V70man zei:
Blijft een fraaie auto om te zien! Zowel het exterieur als het interieur. Het blijft ook een fris ontwerp. En inderdaad, hij rijdt ook lekker.
Wij hebben er ook naar gekeken maar troffen een (mooi) exemplaar met helaas een slippende koppeling. Dat exemplaar laten staan en voor wat anders gegaan.
En gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging!
Dank! De koppeling lijkt inderdaad niet het sterkste punt van de iQ, blijkbaar is het ook de veroorzaker van resonanties tussen 2.000 en ongeveer 2.300 tpm. Ik hoop dat de mijne 't nog een tijdje volhoudt.
Twix zei:
Wat een leuke verandering! De 407 was mooi om te volgen, maar dit is veel interessanter, omdat ik maar weinig gebruikers van zo'n auto ken.
De 407 en m'n iQ zijn als dag en nacht, al beleef ik inmiddels ook een bepaalde vorm van rijplezier in de iQ. Zelf ken ik wel de nodige iQ-rijders, zij zijn over het algemeen bijzonder tevreden over hun auto. Dat sterkte me in de overtuiging dat 't ook wat voor mij kon zijn.
Jay DoubleYou zei:
Leuk ding! Komen er nog Aston Martin-logo’s op?
Dat ga ik niet doen. Ik heb - net als destijds bij de Volvo - even getwijfeld aan een sticker met 'je voelt je lekkerder in een Peugeot', maar ik vind het product iQ te mooi om er dit soort grappen mee uit te halen.
Sinds de vorige post zijn er wel vier andere updates!
1. De iQ heeft nieuwe velours matten, je ziet ze op de achtergrond in onderstaande foto's, los beeld heb ik niet.
2. De iQ heeft nu cruise control. Kost een paar centen, maar 't is een upgrade van jewelste. Mooi systeem van John Gold, met een hendel die origineel zou kunnen zijn. Aansturing gaat via een CAN-bus-module, dus geen knullige servo die 't gaspedaal voor je bedient.
3. De iQ heeft nu een nieuw raammechanisme in de bestuurdersdeur. Een kabel van het originele mechaniek bleek doorgeschuurd, waar ik wel even van baalde. Dit soort fratsen verwacht je niet van 'n Toyota, zeker niet binnen een maand na aanschaf. Na even mokken voor € 80,- een nieuw aftermarket-mechanisme besteld en zelf geplaatst. Het werkt weer alsof er nooit iets is gebeurd.
4. De iQ is nu symmetrisch, dankzij een linker achterlicht vanuit Brexitanië. Een felle, rode led zorgt voortaan voor zichtbaarheid in dichte mist.
Voor nu is 't even klaar met updates, de iQ mag zich eerst weer een aantal zuinige kilometers lang gaan bewijzen.