Damian's BMW M3 en VW up! TSI

Wat is dat voor spul wat je hebt Damian ? Scheelt een hoop voor werk als je een vieze auto moet wassen in mijn geval.

Je had trouwens je auto verlaagd toch. Hoe rijd dat nou vergeleken met een standaard onderstel ? Wil namelijk wel een wat sportievere wegligging. Wil mn Alfa verlagen maar ben beetje bang voor aanslijtende bunper bij het nemen van drempels. Heb namelijk wel eens passagiers in de auto. Of valt dat wel mee

Monello artico magico sneeuw foam, auto is niet brandschoon maar het spul dient ook als weekmaker van grofvuil als pre wash zeg maar.

Geen idee hoe het voor een alfa zit maar met een vw up knal je juist niet meer met de neus in een drempel gezien de vering stug is. En daarmee verlies je dus comfort door een stugge verwerking van drempels en gaten etc, staat wel een (veel) betere wegligging tegenover, brede banden en spoorverbreders ertussen helpen extra, komen op mijn nieuwe ook erbij, heb ik nu nog niet eronder.

Spannend Damien, vroeg naar bed, dan is het sneller vrijdag ;)
Ik ben benieuwd naar de eerste plaatjes van je UP! :)

Ja het is leuk hoor, 'voordeel' van zo lang hebben moeten wachten is dat het moment morgen een stuk leuker is:T

Veel plezier met ophalen!

Hoeveel brandstof verbruikt zo'n UP TSI? Ik kan mij herinneren dat ik met mijn UP MPI altijd rond de 1 op 19 reed.

Dankjewel!

Tsi zal rond de 1 op 15-20 doen, hangt volledig af van hoe je ermee rijdt. Met name hoe hard en vaak je de turbo mee wilt laten doen :T

Tja, je doet het jezelf aan he!:) Maar als de nieuwe auto er is, zal de oude snel zijn vergeten. En ze lijken ook wel wat op elkaar volgens mij!;)

Een rijervaring komt straks wel, net als oprecht mooie foto's. Hier alvast een paar foto's! Maar zelfs met minimaal gas rijdt het al prachtig mooi al het koppel, en compleet anders dan de mpi, facelift heeft de wagen zeer goed gedaan qua stuurgedrag en koppeling!

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

Gefeliciteerd Damian! Leuk om een nieuwe wagen op te halen.
Wat ik trouwens totaal niet begrijp (zie dat nu voor het eerst) is waarom de radio lager zit dan de aircobediening? Dat lijkt me verschrikkelijk onhandig.

Heel veel plezier met de wagen. Dat het beter rijdt geloof ik zo. Genieten van het koppel!

Wat ik trouwens totaal niet begrijp (zie dat nu voor het eerst) is waarom de radio lager zit dan de aircobediening? Dat lijkt me verschrikkelijk onhandig.

De Up is toch ook wel voorzien van stuurwielbediening? Zit even te denken, bij mijn auto zit de radio ook lager dan de climate-bediening, maar ik bedien de radio (harder, zachter, volgende zender, andere input, andere map op USB, etc.) met de knoppen achter het stuur. Zit vaker aan de climate, dan de knoppen op de radio. :)

Ontopic: Ziet er weer dik voor elkaar uit! Kan nu dus gaan opletten op een RL-kenteken hier in de omgeving. (y)

Ziet er goed uit.(y) Dat stuurtje is al een hele verbetering tov de pre-facelift.
En met de TSI erin zal het ook wel lekker gaan.

Veel plezier ermee!

@speedtouch, Dankjewel, glasdak zit er zeker op. Alle fabrieksopties aangekruist :T

@omniradius, Helemaal nieuw en strak inderdaad, wat een glans

@mechanix, Dat vind ik nou ook, er staat veel meer auto nu door al het andere jumperwerk etc.

@Totalloss(y)(y)

@Eenvrijeusername Dankjewel, ja is een top moment. Mijn vorige up had het precies hetzelfde dus in dat opzicht eigenlijk niet eens opgevallen, en knoppen op t stuur nu. Overigens is die knaap mijn pa, geen alledaags figuur qua uiterlijk;)

@Adinsx, zeker, foto onderaan. Licht volledig aan wat je al gewend bent of een interieur werkt of niet. Ik zie over een maand wel een iron bleu begane ;)

@Renaultje, Dankjewel, ja of het nodig is.. Maar het absoluut makkelijk en inderdaad een leuke gimmick

@Nico. Dubbel race haha, staat nu 80k op. Helaas werken nu dus morgen of vanavond laat weer verder :T, wel alles ingesteld naar mijn wens.

