Toen de XKR vorig jaar bij de garage stond kreeg ik te horen dat de remmen rondom er aan zitten te komen. En hoewel het een producteigenschap van Brembo remsystemen is lijkt het piepen wat erger te worden. Twee weken geleden derhalve de schijven opgemeten en die zitten op de minimale dikte en er zitten ook wel redelijke randjes op.
Op mister-auto, winparts, autoteile24 en weet ik het waar gezocht; nergens hebben ze de remschijven en en zelden de remblokken voor mijn auto. Ook in de brembo catalogus staan ze niet, terwijl de klauwen wel bij hen vandaan komen.
Bon, tegen beter weten in een offerte gevraagd bij de dstealer en zoals te verwachten is dat echt te duur. Natuurlijk weet je bij een dergelijke auto dat je aan de beurt bent voor onderdeelprijzen maar €3384 ex. montage slaat natuurlijk nergens op.
Waar ik wel de juiste remmen vond was EBC-shop.nl al is dat zoals ik het een beetje tussen de regels door lees meer bestemd voor gebruik op trackdays. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met EBC? En specifiek de yellowstuff blokken?