Mijn niet-gele niet-Peugeot doet het toch nog goed!
Zadelsnuiver zei:
Staat er nog heel netjes bij zo te zien, en qua betrouwbaarheid hoef je hier in elk geval geen gekke dingen te verwachten lijkt me. Maar begrijp ik het goed dat dit de auto van je vader was?
Hij is inderdaad nog heel netjes. Het ergst zijn de kunststof strips, werkelijk van inferieure kwaliteit. Als de temperatuur buiten wat toeneemt ga ik ze allemaal matzwart spuiten, dan staat er meteen een heel andere auto. En je leest ’t goed: de afgelopen vijf jaar was deze auto van mijn vader. Anders zou ik nooit hebben gekozen voor een S60, maar met dit exemplaar heb ik wel iets.
RW xxx zei:
140 of 170pk? Als het 140 is, is daar vrij eenvoudig 170 van te maken. Verder mooie auto, blijft goed ontwerp
Hij heeft al (ergens) 170 pk (verstopt zitten), dus er is weinig eer aan te behalen. Voor rustig cruisen is het prima en dankzij de automaat ben je bij ’t stoplicht best rap weg, maar daarmee is het wel gezegd.
MX6 zei:
Mooie velgen ook en iets sneller als de 406, al voelt dat misschien niet zo.
Wielen zijn inderdaad goed hè! We hebben ze vorig jaar nog opnieuw gespoten, daar zijn ze wel flink van opgeknapt. En sneller dan de 406 is ‘ie niet – op papier doen ze praktisch hetzelfde, in de praktijk ook.
Blue Knightrider zei:
Ik denk echt dat die Volvo nog wel wat meer aan je gaat groeien.
Dat zou best kunnen hoor, ik ga ‘m die kans ook wel geven. Toch bijzonder dat een auto die je fijn vindt ‘anders’ kan zijn als ‘ie van jezelf is. Op de rechte, lange stukken vind ik ‘m al wel aangenaam. Het zijn de bochten waarin ‘ie het laat afweten. Jouw V70 stuurde net iets gretiger in en dankzij de handbak is het hele rijgevoel directer. Toch net iets meer rijdersauto.
AsconaGT zei:
Wel erg zwart terwijl er zulke fraaie kleuren leverbaar waren. (…)
Maar deze loopt niet op LPG ? Dat worden dan fors duurdere kilometers dan de 406.
Klopt, ik had ’t liefst zo’n gekke gouden gehad. Maar zo in ’t zwart heeft het ook wel wat, vrij zakelijk en netjes inderdaad. En natuurlijk de onmiskenbare Blik op de Weg-uitstraling, en die werkt dankzij de herhalingen écht!
De eerste tank haalde ik 1 op 12, nu zit ik daar volgens de boordcomputer net iets boven. Dat is ongeveer hetzelfde verbruik als ik met de 406 neerzette, al hoefde je er bij die auto iets minder je best voor te doen. Qua onderhoud verwacht ik bij de Volvo wel iets hogere kosten.
Damianw26 zei:
Lekkere 5 cilinder is altijd een feest voor de oren!
Zeker, een heerlijk vol geluid. Daar kan ik absoluut van genieten!
Mechanix zei:
Wehe, volgens mij vinden de reageerders de Volvo mooier dan Elco zelf!
Hij lijkt zo uit Blik op de Weg te komen, dat vind ik dan wel weer leuk.
Haha, dat gevoel heb ik ook! Dat heeft het merk Volvo in Nederland wel mee: een goed imago en een grote schare liefhebbers. Ik heb nooit echt iets in het merk gezien of die liefhebberij begrepen. Wat veel anderen juist met Peugeot hebben, denk ik
En qua Blik op de Weg-effect: Anderhalf jaar geleden nog reed ik op de snelweg, kwam er een Vito aanzeilen die ter hoogte van de S60 sterk vertraagde. Even later durfde 'ie weer, waarop ik de 'achtervolging' inzette. Ging 'ie toch vol in de ankers

.
Nog maar een sfeervol plaatje dan:
S60
Oh, en ik zou het bijna vergeten. Wat extra informatie over de auto!
S60 Sports Edition 2004
2.4 170 pk, 296.000 km
Vijftrapsautomaat
17" lichtmetalen wielen 'Tethys'
Zwart lederen bekleding
Climate control (weet niet of ze er zonder zijn)
Met knopje neerklapbare hoofdsteunen achterbank
Elektrisch inklapbare spiegels
Voor wie het opvalt: hij heeft al het nieuwe logo op het stuur en de kleine buitenspiegels die de faceliftversie sieren. Die facelift kwam vlák hierna op de markt. Het (enige) voordeel? Deze glazen koplampen verweren niet zoals de kunststof facelift-exemplaren dat doen.