@Bofkont, Ja absoluut luxe, toch wel een andere auto dan de vorige ondanks dezelfde kleur en carrosserie

@bentley, ook bedankt, 1x plankgas tussenacceleratie deed mij de mpi al compleet vergeten, herlijk koppel :T

Veel plezier met je nieuwe aanwinst, voor hoeveel jaar garantie heb je gekozen? (Ik namelijk 3) En heb je ook voor cruise control gekozen?

Gaaf hoor. Ga je een hoop plezier mee hebben!

Die achteruitrijcamera is mooi geintegreerd hoor. Wel even wennen om dat in een A segmenter te zien. Ik wil van de C1 van ons nog weleens roepen dat je helemaal niet naar achteren hoeft te kijken. Je steekt gewoon je arm uit en dan kan je gewoon voelen of er iets achter de auto staat :D

Dat is toch wel een heel dikke Up! hoor! Erg stoer ding zo. Ik heb de vorige keer een opmerking over de velgen gemaakt, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het wel de mooiste zijn die Volkswagen voor de Up! levert. Heel veel plezier ermee!

Mooie auto, Damian! (y)

Plankgas tussenacceleratie lijkt me niet goed voor het motortje tijdens de inrijdperiode...

Ziet er goed uit, veel plezier ermee!

Waar dient die grote houder op het dashboard eigenlijk voor? Is het enige wat ik er gelijk af zou halen.

Phaeton V8 zei:
Mooie auto, Damian! (y)

Plankgas tussenacceleratie lijkt me niet goed voor het motortje tijdens de inrijdperiode...

Waarom niet? Inrijden zoals vroeger dat dingen nog wel ingesleten moesten worden is tegenwoordig echt niet meer iets dat gedaan hoeft te worden. Alles word geproduceerd met dergelijke toleranties dat het gewoon mooi in elkaar past. Het enige dat nog echt wijzigt is de ECU en het kenveld. Die zal in de eerste x duizend kilometer zijn kenveld aanpassen en ervoor zorgen dat het closed loop gedeelte van diezelfde ECU volledig is ingesteld. In principe zou je eerder zeggen dat je af en toe even dat gas wilt hebben om die waarden ook mee te nemen.

Zoals Mechanix opmerkt, zorg daarbij wel ervoor dat alles goed op temperatuur is en het gaat je echt geen slechtere levensduur opleveren.

Netjes, netjes! Niet alleen technisch, maar ook optisch een mooie Up!grade. Zowel de neus als de kont hebben meer présence en deze wielen staan ook (nog) een stukje beter. De vorige ben je vast zo vergeten :).

Bedankt allemaal!

Inmiddels 110 top km's gereden, echt een compleet andere auto dan de vorige ondanks dat het op het eerste gezicht absoluut niet het geval is, ontelbaar veel veranderde mooiere details. Het koppel is motorisch absoluut het giga verschil, met zeer rustig rijden kom je niks tekort, dit was bij de mpi wel anders die leefde echt op vermogen. Verder, bak en koppeling allemaal wat steviger wat prettig is. Inmiddels ook het tsi logo erop geplakt vanmiddag en wat instellingen aangepast. Prachtig geluid uit de beats audio, automatische verlichting is ook een leuke gimmick met coming home leaving home, maps en more app nog even induiken maar het werkt erg goed geïntegreerd. En tenslotte de led strip onder het dashboard, op de foto werkt het niet echt in het echt heel erg mooi m.i!

Untitled by Damian Willemsen, on FlickrUntitled by Damian Willemsen, on Flickr

@speedtouch, bedankt, zit 4 jaar garantie op of 100.000km

@eenvrijeusername, hahaha, nee ik vind het zelf niks, maar hij heeft een hekel aan saaie alledaagse mensen qua uiterlijk, tja ieder zijn ding he :p

@springbok, bedankt

@engineer, komt zeker goed! Haha, ja het voordeel van een a segmenter inderdaad. Achterkant is ook nog helemaal plat van die dingen dus sensoren + een camera zijn aan de overdreven kant :T

@caspian, dankjewel!

@pheaton, bedankt. Ik rij de eerste 1500km gewoon rustig qua toeren en belasting vd motor, maar absoluut niet tuttig dus een paar x stevig accelereren is niet erg, mits de boel goed warm is uiteraard! Verkoper raadde mij aan om juist stevig in te rijden, dat lijkt me wat overdreven.

@mach1, bedankt!

@funf, bedankt!

@mechanix, absoluut, zeer behoudend inrijden is des te slechter voor een moderne turbo motor, maar warm rijden des te belangrijker geworden.

@Pjoter, dankjewel!

@Nico, precies, dank voor de uitleg aan anderen ook(y)

@Elco, bedankt, mwah dat weet ik nu wel zeker! Hij moet alleen echt hoognodig een stukje naar benden, net een suv bijna zo hoog staat ie nu!

Terug
Bovenaan