Vandaag heb ik de 306 precies twee jaar in bezit. in die tijd heb ik 61.000 kilometer afgelegd (dit jaar 23.800 km) en is de auto uiterst goed bevallen. Ik heb wat kleine verbeteringen doorgevoerd, maar niets dat de originaliteit aantast en eigenlijk is hij in de tussentijd alleen maar beter geworden. Ik ben nog lang niet uitgekeken op de gele Fransoos en hoop er nog een hele tijd probleemloos mee te rijden. Dit jaar gaat de distributieriem trouwens nog wel vervangen worden, ik heb het gevoel dat het tijd wordt.
Afgelopen week heb ik het gasklephuis en de carterventilatie helemaal gereinigd vanwege soms erg hoog en/of onregelmatig stationair lopen, dat is nu weer opgelost en sinds kort hoor ik wat extra uitlaatgeluid. Dit wilde ik na volgende week (druk, druk) laten aanpakken, maar toen ik gisteren een hangende (hand)rem rechtsachter (die zich vanmorgen weer goed gedroeg, maar toch..) ontdekte heb ik hem vandaag vast naar de garage gebracht. Z'n tweede jubileum thuis vieren zit er dus niet in, maar veiligheid voor alles!
Omdat jullie plaatjes gewend zijn maar ik geen nieuw leuk materiaal heb, een geinig plaatje 'at work' een dag vóór montage van de Cyclones:
Ohja, een jaaroverzicht is altijd leuk. Hierbij!
Nieuwe, op maat gemaakte veloursmatten met gele stiksels:
27 mei: 160.000 km
Z'n moderne equivalent. Ik laat aan jullie fantasie over wat ik fijner vond.
Originele folders gescoord:
Nieuw raammechanisme geïnstalleerd:
15 september: 170.000 km
En natuurlijk de meest beeldbepalende wijziging: Cyclone!