen in NL. Verder zal hij wederom verlaagd worden, en krijgt hij op zijn minst de golf tsi waarden a 115 pk en 200nm, wellicht een JD kuurtje. Als het mogelijk is misschien schijfremmen achter en heel misschien een 1.4 tsi turbo, al is dat echt nog verre toekomstmuziek.
Ik kan niet wachten tot januari, een klein beetje droom komt toch wel uit zo

Edit, voor de liefhebbers van opties en de precies bestelde auto:https://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=WFGND